Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Den Store Yoga-tråden

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-04, 18:53   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk
Talking

Den Store Yoga-tråden

Ja, for vi må vel ha en slik en?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-08-04, 19:29   #2
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Thumbs up

Ja! Det hadde vært supert!!!
Kanskje noen(jeg kan ingenting om yoga....derfor "legger" jeg det over på noen andre...) kunne skrevet litt sånn innledende om yoga da? Kunne vært kjempe-fint å bla opp her om det var noe en lurte på...


Cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 23-08-04, 15:23   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jammen, jammen...

Jeg har skrevet noe innledende om yoga her:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1430

Men jeg la det under "selvutvikling" og ikke "trening" jeg da...

Tenkte du kanskje å diskutere litt mer praktisk Lise? Finnes det ikke mange ulike former for yoga da? Jeg har veldig tro på yoga i hvert fall. Gleder meg til jeg kan et helt program utenat. At det flyter av seg selv, sammen med naturlig pust. Men det er jo bare en ting å gjøre: ØVE!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 23-08-04, 20:19   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg tenkte egentlig ALT jeg.....

SÅnn, hva er Yoga godt for.. slik du har skrevet inne på selvutikling, (men der kan ikke alle lese, så kansje du kan kopiere den ut hit?)
Litt øvelsesdiskusjoner, og at folk forteller hvilken Yogaretning de driver med...

Jeg driver med HataYoga og bladde i dag i "powerYoga for nybegynnere",og der sto det at poweryoga var en gren sprunget ut av den klassiske hatayogaen, og veldig mange av øvelsene var like så jeg..
Men veldig mange så utrolig vanskelige ut!!!
Klarer du dem alle??

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-09-04, 15:03   #5
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Nå er også jeg en yogi!

Jeg hadde en flott første kurskveld med yoga i går! Det var ikke vanskelig, for instruktøren hadde valgt 'riktige' øvelser og forklarte godt. Det som slo meg var at hun forklarte hva vi skulle gjøre, ikke viste. Dermed skulle det fint gå an å formidle yogaprogram på CD. Noen som vet om det finnes slike CDer? Og evetuelt hvor?

Jeg skal spørre instuktøren min, men det er en hel uke til neste gang. Derfor spør jeg dere så lenge. Dere vet jo alt!
TAKK TIL MHM OG LISE FOR INSPIRASJON TIL Å BEGYNNE MED YOGA!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 10-09-04, 17:22   #6
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Ble jeg bare BITTELITT misunnelig på det yogakurset kanskje?!

Men det er flott at du går kurs - så lærer du sikkert mye som du kan fortelle om! Og så beriker det ditt liv ikke minst!

Jeg har kjøpt en bok som heter "Stress", hvor det er med en cd med meditasjon, yoga og avspenningsteknikker. Har ikke hørt på den ennå, men rapport kommer.

Lærte du noe om puste-lyden på kurset eller?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 10-09-04, 18:34   #7
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Lærte ikke noe om lyd. Hun gjorde ikke noe kompliserende første gangen. Jeg vet det blir progresjon i kurset, men ikke hvordan. Iom at damen lever av dette så må hun ha fler kurs i distriktet. Skal spørre masse neste gang.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 11:57   #8
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Nå har vi hatt litt mer pusting, både vekselpust og bølgepust og litt om den pusten med det vanskelige navnet (ujjayi), den med lyd. Hun bekrev det som slik det låter når en sover. Når jeg lå på ryggen og slappet helt av med halvåpen munn og pustet, fikk jeg en lyd - hakket før snorking. Men jeg får det ikke til men munnen igjen. Så jeg vet ikke om det er riktig. Ble noen klokere????? Lise, du må da kunne dette?? Hjelp!!

Kursleder skulle annbefale noen CDer neste gang. Hun sa det fantes mye bra og endel humbug.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 23-09-04, 10:48   #9
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Gikk på yoga for gravide på Yogaskolen i Oslo. Fikk med en CD hjem og "bruksanvisning". Vet at de hadde masse andre CD`er som ikke var knyttet til gravidyoga.

Må si at yogaen hjalp meg MYE gjennom siste fødsel. Hadde full kontoll på pustingen og alt gikk så mye lettere da jeg fokuserte på å puste riktig og ikke stritte imot med hele kroppen.

