Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

20 kg ned?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-11, 11:28   #201
*marion*
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
*marion* er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Hei igjenn , da har det gått en uke , har ikke mistet så mange kilo men har mistet 8 cm rundt live så noe skjer ivertfall =)
Har ikke helt skjønt dette med fasene 1-2-3 mer som , men syns at dette er lettere å mindre strevsomt en å skulle trene seg slank =) liker å gå tur så det gjør eg så ofte eg kan

*marion* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 11:31   #202
*marion*
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
*marion* er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Kan en spise frukt? å i så fall hvor mye å av hva ?

*marion* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:09   #203
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Regret.... det høres ut som om du har bikka over en grense her.... spis når du er sulten du.... ikke kom med unnskyldninger for å la være å spise.... der er du på en farlig, og usunn, vei.

Det som er at jeg ikke blir sulten. Jeg blir kun sulten under den avtalte fasten tidlig om morgenen og den tar jeg med en te, denne fasten er helt ok og ikke en del av hva jeg snakket om tidligere. Men utover dagen så kommer det ikke noe sult. Jeg prøver å la være å overspise og derfor venter jeg på den ekte sulten og ikke den 'jeg har så lyst på noe' sulten. Så unnskyldningene går gjerne i at jeg ikke føler meg sulten enda,selv om jeg synes det er godt å kjenne på sulten et par timer også.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:10   #204
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av *marion*, her.

Kan en spise frukt? å i så fall hvor mye å av hva ?

Nei ingen frukter.
Litt grønnsaker og bær, men ingen frukter

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:11   #205
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Nesly, her.

Jeg har nådd målet mitt, gått ned 20 kg! Har tatt meg 6 mnd å nå målet mit,og har gått ned fra 95 til 75 kg med å spise masse GOD mat! Og ikke trent en dritt, hehe! (det skal jeg begynne med nå...hadde min første joggetur i går!)

Det var MYE lettere enn jeg hadde trodd å gå ned 20 kg!!!

Gratulerer SÅ mye! åh så misunnelig jeg er

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:13   #206
*marion*
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
*marion* er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Hva slags vittaminer tar dere da for å dekke alt en trenger?

*marion* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:24   #207
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av *marion*, her.

Hva slags vittaminer tar dere da for å dekke alt en trenger?

For å være på den sikre siden så kan det lønne seg å ta ketolyse sine egne som Torkil selger på siden sin. mener adressen var ketolyse.no
Jeg tar ingen, kun magnesium ved behov.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 12:39   #208
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Det som er at jeg ikke blir sulten. Jeg blir kun sulten under den avtalte fasten tidlig om morgenen og den tar jeg med en te, denne fasten er helt ok og ikke en del av hva jeg snakket om tidligere. Men utover dagen så kommer det ikke noe sult. Jeg prøver å la være å overspise og derfor venter jeg på den ekte sulten og ikke den 'jeg har så lyst på noe' sulten. Så unnskyldningene går gjerne i at jeg ikke føler meg sulten enda,selv om jeg synes det er godt å kjenne på sulten et par timer også.

Så du spiser i bunn og grunn 1 måltid om dagen, kanskje to, siden du snakker om at det er 22 timer siden siste måltid. Det i seg selv ser jeg ikke på som et problem... men: Hvor mye spiser du på disse måltidene? Problemet blir jo når du begynner å "vedde" med deg selv om hvor lenge du kan holde ut uten å spise.... det synes jeg du skal slutte med. Sørg for at du får i deg nok mat..... selv om du ikke er sulten. Hvis du har hatt spiseforstyrrelser før, og har liggi mye på lavkalori før, så kan det godt hende at du har skadet noen av de signalene man trenger for å få i seg nok næring.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 19:14   #209
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av *marion*, her.

Hva slags vittaminer tar dere da for å dekke alt en trenger?

På nattbordshylla mi har jeg: b-vitaminer, c-vitaminer, d-vitaminer, magnesium, chorella og spirulina og no "frenzy fat loss" greier som jeg måtte prøve ut, som ikke funker(men tror det er fordi jeg ikke er no flink til å bruke de riktig. Så tar jeg en shake med kamut,hvete og no anna gressgreier om morran :P

Jeg har alltid vært en person som overdriver(eller gå jo faktisk ikke an å overdrive ifølge helsemagasinet VOF) inntaket av vitaminer, siden grønnsakene og det vi spiser idag er så genmodifisert/manipulert(vet ikke hva det heter atm) at det er ikke like mye næring i det lenger. Før kunne man spise 1 gullerot og få i seg samme næringa som det er i 3 gullerøtter idag, og siden jeg spiser ketogent, er det litt begrensa hvor mye grønnsaker man får i seg også, så jeg spiser masse vitaminer just in case

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 19:16   #210
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av *marion*, her.

