Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Start 20. april

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-09, 23:45   #101
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg har lest om andre her inne som har komt i ketose bare etter 1-2 dager. korti du begynte då?

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 23:46   #102
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Begynte 23.04. Blir spennende å ta en " tisseprøve" til uka ;-)

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 23:51   #103
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg begynte faktisk 15.04.. så eg burde gått ned meir no enn det eg har gjort.. men eg har jo spist litt feil type karbohydrat til tider. har f eks spist ostesnitzel der det bare er 6 g kh på 100 g. så har holdt meg på ca 15 kh pr dag, men då altså basert meg på feil type kh. men men.. ska ta meg sammen no
spennande me tisseprøve ja! eg venta jo i over ei veke før eg fikk stixa, og då va eg spent då men det slo ut på rosa til min store glede

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 23:53   #104
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Ok :-) men det går da fremover ser jeg på linja di ;-) Spiser litt lavcarbo brød og grønnsaker, det er min rasjon med KH. Skal kanskje ikke ha noen form for brød mat, bare grønt?

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 23:57   #105
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg veit ikkje, men eg kan ikkje tenke meg at lavkarbobrød kan skade? eg prøva å spise salat og grønnsaker til alle måltid (har lest at en skal/bør det) men det er litt vanskelig. det er så mykje eg ikkje liker... men må vel gjerne ta å utforske mer i grøntavdelingen på kiwi

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 00:44   #106
dinapo
Juniormedlem
 
dinapo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 48
dinapo er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Halloen, startet også den 20, men var litt slumsete med tallet på vekten den dagen, så er faktisk ikke sikker på hvor mye jeg har gått ned Tror det er 2, 5 kg ca....kanskje? Uansett så er jeg fæl til å veie meg både morgen og kveld. Må liksom sjekke at jeg er på rett spor Det jeg har spist til nå har vært Lollypop-brød som står inne på sidene her, toppet med smør, Philadelphia-ost og salami....til middager har det vært litt diverse, kjøttdeig med løk, rømme, litt tomatpure og agurk ved siden av...kjempegodt. Men flere som har litt sånn opp og ned dager, der den ene dagen virker som alt er mulig, mens neste dag vil man "kose"seg, og da selvfølgelig ikke med ketose-brød...for en rar måte hodet fungerer på...hm...

well, nå er det leggetid, så dere får ha godnatt:-)

dinapo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kanskje ketolyse, nå Xtravaganza... Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 09:30   #107
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Ah, den vanskelige oppstarten. Jeg skal straks spise frokost. Eggerøre.

Jeg må ha et slags brød. Kan noen anbefale et?

Jeg leste også at noen tar en slagt olje for å få i seg nok fett, men nå finner jeg det ikke igjen. Er det noen som husker?

Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 09:49   #108
Linn64
Juniormedlem
 
Linn64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 60
Innlegg: 15
Linn64 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Sjokoguri, her.

Hvis du trykker på noen andre sin ticker (f.eks. min) så kommer du til en slik "tickery factory", og der velger du "create your own ticker".
Veldig enkelt Hvis du ikke får det til så bare spør en gang til så kan jeg gå litt mer i detalj!!

Skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal legge til en ticker. Det står at en må ha et passord, men finner ikke ut hvordan jeg skal registrere meg og registrere et passord. Trenger nok mere hjelp.

__________________
1/4/09: 88,8 kg 1/6/09: 85,2 kg Mål: 75 kg
Minus: 3,6 kg

Tålmodighet er (visstnok) en dyd.....må nok jobbe litt med det
Linn64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 09:59   #109
cath82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8
cath82 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Hei!

Jeg startet også 20. april!!! Så gøy å se at vi er så mange som har startet på samme tid!

Til nå har jeg gått ned 1,7kg!!!!!!
Var i ketose på torsdag, så nå er det bare å kjøre på!

Leste gjennom alt dere har skrevet, og det hjelper skikkelig på!

Er forresten fra Trondheim.

Noen andre som er litt skjelven i kroppen?

cath82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 10:14   #110
Linn64
Juniormedlem
 
Linn64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 60
Innlegg: 15
Linn64 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Rapport:
Er litt deprimert akkurat nå. Veide meg på fredag og hadde bare gått ned en kilo (magen er 1 cm mindre). Fikk boka på fredag og ser at jeg har gjort litt feil, men har vært i ketose siden tirsdag. (ps. veide meg nå, fortsatt bare 1 kilo). Har brukt 30 days, så første tiltak blir å kutte ut den. Tenkte at det var lurt å kutte ut en ting av gangen, ellers vet jeg ikke årsaken.

