Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

20 kg ned?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-11, 09:27   #176
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av trultemamma, her.

Jeg lurer veldig på om alle veier og regner ut karber i maten sin?
Og om dere trener? og hvor mye?

Jeg sliter litt med å gå ned selv om jeg er i ketose (ifølge stixen og hodepine, svimmelhet og kvalme). Hva gjør jeg galt da?

Jeg veier opp grønnsakene jeg kan spise dagen før og legger dem i en boks i kjøleskapet. Veier bare opp til 15kh, siden det er litt kh i egg og bacon og kokosmelk osv.

Jeg trener styrke 3-4 ganger i uka. Det gjør at vektnadgangen går mye saktere. Muskler veier mer enn fett og muskler binder vann når de brytes ned å da veier man mer. Men muskler tar mindre plass enn fett (og er finere!

JEg vet ikke hvor lenge du har vært i ketose. Meg jeg ville anbefalt deg å vene litt. Noen raser ned kjempemasse, hos noen trenger kroppen litt tid på å venne seg til det. Nok vann og nok fett er viktig. Hvis det ikke går, prøv å stripp kostholdet ditt for all kunstig søting/"erstattere"/atkinsbar(vet ikke hvor mye av dette du spiser)...og prøv å spis bare grønt og kjøtt/fisk/fugl, kan hende det er noe du spiser nå som du kanksje ikke burde spise. Så om du starter med helt "blanke ark" og kanksje prøver ut forskjellige mat varer etterhvert så finner du nok ut hva kroppen din ikke liker.

Så som regret nevnte. HVis det ikke funker, så les om periodisk faste, det gjorde at d løstna for både meg og regret og en del andre her inne. SÅ

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 23:56   #177
veronika78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 10
veronika78 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

test

__________________
[IMG]
veronika78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:23   #178
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

her var det dødt ingen som har noen nye framskritt å dele, fo jeg har ikke det, men vil gjerne lese om andres

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:58   #179
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

tja.. Det er jo stort sett vi som har stjelt tråden nå så det er kanskje ikke så spennende å lese om meg men jeg har vært ute på det store hav i det siste føles det ut som. Vekten går i store bølger, opp og ned, høyt og lavt, blir nesten sjøsyk av tanken.. Jeg gikk jo opp 600g i påska, ned 700g etter første ketosedag, opp igjen 800 gram over den siste uka, men i natt gikk jeg ned de 800 grammene igjen, og er på 71,1kg, slik vekten ble regnet på torsdag. Fasten har liten nytte for meg, men føler en viss kontroll ved å ha den så jeg driver nå på enda, men skal straks redusere til 12 timer i stedenfor 15.
For første gang KJENNER jeg ketose, og etter 5 uker på ketolyse så var det på tide. Kanskje jeg bare er mer obs på kroppen men nå er den kjente varmen kommet hver gang jeg er i ketose, og hodepinen de dagene jeg forbrenner skikkelig bra. Jeg nyter lavkarbo for tiden til tross for harde valg ved grillbordet og den stekende varmen med is og andre goder flytende rundt. Jeg er flinkere til å planlegge med diett.no og har oppnådd bra resultater de dagene jeg pirker på diett.no før jeg spiser, og holder meg til planen (ca 75% fett, 20% protein og 5% karbo). Ah jeg ser ikke for meg å slutte med dette, samme hva vekten sier, jeg elsker lavkarbo.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:06   #180
mumfie
Medlem
 
mumfie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 62
mumfie er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Jeg henger meg på her også. Har tatt en runde før, så vet at dette fungerer. Er godt i gang igjen nå - da jeg dessverre la på meg litt igjen når jeg avsluttet sist.. Men motivasjonen er der, og nå braker det løs igjen

__________________


mumfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 15:25   #181
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Bare gøy med fler folk her

Regret: ja vi stjelte nok tråden litt med derre periodiske faste greia;D går opp og ned her og:-P men har begynt å gå nedover nå, men det er ikke fordi jeg har vært flink. Har hatt 0 matlyst for tida, og gidder ikke lage mat. Så er ganske slem med kroppen min, men matlysten kommer nok tilbakeså kan ikke være så ille:-)

leste forresten en artikkel om ei med spiseforsyrrelser. Er så skremmende tynn linje mellom sunn slanking å spiseforstyrrelser. Blir redd for meg selv siden jeg ikke har matlyst for tida, tror ikke det er at jeg utvikler en spiseforstyrreøse liksom, men kanskje det ikke er mangel på matlyst i det heletatt, bare jeg som lurer meg selv uten å skjønne det. Folk vet jo vanligvis ikke at de er syke før det er "forsent":-/

