Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Dreamfields pasta

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-11, 19:15   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Dreamfields pasta

Noen som har prøvd denne?
God?

http://www.dreamfieldsfoods.com/low-carb-pasta.html

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 19:30   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Dreamfields pasta

Nei, har ikke prøvd den, men durumhvete inneholder 64g kh i 100g

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 19:34   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Dreamfields pasta

Hmmm - da er den jo ikke akkurat lavkarbo......(fant den i utvalget til en lavkarbo butikk)....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 19:55   #4
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Dreamfields pasta

Den er god, men påvirker blodsukkeret, ifølge kostdoktorn:

http://www.kostdoktorn.se/dreamfields-bluffpasta-testet

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 20:02   #5
Lunaluna
Medlem
 
Lunaluna sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 56
Lunaluna er på en erverdig vei

Sv: Dreamfields pasta

Den er god den, smaker akkurat som vanlig pasta. Men når noe virker som om det er for godt til å være sant, så er det gjerne akkurat det. Søker du på google vil du finne masse om at Dreamfields visstnok bare er lureri. Det har vært diskutert her før også. Hvete er hvete og inneholder masse karber, de kan umulig trylle dem bort.

Dessverre, for den pastaen ER god altså!

__________________


Lunaluna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 18:33   #6
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Dreamfields pasta

Opprinnelig lagt inn av Lunaluna, her.

Den er god den, smaker akkurat som vanlig pasta. Men når noe virker som om det er for godt til å være sant, så er det gjerne akkurat det. Søker du på google vil du finne masse om at Dreamfields visstnok bare er lureri. Det har vært diskutert her før også. Hvete er hvete og inneholder masse karber, de kan umulig trylle dem bort.

Dessverre, for den pastaen ER god altså!


Jeg spiste den tidligere i god tro... og datt ut av ketose
Så ikke spis den hvis du skal være i ketose, men den smaker veldig godt, akkurat som vanlig pasta!

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 19:57   #7
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Dreamfields pasta

Jeg kjøpde den for et halvt år siden og har ikke smakt den enda. Jeg har spist carbzone.se sin og jeg har ingen problem med å tro at det ikke er pasta.

Forskjellen mellom dreamfield og carbzone er at det ligner på vanlig pasta når jeg ser på næringsinnholdet og at det minner om de som selger sjokolade med Maltitol hvor de ser bort ifra sukkeralkoholer helt når det er helt klart at vi forbrenner 3/4 av all maltitol og at det er karber. Hvis ikke det er noe magisk med den så slår Sopps fibermakarone denne med flere karber/100g.

Jeg vet ikke hvor mye karber jeg skal spise for å falle ut av ketose, men jeg gjetter at det funker siden en porsjon ikke nødvendigvis dytter folk flest ut av ketosen (men 2 vil).

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 23:51   #8
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dreamfields pasta

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Den er god, men påvirker blodsukkeret, ifølge kostdoktorn:

http://www.kostdoktorn.se/dreamfields-bluffpasta-testet


Huff, dette var dårlig nytt for meg :-( Takk for linken. Jeg har brukt den som kosemat når jeg skal tillate meg litt ekstra, og det var skuffende å se at jeg i stedet heller bør spise brød med smør og ost på! Da bestiller jeg ikke mer av denne..

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:39   #9
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Dreamfields pasta

skulle akkurat til å legge denne i handlekurven, var godt jeg svinset innom her å så på meningene først.
*Skuffet* Det er mange ting som er for gode til å være sanne...

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 17:51   #10
Lizzi
Medlem
 
Lizzi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 112
Lizzi er på en erverdig vei

Sv: Dreamfields pasta

Jeg spiser den, ca 50 gram tilsvarer 5 karber, og holder meg i ketose. Men jeg MÅ veie og være nøye. Og når jeg vet at jeg skal ha pasta til middag justerer jeg de andre måltidene

__________________
Sometimes the dreams that come true are dreams you never even new you had
Lizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 15:51   #11
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Dreamfields pasta

Jeg har også spist den før... Men da jeg skjønte at jeg datt ut av ketose bare av 30 g sluttet jeg!!


Sist redigert av tattoogl : 01-03-11 kl 21:51.
tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:35   #12
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Dreamfields pasta

Selv med 70g karber i døgnet så kan vi være i ketose slik at en posjon på 56g tørrvare som gir opptil 36g karber behøver nødvendigvis ikke dytte deg ut av ketose. Jeg tror derfor at påstanden om at det kun er 5g karber per posjon, som betyr at 31g må gå uendret igjennom eller sakte igjennom som maltitol, er bløff. Spiser du andre karber i tillegg pga av at det kun er 5g i Dreamfields tror jeg man kan få seg en overraskelse.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 22:18   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Dreamfields pasta

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Selv med 70g karber i døgnet så kan vi være i ketose slik at en posjon på 56g tørrvare som gir opptil 36g karber behøver nødvendigvis ikke dytte deg ut av ketose. Jeg tror derfor at påstanden om at det kun er 5g karber per posjon, som betyr at 31g må gå uendret igjennom eller sakte igjennom som maltitol, er bløff. Spiser du andre karber i tillegg pga av at det kun er 5g i Dreamfields tror jeg man kan få seg en overraskelse.

Jeg har lest et eller annet sted at Dreamfield IKKE er så ille likavel. Men jeg klarer seff ikke finn det stedet. Det som jeg har erfart med dreamfield er at det IKKE suger til seg like mye vann som det vanlig pasta gjør. Og jeg har alltid vært i ketose (den tiden jeg strebet etter det) etter mine 56 gram inntakt av tørr dreamfieldpasta. Det kan jo hende at de bruker endel glutenmel i pastaen?? Gluten er jo også hvete, MEN har ikke samme karbinnholdet?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pasta Klistine Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 13-12-10 03:28
Pasta mindreogmindre Spørsmål om matvarer og oppskrifter 19 03-09-10 09:00
Interessant om Dreamfields pasta cillesnuppa Lavkarbo generelt 8 27-08-10 08:12
Pasta? Fnutte Lavkarbo generelt 6 15-07-10 23:30
Hvilken saus(er) bruker du på Dreamfields pasta? Sugarpill Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 09-07-10 23:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no