Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren = stjålet fra Atkins?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-05, 23:14   #26
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Ja det siste der er jeg helt enig med deg i. Men er det sant at i ketolyseboka sier han at dette kun er en kur, at man må over på Lindberg eller GRETE ROEDE etterpå?? Jeg fikk sjokk da jeg hørte det.

Ellers kan jeg jo ikke få sagt nok at jeg selvsagt er tilhenger av alle som driver med lavkarbo. Og jeg håper som sagt ketolysepølsene kommer hit!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 03-03-05 kl 23:26.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 23:18   #27
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hihi, denne tråden har blitt litt søt etterhvert Iset - du er grom du

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 23:21   #28
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Vi får bare være enige om at vi har forskjellig oppfatning her.

Jeg har akkurat sittet og sammenlignet det som står i bøkene / oppskriftene og ser hva jeg ser.

Om andre mener noe annet respekterer jeg det, men jeg må få lov å ha min mening !

...og det var mitt siste ord i den saken...
...nå har jeg andre og viktigere ting å bruke tiden min på

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 23:27   #29
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hihi, denne tråden har blitt litt søt etterhvert Iset - du er grom du

Vil jo ikke at Torkild skal lese tråden og bli lei seg eller sint på meg.
Men jeg reagerer jo litt.... Nille vet iallefall hva hun snakker om. Hun er jo guru på dette området. Men det er ikke vits å henge seg opp i dette. Vi får bare være glade for at flere og flere kommer på markedet med lavkarbobøker- og produkter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 23:32   #30
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Iset

Ja det siste der er jeg helt enig med deg i. Men er det sant som Nille sier, at i ketolyseboka sier han at dette kun er en kur, at man må over på Lindberg eller GRETE ROEDE etterpå?? Jeg fikk sjokk da jeg leste det.

Ellers kan jeg jo ikke få sagt nok at jeg selvsagt er tilhenger av alle som driver med lavkarbo. Og jeg håper som sagt ketolysepølsene kommer hit!!

Torkil skriver ikke at man gå over til Lindberg eller Grethe Roede men at etter kuren er ernæringsrådene fra Lindberg, Grete Roede og Fit for Life helt akseptable,- og at de kan anbefales han skriver også at det viktigste er at kostholdet blir sunnere slik at vekten blir konstant.
Mener også ha lest at han helst anbefaler Lindberg,- og det er jo også en lavkarbokost, men med en noe annen vinkling.
Ja, pølsene ser jeg også frem til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 00:59   #31
lillemy
Medlem
 
lillemy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 98
lillemy er ny på veien

fritt for alle

Det er nok ikke den siste varianten av lavkarbo dietter vi kommer til å se. De går jo alle ut på det samme omtrent.

Har man kunnskapen er det bare til å skrive en bok. Nille sitter jo inne med masse kunnskap. Her er det bare til å skrive en bok og bli rik. Vi kjøper den garantert

__________________
lillemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 13:56   #32
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Jo men det er snakk om vitaminer og mineraler og det bruker vi på Atkins også,men en må da nødvendigvis ikke kjøpe dem fra Atkins og eller Ketolysedietten. Helsekosten har mye bra,bare sjekk ut hva du tror du trenger.

Til ketolysekuren anbefales det bestemte typer tilskudd, som kan kjøpes gjennom intertnettsiden til kuren. Jeg gikk bare inn på siden, forstørret bildene av glassene og noterte meg hva de inneholdt. Kjøpte det på helsekost i stedet, og det ble mye billigere. Sparte porto på 69 kroner også. Det ene typen tilskudd, med sink, selen og 4 ulike vitaminer, tilsvarer en type tilskudd de har på helsekostbutikker. Det heter bare noe annet på nettbutikken til ketolysesiden, og er spesialprodusert for denne kuren. (Nå er vel Torkild kjapp til å sladde ut lappene på glassene, tenker jeg!)

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 15:19   #33
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Nille

Skjønner dere at jeg LIKER Torkil ??
Vel nå har jeg sagt det enda engang:
JEG LIKER TORKIL JEG !! FLINK MANN OG FIN BOK

Og en ting til med boka,den er lettere å lese enn Den nye slankerevolusjonen som hopper alt for mye. Greit nok for meg som er en leseløve,men det finnes en del mennesker her i landet som synes Atkinsboka er alt for tung
Hurrra for Torkil!!!

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 15:23   #34
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Iset

Vi får bare være glade for at flere og flere kommer på markedet med lavkarbobøker- og produkter.