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 15:51   #182
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Det med spiseforstyrrelser stemmer så veldig bra. Når jeg fikk det for noen år siden så begynte det bare med at jeg aldri var sulten, jeg gikk til og med til skolehelsesøstra for å spørre hvorfor jeg ikke ble sulten noen gang. Da var det såpass at det kunne gå dager før jeg kom på å spise, lysten var der ikke og ikke instinktet heller, det gikk meg hus forbi, og jeg måtte lære meg å huske å spise for å ikke daue. Etter 3 måneder med det jeg trodde var manglende matlyst så så jeg resultatet, jeg veide da 47kg og vare nærmere 1.70 høy og da fikk jeg blod på tanna og begynte å la være å spise med vilje. Uansett så fikset det seg av seg selv når jeg flyttet fra byen og min mor (vi gikk ikke sammen) så nå prøver jeg å fikse 'spiseproblem' den andre veien, nemlig å la være å overspise Er det ikke det ene så er det det andre. hehe jeg ser at lavkarbo hjelper meg på en sunn måte da, så jeg liker lavkarbo veldig veldig godt, og særlig siden jeg får lov å ha disse timene å være sulten på under fasten og få kjenne den ekte sulten.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 20:55   #183
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

åjåjåj, da må du ha vært skikkelig tynn! Jeg er 173cm selv, og lurer på om det i det heletatt er noe lurt å ha 60kg som mål da jeg tror jeg blir stygg-tynn da. Men har ganske stor beinbygning, breie skuldre og brystkassa er svær, så er jo litt forskjell på kroppen til folk og da.

Jeg passer heldigvis på å spise hver dag. Men det kan bli 200g kjøttdeig på en hel dag liksom. Og siden jeg har sånn mangel på matlyst, tillater jeg meg å kjøpe noe godt hvis jeg finner noe jeg har lyst på. Men det har hendt 2 ganger på snart en uke og er blakk som faen så har jo ulandsuke i tillegg da, så eneste jeg har er ca 400g kjøttdeig dagen, og kjøttdeig blir kvalmt når det er det eneste jeg kan spise, kanksje der mangelen på matlyst kommer fra håper det, og at det ikke er noe anna.

Men veldig bra du holder på å rette opp den sunne veien nå da, man blir jo ikke fin av å slanke seg på feil måte heller:/

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1800...her var den artikkelen jeg leste, skummelt :O

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 09:09   #184
mumfie
Medlem
 
mumfie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 62
mumfie er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Det må vel være viktig at man er bevisst på sine valg i forhold til maten. Jeg har aldri hatt problemet med spiseforstyrrelser selv ( ser hvertfall ikke sånn ut... ) Men nå er jeg så klar for nye kg ned, at jeg blir gaaaal... Vet jo at det funker! Har fått med meg kollegaen min på jobben også, vips var det mye enklere med en gang =) Har tre bikkjer som trenger sin daglige tur, dermed er jeg ute på tur stort sett hver dag også. Uten at jeg sprengtrener av den grunn! Godt jeg fant dere, der har skrevet masse bra - for jeg har faktisk lest meg gjennom hele forumet her nå Takk takk

__________________


mumfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 12:08   #185
*marion*
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
*marion* er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Hei , er helt ny her eg da men har tenkt å gå ned 20 kg er bare ikke så lett å gjøre det alene , er min 3 dag dette , urnistiksene har gitt full uttelling så da er det vel bare å stå på da , trener dere mye i tillegg? får tur hver dag alt fra 45 min til 1,5 time , er ikke sulten på søtt lenger å det er helt fantastisk , er første gang eg prøver kuren , fant foresten en opprskrift på knekkebrød som bare var helt nydelige =)

*marion* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 23:25   #186
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av mumfie, her.

