Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-11, 16:20   #4026
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kyllinglår og brokkoli, tror jeg. Må bare få samlet meg etter fjellturen før jeg setter i gang å lage noe.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 11-11-11, 17:03   #4027
Kjersti1982
Medlem
 
Kjersti1982 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 87
Kjersti1982 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg skal bort i dag, og der serverer de taco. Så regner med at det går bra at jeg ikke spiser alle ting, og bare plukker ut de "lovlige" varene

__________________


Kjersti1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 11-11-11, 21:05   #4028
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Hellstrøm hadde ikke likt maten min i dag; masse first prize produkter

Jeg surra frossen first prize torsk inn i first prize bacon og hadde på et raust lag med nykverna 5-pepper. Inn i stekeovnen på 220 grader i ca 35 minutt.

På panna stekte jeg first prize sopp sammen med first prize bacon, tømte over 1 beger creme fraiche og en del nykverna pepper. Lot det surre 10 minutter før jeg hadde i resten av blackeye-bean salaten og finhakka first prize paprika.

Smakte nydelig og ble faktisk en relativt rimelig middag! Men neste gang skal jeg prøve med å surre fisken inn i ost før jeg surrer baconet rundt; tror det blir enda bedre!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 12-11-11, 12:09   #4029
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det finnbiffgryte MED brunost. Oh yes. Naughty i dag Også rosenkål til meg og poteter til mannen..

Også blir det hjemmelaget limegele til dessert. Laget på saften og revet skall av tre lime, ca 15 dråper stevia, 4-5 ss sukrin, 7 dl vann og 10 gelatinblader.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 12-11-11, 12:34   #4030
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

I dag blir det finnbiffgryte MED brunost. Oh yes. Naughty i dag Også rosenkål til meg og poteter til mannen..

Også blir det hjemmelaget limegele til dessert. Laget på saften og revet skall av tre lime, ca 15 dråper stevia, 4-5 ss sukrin, 7 dl vann og 10 gelatinblader.

Jeg pleier å ha litt brunost i også. Det ER veldig godt. Så blir det jo ikke akkurat mye brunost fordelt på all den sausen. Tips: blomkålmos er nydelig til

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 12-11-11, 12:35   #4031
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg pleier å ha litt brunost i også. Det ER veldig godt. Så blir det jo ikke akkurat mye brunost fordelt på all den sausen. Tips: blomkålmos er nydelig til

Ja, brunost setter en sånn ekstra piff.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 12-11-11, 12:36   #4032
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I kveld blir det pizza. Nomnom.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 12-11-11, 12:49   #4033
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Raclette i kveld

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 13-11-11, 18:12   #4034
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg er syk Så i dag blir det tomatsuppe med masse antioksidanter

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 13-11-11, 18:21   #4035
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Et par bratwürst, spinat- og muskatstuing, en halv stekt løk og litt sukkerfri ketchup.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 13-11-11, 18:46   #4036
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Broccoli, agurksalat, kokt laks, smørsaus (smeltet smør med persille i) og stekte scampi. Nam!

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-11-11, 19:15   #4037
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Tacosalat med cottage cheese

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 13-11-11, 19:41   #4038
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

piizza mmmm

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 13-11-11, 19:57   #4039
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Akkurat nå sitter jeg og venter på at ovenen skal gjøre ferdig maten. Jeg har kokt brokkoli noen minutter, og så avkjølt dem. Jeg har stekt hvitløk, charlottløk, sopp og grønn paprika. Jeg tok på fløte, chilikrydder, paprikakrydder, salt, pepper og smør. Jeg blannet brokkolien inn i det andre. Så la jeg det i en ildfast form, tok på revet cheddar ost og litt fløte igjen. Deretter inn i ovnen på 220 grader i 10-15 min. mmmmm

Når dette er ferdig, spiser jeg dette sammen med stekte choriso-pølser

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 13-11-11, 21:09   #4040
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Vi hadde resten av gårdagens elggryte med litt kyllingstrimler i. Ble kjempegodt, og så ble jeg kvitt restene....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 13-11-11, 22:10   #4041
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ribbe,
Det er første gang jeg har lagd det!

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 14-11-11, 16:45   #4042
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kyllingsuppe. Vondt i halsen....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 14-11-11, 17:04   #4043
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Resten av tacosalaten. Men lager meg en supergod lunsj til eksamen i morgen da

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 14-11-11, 18:16   #4044
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Gryte laget av kjøttdeig, løk, hvitløk, chili, tomater, urter og bittelitt kanel Og med masse ost på

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 14-11-11, 18:23   #4045
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Spinat-, kokos- og løk-curry. Jada, jeg vet, veggis igjen. Ikke lyst på kjøtt i dag.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 14-11-11, 18:23   #4046
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Resten av gårdsdagens sellerizza

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 14-11-11, 19:00   #4047
Sweetie73
Medlem
 
Sweetie73 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Aust-Agder
Innlegg: 120
Sweetie73 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

laks bakt med CF og fiskekrydder + agurksalat

__________________


Sweetie73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-11-11, 19:02   #4048
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Elgkarbonader, blomkål, stekt løk og tyttebærsyltetøy.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 14-11-11, 23:51   #4049
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Elgkarbonader, blomkål, stekt løk og tyttebærsyltetøy.

Å, det hørtes nydelig ut. Har du lagd tyttebærsyltetøyet selv?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 15-11-11, 11:11   #4050
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Å, det hørtes nydelig ut. Har du lagd tyttebærsyltetøyet selv?


Nei! Jeg er ikke så streng på karbohydratene, så det går greit med butikk-kjøpt. Selvom sikkert egenlagd er bedre?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no