Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

September-slankeren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-10, 22:41   #51
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av soriamoria, her.

Hei. Melder meg på jeg også. Startet i går.
Veide da 90,2 kg, og fordelt på 167 cm så blir det nok en del smuler for mye desverre. Burde ned 20 kg, men skal være hoppende glad om jeg ser tallet 79,8 lyse mot meg. Var 75 kg for 4 år siden, men så gikk det visst bare oppover..

Lykke til til oss alle sammen

Hei hei og velkommen!
Ønsker deg masse lykke til!

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 07:27   #52
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

"klapper i henda"...fant gele som er uten karb fra Heistad i går med bringebærsmak...Var overraskende god og ungen var nesten i like stor ekstase som mor hihi,,,,var godt med noe som var litt søtt

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:25   #53
Spurs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 1
Spurs er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Jeg blir også gjerne med i denne tråden Jeg startet opp 2. september. Jeg veide da 72,2 kg og er 170 høy. Målet er å gå ned 10 kg. Gått ned 1,3 kg første uken.

Håper på masse motivasjon gjennom forumet og denne tråden))

__________________


Spurs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:41   #54
Svalen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 19
Svalen er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av Spurs, her.

Jeg blir også gjerne med i denne tråden Jeg startet opp 2. september. Jeg veide da 72,2 kg og er 170 høy. Målet er å gå ned 10 kg. Gått ned 1,3 kg første uken.

Håper på masse motivasjon gjennom forumet og denne tråden))


Hei, og velkommen!

Vi i samme vekt- og høydeklasse OG med samme mål Gratulerer med 1,3 kg nedgang første uka, det er jo kjempebra =)

__________________


Svalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:58   #55
Svalen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 19
Svalen er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av Felix, her.

I går lagde jeg noe supersmart som jeg fant her inne på oppskrifter, porsjonsomeltter - helt genialt - finner ikke igjen linken så jeg limer den inn her - takk til den som har lagt den ut - lagde dobbel porsjon - supersmart:
PORSJONSOMELETT:
10 store muffinsformer
10 egg
1 brokkoli
100 g skinke i strimler
100-130 g revet ost
1 dl fløte
Krydder
Legg 10 store muffinsformer på et stekebrett. Legg en bukett brokkoli i hver form, samt fordel ost og skinke i formene. Visp sammen eggene, fløten og krydderet, og fordel i formene. (Litt over halvfullt).
Stek midt i ovnen på 200 grader i 25-30 minutter. La stå å hvile til de blir kalde. Jeg fryser de i poser a 2 stk. Tar kun ett minutt å tine i micro
Super frokost på travle morgener, eller som en liten snack eller mellommåltid

Her kan man variere med kjøtt, ostetyper og grønnsaker. Bruk fantasien

Ved kjapp hoderegning er kh innholdet rundt 1 g per omelett...
1 dl fløte = 2,9
10 egg = ca 5
100 g brokkoli = 1,9...
Det blir 9,8 på 10 porsjonsomeletter det


Takk for tipset! Disse skal jeg prøve.. det virker ikke som de er spesielt vanskelig å lage heller :P

Jeg prøvde meg på Lena Beatrice sin bearnaise-saus igår men den skilte seg og ble god men ikke spesielt appetittvekkende :P jeg skal prøve igjen idag, da vi skal ha klassefest med grilling av entrecoté. Med saus til trenger jeg (forhåpentligvis) ikke å forklare hvorfor jeg ikke vil spise potetsalat og lignende attåt :P I tillegg har jeg tenkt å lage guacamole av avokado med pepper, salt og chillipulver Det blir bra grill-tilbehør tenker jeg


Dietten fikk en liten sprekk igår dessverre da jeg ble bedt på middag av en god kompis, og jeg kunne ikke si nei... de serverte TACO og jeg spiste en tortilla-lefse med tacokjøttdeig, ost og tacosaus med litt grønt til, bl. annet mais.. det føltes ikke ut som en sprekk da jeg greide å begrense meg til den ene porsjonen jeg angrer ihvertfall ikke.. ennå :P


Helt til slutt.. et TV-tips for torsdagkvelden: Hjerte til Hjerte - Spelet med Linn Skåber klokken 22.20 på NRK. Det er utrolig FLAUT å se på men morsomt

__________________


Svalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:35   #56
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av Svalen, her.

