Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Opp i vekt på grunn av mens?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-08, 11:02   #1
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Opp i vekt på grunn av mens?

Hei
Gikk ned 3 kilo i vekt på 3 uker på ketolysekur. Den 4 uken gikk jeg opp 1 kg. Siden dette sammenfaller med mensen og innbilder jeg meg at dette skyldes økt veske i kroppen på grunn av mens. Stemmer dette? Hvor mye er det i så fall vanlig å gå opp?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 11:44   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt på grunn av mens?

Det er veldig vanlig å gå opp i vekt når man har mensen. Det lureste å gjøre når man skal følge med vekten, er å velge en dag i måneden å veie seg på samme dag hver måned. Da unngår man slike forvirringer. (Men jeg skjønner jo at det er fristende å følge hyppigere med i begynnelsen altså.)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 16:27   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Opp i vekt på grunn av mens?

Takk for innspill. Jeg har vel egentlig et stort behov for å se at det går nedover hele tiden. I allefall ikke opp-over. Vet at det er tull og tøys og urealistisk, men jeg har jobbet veldig hardt med slanking før, med "sunn mat", 5 om dagen, mye trening, uten særlig effekt utover de første ukene. Derfor har jeg så lyst på en bekreftelse på at dette skal gå bra denne gangen. Vanskelig å slappe av på veiing og testing med stiks før jeg er mer sikker på at dette er den rette fremgangsmåten for meg.

Skal prøve å mobilisere det jeg har av tålmodighet. Blir nok lettere når jeg får mer erfaring med at dette gåt rette veien. Jeg trives veldig godt med dette kostholdet. Liker bedre den maten jeg lager nå enn mitt tilligere kosthold preget av lite fett. Det hjelper stort.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 19:44   #4
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt på grunn av mens?

jeg går alltid opp 1-2,5 kg med væske når jeg skal ha mensen... men de forsvinner fort igjen hvis du blir deprimert av det så tenk : det er væske- ikke fett

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan alle gå ned i vekt på ketolyse? Betty Boop Ketolysekuren 20 13-01-08 16:20
Atkins og opp i vekt? elinej Induksjonen 3 16-10-04 17:11
Sa jeg stillestående? Hva med opp i vekt!!! apple Lavkarbo generelt 4 05-09-04 11:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no