Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vaniljemuffins uten egg, nøtter og melkeprodukter

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-11, 20:17   #1
Anki79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 3
Anki79 er på en erverdig vei

Vaniljemuffins uten egg, nøtter og melkeprodukter

Jeg er på utkikk etter en lavkarbo muffinsoppskrift uten kakao, egg, melkeprodukter og nøtter. Ammer gutten min, og han tåler veldig få matvarer. Så det blir da et problem å lage noe godt når jeg helst ønsker å spise lavkarbo. Håper dere flinke damer (eller evt. menn ) har noen gode oppskrifter å komme med

Anki79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 22:03   #2
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljemuffins uten egg, nøtter og melkeprodukter

Jeg mener ikke å være negativ, men hvordan i all verden skal det gå an å bake lavkarbomuffins uten alle de ingrediensene?

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 22:35   #3
Lunaluna
Medlem
 
Lunaluna sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 56
Lunaluna er på en erverdig vei

Sv: Vaniljemuffins uten egg, nøtter og melkeprodukter

Nå har ikke jeg prøvd så mange muffinsoppskrifter, så jeg har ingen spesiell å anbefale.
Jeg er likevel sikker på at om du søker på forumet vil du finne muffinsoppskrifter uten nøtter. Hvis kokosmel/fiberhusk/glutenmel/jbkm er ting du kan spise, er det verdt et forsøk?

Det man da kan gjøre er å prøve å bytte ut fløte med vann, smør med olje (hvis du ikke kan bruke smør) og se om egge-erstatning kan brukes (jeg aner ikke karboinnholdet i dette, men det står i allergihylla i butikken).

Lykke til!

__________________


Lunaluna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 12:56   #4
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Vaniljemuffins uten egg, nøtter og melkeprodukter

Hjelpes... det er jo nesten ingen matvarer igjen å bruke når man også skal ta bort høykarbovarer som mel og sukker. Nesten som å prøve å koke suppe på en spiker.

Om du ikke skulle få til muffins, så vil jeg gjerne anbefale å prøve å lage bounty til kosemat, om du liker kokos. De blir svært vellykkede på lavkarbo og kan lages uten disse ingrediensene. Ligger en del oppskrifter ute her på forumet.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF uten melkeprodukter Bente_me LCHF 6 26-09-11 22:05
Skaldeman uten melkeprodukter ??? JeanneJ Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 16-03-10 14:32
Dip uten melkeprodukter? guro Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 10-11-09 15:39
Ketolyse uten melkeprodukter? Kokkosbolla Ketolysekuren 20 08-01-08 20:59
Uten melkeprodukter? Kokkosbolla Ketolysekuren 3 26-08-07 08:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no