Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

April 2011 --->

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-11, 12:49   #276
efre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 36
efre er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

hei alle sammen! lenge siden jeg har vært her inne nå! dagene består av pakking, oppussing og ikea turer! flytter inn i nytt hus på søndag og har pusset opp hele! eneste som gjenstår er kjøkkenet som ikke er helt ferdig så vi må nok bo en ukes tid uten komfyr og steketopp! må prøve å være litt kreativ i matveien! så bra at vektnåla går nedover for mange av dere! jeg føler at jeg raser ned i vekt gikk ned 2 kg sist uke og har gått ned 1,5 kg denne uken! men lurer litt på om det kun er på grunn av lavkarbo eller om det er en kombinasjon av lavkarbo og at kroppen kvitter seg med de ekstra kiloene den har lagret! fødte for ni mnd siden og la på meg rundt 25 kg i svangerskapet. da jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg gått ned 11 kg men så sa det stopp frem til jeg suttet å amme for to mnd siden! begynte jo da å spise lavkalori noen uker før jeg gikk over til lavkarbo! har til sammen gått ned 11,5 kg på to mnd! noen av dere andre mammaer som har litt erfaring her?

__________________


efre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 13:05   #277
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Hei hei!

En stund siden jeg har skrevet noe her, men har fulgt kuren til punkt og prikke sammen med en venninne - veldig fint å ha en støttespiller i det daglige! MEN; nå går det sakte med vektnedgangen.. 300 gram siden påske.. før det en nedgang på ca 4,5 kg. Totalt i underkant av 5 kg på 6 uker, men altså fint lite de siste 3 ukene og en del av vekten i starten er jo vann. Jeg er motivert, men kjenner at det er litt tungt med hensyn til "alt styret" som følger men en slik kur. For i øyeblikket er det jo en slankekur, men på sikt mer en livsstil, med rom for flere karbohydrater. Jeg følger Atkins, og fulgte introduksjonen de 3 første ukene. Etter dette har jeg lagt til brød (bestående av egg, jbkm, kesam, olje, bakepulver, soyaproteinpulver m/ 0,8 karbo), sukrin og melkeprodukter som fløte, rømme og cottage cheese. Har også spist litt sukkerfri sjokolade.. Tror jeg kanskje må fortsette på introduksjonen for å få vekten til å løsne litt...? Alså kutte ut de tingene jeg har lagt til? Er det noen andre som erfarer noe lignende her? Kan nevne at min venninne spiser ganske likt og har en del flere brøderstatninger, men går mer ned enn meg. Selvfølgelig er jo dette individuelt, men likevel..

Ha en fin lørdag alle sammen!

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 13:41   #278
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Har lest igjennom tråden siden sist her, for å se om jeg kan bidra med noe, men mange av dere har fått flere gode svar

GretheH; har du sjekket om du tåler sunne oljer bedre enn det mettede fettet? Jeg innbiller meg at dette gjelder for meg og jeg blir ihvertfall ikke like kvalm.. tar 2 ss udos choice hver dag, noe jeg har gjort før jeg begynte på Atkins også.

Vil også legge til at jeg har fått en mye større sug eller er fysen på noe etter at jeg tillot meg seg selv mer kunstig søtede produkter (sjokolade, ostekake, drops m.m). Dette skal jeg kutte ut igjen, både for å se om vekta løsner og fordi jeg trivdes bedre med å ha null søtsug og føle meg god og mett! Mulig jeg må gi opp pepsi max også, men det holder hardt...

Lavkarbo brød, kaker, vafler m.m får bli når jeg har nådd målet mitt, sukk!

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 14:37   #279
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: April 2011 --->

Nå er jeg ikke noe god på atkins siden jeg holder på med ketolyse, men jeg ville nok kuttet alt av søtstoffer og erstattere for å se om det har noen hensikt.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 16:28   #280
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Ja tenker at det kanskje er d som må til..forlenge introduksjonen egentlig. Synd, for jeg hadde endelig klart å venne meg til cottage cheese med kanel (trudde aldri det skulle skje), og synes det er kjempegodt og lettvint til frokost!

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 20:00   #281
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Ego; Tror fett er fett når det kommer i magen min. Reagerer med kvalme, diare og frysninger både på det ene og andre.
Det jeg tåler best, egentlig, er fete meieriprodukter. Men det er sikkert fordi det allerede er spedd ut i selve produktet. Før spiste jeg brød til når jeg spiste noe fett, men det kan jeg jo ikke gjøre nå. Men jeg tror det går greit som det er nå.... Får ikke i meg så mange kcal som planlagt men er ikke svimmel eller uvel.

I dag har jeg nok en gang nytet grillmat. Det er så deilig med mat som er naturlig lavkarbo, smaker godt og kan varieres. Et skikkelig pluss til Rema sin grillserie! 0,5 karbo pr 100 gram pølse som smaker kjøtt og krydder. Første gang i mitt liv at jeg faktisk liker og tåler pølse. Håper på masse grillvær i sommer. Og så håper jeg på norske jordbær etter hvert....de jeg spiste i dag smakte vann og jord.