Det må vel være viktig at man er bevisst på sine valg i forhold til maten. Jeg har aldri hatt problemet med spiseforstyrrelser selv ( ser hvertfall ikke sånn ut... ) Men nå er jeg så klar for nye kg ned, at jeg blir gaaaal... Vet jo at det funker! Har fått med meg kollegaen min på jobben også, vips var det mye enklere med en gang =) Har tre bikkjer som trenger sin daglige tur, dermed er jeg ute på tur stort sett hver dag også. Uten at jeg sprengtrener av den grunn! Godt jeg fant dere, der har skrevet masse bra - for jeg har faktisk lest meg gjennom hele forumet her nå Takk takk

Er veldig viktig å være bevisst, er så lett å tippe over, iallefall når man ser at "feil slanking" funker utrolig bra så er det lett å bare fortsette litt til så er det kanksje forsent:O
JEg har ikke slitt med spiseforstyrrelser jeg heller, eller kanksje litt sånn kjedespising, spise med følelser kan jo være en form for spiseforstyrrelse det og, selv om jeg tror det var ADHD'en min som gjorde meg rastløs og endte med at jeg trøkte mat i kjeften heletida

Du er heldig som har en partner da er liksom så mye å snakke om når man har skifta kosthold, men uintresserte blir jo så lei av å høre på det;D
Du må bare spørre om du lurer på noe, selv om jeg ikke er ekspert selv så kanksje jeg har et svar på lur;p hoho
Lykke til!;D

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 23:31   #187
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av *marion*, her.

Hei , er helt ny her eg da men har tenkt å gå ned 20 kg er bare ikke så lett å gjøre det alene , er min 3 dag dette , urnistiksene har gitt full uttelling så da er det vel bare å stå på da , trener dere mye i tillegg? får tur hver dag alt fra 45 min til 1,5 time , er ikke sulten på søtt lenger å det er helt fantastisk , er første gang eg prøver kuren , fant foresten en opprskrift på knekkebrød som bare var helt nydelige =)

Heihei jeg bruker å trene styrke 3-4 ganger i uka, jeg lar fettforbrenninga lavkarbo setter igang ta seg av fettet(hater å gå og jogge) så jeg bygger bare muskler. De sier at man ikke mister muskler på lavkarbo, og man gjør kanksje ikke det i likestor grad som i andre slankekurer, men leste en artikkel i helsemagasinet VOF om at man mister litt muskler uansett, og at ketogen kost+ styrke trening er veldig bra for å gi resultater. Er sikker på at gåing funker bra også, det går jo rett på fettet. Men husk at muskler binder vann og muskler veier mer(men tar mindre plass)enn fett, så om du ikke går ned like mye som du tenkte kanskje det kan være pga treningen. Men mindre blir man jo uansett
Jeg har sååå lyst å lage hjemmelaga knekkebrød, men jeg lever på skikkelig steinalderkost nå, så ikkeno brød osv på meg ;D

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 23:43   #188
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Jeg hater å trene. Unngår det så lenge jeg kan, men med et medlemskap på treningssenteret så er jeg under tvangt til å møte opp minst 4 ganger i måneden for å ikke kun være et 'støttemedlem' Også blir det litt sykling hjemme og passer 2 små barn hele dagen så jeg forbrenner nok mer enn en som bare sitter hele dagen allikevel. Unngår styrketrening i forbi mot synlige muskler (jadda, teit, men sånn er det) så om det er trening, så er det utholdene og ikke styrke.
Men man skal jo uansett ikke trene så mye på ketolyse, så det passer meg i grunn fint

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 01:09   #189
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg hater å trene. Unngår det så lenge jeg kan, men med et medlemskap på treningssenteret så er jeg under tvangt til å møte opp minst 4 ganger i måneden for å ikke kun være et 'støttemedlem' Også blir det litt sykling hjemme og passer 2 små barn hele dagen så jeg forbrenner nok mer enn en som bare sitter hele dagen allikevel. Unngår styrketrening i forbi mot synlige muskler (jadda, teit, men sånn er det) så om det er trening, så er det utholdene og ikke styrke.
Men man skal jo uansett ikke trene så mye på ketolyse, så det passer meg i grunn fint

Damer med skikkelig bra kropp(modeller, kjendiser eller bare hu fine på gata) trener jo mest styrketrening da er jo det som gjør folk heite liksom. De passer jo såklart på å ikke overdrive, men det skal jævlig mye til for ei jente å bli seende ut som en fyr, og isåfall har hu drevet med naturlig kroppsbygging(uten jukse "stoffer"). Ei drit heit venninne av meg trener bare styrke og spiser sunt, og hu har ikke markerte muskler med mindre hu strammer. Jenter så bare fine former og fyller ut huden litt med muskler.
Men er jo opp til hver enkelt hva man liker da. Men jeg vil ikke få tynne armer oten fin fasong. Og for å få fin fasong må man forme kroppen sin med muskler

