Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Start 20. april

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-09, 09:24   #276
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av candyland, her.

hvordan går det med alle sammen? noen som har vært plaga me hodepine og slapphet? det har jeg tidligere, men denne gangen har jeg kun hatt hodepine en dag(seriøs supersterk migrenehodebank!!!) har ikke vært særlig trøtt heller, heller våken og veldig opplagt!! hadde tenkt meg ut å gå tur ¨å, men sambo skulle selvfølgeli ut en tur med bilen, og gullet vårt ligger oppe å sover, så da ble det vel dataen istedet da, hehe....

føler ikke at jeg går så fort ned den gangen her, men spiser litt mer karbo så jeg ikke skal gå så fort lei. ligger vel på 30 opp mot 40 om dagen, men er i ketose da, så da er vel alt vel og bra venninna mi begynte på kur i dag hun også, men hun har ikke fått boka og resten av pk ennå da... sitter å vurderer å gå løs på litt husvask jeg nå, men.... hmm...trenger motivasjon....

Du blir syk av for lite fett hvis du går på kosthold med lite karbohydrater. Dette merker du som slapphet og hodepine og økt apetitt. Går det lenge nok får du diaré og blir sengeliggende. Du vil heller ikke gå ned noe særlig hvis du er i dette moduset, kroppen får ikke i seg det den trenger og reagerer med å sette ned metabolismen.

Får du hodepine og blir slapp (utover de par første dagene, da er det normalt) spiser du for lite fett. Øk på med fett.

Og til dere som stopper etter den første uken: Den første tiden tømmes glykogenlagrene i kroppen. Glykogen lagres i kroppen med 1 del glykogen og 2 deler vann, dermed forsvinner et par kilo som kommer tilbake igjen så fort man legger om kosten igjen. Hvis vekten stopper opp etter det kan det være bittesmå justeringer som må til i kosten for å forbrenne optimalt.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 09:33   #277
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Denne uka hadde jeg bare gått ned 200 gram. Det var lite det. Bare 1 cm også. Men man får kanskje litt stillstand til tider. Vet jeg har drukket litt lite vann og ant fått i meg litt for lite fett - så nå skal jeg prøve eggemelk. Og selvfølgelig være flinkere med vannet.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 09:34   #278
kelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 38
kelin er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Da har jeg holdt på i 3 uker og gått ned 7,2 kg til tross for 3 store kakestykker og eliaspotetgull i konfirmasjonen sist helg. Jeg er veldig fornøyd. Håper på å komme under 100 om 14 dager :-)

God helg alle sammen

__________________
kelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 10:27   #279
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

JEg går ikke ned faktisk opp 300 gram denne uken!

Jaja, kroppen har jo godt av detet kostholdet,men kunne tenke meg å komme ned til ønsket mål

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 10:30   #280
S@nne
Medlem
 
S@nne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I nord
Innlegg: 54
S@nne er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Denne uke ble det 1,2 kg ned, men det ble kun 4,5 cm.
Men men... Jeg er blitt lettere og litt mindre på en uke så jeg klager ikke.

S@nne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 10:43   #281
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg lurer litt på bakemix.... Har ikke klart å få tak i det. Er det noe annet man kan bruke istedenfor???

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 11:25   #282
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Thumbs up

Nedgang

Da er jeg på tur ned igjen ,nesten en hel kg ned, skal ikke klage.

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 13:14   #283
April
Juniormedlem
 
April sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 47
Innlegg: 10
April er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg har også endelig gått ned litt Riktignok bare 400g, men er kjempefornøyd med at vekten beveger seg nedover igjen!! Hjelper visst å klage seg litt her inne (..eller eventuellt gå litt lange turer som jeg også har gjordt...)

__________________


April er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife-> Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 13:23   #284
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Thumbs up

Grattis til April

Gratulerer til deg også April, for vektnedgangen Det er gøy å se at det virker det vi gjør! Har vært liv redd for at vekta skulle gå opp jeg da, med alt det fettet og fløten jeg har inntatt Men nei da, buksene er slakkere og vekten kryper saaaakte ned.
Om å gjøre å ikke ha for store forhåpninger, tror jeg....
bestemt meg for å trene mer nå, så nå skal stepp maskina mi fram! Muskler øker hvilestoffskiftet og øker dermed forbrenninga. Hadde ikke gjort noe det!!!!

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 08:53   #285
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Hei igjen og vel overstått.