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 08:42   #282
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 53
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Ferdig med uke 2...dette går jo bra, men det er vel nå det egentlig begynner..:-)

10.08.2010 101 kg
Ny startvekt 26.04.2011 90,9 kg
03.05.2011 88,3 (-2,6 kg)
10.05.2011 87,0 (-1,3 kg)

__________________
03.09.2012




Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 09:03   #283
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Opprinnelig lagt inn av Gerrard, her.

Ferdig med uke 2...dette går jo bra, men det er vel nå det egentlig begynner..:-)

10.08.2010 101 kg
Ny startvekt 26.04.2011 90,9 kg
03.05.2011 88,3 (-2,6 kg)
10.05.2011 87,0 (-1,3 kg)

Hei Gerrard, så flink du har vært! Vil bare gjøre deg oppmerksom på Aprilstarternes veietråd, så har vi alt på samme plass: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42749

Håper alle har det bra! Jeg er nå halvveis i kuren, jeg hadde på forhånd bestemt meg for å holde på i 10 uker med ketolyse, fordi da skal jeg på ferie. Har planer om å leve lavkarbisk på ferie, men ikke ketolyse.

Ellers gleder jeg meg til 17. mai, skal lage nydelig koldtbord samt BLØTKAKE med jordbær, inspirert av denne http://sunnfamilie.net/2011/03/09/la...l%C3%B8tekake/, mmmmm, den ser bare SÅ god ut

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 10:46   #284
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: April 2011 --->

Og jeg står stille på vekta igjen. *sur*

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:14   #285
indianne
Juniormedlem
 
indianne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 49
Innlegg: 33
indianne er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Noen som har noen gode råd til meg? Skal operere ut et monster av ei visdomstann i dag, og av erfaring vet jeg at det kan være vanskelig å spise i noen dager. Har tenkt å fortsette med ketolyse, men hva kan jeg spise som ikke gjør vondt? Eggegreier går sikkert bra, men jeg orker ikke å spise bare det i ei uke altså. Biff og annet kjøtt som må tygges mye er liksom utelukket... og jeg vet ikke om jeg synes biffpuré ala stavmikser høres så godt ut :-/

__________________
Start: 26.04.11
Første delmål: 75 kg - nådd 09.05.11
Andre delmål: 70 kg
Hovedmål: 65 kg
indianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 17:24   #286
huldra99
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Harstad
Alder: 46
Innlegg: 173
huldra99 er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Huff.. lykketil
coop tomatsuppe inneholder bare 1g kh pr dl suppe
vet ikke hvordan den smaker. Har nettopp funnet den i butikken, men d kan jo være værdt et forsøk..... om du liker tomatsuppe da

__________________

huldra99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 20:56   #287
indianne
Juniormedlem
 
indianne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 49
Innlegg: 33
indianne er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Takk, huldra99. Nå er jeg ferdig, og det er ikke akkurat godt for å si det sånn. Kveldsmaten ble forresten smoothie av frosne bringebær, egg, olivenolje, vaniljekesam, bittelitt melk og litt sukrin. Ikke så verst det, altså...

__________________
Start: 26.04.11
Første delmål: 75 kg - nådd 09.05.11
Andre delmål: 70 kg
Hovedmål: 65 kg
indianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 21:40   #288
Frk.
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 8
Frk. er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Nå har jeg vært på kuren i en måned og nedgangen veksler mellom 3 og 4 kg sammenlagt..det skal nevnes at vekta viste -3 kg etter drøyt 1 uken...kjenner jeg er litt småfrustrert, det går mye saktere denne gangen enn sist jeg kjørte kuren, til tross for at jeg trener mer nå enn jeg har gjort noensinne... selvfølgelig kan det være at jeg nå har mer muskelmasse, men forbrenningen skulle vel også har økt litt i samme takt?

Noen tanker anyone?

__________________


Frk. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 23:36   #289
huldra99
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Harstad
Alder: 46
Innlegg: 173
huldra99 er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Indianne: Den kveldsmaten hørtes nyyyyyyydelig ut

FRK.: Har du sjekka med målbåndet?? ofte er det nedgang i antal cm, selv om vekta står stille....
Gjør det det så har du jo grunn til å være litt mere fornøyd
Vet hvor demotiverenede og frustrerende det er når vekta er sta og ikke vil rikke seg.. denne gangen har jeg alliert meg med målbåndet i tillegg
Du skal nok se at plutselig så løsner d... Man må bare være tålmodig, uansett hvor vanskelig det er...... stå på

__________________

huldra99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 09:15   #290
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: April 2011 --->

Jeg har gått opp siste uka. Jeg vil bare gi opp, drite i hele ketolysekure, ete sjokolade til jeg sprekker og synes synd på meg selv. Dritt altså.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 09:51   #291
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Ser ut som om det er helt vanlig at vekta hopper, stopper og gjør masse annet tull. Jeg gikk opp i vekt før mensen men går nå sakte ned igjen. Er mest bare matlei så frokosten blir kaffe med fløte. I dag MÅ jeg bake knekkebrød. Bare det at det er så mye annet jeg også skulle ha gjort.... Får håpe energien og motivasjonen er i bunnen av kaffekoppen.

