Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-09, 21:26   #76
angelinajolie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 2
angelinajolie er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Hei
Har akkurat begynt på ketogen dietten. Har prøvd så masse forskjellig. så dette blir spennendes Skal ned 30 kilo. Lurer på hvordan du får den streken med hvor mye du har gått ned etterhvert?

angelinajolie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:29   #77
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Jeg fikk et brød av en på jobbe, hun hadde kjøpt en brødmix, den smakte veldig godt. Så nå skal jeg bare finne ut hvor hun har kjøpt denne miksen, så skal jeg kjøpe slike tenkte jeg. Ellers så har jeg lagd lavkarbo lapper som jeg bruker til frokost (lunsjen min er alltid en salat da vi har en flott kantine på jobben). Eneste ulempen med den lappeoppskriften jeg har er at den bør stekes i lappetakke for å få den fine runde formen. Men dersom ikke det er viktig, kan man lage "halvsirkler" i stekepannen.

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:48   #78
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Disse lappene må prøves neste gang
Nettopp laga en porsjon polarbrød, men de blir da så flate? Første gangen jeg laga de ble de så luftige og fine. Andre gangen ble de bare tynne og ekle. Nå prøvde jeg å gjøre slik som første gangen, men ingen hell. Noen tips?

Nå kommer forresten sambo snart hjem

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 09:54   #79
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Hei

Etter utskeilsen på lørdag (chillinøtter, 1 øl, 2 pepsi max og en stor kebab)
har jeg ligget syk med feber og oppkast i 2 dager... Har kjøpt inn kiwi, appelsin og andre ting som gir umiddelbar psykisk bedring ihvertfall

Noen som har noen gode råd her ?

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:33   #80
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Hei. Uff. livet mitt består ikke av lavkarbo nå. Jeg hangler avsted med magevondt og tannsmerter. Så kommer sterkere tilbake når ting roer seg..

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 15:04   #81
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Hei. Uff. livet mitt består ikke av lavkarbo nå. Jeg hangler avsted med magevondt og tannsmerter. Så kommer sterkere tilbake når ting roer seg..

Så kjipt med vondt i tennene! Men får du vondt i magen av masse karber eller noe anna?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:08   #82
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

flere som har vært på vekta i dag da? Fornøyd med resultatet?

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:24   #83
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av celeste, her.

flere som har vært på vekta i dag da? Fornøyd med resultatet?

minus 3kg denne uka ogaå
Så bra at du spurte, jeg har lyst å rope det ut!!!!!

Hva med deg?

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:37   #84
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Så flink du er KJempebra Så herlig når man ser en slik nedgang, da har man virkelig lyst til å rope det ut
Jeg er dritskuffa, kun gått ned 0,7 kg. Og det verst av alt er at jeg aner ikke hvorfor.. Har trena 4 ganger forrige uke og ikke spist noe jeg ikke skulle ha spist. Føler jeg har hatt en fin uke. Så er bare veldig skuffa. Men gir meg ikke. 40 min ellipse nå i kveld og avslutter det med en god smoothie

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:41   #85
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Jeg skjønner at jeg har noe å lære når det gjelder smoothie..har ikke helt kommet dit enda at jeg har lagde det, men det kommer vel.

Kjedlig med så "lite" vekt nedgang, men tenk 0,7 ned er bedre enn opp. Og tenk du hadde ikke gått nede 0,7 hvis du ikke hadde lagt om livstilen litt. Og trent 4 ganger i løpet av en uke kanskje det er muskler som kommer inn i kroppen? *dagen lille oppmuntringsinnlegg*

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:46   #86
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av celeste, her.

kun gått ned 0,7 kg.

Jeg blir faktisk litt provosert av at å gå ned 0,7 kg er negativt. Det er jo nesten en kg! All ære til Lurer*, men 3 kg pr uke er ekstraordinært! Ingen kan forvente å gå ned det!

Hvorfor er jenter sån at ingenting er bra nok?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:49   #87
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Takktakk Godt med litt oppmuntring Nei, tror ikke det er noe muskler som har gjort inntog enda nei. Det er vel ett eller annet jeg har spist/ikke spist som forårsaker det. Uka starta veldig bra, men ble bare dårligere og dårligere. Men men.. får bare lære av det, også stå på enda mer uka her.

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:51   #88
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg blir faktisk litt provosert av at å gå ned 0,7 kg er negativt. Det er jo nesten en kg! All ære til Lurer*, men 3 kg pr uke er ekstraordinært! Ingen kan forvente å gå ned det!

Hvorfor er jenter sån at ingenting er bra nok?

Årsaken til at jeg ble skuffa er at jeg har pleid å gå ned mer enn dette per uke. All nedgang er bra nedgang, for all del. Jeg føler jeg har stått på bra denne uka, og synes da det er kjedelig at jeg går ned mindre enn det jeg har gjort i andre uker der jeg har sløva! Derfor synes jeg at for MIN del at det var for lite. I tillegg har jeg masse å ta av, så det å gå ned mer enn dette er ikke urealistisk

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:54   #89
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Helt klart 0,7kg er bra!

Og jeg mente det jeg skrev. Klart man kan ikke forvente at man går ned 3kg hver uke. Men jeg forstår Celeste om at man gjerne skulle ha godt ned mer på en uke. Men hun er motivert til å holde på videre og jeg syns man skal få lov å klage litt, og så jobbe videre etterpå.