Jeg har hatt en tøff uke bak meg med sammenhengende bursdager siden forrige helg, klart meg tålig bra gjennom alle. Men spiste en liten loff skive i et av selskapene bare for ikke å få sure kommentarer, det var ikke noe tilbehør (salat/grønt) å fylle tallerken med. Ble til at jeg klemte i meg minimalt med mat og gikk sulten i mange timer, det passet seg liksom ikke å gå på do og snik spise et eller annet heller...

I går 17. mai tok jeg "helt av" spiste 1 rundstykke m. brunost til frokost, grilling til middag (den gikk fint) og kake og is og pringels.....

Vektoppgang 300 gram, men nå er det rolig frem til 4. juli, da skal jeg i bryllup. Så da kjører jeg på.....

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:02   #286
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Vel overstått .
Jeg var flink 17 mai i år heldigvis. Klarte å holde meg unna is, pølser, godis osv. osv. Mange fristelser. Var såååå stolt. Men - jeg gikk på vekta i dag og har gått opp 1.5 kg. Forstår ingenting. Grillet i to dager. Spiste grillbein, tzatziki og salat. Kan det være krydderet?? Eller kan man gå opp av evt. farris? Fatter ingenting jeg.
Fortsetter i dag som vanlig - må jo bare få de vekk og fortsette. Men lurer litt her. Noen som aner??? For da skal jeg ikke gjøre det igjen.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 11:42   #287
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Lightbulb

Happylady

Kan det være at du spiser for mye salat? Blir noen karber med tomater og annet i en salat!
Jeg teller fortsatt karbohydrater og veier maten... Stoler ikke helt på meg selv enda, men begynner å komme inn i det. 15 karboh. er ikke mye og det er fort gjort å få for mange....
23 har jeg holdt på en mnd....Blir spennende framover!!! en kg i uka...da er jeg i mål om litt over 3 mnd! Kunne gått litt fortere, men......

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 13:06   #288
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Nei jeg tror ikke det blir for mye egentlig. Jeg bruker svært lite tomat og løk pga karb. Men ble kanskje for lite fett?? Og krydder som binder vannet kanskje. Blir spennende å gå på vekta på fredag nå. Håper det har rettet seg opp igjen.
1 kg pr uke er jo kjempebra. Skulle vært storfornøyd hvis jeg klarte det. Vi får holde koken - så klarer vi det til slutt

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 14:47   #289
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Smile

Fett

Jeg har også problemer med for lite fett. Sniker olje inn i mine nøtte brød og fett pålegg til disse, samt mye saus, rømme etc... Går da ned så det må jo hjelpe!
Det er naturlig å stagnere av og til, har også gjort det, pluttselig løsner det. Fortvilende men, sånn er det!
Jeg spiser en del krydder jeg da, vandlig taco uten skjell,vandlig dipp til rømme.....Også hviløk og løk....
Dette klarer vi!!!!Hva er noen mnd mot alle de årene det har tatt å få disse kg-ene på????

Hjelper å være her på forumet da, selv om det har blitt litt stille...Noen som har falt fra?

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 22:25   #290
cath82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8
cath82 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

sleit skikkelig for 2 uker siden, men fra forrige mandag til denne gikk jeg ned 2,5kg. Spiste jevnlig og passet på å få i meg nok fett. Tror det er viktig å ikke gå sulten.
Noen andre som har noe løs mage?

__________________




cath82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 22:38   #291
S@nne
Medlem
 
S@nne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I nord
Innlegg: 54
S@nne er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Så flott resultat cath82! For meg er det vedlig viktig å få i meg mye fett, får jeg for lite har jeg liten eller ingen vektnedgang. Og jeg er oftere sulten..

S@nne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 10:15   #292
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Ser at jeg ikke er alene med å slite med vektnedgang. Nå har vekta vippet på det samme i to uker. Begynner å bli usikker på om hva jeg gjør galt. Men kanskje det er for lite fett som er problemet, skulle tro jeg fikk nok fett men jeg kjenner meg jo ganske slapp og tung i kroppen når jeg prøver å gjøre et vettugt arbeid i hagen. Spiser jo masse fett i alle måltider føler jeg, fra avokado, steking, rømme, fløte, smør på skiva, oster, paranøtter. Er det et mål for hvor mye fett man trenger. Fikk lånt meg Atkinsboka for å sette meg bedre inn i det her, men den er søkk vekk..så nå sitter jeg rådløs.

__________________


birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 11:58   #293
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Var på vekta i dag også. Klarte ikke å la vær. Nå er jeg nede på det samme som jeg var forrige uke. Skal igjen i morgen. Det jeg la på meg i helga er borte, men ikke et gram mer. Blir frustrert her. To uker på samme vekt......