Takk for tipset! Disse skal jeg prøve.. det virker ikke som de er spesielt vanskelig å lage heller :P

Jeg prøvde meg på Lena Beatrice sin bearnaise-saus igår men den skilte seg og ble god men ikke spesielt appetittvekkende :P jeg skal prøve igjen idag, da vi skal ha klassefest med grilling av entrecoté. Med saus til trenger jeg (forhåpentligvis) ikke å forklare hvorfor jeg ikke vil spise potetsalat og lignende attåt :P I tillegg har jeg tenkt å lage guacamole av avokado med pepper, salt og chillipulver Det blir bra grill-tilbehør tenker jeg


Dietten fikk en liten sprekk igår dessverre da jeg ble bedt på middag av en god kompis, og jeg kunne ikke si nei... de serverte TACO og jeg spiste en tortilla-lefse med tacokjøttdeig, ost og tacosaus med litt grønt til, bl. annet mais.. det føltes ikke ut som en sprekk da jeg greide å begrense meg til den ene porsjonen jeg angrer ihvertfall ikke.. ennå :P


Helt til slutt.. et TV-tips for torsdagkvelden: Hjerte til Hjerte - Spelet med Linn Skåber klokken 22.20 på NRK. Det er utrolig FLAUT å se på men morsomt

På grillingen ikveld så ha en vanlig grønn salat ved siden av...eller blomkål...Ingen som stusser på det veit du.

Jeg har også hatt taco når jeg er i ketose, men har kun kjøttdeig og salat ved siden av - Kjempe godt det også

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 15:14   #57
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei
Wink

Sv: September-slankeren

Da er jeg også igang fra idag Har ikke fått boken enda, men den er bestillt og jeg tror at med alle tips jeg har lest her inne + nettkurs at jeg skal klare meg frem til jeg får den =)

Vekta viste istad 75,5kg etter frokost og noen kopper kaffe og ligger rundt der, og med mine 170cm er det litt vel i overkant.. Nå skal jeg ned til 60kg og jeg gleder meg!

Er så fint å kunne være flere her inne som skal ned sammen! =) Alt er lettere når man er flere og har noen å støtte seg litt til

LYKKE TIL ALLE SAMMEN!

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 15:24   #58
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Og forresten.. I mangel av målebånd ( jeg er jo helt sikker på at det var her en plass) tok jeg bilder med selvutløser idag.. Foran, bak og fra siden.. Snakk om motivasjon!

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 18:27   #59
Svalen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 19
Svalen er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Og forresten.. I mangel av målebånd ( jeg er jo helt sikker på at det var her en plass) tok jeg bilder med selvutløser idag.. Foran, bak og fra siden.. Snakk om motivasjon!


Da er du tøffere enn meg skal heller ta etter-bilder tror jeg

Velkommen forresten, og lykke til! =)

__________________


Svalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 18:29   #60
Svalen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 19
Svalen er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

På grillingen ikveld så ha en vanlig grønn salat ved siden av...eller blomkål...Ingen som stusser på det veit du.

Jeg har også hatt taco når jeg er i ketose, men har kun kjøttdeig og salat ved siden av - Kjempe godt det også


Men vanligvis bruker jeg å spise bøttevis med potetsalat til (det er en av mine mange laster i livet.. NAMNAM, potetsalat er godt )..

Jeg tenker nå at det hadde ikke vært noe probølem å skippa den tortilla-lefsa, men da får jeg gjøre det neste gang man lærer..

__________________


Svalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 23:59   #61
soriamoria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: vestlandet
Alder: 46
Innlegg: 14
soriamoria er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Snikveide meg i morges, og vekta viste -1,4 kg siden tirsdag. Motivasjonen økte med en gang. Er på dag 3 uten sprekk og det er faktisk utrolig til å være meg. Kom i ketose i går kveld. Rosa både i går og i dag.

Hvordan går det med dere andre?

__________________


soriamoria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:46   #62
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Og forresten.. I mangel av målebånd ( jeg er jo helt sikker på at det var her en plass) tok jeg bilder med selvutløser idag.. Foran, bak og fra siden.. Snakk om motivasjon!

Jeg har også tatt "før"-bilder med selvutløser. Ikke nødvendigvis et vakkert syn

Blir vel til at jeg poster dem i bildetråden når jeg er i mål, sammen med "etter"-bilder.

Opprinnelig lagt inn av soriamoria, her.

Snikveide meg i morges, og vekta viste -1,4 kg siden tirsdag. Motivasjonen økte med en gang. Er på dag 3 uten sprekk og det er faktisk utrolig til å være meg. Kom i ketose i går kveld. Rosa både i går og i dag.

Hvordan går det med dere andre?

Her i gården tillater jeg meg ikke no snikveiing, så jeg er usikker. Føler meg ikke no mindre, og sjekka bare stixene de to første dagene. Da var det relativt mørkt (og jeg drikker nok vann til at det ikke skal være årsaken), så jeg antar at jeg er trygt innafor (mistenker faktisk at jeg kanskje ligger litt lavt på karber til tider også). Vi får se hva vekta sier på søndag morra.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:58   #63
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Ja da har jeg vært på vekta (offisielt vektdagen) og resultatet er minus 200 gram (har også lagt inn på septembervekta tråden). Litt skuffa er jeg jo - hadde forventa meg mere siden jeg er flink til å spise det jeg skal (har ikke hatt en eneste sprekk) og drikker mellom 2-3 liter vann om dagen. Men ned er ned uansett så litt fornøyd kan jeg jo være

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:00   #64
Svalen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 19
Svalen er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

GOD MORGEN!!