Ja også fordi det er litt viktig å få litt flere variasjoner i kostholdet,dessuten er foreksempel Atkins for livet,(hvilket er en helt forferdelig bok full av feil) oppskriftene der er basert på at en får kjøpt alle mulige Atkins varer,og ikke bare generelle ting som vi lett får tak i her i Norge,

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 04-03-05, 22:48   #35
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

En ting som er kjempebra med ketolysekuren er at den ikke heter Atkins, Atkins er jo farlig så det er mye bedre å begynne på ketolysekuren.

Dvs. Ketolysekuren har ikke fått den negative omtalen og forhåndsdømmingen som atkins har gjort ( så vidt jeg vet).

og så er det en kur, noe som tiltrekker mange.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 03:50   #36
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Begod

En ting som er kjempebra med ketolysekuren er at den ikke heter Atkins, Atkins er jo farlig så det er mye bedre å begynne på ketolysekuren.

Dvs. Ketolysekuren har ikke fått den negative omtalen og forhåndsdømmingen som atkins har gjort ( så vidt jeg vet).

og så er det en kur, noe som tiltrekker mange.

Der er jeg jammen enig med deg
Men allikevel velger jeg å kalle meg ketolytiker(hehe)for tida. For jeg er så glad for soyaproteinet framfor soyamelet:-) For det er i det minste spiselig

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 15:39   #37
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av komkari

Lavkalorikonseptet var svært godt kjend lenge før den tid,- kan ikke si hvor lenge, men i alle fall så langt tilbake jeg kan huske, og det er noen tiår lenger tilbake i tid. GR gjorde en flott ting ut av det, - hun startet kurs som gjorde at det ble litt sosialt med slankingen og laget sitt eget kurshefte med noen oppskrifter. Desverre har mange av hennes slankere blitt jojo slankere og stadig måttet ta nye kurs.

Hei
Dette var en interesant diskujon.
Dette er Torkil. ikke noe dekknavn, men navnet mitt. Padkær Andersen er mellom og etternavn.
Ketolysekuren bygger i utgangspunktet på en artikkel av Professor Hans Bassøe som på syttitallet brukte en " fettrik avmagringskost " på sine pasienter " der intet annet hadde virket". Jeg brukte disse kostråd og gikk for første gang på 20 år skikkelig ned i vekt. Da bestemte jeg meg for å skrive bok og starte kurevirksomhet, noe av det mest givende jeg har gjort i mange år.
Artiklen kan finnes i Tidskrift for den Norske Lægeforening år ;1978 side 957-60. I min bok, slank med ketolysekuren, er det 63 andre referanser til vitenskaplige artikler relatert til emnet. Mange fler kunne vært tatt med!
Jeg har lest Atkins bok slankerevolusjonen og boken Cut the carbs, Lindbergs bøker etc.
Ingen har patent på en slankekur. Lystads bok, Endelig slank, er jo et godt eksempel på det.

Det finnes ikke så mange kostholdsfilosofier. Ketose er en av dem, ketosen kan da være kostindusert, eller basert på pulver og oljekapsler, høyenergetisk eller lavkalorisk etc.
Andre har varierende grad av reduksjon i karbohydrater GI er smart i så måte, mens Roede så vidt jeg kan se henger i det gammeldagse ; spis mindre fett og litt mindre karbohydrat.
Hvilken kur som passer for dfen enkelte er avhengig av så mye. Jeg tilbyr min hjelp til de med størst vektproblemer.

Med " slank med ketolysekuren" har jeg forsøkt å lage en bruksanvisning i kostindusert ketose som slankekur med de fordeler jeg mener et slikt opplegg har. Jeg anbefaler kuren for friske voksne personer med behov for et betydelig vekttap ( KMI over 30 ) selv om det ikke er et absolutt tall)
Jo jeg selger ketolysetabletter og stix, mest fordi de er nødvendige og det er ikke så lett å komme inn i en landsdekkende kjede - derfor nettbutikken.