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 00:00   #292
Frk.
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 8
Frk. er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

huldra99: takk for motiverende ord, det kan nok stemme at målebandet sikkert ville ha gitt en positiv opplevelse. Jeg har dog ikke målt, men kan merke det på klærne

Må innrømme at det er litt godt å høre at det ikke bare er meg som sliter litt, selv om jeg selvfølgelig håper det snart løsner for alle som er i samme båt som meg. Det går vel litt opp og ned, spesielt i forhold til syklusen. Nå vurderer jeg å vente en måned til neste gang med å veie meg, for så å se hva jeg gjør derfra. Skal prøve å få i meg litt mer fett og vann, og i størst mulig grad unngå produkter med søtningstoffer. Det er bare vaaanskelig når man har lyst på bringebær med fløte og en iskald cola zero i varmen...men det er jo utvilsomt verdt det i siste ende

__________________


Frk. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 00:06   #293
huldra99
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Harstad
Alder: 46
Innlegg: 173
huldra99 er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Hmmmm... bringebær med fløte burde vel ikke være noe problem.. er jo masse fett i fløten og lite karber i bringebær

__________________

huldra99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 00:12   #294
Frk.
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 8
Frk. er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Hehe, sant nok, men prikken over i-en er et lite dryss søtningsmiddel over...det får kanskje bli lørdagskosen og på 17. mai

__________________


Frk. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 07:43   #295
Bollapinsvin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 39
Bollapinsvin er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

I går fant jeg CC med vårløk og purre (tror jeg det var) i butikken. Kjempe godt til laks og spekemat. Var krydderost smak av denne og absolutt ett alternativ til vanlig CC.

Ellers har jeg ett stort problem, alle klærne mine vokser i skapet
Tror det er snart tid for en liten opprydding i skapet og shoppingtur. Må bare komme meg under 80 kg først

__________________
Bollapinsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:39   #296
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Jeg har på en måte en bedre dag i dag....fordi jeg tisset så mye i morges! Tenk at en så hverdagslig ting kan bety så mye, men jeg har fått det for meg at jeg tisser ut kiloene.

Og så hadde jeg en god frokost i dag. Blandet i litt valnøtter i knekkebrødene mine og det ble en stor forskjell. Ble bare 0,1 karbo mere pr knekkebrød, så jeg synes det var en lovlig oppgradering.

Men nå skal jeg prøve å begynne med husarbeidet....eller....en kaffe til må da være lov.

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 01:09   #297
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Hei alle sammen!

I dag er en gledens dag, kiloene har løsnet og jeg har gått ned 2,1 kg den siste uka, som er den 6. uka på Atkins De første kiloene mistet jeg raskt og har stått rimelig stille de 3 siste ukene, holdt rett og slett på å miste all motivasjon og lurte på hva jeg gjorde galt.. visste seg vel nå at jeg verken trenger å kutte på kunstig søtning (pepsi max, atkinsbarer, sukrin) eller melkeprodukter, jippi! Jeg har totalt mistet 6,7 kg på de 6 ukene, og nådde målet mitt på 6 kg, selv om det så ut til å holde hardt, med kun en nedgang på 100 gram ved forrige veiing. Så Frk., holdt ut, det løsner nok for deg også skal du se!

God natt fra en kjempeglad meg!

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 22:16   #298
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Tror jeg blir "hoven" i kroppen av lettbrus og lettsaft...
Blir i hvert fall mye mere tørst og uggen. Hadde jo håpet på noe enkelt og smakfullt å drikke, men kroppen min liker ikke slikt. Så nå drikker jeg vann til jeg gulper.
Ja, ja....får håpe at vekta går ned så holder jeg ut hva som helst.

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 17:36   #299
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: April 2011 --->

Usj, helge ble en gedigen sprekk så jeg skal ikke veie meg på noen uker, jeg blir så demotivert av det. Nå er det tilbake til lavkarbo, null mere sprell.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:33   #300
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Hadde faktisk en liten planlagt sprekk selv i helga Var på Grand Prix-fest, og da må man jo ha litt cava og hvitvin Men vertinnen hadde disket opp med snacks i god ketolysestil: Fenalår, spekeskinke, rømme, jordbær og baconsnacks. Ble nesten rørt over det, så utrolig snilt

Blir spennende å se i morgen (veiedag) om Grand Prix har ødelagt for mye.....

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei! Start 20. april Sense Ketolysekuren 524 30-01-10 12:42
1 april - veldig morsom... HP Generell diskusjon 10 02-04-06 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no