Og det med å ikke trene så mye på ketolyse er jeg litt uenig i. At kondisjonstrening er tyngre for de som spiser ketogent er sant, men at man ikke burde gjøre det tror jeg blir feil å si egentlig. Har jo lest masse avisartikler i det siste om fotballag som har skifta om til lavkarbo(mulig at det ikke er ketogent da) og de trener jo flere timer daglig og sier det funker fjell. Og når det kommer til muskeltrening er det best å trene det mens man spiser ketogent for å erstatte fett med muskler og at muskel trening øker fettforbrenninga siden musklene tar av fettet for å få energi. Så ser bare fine sider ved muskeltrening og ketogent kosthold, og kondisjonstrening kan være tungt på ketogent kosthold men ikke umulig/farlig, spørs jo på motivasjonen til hver enkelt og utholdenhet.
Men at man ikke TRENGER å trene på ketolyse er en annen sak

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 07:16   #190
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Det står jo i boka at man ikke skal trene mer enn 2 ganger i uken på ketoselyse, altså legens egne ord. Jeg skal først tilbake til den kroppen jeg hadde før og da uten å se sterk eller i 'god form' ut, men deretter vurderte jeg oppstramming, og da blir det jo styrke. Jeg synes bare ikke at damer med markeringer er særlig fint, jeg liker bedre en 'jentekropp' som bare er generelt slank uten å se sliten ut. Dessuten veier muskler mer enn fett, så det er ikke gunstig for meg som først og fremt er kun ut etter tallet på vekta.
Men dette er noe vi vil være uenige om uansett, du liker jo å trene og da er det jo selvsagt at du liker en trent kropp også.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 08:08   #191
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Det står jo i boka at man ikke skal trene mer enn 2 ganger i uken på ketoselyse, altså legens egne ord. Jeg skal først tilbake til den kroppen jeg hadde før og da uten å se sterk eller i 'god form' ut, men deretter vurderte jeg oppstramming, og da blir det jo styrke. Jeg synes bare ikke at damer med markeringer er særlig fint, jeg liker bedre en 'jentekropp' som bare er generelt slank uten å se sliten ut. Dessuten veier muskler mer enn fett, så det er ikke gunstig for meg som først og fremt er kun ut etter tallet på vekta.
Men dette er noe vi vil være uenige om uansett, du liker jo å trene og da er det jo selvsagt at du liker en trent kropp også.

Åja, nå skjønner jeg hvorfor det står det, fordi ketolyse er anbefalt for veeeldig overvektige, ikke for folk som vil ned 5-10kg osv, veldig overvektige ska jo ikke trene særlig i starten :s. veldig overvektige burde jo ikke trene i det heletatt, bortsett fra gåturer osv, er jo skikkelig dårlige for leddene deresosv.. JEg synes også overtrente jenter er fælt, men synes det er fint å ha såppas muskler ar armskinnet ikke dingler om jeg beveger mer osv:P og man får så lett fin holdning når man er sterk
men vi kan jo bare være enig i å være uenig ;D

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:22   #192
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: 20 kg ned?

Jenter med muskler er skikkelig pent, jeg synes ikke det er så pent med slike jenter som er tynne med bare slappe. Jeg skal begynne å trene nå, fysioterapautens ordre. Har en kropp jeg holder på å fikse opp. Blir to ganger styrke i uka og en fjelltur, pluss den daglige gårturen med vogn. Regner med det blir både tung og deilig å komme i gang.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 09:36   #193
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jenter med muskler er skikkelig pent, jeg synes ikke det er så pent med slike jenter som er tynne med bare slappe. Jeg skal begynne å trene nå, fysioterapautens ordre. Har en kropp jeg holder på å fikse opp. Blir to ganger styrke i uka og en fjelltur, pluss den daglige gårturen med vogn. Regner med det blir både tung og deilig å komme i gang.

Det er det ja sterke jenter med fin holdning! blir sikkert tungt i starten, og du blir nok MYE støl men de som begynner å trene styrke synes ofte det blir gøy, siden man blir fort sterkere og man ser fremgang, jeg gikk fra letteste til tyngste stanga på sånn styrke gruppetrening på 1 mnd, det var morsomt det! så kommer du jo til å kjenne det på hele kroppen etterhvert, hvor mye "stødigere" den blir, og at kroppen holder inn magen på egenhånd osv er skikkelig digg!