Og - nei - Jeg har ikke alene og på egen hånd funnet ut hvilke mineraler og vitaminer som skal i tablettene, men støtter med til solid forskning på området og kjennskap til vitaminer og mineraler. Tablettene er tenkt som et enkelt tilskudd, som oppfyller behovene for nødvendige mineraler og vitaminer. Atkins foreslår så vidt jeg husker mange flere vitaminer og mineraler, jeg husker jeg tenkte, her må det bli skikkelig shoppingrunde for å allt som anbefales. Med ketolysekuren har jeg ønsket å lage et konsept der alt som trengs utover mat kan fås på et sted.
Jeg trodde soyaprotein var lett å få tak i, men har nå bestillt soyaprotein fra Danmark for salt i nettbutikken til nesten halve prisen i helsekostbutikker.
Bakemikset er under utvikling, men vil ikke bli lansert før det både smaksmessig og i konsistens er bedre enn brød basert på soyaprotein.
Ketolysekuren tillater Alkohol, da det ikke har noen praktisk betydning om mar nyter litt alkohol i forbindelse med kuren. Teoretiske betraktninger antyder noe annet , men dokumentasjon mangler. Mange har gått ned i vekt på ketolysekuren og har ikke vært avholdne.
I cut the carbs mener jeg alkohol frarådes, fordi det kan medføre at vi blir så ukritiske, at vi gir blaffen i dietten og spiser søtsaker. Slik finner jeg tullete.

Når det gjelder oppskriftene er mange egenkomponerte, spesiellt ertestuingerstatning og potetmoserstatning, men når en kur innebærer mye brokoli og blomkål, er det ikke så rart, at mange retter blir nokså like. Mange kursdeltakere har bidratt med oppskrifter, og noe er lånt fra andre kokebøker og tilpasset ketolysekuren.

Ketolysepølsene lager jeg ikke. Det er en slaktermester i Arendal og en Pølsemester på meny i Arendal som står for den bit. Jeg godkjenner oppskriften og karbohydratinnholdet, og leverer klistermerker som dokumenterer dette.

Min filosofi med ketolysekuren er, at den skal væøre enkel, maten skal kunnekjøpes i en vanlig butikk, man skal kunne spise mest mulig likt det man har spist tidligere.
Derfor har jeg laget egen oppskrift for pizza. Den er jeg kanskje alene om ??? Kanskje ikke?

Vennlig Hilsen
Torkil P. Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 15:44   #38
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av RAGNA

Til ketolysekuren anbefales det bestemte typer tilskudd, som kan kjøpes gjennom intertnettsiden til kuren. Jeg gikk bare inn på siden, forstørret bildene av glassene og noterte meg hva de inneholdt. Kjøpte det på helsekost i stedet, og det ble mye billigere. Sparte porto på 69 kroner også. Det ene typen tilskudd, med sink, selen og 4 ulike vitaminer, tilsvarer en type tilskudd de har på helsekostbutikker. Det heter bare noe annet på nettbutikken til ketolysesiden, og er spesialprodusert for denne kuren. (Nå er vel Torkild kjapp til å sladde ut lappene på glassene, tenker jeg!)

Hei
Nei noen sladding blir det ikke tale om. Men at du har fått dem billigere undrer meg. Og kan du opplyse navnet på kromtabletten med gjærbundet krom og kalsium ?
Det finnes krompicolinat som er billigere, men det er mistenkt for å kunne være kreftfremkallende.
Lykke til med kuren
Torkil Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 16:01   #39
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Bra svart, Torkil!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 16:15   #40
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Wink

Opprinnelig lagt inn av Iset

Nille: det var nettopp det jeg mente ja. At han kaller det for SITT, at han har utviklet konseptet selv, når alt egentlig er kopiert fra andre lavkarbo-konsepter, bare mikset og trikset litt med. Jeg er kjempeglad for at han er med på å opplyse mennesker om lavkarbo, og han gjør en kjempebra jobb. Men han burde kanskje gå ut litt annerledes med det, så folk ikke tror han har "oppfunnet" dette selv.

Hei
Jeg synes det er fint du tar opp denne debatt. Jeg har forventet dette spørsmål om relasjonen til Atkins.Det måtte jo komme opp. Ikke mange utenfor forskermiljøet vet om Professor Hans Bassøes store innsats for personer med fedme og spiseforstyrrelser.
Jeg meren ikke jag har skrevet at jeg har oppfunnet ketogene dietter, hva hjemmet skrev i sin artikkel står jo for deres regning. Men at jeg har laget et Norsk og komplett konsept mener jeg jeg kan ta lidt av æren for.
Vennlig Hilsen
torkil Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 16:22   #41
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av Iset

For en dum tråd jeg startet, tenkte meg ikke helt om. Håper Torkild tilgir meg og ikke syns jeg er en dust.

BEKLAGER!!

Jeg skal kjøpe ketolyseboken i morgen, er veldig spent på den. Gleder meg til å se oppskriftene.

