Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-07, 09:44   #1
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Synes på en måte det er rart at jeg går ned

For jeg har ikke den siste uka fulgt ketolyse etter boka. Jeg har spist grønsaker i form av salat til maks et måltid og ikke drukket så mye vann som jeg pleier. Jeg har spist ting med søtning hver dag (ifa, cavalier sjokolade, atkinsbar, splenda) og jeg har ligget garantert over 15 karbs (selv om det kan funke for noen)

I helga sjekket jeg meg og uten at jeg visste det var jeg kommet ut av ketose. Har ingen anelse hvordan, men det skjedde. Så i helga koste jeg meg med masse god mat, ikke godteri, men jeg prøvde å være litt konsekvent. Har ikke sjekket meg enda, men det som er helt amasing er at slutten av helga veide jeg nærmere 76, og når jeg sjekka meg nå sto tallet 72,5 på vekta
I tillegg har jeg mensen så jeg ser ikke på dette som teoretisk mulig (men jeg klager ikke )....
Noen som vet???

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 10:17   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Er folk før som har skrevet om dette. Når de har vært lenge på et platå, og øktopp på karbene for så å begynne med lavkarbo igjen, så har vekta gått ned... som om kroppen har godt av litt ekstra karber en skjelden gang

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:01   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Men, så er det jo mange som går ned i vekt på å spise lavkarbo-kosthold uten å være i ketose også da. Man må ikke på ketogen diett for å gå ned i vekt.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 16:21   #4
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

menjeg har jo ikke vært på et platå. Har ikke stått stille, men det har gått opp og ned hele tiden. Men jeg har ALDRI gått ned når jeg har hatt mensen. Da har jeg alltid pleid å stige mange kilo.

Sitat:

Men, så er det jo mange som går ned i vekt på å spise lavkarbo-kosthold uten å være i ketose også da. Man må ikke på ketogen diett for å gå ned i vekt.

Det er sant. men fra tidligere erfaringer må jeg være i ketose for å gå ned i vekt. men det kan jo kanskje ha endret seg. Ikke vet jeg.
Skal prøve en uke med litt mindre vann og grønnsaker som i dag, så får vi se. kanskje det er det som skal til...

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:28   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Tror kanskje du skal se det an litt før du begynner å gjøre endringer. Det er IKKE praktisk mulig å gå ned så mye i fett i løpet av en uke. Det er ikke slik det funker. Du går garantert ikke ned MER om du drikker mindre vann.

Har du vært på et platå lenge (du kan være på et slags platå selv om vekta gpr opp/ned hele tiden, så lenge en ikke går jevnt nedover ) er det helt tilfeldig at kroppen akkurat nå velger å slippe vannvekta den har spart på. Noe av det er nok fett, men mesteparten er vann. Det er ikke mange som opplever så stort vekttap flere uker på rad. For de fleste er det "once in a liftime". Normalt ligger det på 2-3 kilo etter et platå. I lavkarbo verdenen kalles det "a whoosh" eller "visit from the Whoosh Fairy".

For noen går vekta opp igjen littegrann. Men ikke alltid.

Men kanskje du kan legge denne inn i aftenbønneb:

Ode to the Whoosh Fairy

Now I lay me down to sleep...
A cup of splenda at my feet...
I'll be good and drink my water --
Leave the grapejuice for my daughter..

I promise to eat all my eggs..
Now take those bulges from my legs..
I'll eat my pork -- I'll eat a steer..
Just takes these bumps from my rear..

I'll never even look at jelly..
Please take the blub out of my belly..
These lips will never touch a sweet
Oh, if only... I could see my feet..

So, please tonight before I wake..
A few more pounds Whoosh Fairy Take!


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:42   #6
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Sitat:

Now I lay me down to sleep...
A cup of splenda at my feet...
I'll be good and drink my water --
Leave the grapejuice for my daughter..

I promise to eat all my eggs..
Now take those bulges from my legs..
I'll eat my pork -- I'll eat a steer..
Just takes these bumps from my rear..

I'll never even look at jelly..
Please take the blub out of my belly..
These lips will never touch a sweet
Oh, if only... I could see my feet..

So, please tonight before I wake..
A few more pounds Whoosh Fairy Take!

hihi,den var ganske bra
Ja det er vel et platå, men har aldri opplevd det så drastisk før. men det er som du sier, sikkert bare once in a lifetime....

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:46   #7
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Men en ting:
Kan det ha noe med at jeg har droppet kveldsmaten de siste dagene???

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:47   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Det er absolutt mulig at det har noe med saken å gjøre. At du totalt sett har spist for mye hver dag. MEN, det er fremdeles ikke fysisk mulig å gå ned 3,5 kilo i FETT på en uke. Det er nødt til å være en del vann!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:57   #9
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Sitat:

Det er absolutt mulig at det har noe med saken å gjøre. At du totalt sett har spist for mye hver dag. MEN, det er fremdeles ikke fysisk mulig å gå ned 3,5 kilo i FETT på en uke. Det er nødt til å være en del vann!

Nei er du gal, regner ikke med at det er fett. Sikkert på igjen i morgen om jeg veier meg. Kanskje jeg skal begynne å spise noe "lett" på kvelden da. Eller heller la være å spise noe.

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 03:32   #10
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.



Ode to the Whoosh Fairy

Now I lay me down to sleep...
A cup of splenda at my feet...
I'll be good and drink my water --
Leave the grapejuice for my daughter..

I promise to eat all my eggs..
Now take those bulges from my legs..
I'll eat my pork -- I'll eat a steer..
Just takes these bumps from my rear..

I'll never even look at jelly..
Please take the blub out of my belly..
These lips will never touch a sweet
Oh, if only... I could see my feet..

So, please tonight before I wake..
A few more pounds Whoosh Fairy Take!


Tusen takk Nille, den aftenbønnen var super!

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:42   #11
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Opp 400 gram, så det var nok bare "once in a lifetime" som du sa Nille

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 17:59   #12
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Jeg vil også ha besøk av The Whoosh Fairy

Har ikke hatt vektnedgang siden påske og vekta ligger og hopper rundt 80,5-81,5 kg. Jeg blir så irritert for alt jeg vil er å komme under 80 kg - da blir det skikkelig partydans rundt i stua

Og bare så de er sagt jeg veit om alle partystoppere og sånt og har prøvd meg frem med alt det der så nå driver jeg og legger om kosten i håp om at det skal hjelpe.

Men kanskje jeg skal be bønnen i kveld og håpe på et mirakel??

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 10:14   #13
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Ny aftenbønn på meg også ja

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 11:10   #14
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

Jadda den aftenbønnen hjalp jo mye - i dag var jeg nesten 83 kg
Det er jo bare vann da, men det er ikke særlig motiverende for det. Jaja må bare bli enda flinekre med maten så kanskje det løsner en dag.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:38   #15
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Synes på en måte det er rart at jeg går ned

For en morsom aftenbønn.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no