Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vekta har stått stille i over 3 mnd

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-11, 10:09   #1
nocarbs
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 21
nocarbs er på en erverdig vei
Unhappy

Vekta har stått stille i over 3 mnd

Jeg går ikke ned noe mer Vekta har stått stille i nesten 3mnd. Vet ikke om jeg gjør noe galt, har prøvd å finne tips på hva som gjør at det har stoppet opp.
Har nesten sluttet å spise nøtter(spiser kanskje 6mandler om dagen) og kremfløte bruker jeg ikke, men det hjelper ikke. Føler at motivasjonen er lik 0 nå
Trener 2 ganger i uken, det blir da mest styrketrening. Har målt meg med målebånd, og har gått ned ca 1-2cm rundt armer og bein, men magen er det samme hele tiden.
Føler meg veldig oppblåst og motløs om dagen. Er 164cm og vekta ligger på 72kg.

Har noen noen tips til hva jeg kan gjøre?

nocarbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 10:11   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd:(

Vil du legge inn en dagsmeny? Har kanskje gjort det før, men

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 10:38   #3
nocarbs
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 21
nocarbs er på en erverdig vei

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd:(

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Vil du legge inn en dagsmeny? Har kanskje gjort det før, men

Takk for svar
Slik ser en vanlig dagsmeny ut for meg.

Frokost: 2 skiver salami og 4 skiver norvegia med ca 1ss majones og 4skiver agurk. Noen dager dropper jeg frokosten.
Lunsj: 2egg, 1/2 tomat, ca 10 gram majones, ca 100gram fetaost, 3skiver skinke og litt grønn salat.
Mellommåltid:2 skiver salami og 4 skiver norvegia med ca 1ss majones og 4skiver agurk.
Middag: ca 100 gram grønsaker(varier fra blomkål, sopp, squash og paprika) ca 100-150gram kyllingfilet, ca 100gram norvegia og 1ss rømme.
Mellommåltid: 10 gram mandler, 1 ss cocosa



I helgene spiser jeg: 2 Egg og ca 100-150gram bacon til frokost, men ingen lunsj. Middagene varierer fra kyllingfilet til kjøttdeig-grateng.


Er dette for mye mat kanskje?Syns dette er litt vanskelig.

nocarbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 10:42   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

Synes ikke det ser mye ut Heller litt lite, men ikke noe sånn veldig knapt.
Kanskje du ikke tåler ost? Synes kostholdet ditt består av i overkant mye ost.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 10:56   #5
nocarbs
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 21
nocarbs er på en erverdig vei

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Synes ikke det ser mye ut Heller litt lite, men ikke noe sånn veldig knapt.
Kanskje du ikke tåler ost? Synes kostholdet ditt består av i overkant mye ost.

Jeg har ikke tenkt på at det kan være osten som gir en stopp. Jeg får prøve å kutte dette ut en stud, for å se om dette hjelper

nocarbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 10:58   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

Det er noen som reagerer negativt på ost. Det er noe de ikke kan spalte i osten.. Husker ikke jeg. Kanskje noen andre kan informere?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 11:26   #7
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

Synes kosten din ser noe ensformig ut og du spiser også lite slik jeg ser det.
Kanskje du bør øke inntaket og variere litt mer.
Mye ost og salami ser jeg, prøve å bytte det ut en stund kanskje, iallefall trappe litt ned og heller spise noe annet

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:59   #8
nocarbs
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 21
nocarbs er på en erverdig vei

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Synes kosten din ser noe ensformig ut og du spiser også lite slik jeg ser det.
Kanskje du bør øke inntaket og variere litt mer.
Mye ost og salami ser jeg, prøve å bytte det ut en stund kanskje, iallefall trappe litt ned og heller spise noe annet


Takk for tips Jeg skal prøve å kutte ut ost og salami og se om dette hjelper. Håper vekta snart går litt nedover

nocarbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 21:13   #9
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

hvor mye skal du ned da? høyde og vekt?

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:27   #10
nocarbs
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 21
nocarbs er på en erverdig vei

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

hvor mye skal du ned da? høyde og vekt?

Jeg er 164cm høy og veier 72kg, vil ned til 65kg.

nocarbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:39   #11
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

Hva med fisk annenhver dag og annet kjøtt enn kyllingfilet? Stek i mye smør, damp grønnsaker i smør
Dropp salami, mye salt?
Har du lagt inn på diett.no og sett på fordeling av fett/protein/karbo, helst 75/20/5 ?

