Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Innvandrerbutikk-guide, noen?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-06, 21:38   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Innvandrerbutikk-guide, noen?

Jeg var på innvandrerbutikk i dag (ved sagene kirke, om noen har vært der), og var i sikkert 20 minutter. Kom ut med noe confecta kakao, confecta sjokolade og en karibisk te. De har MASSE varer, lokalet er sikker.. minst 100 kvm?

De har en haug med grønnsaker, masse pasta, ris, og sauser. Og krydder i haugevis. Ikke noe særlig ferskmat, type kjøtt og sånt, men alt av meieriprodukter, norske sådanne.

Om noen vet om noen produkter som egner seg på lavkarbo? Som er typisk for de fleste invandrerbutikker å ha? Sauser på flaske? Krydder som er fantastiske til fisk, kylling, kjøtt? What not, egentlig.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 12:37   #2
leenam
Medlem
 
leenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 69
leenam er ny på veien

Sv: Innvandrerbutikk-guide, noen?

I mitt nærmiljø finnes det en liten innvandrerbutikk, hvor jeg kjøper deilige oliven i løsvekt, små paprikaer fylt med fetaost, i olje i løsvekt, kilos spann tyrkisk jogurt med 10 % fett (jeg liker merket Yayla best, men det har de sjelden, imorgen kanskje, insch Allah.). Så kjøper jeg der alt av grønnsaker, noen urteteer, pesto, soltørkede tomater i olje, hvitløksfedd i olje, linser (gule og grønne, begge lettkokte). Dessuten nøtter (hassel-, para- og valnøtter) og mandler i ca. 200 g poser. MAsse lavkarbomat, altså!

De har også mørk sjokolade, men det får man så mange andre steder.

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 03:34   #3
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Innvandrerbutikk-guide, noen?

Har planlagt lenge å stikke innom noen innvandrerbutikker, men kommer liksom aldri så langt... Eneste jeg vet er at tyrkiske innvandrerbutikker har billige valnøtter.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 09:06   #4
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Innvandrerbutikk-guide, noen?

Det forsåvidt også mitt inntrykk at det er lettere å finne lavkarbo mat i midt-østen innvandrerbutikker enn i rene asiatiske innvandrerbutikker, spesielt, nøtter, fetaost og oliven. Det fleste asiatiske sauser er ganske høykarbo, men her er min egen lille hjemmelagede marinade som kan brukes til alt som skal stekes, fisk, kylling, kjøtt m.m:

En god slump soyasaus
Litt finhakket/raspet hvitløk
Litt finraspet fersk ingefær (oppbevar den i frysen, da er den lettere å raspe)
Bittelitt honning
Blandes etter smak og behag

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 10:32   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Innvandrerbutikk-guide, noen?

Opprinnelig lagt inn av jankph

Litt finraspet fersk ingefær (oppbevar den i frysen, da er den lettere å raspe)

Genialt! Takk for smart tips.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 11:56   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Innvandrerbutikk-guide, noen?

Elsker vannkastanjer og wokgrønnsaker.. hvordan ligger de ann karbo-messig? Sånt som bønnespirer og minimais, bambusskudd og slikt noe. Har leita i matvaretabellen, men der finner jeg det ikke. Og det står ikke noe på norsk på de pakkene jeg har kjøpt i asiatiske butikker. Noen som vet?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 14:02   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Innvandrerbutikk-guide, noen?

Jeg tar gjerne imot spesifikke matvaretips, type navnet på varen.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 18:54   #8
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Innvandrerbutikk-guide, noen?

Ghee til å steike med, laga av tine

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye karbo er det i mørk sjokolade? Noen som vet? RAGNA Lavkarbo generelt 31 09-03-06 17:32
Bygge PC, noen meninger om dette oppsettet? HP Generell diskusjon 10 10-01-05 04:44
noen som vet? ayliah Induksjonen 11 03-05-04 16:23
er det noen som vet?? ayliah Atkins kosthold 9 19-02-04 14:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no