Hei igjenn , da har det gått en uke , har ikke mistet så mange kilo men har mistet 8 cm rundt live så noe skjer ivertfall =)
Har ikke helt skjønt dette med fasene 1-2-3 mer som , men syns at dette er lettere å mindre strevsomt en å skulle trene seg slank =) liker å gå tur så det gjør eg så ofte eg kan

8cm er nice! jeg glemte/fant ikke målebånd da jeg starta så har ikke fått fulgt med, og nå er jeg "midt i gamet" så orker ikke begynne nå. MEN jeg angrer meg for at jeg ikke målte fra starten av

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 19:30   #211
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Så du spiser i bunn og grunn 1 måltid om dagen, kanskje to, siden du snakker om at det er 22 timer siden siste måltid. Det i seg selv ser jeg ikke på som et problem... men: Hvor mye spiser du på disse måltidene? Problemet blir jo når du begynner å "vedde" med deg selv om hvor lenge du kan holde ut uten å spise.... det synes jeg du skal slutte med. Sørg for at du får i deg nok mat..... selv om du ikke er sulten. Hvis du har hatt spiseforstyrrelser før, og har liggi mye på lavkalori før, så kan det godt hende at du har skadet noen av de signalene man trenger for å få i seg nok næring.

Jeg spiser 1-2 posjoner avhengig av hva det er jeg spiser og føler meg god og mett etterpå. Jeg spiser middag og en kvelds som gjerne består av noe lettvindt og godt. Jeg sulter meg ikke.
Jeg vet ikke om du noen gang har slitt med spiseforstyrrelser i form av å ikke spise, men det kan virke slik da du påpeker at jeg må 'slutte med det'. Jeg forklarte kanskje dårlig, men når jeg sier at jeg faller tilbake til gamle vaner så er det ikke fordi jeg vil eller har planer om det, det er en naturlig flyt som man ikke oppdager så tidlig og faller en helt naturlig. For meg er det å vente enda en time en god ting som kroppen min oppfatter som herlig, det å kjenne seg sulten å vise at jeg kan klare det. Selvsagt helt teit, men for meg er ikke dette noe rart, samtidig som jeg ikke kan kontrollere det. Som et instinkt, er man småsulten så går man å se i kjøleskapet, selv om man vet at der er ingenting spennende å finne. Det er bare noe man gjør uten å tenke lengere.
Det som er er at jeg oppdager dette selv nå og jeg lurer på hvor grensen går. For å faste 15 timer om dagen er helt ok det, men når vi snakker om 20 så får jeg høre at jeg er syk.. Det er jo ikke store hoppet så det å kjenne igjen grensa før man har gått over er ikke lett. Jeg vil påpeke en gang til at jeg ikke føler at jeg har spiseproblemer nå, jeg bare forklarer hvordan hverdagen min går nå i forhold til da jeg faktisk var 'syk'. Og som sagt, jeg har mye å gå på, så enn så lenge er det bare positivt med manglende matlyst så sant jeg spise 1-2 ganger om dagen.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 22:30   #212
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: 20 kg ned?

Greit.... mulig jeg var litt krass der.

Nei, jeg har heldigvis aldri slitt med en spiseforstyrrelse (som jeg vet om, og jeg antar at jeg ville ha lagt merke til det). Det virker som om du var ute etter en bekreftelse på at den måten du "pusher" grensene på er helt greit, noe jeg så klart ikke kan være enig i. Så klart kroppen fint kan takle å gå 20 timer uten mat nå og da, men det virket ikke på meg som om det var det som var tilfellet her.

Du sier du spiser deg mett, men samtidig sier du at det er herlig å kjenne på sulten... det er sånne utsagn som gjør meg bekymra... for det er det jeg blir. Bekymra. Du har hatt et spiseproblem før, og du sier nå at du ikke tror du har det nå. Når blei du klar over spiseproblemet forrige gang? Med en gang, eller etter en lang stund?

La meg spørre deg litt klarere... sånn at jeg kanskje kan slippe å bekymre meg og la deg være i fred.... hvor mange kalorier har du fått i deg daglig den siste uka?

Og når det gjelder min "slutte med det"-kommentar så kommer den fordi måten du ordla deg på tydet at det var en helt bevisst handling å pushe grensene, for å se om ikke du kunne faste i en time eller to til. Det virker jo som om du er veldig bevisst på akkurat dette, og i så fall burde det være mulig å gjøre noe med det... eller?