Hei
Ikke vær lei deg. Som skrevet et annet sted, dette vil ha kommet opp før eller siden.Godt med en avklaring. Ellers synes jeg Nille har et godt og balansert syn på saken. Det er tale om litt variasjoner over et ema, og som i musikken liker noen en variasjon andre en annen.
No bad feelings!
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 18:18   #42
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Jo mer jeg leser fra deg, Torkil, jo mer sansen får jeg for både deg og slankekonseptet ditt. Atkins overvelder meg veldig med sitt å-nå-skal-vi-forlate-vårt-gamle-syndige-liv-og-bli-helsefriker-opplegg. Lindberg virker for slesk, får litt grøssninger av ham og dermed mister jeg respekt for opplegget, som sikkert virker, men...

Du har klart å fornorske konseptet på en fin måte, du har laget noe som ikke bare for frustrerte husmødre med 3 kg for mye og du skjærer gjennom til det viktige. Når lønnen min endelig kommer inn om en uke skal jeg for 2. gang traske ned til bokhandleren og høre om han har fått inn boken din og lese den nøye Virkelig bra, Torkil!!

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 19:48   #43
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Ikke vær lei deg. Som skrevet et annet sted, dette vil ha kommet opp før eller siden.Godt med en avklaring. Ellers synes jeg Nille har et godt og balansert syn på saken. Det er tale om litt variasjoner over et ema, og som i musikken liker noen en variasjon andre en annen.
No bad feelings!
Vennlig Hilsen
Torkil

Du virker som en utrolig real kar! For noen flotte svar i denne tråden!!
Jeg har lest mye om ketolysekuren de siste dagene nå, og får bare mer og mer sansen for det.
På mandag skal jeg løpe ned og kjøpe boken!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 20:33   #44
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sitat:

å-nå-skal-vi-forlate-vårt-gamle-syndige-liv-og-bli-helsefriker-opplegg

Atkins sitt fokus på livsstilsendring mener jeg er veldig viktig Bli-slank-og-fortsett-som-før er den lettvinte løsningen - men overhodet ikke den varige

Jeg er av den oppfatning at for at en diett skal ha integritet så må den også ta høyde for det som kommer etterpå. Noe som også vil skje med Ketolysekuren når den kommer under kritikernes søkelys...

De makelige av oss vil heller ha en pille eller en kur, enn faktisk å gjøre noe selv med livet vårt.

Torkil sin bok er veldig bra som Kur - men jeg gleder meg til fortsettelsen. "Fortsatt slank" eller et bedre navn. Håper den kommer Torkil!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 22:39   #45
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs
Post

En fortsettelse kan vel kanskje komme, - men jeg er ikke sikker på om det er så nødvendig. Når du har gått på en lavkarbokur og tatt av 10 kg eller mer, er du blitt nokså drillet i å finne ut av kostholdet ditt. Kuren i seg selv er en stor forandring, og krever mye omstiling av matvaner. Du vet hva som gjør at du legger på deg,- og etter kuren vet du også hva som gjør at du tar av deg. Det er da også kun viljen som styrer hva du putter i munnen.
Jeg gikk jo på Atkins for mange å siden, og tenkte aldri på det hadde vært godt å lese noe mer om hvordan jeg skulle forholde meg etter at jeg var ferdig med "kuren". Jeg var helt klar over det, men jeg gjorde den tabben at jeg bevisst gikk over til "normal "kost igjen etter flere år! (Holdt meg forresten tynn og fin i inntil da!)

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 23:53   #46
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Jeg signerer komkari over her
Nå er jeg ganske så fersk på ketolysekuren men kjenner allerede at jeg begynner å få tak på ting. Det er fordi man spiser "vanlig kost" Man lærer seg å spise sunt, man lærer seg å spise smart. I dag opplevde jeg plutselig at jeg var mett og fornøyd da jeg brått så at jeg hang etter med karbohydratene. Jøss tenkte jeg -mett og ikke kommet til 15g karbo enda.Tenk å spise seg mett og god, bare på en annen måte enn før da

For meg virker det veldig enkelt og bra å en bok nummer to med masse flere oppskriftev og tips er ikke å forakte

Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-05, 23:55   #47
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av komkari

Når du har gått på en lavkarbokur og tatt av 10 kg eller mer, er du blitt nokså drillet i å finne ut av kostholdet ditt. Kuren i seg selv er en stor forandring, og krever mye omstiling av matvaner. Du vet hva som gjør at du legger på deg,- og etter kuren vet du også hva som gjør at du tar av deg. Det er da også kun viljen som styrer hva du putter i munnen.

