Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-07, 23:05   #1
Adele
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 47
Innlegg: 9
Adele er på en erverdig vei
Question

Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp

Har nådd mitt mål, og håper at noen der ute har gode råd for hvordan jeg skal trappe ned/avslutte.
Noen tips for hvordan jeg kan gjøre det.

Har ikke lyst å ese opp igjen på null komma null...
På forhånd takk.

Adele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 23:09   #2
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp

Opprinnelig lagt inn av Adele, her.

Har nådd mitt mål, og håper at noen der ute har gode råd for hvordan jeg skal trappe ned/avslutte.
Noen tips for hvordan jeg kan gjøre det.

Har ikke lyst å ese opp igjen på null komma null...
På forhånd takk.

Det står endel om det i boka, hvis du har den......

  Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 23:14   #3
Adele
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 47
Innlegg: 9
Adele er på en erverdig vei

Sv: Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp

kremt...
har lånt den bort...

har du noen kvikke tips?

Adele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 23:17   #4
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp

Opprinnelig lagt inn av Adele, her.

kremt...
har lånt den bort...

har du noen kvikke tips?

Øk karbo inntaket gradvis...
Vet ikke helt hvor raskt du skal øke, har ikke boka her, men det er sikkert litt individuelt også..
Prøv deg frem!!

  Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 09:37   #5
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp

Øk karbohydratinnholdet med 5-10 gram hver 14.dag, til du er kommet opp i et inntak på mellom 50 og 100 g. Hvis vekten øker, venter du noen uker før du øker karbohydratinntaket på nytt. Kansje du må spise litt mindre karbo i en mnd før du prøver å øke med 5 g igjen.

Ikke bruk karboene på raske karbohydrater, men på mere grønnsaker, frukt og grovt brød.

Når karboene øker, må fettinntaket reduseres, og du skal spise deg bare akkurat mett. Drikk fortsatt mye vann, og gjerne 1/2 liter før måltidene.

Du må holde vekten i 1-2 år før kroppen vil slutte å få kroppsvekten tilbake til utgangspunktet.

Torkil anbefaler Fedon-kosthold for å ikke gå opp i vekt etter endt kur. Kansje du skal se på det forumet for mattips, og lese journalene til de som følger Fedon.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 15:06   #6
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp

Opprinnelig lagt inn av Adele, her.

Har nådd mitt mål, og håper at noen der ute har gode råd for hvordan jeg skal trappe ned/avslutte.
Noen tips for hvordan jeg kan gjøre det.

Har ikke lyst å ese opp igjen på null komma null...
På forhånd takk.

Ikke forandre for mye på hvordan du spiser. EVt. øk litt på grønnsaker, frukt, mørk sjokolade, bær, nøtter. Test deg ut hvor grensen går.

Hvis man øker karbene så skal man ikke tenke på fettet (hvis man da ikke skal spise etter Statens ernæringsråd, men det skal du jo ikke)! Man skal konsentrere seg om karbe-inntaket og ikke fett inntaket.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 17:25   #7
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Ikke forandre for mye på hvordan du spiser. EVt. øk litt på grønnsaker, frukt, mørk sjokolade, bær, nøtter. Test deg ut hvor grensen går.

Hvis man øker karbene så skal man ikke tenke på fettet (hvis man da ikke skal spise etter Statens ernæringsråd, men det skal du jo ikke)! Man skal konsentrere seg om karbe-inntaket og ikke fett inntaket.

I følge boken for ketolysekuren, så skal en redusere fettinntaket når en øker karbohydratene. Torkil anbefaler Fedon etter avsluttet slankekur, og Fedon er litt forsiktig med fettet.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 23:06   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp

Hva med Atkins vedlikehold? Om du liker måten du spiser på nå, mener jeg.
Greit å sjekke ut kontra Fedon, så du finner noe du kan trives med resten av livet
Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 19:00   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp

Hei
Gratulerer med at du har nådd målet, kjempeflott!!!
Nå starter en 2-3 år lang kamp om å få kroppen og hjernen ( Les hormonene) til å akseptere at du har fått normal kroppstørrelse. Kroppen (fettcellene) Vil i et par år forsøke å få kroppen tilbake i den vekt du hadde før ketolysekuren. Det er ikke SÅ vanskelig å stabilisere vekten, faktisk ganske lett. Problemene oppstår etter noen måneder når du ser at vekten er stabil og du ikke trenger å sulte , da tillater du deg etterhvvert litt mer kake, baguetter, lyst brød, fløtegratinerte poteter, og vips er du tilbake i det kostholdet som ga deg problemer. Og vekten sniker seg oppover.
Det er ikke unormalt med 2-5 kilos vektoppgang på denne konto, etterfulgt av ny vektreduksjon og nytt forsøk på vektstabilisering, før man lærer det. Så ikke fortvil om det går galt en gang eller to, men lær av diune erfaringer.
Du må ha en plan!!!. Fortsett med mye av ketolysematen, men tenk ikke lenger på å holde fettprosenten høy. Nyt alle de fruktene du savnet på kuren - som mellommåltider- (untatt banan). Salat til lunsj er forhåpentlig blitt en livsstil.
IKKE drikk sukker ( saft, brus, juice, )
Mosjon øker sannsynligheten for stabil vekt med 50%


Jeg ønsker deg lykke til - det fortjener du.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 22:12   #10
Adele
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 47
Innlegg: 9
Adele er på en erverdig vei

Sv: Hvordan trappe ned/avslutte uten å gå opp

Tuuusen tuuusen takk for kjempegode råd.
Nå har jeg vært av en uke, og heldigvis ikke gått opp.
Spiser litt grove skiver, men ikke mye.
I tillegg så prøver jeg å bygge opp middagene mine med mest kjøtt, grønnsaker/salat, og litt potet/pasta... Prøver å holde det til et minimum.

Synes det er vanskelig å trappe opp så sakte som 10 karber per uke, så jeg prøver meg heller litt frem. Får bare holde vekta under oppsyn.

Lykke til alle her inne.
Kan være jeg kommer tilbake

Adele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no