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:59   #90
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av celeste, her.

I tillegg har jeg masse å ta av, så det å gå ned mer enn dette er ikke urealistisk

Jeg har også masse å ta av, men et snitt på over 500g ville være helt urealistisk for meg. Alle kropper er forskjellig, og vi skal vel være glad for at det er ned og ikke opp.

Og at man har gått ned mer i snitt før, er ikke en målestokk som fungerer. Kroppen holder hardere på kg for hver kur man er på.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:15   #91
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

[quote=Carisma;766315]Jeg har også masse å ta av, men et snitt på over 500g ville være helt urealistisk for meg. Alle kropper er forskjellig, og vi skal vel være glad for at det er ned og ikke opp.

Og at man har gått ned mer i snitt før, er ikke en målestokk som fungerer. Kroppen holder hardere på kg for hver kur man er på.[/quote

For hver kur man er på ja.. Men er ikke det jeg snakker om. Snakker om f.eks forrige uke, uka før der og uka før der igjen. Jeg er glad for at det går nedover, men når jeg VET at jeg pleier å gå ned 1 - 1,5 kg i uka, så synes JEG det er kjedelig å gå ned mindre når jeg føler jeg har vært flink. Verre enn det er det ikke...

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:00   #92
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Så kjipt med vondt i tennene! Men får du vondt i magen av masse karber eller noe anna?

Tror ikke det er karber. Det er nok en miks av antibiotikakuren, mengden med sterke smertestillende jeg tar og mensen.
På fredag skal jeg til tannlegen igjen. Så får vi se. Jeg tipper antibiotikaen ikke har virket som den skal eller at tannlegen ikke fikk renset opp godt nok. Jeg har vondt i kjeven etter å ha spent meg så mye og klarer omtrent ikke gape....
Er lei av vondt nå...

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 01:06   #93
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Takk for god støtte altså! Det er skikkelig godt å være her inne og kunne diskutere litt opp og ned. Det er vel bare vann i kroppen, som dere sier. Ser på målene mine at jeg har gått sammen om ikke annet hurraaa!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 07:35   #94
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

God morgen alle sammen, ikke helt våken ennå selv om jeg er kommet meg på jobb.
Skal ha en times presentasjon kl 9, så hvis jeg ikke snart våkner må jeg nok ut og stikke hode i kaldt vann

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 13:39   #95
linki
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 8
linki er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

blir så lei detta regnværet...får lyst t å proppa meg full med all slags namis...men det er jo ikkje verd det då.så får nok stå over..tror eg får laga meg litt oopsie brød.har ikkje prøvd di ennå...ellers så har eg godt ned ca 4 kilo på 3 uker. har kost meg i helgene,lure på om det ødlegger litt for vektnedgangen.men skitt la gå,lørdagen må eg ha ...tror jaffal det!!!

linki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 13:44   #96
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Opprinnelig lagt inn av linki, her.

lørdagen må eg ha ...tror jaffal det!!!

Tror er nok stikkordet her
Å legge om livsstilen handler vel så mye om å bryte gamle vaner og kvitte seg med tankegods. Nå vet jeg jo ikke hva du mener med å skeie ut...
Men her er en kvalifisert uttalelse om utskeielser på lavkarbo: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24709

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 13:56   #97
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

hei, folkens! så flinke dere er! jeg hadde veiedag i dag, og jeg hadde gått ned 0,5 kg på ei uke. forstua foten på torsdag, så har vært veldig rolig siden da. og mensen er 6 dager sein.. hvis jeg ikke får den til lørdag må jeg vel ta en test, for da skal jeg feste

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:21   #98
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

huff... jeg forstår ingen ting jeg....mensen klarte å komme i dag igjen, bare 2uker siden sist! Passet bra at jeg lagde bringebær fromasj, som jeg kunne spise nå dom jeg kom hjem fra jobb.

Jeg er stolt over meg selv kl 0805 var jeg i bassenget og svømmte i 45minutter.

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 22:03   #99
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Gratulerer til alle som har hatt bra resultater, kan ikke si det samme selv. Skeiet ut med frukt idag også (fortsatt syk med feber og forkjølelse).

Det beste om "uhellet" er ute er vell bare å starte neste dag og late som man aldri skeiet ut og spise som vanlig. Vet ikke.

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 22:34   #100
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Så flink du er Lurer*. Herlig med basseng da Årevis siden jeg har vært i bassenget nå... Spørs om det blir noen turer dit om noen kilo
Dere driver med i kveld da? Her blåser det og regner som bare det. Sett "Menn som hater kvinner" vi nå. Kjempebra film!!

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Svar

Emneord
30+kg


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
30+ kg, en liten gruppe? Supramundane Mer enn 30 kg overvekt 150 26-09-09 21:56
Karbo i gruppe 25+ supha Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 07-06-09 13:56
Liten presentasjon! (Ser at den ble ikke så liten allikevel ...) ~Buble~ Ketolysekuren 7 07-01-09 22:29
Ny rådgivende gruppe for diabetes og kosthold Lemen Artikler 1 08-02-07 00:17
Pilates-gruppe Marianne Trening 64 13-09-05 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no