Ja, det var det også veide meg imårrest og er veldig fornøyd med -2,4 kg siden lørdag. Dette på tross av taco på onsdag, og grilling av entrecoté med masse bearnaissaus (lavkarbo selvfølgelig) pluss ei flaske hvitvin igår på klassefesten En diett som det går an å kose seg på? Er det virkelig mulig?!

__________________


Svalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:05   #65
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

hehe..det som er så fint med ketolyse men klart litt forsiktig med alkohol bør man nok være... Iallefall søt vin og øl

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:07   #66
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: September-slankeren

Marit..... det viktigste er jo at du har gått ned. Og se på helheten... 5.6 kilo på hvor lenge? 2 uker? 3? Det er jo et veldig bra resultat da. Så lenge du tikker sakte men sikkert ned, så er det jo en seier. Plutselig raser det ned noen kilo i full fart også. Stå på.

Svalen..... Det høres jo litt utrolig ut, men ja, det er faktisk det. Ganske digg, eller hur?

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:17   #67
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Fjasnissen: Ja er jo litt fornøyd Dessuten så har jeg klart mitt første delmål som var UNDER 100 Kjapp regning her så har jeg i gjennomsnitt gått ned 1,86 kg i uka...og DET kan jeg være fornøyd med

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:19   #68
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: September-slankeren

Shit. 1.86 kilo i uka i snitt er jo helt rått.
Bra jobba

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:51   #69
*Thilie*
Juniormedlem
 
*Thilie* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 15
*Thilie* er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Hei.

Slenger meg med her jeg også. Har nå gått på ketolyse siden mandag og foreløpig klarer jeg fint å holde meg unna kh.

Startvekten min er 75kg, og med mine 150cm vil jeg si at dette er 21kg for mye. Har veiedag på søndag så jeg tror jeg venter til da med å veie meg. Er litt redd for at mitt første forsøk på vektnedgang skal gå skeis.

Heldigvis har jeg fått med mannen på denne dietten, blir litt lettere å gjennomføre da tror jeg. Han trenger å få vekk rundt 30kg.

__________________
i november.
*Thilie* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 14:18   #70
soriamoria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: vestlandet
Alder: 46
Innlegg: 14
soriamoria er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Marit:
Gratulerer med under 100! Godt å nå første delmål da!

Jeg er veldig flink til å snikveie da


Synes dere er tøffe som tar bilder! Vurderer jeg også, men huff for et syn det blir

__________________


soriamoria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 16:09   #71
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Har tatt bilder jeg også hihi....tenkte jeg skulle ta bilder igjen når jeg har gått ned 10 kg for å se om forskjellen...men er ikke noe pent syn

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 17:02   #72
akakula
Juniormedlem
 
akakula sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: midten
Innlegg: 27
akakula er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

melder meg inn her og jeg, selv om jeg har gått på det tidligere, vil jeg si dette er en ny start

Har tidligere gått ned 25kg på ketolyse, over en periode på 8mnd... Har i sommer hatt et par pauser, og gått opp 5 kilo Så er på minus 20 nå, men har fremdeles ca15 til som jeg vil ha bort.. mulig mer og, vi får se når jeg kommer dit
Jeg er 25 år, har 1 barn. Var en gang normalvektig på 57kg, men det var før samboer og barn
Er per i dag 1.58cm høy, og 75kg..
Vært fint å miste vertfall 5kg før jul da

__________________


akakula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 17:06   #73
akakula
Juniormedlem
 
akakula sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: midten
Innlegg: 27
akakula er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av *Thilie*, her.

Hei.

Slenger meg med her jeg også. Har nå gått på ketolyse siden mandag og foreløpig klarer jeg fint å holde meg unna kh.

Startvekten min er 75kg, og med mine 150cm vil jeg si at dette er 21kg for mye. Har veiedag på søndag så jeg tror jeg venter til da med å veie meg. Er litt redd for at mitt første forsøk på vektnedgang skal gå skeis.

Heldigvis har jeg fått med mannen på denne dietten, blir litt lettere å gjennomføre da tror jeg. Han trenger å få vekk rundt 30kg.

ca samme utgangspunkt vi nå da Heldig du er som har fått med mannen din på det.. Min finnes ikke intr. i å "slanke" seg eller leve litt sunnere.. Så her sitter jeg og ser på potetgullspising, og fråtsing i karber hver eneste dag

__________________


akakula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 17:30   #74
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Du kan jo spise grisesvor...det gjør jeg når gubben spiser ostepop....

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 17:54   #75
akakula
Juniormedlem
 
akakula sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: midten
Innlegg: 27
akakula er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

ja har spist en del baconsnacks, men er blitt en smule lei... Prøver og å ikke spise for mye salt, da kroppen holde på vannet så lenge og vekta stiger i sky
Må si det hadde vært verre å sett på at han spiser firkløver eller smash, jeg er mer en sjokoladeperson enn potetgullperson

__________________


akakula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29
September-ferskingene ... elle Atkins kosthold 6 29-09-07 11:20
Läsning i september ssskaldeman Lavkarbo generelt 4 06-09-05 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no