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:54   #12
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

Jeg vil som andre si dropp salamien daglig iallefall, ikke det beste pålegget å bruke daglig. Fisk er greit, hva med en lena beatrice variant av makrell i tomat den store boksen hakk litt løk, rør inn majones og spis. Dette er fet fisk og du blir mett av den ene boksen. Kjempegodt og enkelt. Har du gått ned mye til nå da? Du har 7 kg igjen til din match vekt, men kropp og hode er ikke alltid samkjørt med hva som er matcsh for deg. Det kan jeg skrive under på. Kroppen min vil veie 72 kg mitt hode 65 kg. nå veier jeg 69 men det er fordi jeg er pinlig nøye med inntak av mat og gjør mitt beste for å få kroppen min med meg. Det går stort sett i egg, egg og egg med smør + kaffelatte av eggemelk laget av smør + grønnsaker og kjøtt/fisk til middag.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:05   #13
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

Veldig enig i at du spiser ensformig. Men jeg ser også at mange her inne spør om dagsmeny for å hjelpe til hvor det kan "butte"..Jeg kunne aldri lagt ut en typisk dagsmeny, for jeg spiser aldri det samme hver dag Varierer ellers går jeg lei!

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:40   #14
Tante TI
Seniormedlem
 
Tante TI sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 73
Innlegg: 1.590
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

Jeg er kjempeglad i kombinasjonen salami og gulost, men har inntrykk av at jeg ikke kan spise det så ofte som jeg ønsker. - Jeg vet ikke.
Nå har jeg byttet ut salamien med kokt skinke, noe som jeg også alltid har spist mengder av. Prøver å begrense meg for å se om det har noen virkning og tar bare av og til to osteskiver sammen med noen skiver kokt skinke, og kun når jeg er skikkelig fysen på akkurat det.
Det ser ut for meg som gulost (jarlsberg og emmentaler er de gule ostene jeg bruker) ikke burde vært i mitt kjøleskap i det hele tatt... men akk, det er jo såååå godt!

__________________
En kunne nok bli hjulpet av med sine feil om man ikke trivdes med dem. (Dronning Kristina)
Tante TI er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 21:10   #15
nocarbs
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 21
nocarbs er på en erverdig vei

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Hva med fisk annenhver dag og annet kjøtt enn kyllingfilet? Stek i mye smør, damp grønnsaker i smør
Dropp salami, mye salt?
Har du lagt inn på diett.no og sett på fordeling av fett/protein/karbo, helst 75/20/5 ?

Jeg har nok dessverre ikke vært så flink til å spise fisk, jeg skal få inn litt mer variert kosthold. Jeg skal også kutte ut salami og ost, se om dette hjelper. Trenger å se at vekta går litt nedover nå
Jeg har ikke prøvd å legge inn på diett.no, men skal prøve å sjekke dette ut Mener jeg har lest et sted at man skal beregne 1 gram protein pr kg kroppsvekt, er dette feil?

nocarbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 09:27   #16
Josefa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Norge
Innlegg: 14
Josefa er på en erverdig vei

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

Ost og andre melkeprodukter (ihvertfall i de mengder du nevner) gjør at jeg legger på meg eller ikke går ned i vekt... Utrolig dumt, siden det er så innmari godt. Jeg må selv ta meg i nakken på akkurat det punktet der. Håper du finner ut av dette! Klem

Josefa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Paleo Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 09:43   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vekta har stått stille i over 3 mnd

Opprinnelig lagt inn av nocarbs, her.

Mener jeg har lest et sted at man skal beregne 1 gram protein pr kg kroppsvekt, er dette feil?

Om du er lite eller normalt aktiv passer det med 1g protein pr kg kroppsvekt, ja! Siden du trener styrke, kan du sikker fint ligge på 1.5g pr kg kroppsvekt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta står stille Willemine Spørsmål og svar 2 26-08-10 13:38
Lei av å se at vekta står STILLE Millsi Ketolysekuren 9 28-05-09 13:42
Stått stille siden midten av uke 1, uke 5 nå Imse Spørsmål og svar 9 29-04-09 15:07
Vekta står jo bom stille! leyla73 Lavkarbo generelt 14 09-09-08 21:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no