Edit: Tillegg. Hvis du føler at det ikke er store grensa mellom periodisk fasting og å ha en spiseforstyrrelse, så burde du kanskje vurdere hele opplegget med periodisk fasting.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 22:47   #213
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Greit.... mulig jeg var litt krass der.

Nei, jeg har heldigvis aldri slitt med en spiseforstyrrelse (som jeg vet om, og jeg antar at jeg ville ha lagt merke til det). Det virker som om du var ute etter en bekreftelse på at den måten du "pusher" grensene på er helt greit, noe jeg så klart ikke kan være enig i. Så klart kroppen fint kan takle å gå 20 timer uten mat nå og da, men det virket ikke på meg som om det var det som var tilfellet her.

Du sier du spiser deg mett, men samtidig sier du at det er herlig å kjenne på sulten... det er sånne utsagn som gjør meg bekymra... for det er det jeg blir. Bekymra. Du har hatt et spiseproblem før, og du sier nå at du ikke tror du har det nå. Når blei du klar over spiseproblemet forrige gang? Med en gang, eller etter en lang stund?

La meg spørre deg litt klarere... sånn at jeg kanskje kan slippe å bekymre meg og la deg være i fred.... hvor mange kalorier har du fått i deg daglig den siste uka?

Og når det gjelder min "slutte med det"-kommentar så kommer den fordi måten du ordla deg på tydet at det var en helt bevisst handling å pushe grensene, for å se om ikke du kunne faste i en time eller to til. Det virker jo som om du er veldig bevisst på akkurat dette, og i så fall burde det være mulig å gjøre noe med det... eller?

Edit: Tillegg. Hvis du føler at det ikke er store grensa mellom periodisk fasting og å ha en spiseforstyrrelse, så burde du kanskje vurdere hele opplegget med periodisk fasting.

Nå ble det kanskje litt mye 'meg'-prat her så jeg skal ikke lage dette til en diskusjon eller noe, men jeg kan svare på det du spør om her.

Første gang jeg ble forstyrra gikk det glatt 2-3 måneder før jeg ante noe,da jeg trodde det kun var manglende sultfølelse i forbindelse med å slutte å drikke brus helt. Jeg drakk da bare lettbrus,som er kjent for å gi sultfølelse, så når jeg tok vekk den så sluttet sulten også å komme. Jeg oppsøkte hjelp for dette uten å få hjelp. Jeg var 14 år når dette skjedde så jeg var ikke fult så klar over hva en spiseforstyrrelse var.

I den siste uka har jeg vært litt kresen på kalorier og har med vilje holdt meg under det diett.no anbefaler for å gå ned i vekt. Så det varierer mellom 800-1200 kcal pr. dag.

Jeg ser jo at dette er i grenseland og det er jo nettopp derfor jeg spør litt om det, så jeg er mye mer våken nå enn for 8-9 år siden. Men spiseforstyrrelser blir man vel aldri helt frisk fra uansett hva man gjør, så det at jeg kanskje er falt utenfor en bakke igjen med fastingen er ikke noe å nekte på, så jeg har vurdert å kutte den ut. Jeg prøvde det også i et par dager, men før jeg visste ordet av det så var jeg i faste igjen uten å gå inn for det. Slik at jeg tenker ikke på mat før klokka er 13-14-15, og da var det plutselig gått 17-18 timer siden sist måltid. Så det var ikke lett å kutte ut, ei heller å redusere timene, det gikk i ett døgn før det skar seg. Men så er ikke lavkarboere de som har flest måltider igjennom en dag heller, og jeg spiser jo 1-2 måltider, noe som er vanlig for en på lavkarbo, så det tilsier jo ikke noe problem det heller. Tror det meste av dette ligger i en frykt for å have i ana-helvete igjen, samtidig som jeg egentlig er helt normal i matveien, og dermed oversanser sånt

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 00:53   #214
Mariny
Nytt Medlem
 
Mariny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Alta
Alder: 55
Innlegg: 1
Mariny er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Hei.. Jeg starter på Ketolysekuren i morgen:-)

Jeg skal i første omgang ned ca 20 kilo:-)

Så jeg hiver meg gjerne med:-)

Hilsen Marina

__________________
Mariny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 08:32   #215
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Nå ble det kanskje litt mye 'meg'-prat her så jeg skal ikke lage dette til en diskusjon eller noe, men jeg kan svare på det du spør om her.