Skulle nok tatt flere kurs

Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 23-09-04, 21:53   #10
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Dersom jeg skulle ha flere barn, skulle jeg gått slikt yogakusr for gravide. Det hørte veldig lurt ut. Men fler barn kommer absolutt ikke på tale. Men mer yoga blir det helt sikkert.

Her finnes gode yoga CDer. Kurslederen min anbefalte de 2 blå og den grønne.

http://www.yogaskolen.org/

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 01-12-04, 07:00   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Question

Jeg har ett spørsmål, spinninstuktøren sa til oss igår at med jevnlig utstrekking så forebygger en smerter i leddene. Jeg syns det hørtes rart ut for jeg mener utstrekking har med muskler og sener å gjøre mens smerter i ledd har med ben og brusk å gjøre. Er det noen som kan utdype dette for meg

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 01-12-04, 10:39   #12
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Nå er jeg på tynn is nå .... men altså, yogainstruktørene snakker om å lufte leddene - derved blir jo ikke tøy og stekk og kna og bøy bare for sener og muskler. Skjønne ?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 01-01-05, 03:52   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Er Pilates en form for yoga?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 14:24   #14
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvordan er SOLEN?

Jeg lærte det jo forrige helg, men jeg har glemt det.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 16:25   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Pilates er en egen treningsform som handler om konsentrasjon og pusteteknikk, muskelforlengelse og utholdenhet, avspenning og balanse. Treningsmetoden kombinerer yoga, styrketrening og strech. Jeg fikk det anbefalt av SPA damen på Gol. Hun hadde trent yoga før, men det ble litt for "stille" for henne. Jeg har lurt på å melde meg på kurs. Men så er det denne jobbingen da. Skift og kurs kombinerer ikke særlig bra !

Solen - Technique (klikk så skal du få rem bilder fra trinn en til ti). Det var den vi begynte med hvor vi stå oppreist i "be posisijon" og bøyde oss ned til gulvet, satte bena bakover etc etc, ----- æsj, jeg kan ikke forklare. Håper bildene kommer frem !! Step 1

Step 2

Step 3

Step 4

Step 5

Step 6

Step 7

Step 8

Step 9

Step 10

Step 11

Step 12

Step 13

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 16:29   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Du er vel en engel, Nille!!


Jeg også har lyst til å begynne på Pilates så fort jeg har anledning - har hørt utrolig mye bra om det, og kjæresten har to bøker om det, så har lest litt Virker utrolig positivt og bra, og de har mye fokus på kjernemusklene, som "roten" til det hele.. (ellernoesånt)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 15:22   #17
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill
Wink

En til Yogi her!

... og ikke Yogi Bear! Men en "hjemme" yogi. Jeg kjøpte en CD I fjor på Amazon.co.uk: "Learn Yoga". Den er kjempe grei, og til og med "Super Size Me" kan gjøre de fleste øvelsene. (Avogtil med litt tilpassing) Jeg har ikke vært flink de siste 6 månedene, men nå tenkte jeg jeg skulle ta meg sammen og ha litt yoga et par ganger i uken!

Bare et spørsmål, på Ketolysekuren, så bør vi gå en halvtime hver dag... Kan 45 - 1 times yoga erstatte det? Det er nemlig så mye snø og is på veien hvor jeg bor, og jeg har ikke noe særlig lyst til å gå turer før det blir bedre.

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 16:13   #18
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

LilNor: Det vil vel kunne erstatte en gå tur tror jeg. Man trenr da enda bedre med Yoga...(med mindre man bare praktiserer dødmnnsstillingen..)

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 17:56   #19
pusi
Medlem
 
pusi sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Froskeland
Alder: 44
Innlegg: 83
pusi er ny på veien

En liten hjemme-yogi her også!

Synes yoga er helt fabelaktig! Ikke bare for fysisk trening, men for selvutvikling.
Her er en side jeg synes inneholder en del bra informasjon, og gode bilder og forklaringer av stillinger.

http://www.yogajournal.com/

__________________
*** Liten, men tøff. Fres! ***



pusi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: MUP - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-05-05, 16:40   #20
ms.sophie
Nytt Medlem
 
ms.sophie sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Innlegg: 9
ms.sophie er på en erverdig vei

Jeg har blitt totalt yogafrelst etter et kurs nå i vår. Jeg får tonnevis med energi av det, og èn gang i uka er et minimum.

ms.sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hodet mitt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no