Du er en av de flinke du Komkari. Og det er sikkert mange som kan gjøre som deg.
Men alle er ikke så flinke og gjennomførte

Det er også mange som må ha alt skriftlig og plutselig føler at de står "uten rettledning" eller støtte når de er ferdig med "kuren" som du sier. De ønsker å VITE hvordan de skal gå videre. Få hjelp og tips. Det er ikke alle som tar av så sent som meg og bruker laaaang tid f.eks. Mange mister kanskje 1-2 kilo pr uke og har egentlig ikke rukket å sette seg skikkelig inn i kostholdet før de er ved målet. De vet jo at de må øke karboinntaket etterhvert fordi de ikke kan fortsette å spise så lite i all evighet. Men de vet ikke hvordan. Problemet til de fleste som går opp igjen er nettop det at det ikke har vært noe "etterpå". Du har sikkert vært på de engelske lavkarbo forum'ene. Og de som er der er nettopp de som er over induksjon eller første fase av den retningen de har valgt å følge. Det er de i "mellomfasen" som er den største faste gruppen..... Og der er det MANGE spørsmål. Selv fra de som følger Atkins som HAR et opplegg for hvordan du kan/bør gjøre det videre. Jeg var en av dem selv. Det tok LANG tid før jeg kom i rett spor. Selv om jeg fulgte Atkins og leste boka fra perm til perm flere ganger. I ettertid vet jeg at 1972 utgaven av Atkins ikke passet akkuat MEG, - noe 1992 utgaven gjorde.

Så jeg er en av den som både tror og mener det hadde vært flott med en videreføring av Ketolysekuren !

... så da venter vi da Torkil !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 00:21   #48
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Elisabet

Man lærer seg å spise sunt, man lærer seg å spise smart. I dag opplevde jeg plutselig at jeg var mett og fornøyd da jeg brått så at jeg hang etter med karbohydratene. Jøss tenkte jeg -mett og ikke kommet til 15g karbo enda.Tenk å spise seg mett og god, bare på en annen måte enn før da

og så langt er alt greitt, men det er ikke for ingenting at Torkil ikke råder folk til å gå på 15 karbo, være i ketose resten av livet. Når du ikke er i ketose lenger vil du ikke bli mett av så lite mat. Sultfølelsen kommer tilbake den. Og hva gjør du da ? Både Torkil, Atkins og flere som har forsket på dette sier at du bør øke og finne din grense for hvor du ikke tar av lenger, men heller ikke legger på deg. Hvor tynn skal du bli liksom ? 15 karber pr døgn er IKKE "kost i balanse". Og når du ikke skal ta av og ikke være i ketose trenger du å spise mer. Hva og hvordan ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 00:59   #49
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Flink jeg ,- nei det vil jeg ikke si, men jeg kan være nokså sta. Har jeg først satt meg noe i hode, vil jeg gjerne gjennomføre det.
Det var den amerikanske 1972 boken jeg fulgte første gangen. Las grundig gjennom den en gang,- og satte igang. Kjente ingen som gikk på Atkins, eller hadde kjennskap til dietten i det hele tatt, så jeg måtte bare gjøre det beste ut av det,- også etterpå.
Ketolysekuren har en flott bok,- men i tillegg er der et forum hvor en kan få hjelp både fra Torkil og forummedlemmene,- også etter at en er ferdige med kuren, (så de behøver ikke å føle at "de står helt uten rettledning. ")
Har ofte inntrykk av at de som trenger mest hjelp er de som ikke leser boken grundig og setter seg inn i kuren,- men det kan jo være feil.
Når det er sagt, vil jeg også si at en bok som viderefører kuren sikkert kan være til god hjelp for mange. Helt enig med deg der Nille!

Ps.: Jeg har faktisk aldri vært inne på de engelske lavkarboforumene.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 06-03-05, 08:22   #50
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

[quote=Torkil]


Jeg trodde soyaprotein var lett å få tak i, men har nå bestillt soyaprotein fra Danmark for salt i nettbutikken til nesten halve prisen i helsekostbutikkerSå da kan du love oss en bedre pris enn 229 + porto fra Twinlabs???? tror det var 535 gram i den

Ketolysepølsene lager jeg ikke. Det er en slaktermester i Arendal og en Pølsemester på meny i Arendal som står for den bit. Jeg godkjenner oppskriften og karbohydratinnholdet, og leverer klistermerker som dokumenterer dette.Jeg skal jammen ta turen innom Arendal da jeg er på min Årlige ferie i Grimstad,så da håper jeg pølsene er gode

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Fra Medscape om Atkins og fett Maz Lavkarbo generelt 4 21-02-05 15:03
Atkkins Nutritionals Clashes With Atkins Philosophy Nille Nyheter / media 7 30-07-04 15:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no