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:15   #194
Jeanettk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6
Jeanettk er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Jeg er ny her, har bare spist ketogent i 4 dager med denne, men skal også ned 20kg om ikke mere.

Jeg lurer litt på hva slags grønnsaker dere spiser? Jeg spiser liksom bare avokado.. Siden jeg har innbilt meg at jeg ikke burde spise andre grønnsaker..

Også lurer jeg på om dere teller og veier alt dere spiser? Passer dere på kcal også eller bare karboene?

Jeanettk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:30   #195
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Jeanettk, her.

Jeg er ny her, har bare spist ketogent i 4 dager med denne, men skal også ned 20kg om ikke mere.

Jeg lurer litt på hva slags grønnsaker dere spiser? Jeg spiser liksom bare avokado.. Siden jeg har innbilt meg at jeg ikke burde spise andre grønnsaker..

Også lurer jeg på om dere teller og veier alt dere spiser? Passer dere på kcal også eller bare karboene?

Hovedregelen er at du kan spise alle grønnsaker som vokser over jorden. Unntaket er mais..

Jeg spiser MASSE blomkål, endel asparges, og litt brokoli. Ellers spiser jeg salat, agurk, paprika osv..

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:32   #196
Jeanettk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6
Jeanettk er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av supah, her.

Hovedregelen er at du kan spise alle grønnsaker som vokser over jorden. Unntaket er mais..

Jeg spiser MASSE blomkål, endel asparges, og litt brokoli. Ellers spiser jeg salat, agurk, paprika osv..

Supert! Nå ble jeg litt lettet

Jeanettk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 13:38   #197
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Jeanettk, her.

Jeg er ny her, har bare spist ketogent i 4 dager med denne, men skal også ned 20kg om ikke mere.

Jeg lurer litt på hva slags grønnsaker dere spiser? Jeg spiser liksom bare avokado.. Siden jeg har innbilt meg at jeg ikke burde spise andre grønnsaker..

Også lurer jeg på om dere teller og veier alt dere spiser? Passer dere på kcal også eller bare karboene?

Du kan også spise løk:-) jeg velger å spise grønne grønnsaker, de har vanligvis mindre kh. Untatt løk og tomat, men er forsiktig med de da apropo avokado. Leste en gammel tråd her inne, om at det er to typer avocado den grønne og den brune, meb de selges som bare avocado. Men den grønne har visst mer kh enn den brune;D hvis man skal tro det jeg leste da. Så jeg velger alltid de brune avocadoene:-)

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 00:36   #198
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Hvor går egentlig grensen mellom diett og spiseforstyrrelse? Jeg begynner å kjenne igjen gamle vaner, men til forskjell så kan jeg si at jeg er på en sunn diett med en plan.. Vekta rikker seg raskere enn før og jeg er besatt av vekta. Samtidig som jeg faster som avtalt, så har jeg begynt å høre den gamle stemmen i hodet mitt som sier, jeg vet du greier å vente enda en time før du spiser, og etter en time så hører jeg den si det på nytt.. I det siste har det ikke vært uvanlig at det går 20 timer mellom måltidene og jeg er i aktivitet hele dagen. Jeg finner grunner til å ikke spise, samtidig som jeg setter opp en dagsplan via diett.no for å vite hvor mye kalorier, karbo, fett og proteiner jeg inntar hver dag. Jeg er ikke bekymret for at jeg har en spiseforstyrrelse, dessuten har jeg mye å ta av før noe sånt hadde blitt farlig, men jeg må innrømme at det skremmer meg litt når jeg selv ser at jeg kjenner igjen de gamle vanene og vedder med meg selv om hvor lenge jeg kan gå uten mat.. hva tror dere?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 10:56   #199
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: 20 kg ned?

Regret.... det høres ut som om du har bikka over en grense her.... spis når du er sulten du.... ikke kom med unnskyldninger for å la være å spise.... der er du på en farlig, og usunn, vei.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:12   #200
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Jeg har nådd målet mitt, gått ned 20 kg! Har tatt meg 6 mnd å nå målet mit,og har gått ned fra 95 til 75 kg med å spise masse GOD mat! Og ikke trent en dritt, hehe! (det skal jeg begynne med nå...hadde min første joggetur i går!)

Det var MYE lettere enn jeg hadde trodd å gå ned 20 kg!!!

__________________


Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no