__________________
1/4/09: 88,8 kg 1/6/09: 85,2 kg Mål: 75 kg
Minus: 3,6 kg

Tålmodighet er (visstnok) en dyd.....må nok jobbe litt med det
Linn64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 10:28   #111
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

hei linn64!
du må ikkje bli lei deg! eg har det på akkurat samme måten! første veka (eg begynte jo den 15. april) gikk eg ned 2 kg og sida har eg ikkje gått ned noe! har ikkje mål cm, det skal eg gjere på ondag (2 veke sida oppstart). men eg og har nok gjort feil, eg bare veit ikkje kor feilen ligger.. skal no starte med å spise litt mindre, for når eg ser på menyforslaget i boka så er der presentert lite mat (syns eg) men der står og at en får sikkert ikkje i seg all maten fordi det er for mykje. der står f eks 2 egg og 5 ramser bacon til frokost. en blir ikkje direkte mett av det. men eg har faktisk brukt 2 egg, 3 små biter bacon og salat til. så eg må nok fortsatt opp i mengde på fett... og ned i mengde på mat generelt..

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 10:43   #112
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

ang ticker. når du kommer inn på tickerfactory siden trykker du på "create your own ticker". så velger du ticker, legger inn verdiene dine og lagrer kode slik du kan logge deg inn ved andre anledninger til din ticker. for å legge tickeren ut her på denne siden må du etter at du har lagret tickeren din, trykke på "get code" da kommer det opp to bokser med koder. du velger den øverste boksen, kopierer alt som står i boksen og legger det inn under signatur her som du finner på ditt kontrollpanel. skjønner?

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 10:47   #113
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Nå har jeg fått i meg en heidundrede frokost med to egg og bacon, salatblanding, agurk og fetaost. Jeg er så glad i ketchup til sånn mat men det erstattet jeg med bbq-saus fra spisdegslank som inneholder 0 karbo. Ble go og mett.

Lagde den brødmixen fra samme firma, men holder meg heller til proteinbrødet.

Monicah hva mener du når du sier at du har fått i deg feil karbohydrater?

birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 10:52   #114
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

hei birk!
eg har f eks spist ostesnitzel der det står på pakken at det er 6 g kh pr 100 g. dei karbohydratane som er i dei snitzlane kjem bl a fra hvetemel som er i paneringen. og hvetemel skal vi jo holde oss laaaangt unna! det er feil type karbo. vi skal jo få i oss karbohydrater gjennom salat og grønnsaker...

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 10:59   #115
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Åh, skjønner. Jeg har vært litt kjip på grønnsakene på grunn av de har litt karbohydrater i seg, men de har jo viktige aminosyrer som kroppen må ha. Så da må jeg heller prøve å holde resten høvelig karbofritt.
Nå har jeg også fått til den diet-ticker. Var vanskelig sak å finne ut av hvordan man skal få den permanent på meldingene.

__________________


birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 11:02   #116
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

ja eg og sleit litt med den tickeren... men grønnsaker og salat må vi ha i oss! det er der vi hente mesteparten (om ikkje alt) av mineralt og vitaminer! det må du ikkje kutte ned på . men ka du spiser som er karbo i då? sida du har spart inn på grønnsaker...?

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 11:10   #117
birk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 36
birk er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Det er vel ingenting av det jeg spiser som har ekstremt mye karbo. Men mange av grønnsakene har jo litt høye karbo-innhold i forholdt til kjøtt, egg og ost. Tenker på gulrot, løk, tomat, korn og frø. Men har kanskje vært litt hysterisk på å holde karboinnholdet så lavt som mulig under 20 om dagen. Hvor mye er egentlig maks i en slik diett. Som du kanskje skjønner har jeg ikke lest bok om dietten, men lest litt her og der på nettet og forhåpentligvis skjønt prisippet. Går i alle fall nedover på vekta

__________________


birk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, minimalt med stivelseprodukter Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 11:43   #118
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

det er mye eg ikkje skjønner og forstår heilt. men trur at det er sånn at kvinner skal ligge på 15 kh og menn på 20 kh. det er vist ikkje lurt å holde seg under..?las noe om det igår her inne men husker ikkje kor.