Første gang jeg ble forstyrra gikk det glatt 2-3 måneder før jeg ante noe,da jeg trodde det kun var manglende sultfølelse i forbindelse med å slutte å drikke brus helt. Jeg drakk da bare lettbrus,som er kjent for å gi sultfølelse, så når jeg tok vekk den så sluttet sulten også å komme. Jeg oppsøkte hjelp for dette uten å få hjelp. Jeg var 14 år når dette skjedde så jeg var ikke fult så klar over hva en spiseforstyrrelse var.

I den siste uka har jeg vært litt kresen på kalorier og har med vilje holdt meg under det diett.no anbefaler for å gå ned i vekt. Så det varierer mellom 800-1200 kcal pr. dag.

Jeg ser jo at dette er i grenseland og det er jo nettopp derfor jeg spør litt om det, så jeg er mye mer våken nå enn for 8-9 år siden. Men spiseforstyrrelser blir man vel aldri helt frisk fra uansett hva man gjør, så det at jeg kanskje er falt utenfor en bakke igjen med fastingen er ikke noe å nekte på, så jeg har vurdert å kutte den ut. Jeg prøvde det også i et par dager, men før jeg visste ordet av det så var jeg i faste igjen uten å gå inn for det. Slik at jeg tenker ikke på mat før klokka er 13-14-15, og da var det plutselig gått 17-18 timer siden sist måltid. Så det var ikke lett å kutte ut, ei heller å redusere timene, det gikk i ett døgn før det skar seg. Men så er ikke lavkarboere de som har flest måltider igjennom en dag heller, og jeg spiser jo 1-2 måltider, noe som er vanlig for en på lavkarbo, så det tilsier jo ikke noe problem det heller. Tror det meste av dette ligger i en frykt for å have i ana-helvete igjen, samtidig som jeg egentlig er helt normal i matveien, og dermed oversanser sånt

Okay..... jeg skal komme med et siste svar her, siden, som du påpeker, denne tråden egentlig ikke handler om dette eller deg.

Jeg er på ingen måte ekspert på spiseforstyrrelser, og jeg tror din kunnskap om temaet er mye større enn min. Det jeg derimot kan fortelle deg er at et langvarig inntak av 800-1200 kcal om dagen regnes som en "semi-starvation diet". Ancel Keys, som vi kanskje kan kalle fett-fryktens forfar, gjorde flere studier hvor han prøvde å slanke en gruppe menn på kalorifattig kost. Disse mennene lå på mellom 800-1200 kcal. Riktignok spiste ikke de LCHF, så deres metthetsfølelse var nok mindre enn med samme mengde kalorier enn noen som spiser mye fett, men flere i disse forsøkene begynte å slite både mentalt og fysisk. En eller to av disse forsøkspersonene forsøkte å ta sine liv i løpet av den måneden kuren pågikk, og en begynte med selvskading. Etter kuren fikk de spise som de ville igjen, og de fleste gikk opp igjen like mye som de hadde gått ned, og enkelte gikk opp mer. En av de som var med spiste opp til 7000 kcal om dagen i måneden etterpå og rapporterte fortsatt om en gnagende sult.

Du har allerede hatt en spiseforstyrrelse, du sier du er redd for anoreksi. Du virker som en oppegående og reflektert jente.... og jeg tror du vet hvilke grep du nå må gjøre for å unngå å falle tilbake til gamle uvaner. Sørg for at du får i deg mer kalorier og prøv å være litt bevisst på at du ikke har en for lang fasteperiode. Det er tydelig at det ikke er helt godt for deg. Ingen her inne vil at du skal tilbake i ana-helvetet, som du sier, så ikke ta det jeg sier for skjenn eller slemt ment. Vi vil bare at du skal være sunn og frisk, og jeg tror du har verktøyet som skal til.

Prøv å komme deg opp på rundt 1500 kcal om dagen. Jeg tror ikke du blir så mye mindre våken enn det.... og ikke stress sånn med vektnedgangen. Du har allerede vært på den usunne siden av slank en gang.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 19:15   #216
*marion*
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
*marion* er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Men er det greit med trening? alså elkser å gå tur , å for første gang på lenge blir eg ikke sliten når eg går , gikk over 10 000 skritt i går å rusla i fjellet elsker dette , men er det gunstig sammen med lavkarbo ? spiser når eg er sultene så blir mellom 3-4 måltider om dagen , spiser sjeldent kvelds å føler meg i kjempe form , enest er at eg gjerne blir stiv i musklaturen utover det helt fantastisk er i uke to nå =)

*marion* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 21:51   #217
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

trening er bra, men det spørs litt på din bmi. Er du på ketolyse og har bmi over 30 så lønner det seg å bare ta det rolig med noen få gåturer i uken. Men uansett bmi på ketolyse så skal du ikke hardtrene hver dag. Men alt i alt, trening er bra

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 22:25   #218
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Nesly, her.

