Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Cottage cheese med kanel

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-09, 02:37   #1
Kristina S
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 24
Kristina S er på en erverdig vei

Cottage cheese med kanel

Jeg har skikkelig dilla på cottage cheese for tiden. Kan gjerne spise en hel boks med kanel på til kveldsmat. Vet noen om det finnes karb'er i kanel? Bør jeg være bekymret? Har aldri hørt om noen andre som spiser kanel på Atkins.

__________________
Gått ned 11 kilo!
13 kilo to go!
Kristina S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins introduksjonsdiett/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 08:54   #2
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Cottage cheese med kanel

kanel er ok

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 10:29   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese med kanel

Dette er jo helt topp, for kanel hjelper på forbrenningen. Nå husker jeg ikke helt hva den gjør, om den hjelper på å holde blodsukkeret stabilt. Men legen på Fedon-klinikken anbefalte meg faktisk kanel. Så kjør på!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 16:34   #4
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese med kanel


Spiste det selv i dag...blandet i litt sukkerfritt syltetøy..og kanel

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 22:23   #5
Inger85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 24
Inger85 er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese med kanel

stemmer at kanel kan senke blodsukkeret, men leste et sted at man må innta ganske store mengder per dag for at det skal gi noen effekt. Det er vel sjelden man kommer opp i flere grams dagsinntak av kanel. :/ men uansett, det kan iallefall ikke skade da tenker jeg kanel er godt!

Inger85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low carber Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 14:02   #6
mie50
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 65
Innlegg: 3
mie50 er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese med kanel

Opprinnelig lagt inn av Kristina S, her.

Jeg har skikkelig dilla på cottage cheese for tiden. Kan gjerne spise en hel boks med kanel på til kveldsmat. Vet noen om det finnes karb'er i kanel? Bør jeg være bekymret? Har aldri hørt om noen andre som spiser kanel på Atkins.


Kanel stabiliserer blodsukkeret,,,og øker forbrenningen:-)
Spis i vei...
Hilsen Mie

mie50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 15:48   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese med kanel

Jeg vile vært mer bekymret for en HEL boks med Cottage Cheese til kvelds..., men kanel er bare sunt .

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 00:07   #8
Kristina S
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 24
Kristina S er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese med kanel

Hvorfor det? Er jo bare 4,5 karbo i hele boksen og 280 kcal. Du mener det blir for lite variasjon i kostholdet?

__________________
Gått ned 11 kilo!
13 kilo to go!
Kristina S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins introduksjonsdiett/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 13:29   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese med kanel

Jeg tenkte kanskje det var litt mye Protein i en hel boks, men det avhenger jo av hva du har spist tidligere på dagen.

Mente vel egentlig bare å si at ikke bekymre deg for kanelen

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 13:31   #10
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese med kanel

Opprinnelig lagt inn av Inger85, her.

stemmer at kanel kan senke blodsukkeret, men leste et sted at man må innta ganske store mengder per dag for at det skal gi noen effekt. Det er vel sjelden man kommer opp i flere grams dagsinntak av kanel. :/ men uansett, det kan iallefall ikke skade da tenker jeg kanel er godt!

Jeg har hørt det ikke skal så mye til jeg..Men det er jo bare å prøve hvis man har BS apparat

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 00:24   #11
Kristina S
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 24
Kristina S er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese med kanel

Hm.... Godt poeng anne Får prøve å se om det har noen effekt på vekttapet.

__________________
Gått ned 11 kilo!
13 kilo to go!
Kristina S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins introduksjonsdiett/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 11:29   #12
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese med kanel

Mat og helse har en ganske lang artikke om kanel her Står at bl.a

Sitat:

...enkelte kryddere kan øke aktiviteten til hormonet insulin, slik at kroppen kan utnytte sukkeret i maten mer effektivt. I flere forsøk ble insulinaktiviteten målt i nærvær av bestemte matvarer. De fleste viste ingen virkning, men

Sitat:

tre kryddere og en urt tredoblet aktiviteten: kanel, kryddernellik, gurkemeie og laurbærblad.
Kanel hadde størst effekt, og bare et dryss var nok. Denne virkningen kan bidra til å redusere høyt blodsukker. Nyere forskning har bekreftet disse resultatene.

Klønete sitering, men klarte ikke endre det

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 11:41   #13
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese med kanel

Og med tanke på den diskusjonen som var rundt kumarin for noen år siden, så kan det jo være en ide å kjøpe ceylon-kanel om forbruket er høyt Den inneholder mye mindre kumarin slik jeg har forstått det.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 10:37   #14
syvsøstre
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 1
syvsøstre er på en erverdig vei

Sv: Cottage cheese med kanel

Hei :O)

Cottage cheese er kjempegodt! Spiser det mye jeg også, men husk at 4.5 karbo pr 100 g blir 13.5 karber for en hel boks :O)

Lykke til videre nedover i vekt :O)

syvsøstre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: frisk av riktig mat Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 10:40   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Cottage cheese med kanel

Opprinnelig lagt inn av syvsøstre, her.

Hei :O)

Cottage cheese er kjempegodt! Spiser det mye jeg også, men husk at 4.5 karbo pr 100 g blir 13.5 karber for en hel boks :O)

Lykke til videre nedover i vekt :O)

Hva slags cottage cheese spiser du da? Tine sin inneholder nemlig bare 1.5karber pr 100g. Men man bør kanskje ikke spise for mye cottage cheese. Jeg spiser maks en gang om dagen og alltid noe fettrikt attåt, feks 100g cottage cheese og 50g creme fraiche også drikker jeg kaffe med eggemjølk i for å få nok fett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 17:53   #16
Nessimelle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cottage cheese med kanel

Jeg har også fått dilla på CC, men det jeg gjør er å blande 200g frossen frukt med en 1/2 bx CC, en neve mandler, natraen og kanel. Alt dette slenger jeg i blenderen..nam (så dette på bedreviteren.no og måtte bare prøve det )

  Svar med sitat
Svar

Emneord
cottage cheese m. kanel


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cottage cheese? Marita Ketolysekuren 5 09-04-08 22:35
Ang. cottage cheese... MorStine Ketolysekuren 10 26-05-07 21:49
Ang. cottage cheese AnnaV Spørsmål og svar 10 31-07-06 23:26
Cottage cheese med kanel Gamla Kake/dessert og snacks 5 24-02-05 22:57
Cottage Cheese Summer Lavkarbo generelt 20 15-02-05 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no