Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Syk på lavkarbo - halsinfeksjon

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-07, 22:35   #1
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Syk på lavkarbo - halsinfeksjon

Har gått i over 2 uker nå med en halsinfeksjon og det er ikke det spor gøy. Gjør ikke vondt, men hoster såpass mye at det tidvis går utover nattesøvnen - selv med noskapin-piller :-(

Om ikke annet har det gitt meg tid til å reflektere litt over trøstespising, for sjelden har det vært så fristende å spise usunt. Iskrem føles godt for halsen nå men har stort sett klart å være flink.

Jeg fant derimot ut at jeg må passe meg med halslinser og lignende, for det viser seg at 1 stk repsil har 2.6g karbohydrater i seg! Da blir det ikke mye lindring kan du tro.. Har klart å begrense meg heldigvis men det er absolutt ikke noe moro å være syk på lavkarbo.

Noen som sitter inne med noen tips om hvordan være syk på lavkarbo?

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 22:42   #2
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Syk på lavkarbo - halsinfeksjon

Hva med å stor kose seg med lavkarbo is, smoothie eller sorbe??

God bedring da!

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 22:53   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Syk på lavkarbo - halsinfeksjon

man bør uansett velge sukkerfrie halspastiller, for sukker gir god næring til bakteriene som gjør deg syk, og gjør infeksjonen mer langvarig

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 23:17   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Syk på lavkarbo - halsinfeksjon

Opprinnelig lagt inn av Snikende Saccosekk, her.

Har gått i over 2 uker nå med en halsinfeksjon og det er ikke det spor gøy. Gjør ikke vondt, men hoster såpass mye at det tidvis går utover nattesøvnen - selv med noskapin-piller :-(

Min lege sa "ta dobbel dose" av Noskapin tabelettene. Det er verdt et forsøk.

Sitat:

Noen som sitter inne med noen tips om hvordan være syk på lavkarbo?

Få tak i sukkerfrie sugetabeletter på apoteket eller på supern. Doc har en sukkerfri type nå. Drikk masse vann.

Om du skjærer opp ingefærrot (tynne skiver) - har i en kopp, heller over varmt vann og lar det trekke - da får du en drikk som virker lindrende på sår hals.

...og hvil masse !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 03:43   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Syk på lavkarbo - halsinfeksjon

Du blir bare verre med iskrem. iskrem inneholder melk og den er slimdannende.
Det som hjelper er å smånippe til lunka vann, slik at du holder halsen fuktig hele tiden.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 07:18   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Syk på lavkarbo - halsinfeksjon

jeg signerer på det nille sier om ingefær. ingefær er dessuten en upper for immunforsvaret ditt, og dette er et tips jeg har fått av alt fra yogalærer til nabokona hjemme hos mor og far. jeg pleier å skjære opp noen sitronskiver i tillegg, og lar det trekke sammen med ingefæren i noen minutter. smaker veldig godt, gjør det også! drikk det gjerne minst en gang om dagen hver dag inntil du føler deg bedre!

god bedring!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 08:30   #7
kristih
Seniormedlem
 
kristih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
Innlegg: 532
kristih er ny på veien

Sv: Syk på lavkarbo - halsinfeksjon

Ta deg en tur til Sverige og stikk innom apoteket. Kjöp bafucin. inneholder lokalbedövende for smertene og lokalt virkende antibiotika.. Helt reseptfritt..

__________________
Allting er en overgang sa reven da han ble flådd...
kristih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 00:12
Hva med crohns syndrom og lavkarbo? Goggen Spørsmål og svar 42 07-09-06 14:24
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no