Jeg har nådd målet mitt, gått ned 20 kg! Har tatt meg 6 mnd å nå målet mit,og har gått ned fra 95 til 75 kg med å spise masse GOD mat! Og ikke trent en dritt, hehe! (det skal jeg begynne med nå...hadde min første joggetur i går!)

Det var MYE lettere enn jeg hadde trodd å gå ned 20 kg!!!

Gratulerer!! Så flink du har vært
Noen tips til oss som ikke er så heldige som deg og som sliter litt med å få de forb....... kiloene bort....?
Noen tips? Har du spist veldig "rent", som kun kjøtt, grønnsaker og egg? Brukt erstatninger som lavkarbobrød og søtning ol? Trent mye eller lite? Lavt el høyt på kcal-inntak? Skeiet ut iblant?
Jeg er litt nysgjerrig på dere som "får det så bra til"

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 22:29   #219
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Er det lov å slenge seg på her også? Tror jeg kommer til å trenge alle støttetrådene jeg kan få tak i framover

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 10:23   #220
*marion*
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 8
*marion* er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Går bare ned i cm rundt livet eg alså , hardtrener ikke er spaserturer eg går på =)

*marion* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 12:04   #221
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av *marion*, her.

Men er det greit med trening? alså elkser å gå tur , å for første gang på lenge blir eg ikke sliten når eg går , gikk over 10 000 skritt i går å rusla i fjellet elsker dette , men er det gunstig sammen med lavkarbo ? spiser når eg er sultene så blir mellom 3-4 måltider om dagen , spiser sjeldent kvelds å føler meg i kjempe form , enest er at eg gjerne blir stiv i musklaturen utover det helt fantastisk er i uke to nå =)

Så lenge du ikke sliter med belastningsskader osv pga overvekt er det helt greit å trene. Hvis du er veldig tung burde du kanksje vete til du har gått ned litt slik at man ikke belaster leddene så mye. Men gåturer tror jeg ikke skader. Også er det veldig positivt å trene styrketrening samtidig med ketogent kosthold. Man øker fettforbrenningen av det, da musklene også tar av fettet for å få energi Men på den andre siden så kan vekta stoppe opp når du trener mye styrke. Men muskler er tyngre enn fett og nedbrutte muskler binder vann, flere toppidrettsfolk som lever lavkarbo go trener. Muskler tar jo mindre plass enn fett, og ser finere ut, så er kanksje ikke så ille om vekta går litt saktere ned du må nesten kjenne etter selv Jeg klarer ikke kondisjonstrening på lavarbo, blir for sliten, men styrketrening går veldig fint!

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 12:05   #222
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Er det lov å slenge seg på her også? Tror jeg kommer til å trenge alle støttetrådene jeg kan få tak i framover

Sleng deg på, en aktiv tråd er en morsom tråd

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 17:02   #223
mumfie
Medlem
 
mumfie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 62
mumfie er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Lisa-pyon, her.

Sleng deg på, en aktiv tråd er en morsom tråd

Helt enig! Er ikke like flink til å bruke den, men jeg er da her
Det går sakte men sikkert nedover også, og godt er det

__________________


mumfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 17:35   #224
pelli
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3
pelli er på en erverdig vei
Thumbs up

Her kommer jeg også!! må da gå fint med 20 kg ned!? Er det noen som regner kcal i det heletatt på ketolyse? Eller holder øye med hvor mye fett en inntar per dag?

Tenker å holde karbohydratinntaket på 10 gram per dag, men hadde vært fint å vite om jeg burde føre noe regnskap på fett og proteiner også!

sola skinner og terrassen står klar med reker, hvitløksrømme og deilig salat

pelli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på leting etter en livsstil.... Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 17:39   #225
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av pelli, her.

Her kommer jeg også!! må da gå fint med 20 kg ned!? Er det noen som regner kcal i det heletatt på ketolyse? Eller holder øye med hvor mye fett en inntar per dag?

Tenker å holde karbohydratinntaket på 10 gram per dag, men hadde vært fint å vite om jeg burde føre noe regnskap på fett og proteiner også!

sola skinner og terrassen står klar med reker, hvitløksrømme og deilig salat

Bruk diett.no! Den har vært veldig hjelpsom for meg, og jeg går mest og raskest ned i vekt når jeg er flink å bruke den 75% fett, 20% protein og maks 5% karbo, da har du en fin fordeling og du vil gå ned i vekt.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no