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 12:17   #119
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg har jo vært litt lei meg siste dagene fordi eg ikkje har gått ned meir enn 2 kg og det har stått stille på vekta sia onsdag.. så derfor har eg målt magen idag, og den har minka med 5 cm! det var en lettelse å sjå! eg skulle egentli vente til onsdag, men eg trengte litt motivasjon og måtte bare sjekke... og eg blei gla igjen

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 12:41   #120
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Talking

Sv: Hei! Start 20. april

Veide meg i dag tidlig Gått ned ja, så noe riktig må jeg ha gjort, tross fløte saus 1,5 totalt på 3-4 dager Fortsetter det sånn, jubler jeg

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 12:42   #121
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Det var en god ide å måle seg. Jeg har ikke gjort det, men det er jo flott å se at cm. forsvinner. . Nå skal målebåndet fram. Så lenge det blir forandringer enten kg eller cm så er det jo en kjempemotivasjon framover.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 13:16   #122
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

ja! eg måler overarm, bryst, hofte og lår ettersom det meste fettet mitt er lagret på disse stedene.. har lest her inne at det er mange som står fast på vekta, men går ned i cm. så då tenkte eg at det var lurt å sjekke begge deler i tilfelle eg skulle få bruk for d.. og d gjorde eg jo ganske tidlig

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 17:21   #123
Caramel
Nytt Medlem
 
Caramel sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 38
Innlegg: 7
Caramel er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Begynte også for andre gang for en ukes tid siden, går strålende hittil. Jeg har vanlig BMI, men trives godt på ketogent kosthold, så derfor ble det min diett. Skal ned fra 58 kg til rundt 53 (er 161 cm høy) Trimmer 2-3 timer om dagen. Er en av de heldige som ikke mister energi av å være i ketose, er mer energisk enn på lenge faktisk. Har heller ikke merket andre bivirkninger, bruker ketostix daglig og prøver å få i meg 15 karber fra grønnsaker, ellers går det mye i kjøtt, egg og fisk.

For meg er det ikke bare en diett, men også en vei til bedre hud, helse og humør. Begynner også å bli rimelig muskuløs! For ett år siden veide jeg rundt 66 kilo og var absolutt ikke fornøyd med tilværelsen, lavkarbo ble redningen min. Tradisjonell slanking var ikke annet enn et stort ork og det
endte alltid med store sprekker.

Caramel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 18:22   #124
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av birk, her.

Det er vel ingenting av det jeg spiser som har ekstremt mye karbo. Men mange av grønnsakene har jo litt høye karbo-innhold i forholdt til kjøtt, egg og ost. Tenker på gulrot, løk, tomat, korn og frø. Men har kanskje vært litt hysterisk på å holde karboinnholdet så lavt som mulig under 20 om dagen. Hvor mye er egentlig maks i en slik diett. Som du kanskje skjønner har jeg ikke lest bok om dietten, men lest litt her og der på nettet og forhåpentligvis skjønt prisippet. Går i alle fall nedover på vekta

gulrot har jeg hørt er greit å holde seg unna, ihvertfall på ketolyse. korn og frø også... jenter skal ligge på 15 karbo om dagen, og gutter 20. står i boka at man etter noen uke kan øke på litt og litt karbo, for å finne ut hvor hver sin grense går. min grense går på ca 40, derfor ligger jeg på ca 30 om dagen. har vært litt bekymra fordi det ikke har føltes som om jeg var i ketose(begynte 21 april) men i dag var jeg supersvimmel når jeg våkna. kjente det godt på ånden min og tisselukta også, æsj! men gla for å være i ketose da vil anbefale at dere ikke veier dere så ofte, ihvertfall om dere er som meg og blir kjempeskuffa over dårlig el for lite resultat... fort gjort å gi opp men nå er vi jo mange som står sammen så da må vi jo klare det!!!!

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 20:46   #125
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien
Wink

Sv: Hei! Start 20. april

Hei, jeg ønsker å henge meg med dere, jeg har vært innom og hentet inspirasjon men har vegret meg for å registrere meg... Men nå er den barrieren brutt Jeg skal ned 10-15 kg til 4 juli, for da skal jeg i bryllup hvor jeg har tenkt til å bruke bunad. Og det hadde vært fint å kunne sitte og puste samtidig Totalt kunne jeg ha behov for å gå ned 25-30 kg...

Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter/restarter 1. april? NÅ! Lavkarbo generelt 11 03-04-09 13:28
1 april - veldig morsom... HP Generell diskusjon 10 02-04-06 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no