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 07:37   #294
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

I fall dere ikke har fått med dere denne tråden...
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

__________________


birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 08:03   #295
kelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 38
kelin er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Ny veiedag og nesten under 100. Gått ned 9,7 på 4 uker og er veldig stolt over det. Jeg forventer ikke at det går så fort de neste 4 ukene. Endelig noe som funker.

37 cm er og borte på mine 4 måleplasser :-) GOd helg til dere alle

__________________
kelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 08:17   #296
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Kor bra Kelin. Gratulerer med det

__________________


birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 09:12   #297
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg hadde jaggu klart å gå opp 0,6 .
I går drakk jeg litt farris. Det er det eneste jeg har tatt som jeg ikke pleier i uka. Lurer på om jeg kan reagere på den jeg??? Siden jeg også går opp i helgene - og det er da jeg også drikker litt farris. Da koser jeg meg også bittelitt med gammeldags baconsvor - men det står at det er 2% salt og 0,5 gram i 100 gram. I den posen er det 45 gram.
Dette er IKKE moro....
Vet at man skal ta det med ro, men det er ikke så enkelt. Kanskje det er mitt problem - at jeg tenker for mye på det - og når jeg står stille eller går opp så får jeg panikk. Det er jo stress som ikke er bra. Hmmmmm...

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:46   #298
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Talking

1 kg ned

Jess!!!! en kg ned denne uka også Fortsetter det slik, er jeg i mål om 3 mnd.....

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen

Sist redigert av mossa : 22-05-09 kl 13:04.
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 16:07   #299
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Wink

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Hapylady, her.

Jeg hadde jaggu klart å gå opp 0,6 .
I går drakk jeg litt farris. Det er det eneste jeg har tatt som jeg ikke pleier i uka. Lurer på om jeg kan reagere på den jeg??? Siden jeg også går opp i helgene - og det er da jeg også drikker litt farris. Da koser jeg meg også bittelitt med gammeldags baconsvor - men det står at det er 2% salt og 0,5 gram i 100 gram. I den posen er det 45 gram.
Dette er IKKE moro....
Vet at man skal ta det med ro, men det er ikke så enkelt. Kanskje det er mitt problem - at jeg tenker for mye på det - og når jeg står stille eller går opp så får jeg panikk. Det er jo stress som ikke er bra. Hmmmmm...

Har du prøvd å spise mer eller oftere?
vet ikke om du gjør det, men prøv en uke med å notere og regne ut hva du spiser av kraber. Jeg gjør det og jeg går ned! Tar stikk prøver innimellom da, for å se om jeg er i ketose. Har du stiks?
Jeg går aldri sulten, spiser hver 3. time ca, og fordeler karbene mine over hele dagen, fordelt på lavkarbo brød ( nøtte brød) og grønnsaker, fløte, rømme.....
Spiser fett i form av bacon, smør på brødet ( meierismør) mye olje i maten, fløtesauser, fete sauser... Spiser også normat krydder feks. rømme dresssing, tacokrydder, hvitløk etc, uten at det ser ut til å stagnere meg noe særlig.
Dette klarer du, bare du finner nøkkelen for deg!
Måler du deg? Man går inn, selv om man nødvendigvis ikke går ned! Jeg har ikke målt meg, men har gått in 2 hakk på beltet mitt tilsvarende 3,8 cm.
Ikke for å vikrke belærende, men prøver bare å hjelpe med gode råd

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 19:21   #300
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Tusen takk for svaret . Glad for alle tips jeg får jeg. Det er jo mye derfor vi er her inne. Hjelpe til og komme med frustrasjoner .
Ja, jeg har stiks, har vært i ketose siden dag 2. Spiser også flere måltider jevnt utover. Har begynt med eggemelk, fordi jeg tror jeg får i meg for lite fett. Får bare prøve å ta tiden til hjelp, så håper jeg det løsner etterhvert.
Jeg begynte å måle meg i uke 2 ca. Har gått ned ca 12 cm rundt fordelt, så jeg skal absolutt ikke klage. Er nok bare jeg som må roe ned på tålmodigheten min og ikke tro at alle går ned flere kg i uka. Selvom jeg skulle ønske det jeg også.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter/restarter 1. april? NÅ! Lavkarbo generelt 11 03-04-09 13:28
1 april - veldig morsom... HP Generell diskusjon 10 02-04-06 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no