Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Felleslunsj på jobb!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-08, 11:15   #1
Angel83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 40
Innlegg: 21
Angel83 er på en erverdig vei

Felleslunsj på jobb!

Her på jobben har vi felleslunsj, der vi smører på skivene våre selv med mye valgfritt pålegg. Er litt "redd" de skal se rart på meg om jeg dukker opp med en boks reker for meg selv. Vi blir også trekt noe i lønn for denne ordningen hver mnd.Det er jo rene koltbordet her! Hva gjør jeg?

Kan jeg f.eks spise en skive (ingers rugbrød), med noe kjøtt/ -eller ostepålegg samt mye agurk?

En skive holder for meg til resten av dagen, da gleder jeg mag bare desto mere på middag!

__________________


Angel83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 11:25   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Felleslunsj på jobb!

Er dette hver dag?

Er jo mange typer lavkarbo brød og lapper.
Men på ketolyse så har du jo veldig få karbohydrater i løpet av dagen. Siden du klarer deg med bare en skive så kanskje du kan spise litt ost, litt skinke, litt grønnsaker osv. Droppe brødet.

Bli sett rart på blir du bare til du forteller at du går på lavkarbo. Kansje du kan ha med pittelitt ekstra kjøtt om du er redd for å ta for mye pålegg?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 11:36   #3
Angel83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 40
Innlegg: 21
Angel83 er på en erverdig vei

Sv: Felleslunsj på jobb!

Ja, dette er desverre hver dag. De kaller det kantine, så det er noen damer her og skjærer opp skiver og setter frem pålegg hver dag til lunsj. Jeg er vel 1 av 3 jenter her, blandt 25 mannfolk. Ikke så lysten på de spørsmålene og kommentarene som evt. kan komme..

__________________


Angel83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 11:39   #4
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Felleslunsj på jobb!

Det skjønner jeg. Men du klarer ikke gå på ketolyse og ikke vise det. Det er så stor forskjell fra vanlig brødkost at det vil vise.

Det vil og vise når du raser ned i vekt.

Mannfolk elsker ketolysekuren. Det er mer eller mindre favoritten til menn. Tenk å få spise så mye kjøtt man vil og slippe fyllet?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 12:23   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Felleslunsj på jobb!

klarer du vifte spørsmålene litt bort med at du får vondt i magen av brød?
Kanskje ha med eget, eller en fiberrik med solsikke.
Det er også noen oppskrifter på knekkebrød og fiberrik her inne som har veldig lite karber.

eller du kan kopiere Dilly. Hun lager kjøttpudding og skjører skiver og har pålegg på GENIALT!
fryser du skivene en og en kan du ta den med frossen så holder den lenger

noen tips hvertfall

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 12:32   #6
Angel83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 40
Innlegg: 21
Angel83 er på en erverdig vei

Sv: Felleslunsj på jobb!

Tror kanskje løsningen for min del her blir å ha med eget brød, men spise av pålegget her. Forstått det slik at jeg kan spise ost, kjøttpålegg majones og agurk? Da holder det i massevis for meg, og jeg trenger heller ikke mere enn en skive.

Nå før jeg har fått tak i de diverse ingrediensene til selvaget brød, hvilket brød tåler jeg en skive av om dagen?

-så supre dere er som gir så kjappe og gode svar!

__________________


Angel83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 12:41   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Felleslunsj på jobb!

vi har vært her en stund

http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=knekkebr%F8d

http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=knekkebr%F8d

http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=...=recent&page=4

slå deg løs

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 12:48   #8
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Sv: Felleslunsj på jobb!

Jeg har også med eget brød de gangene vi skal ha snitter o.l. og sier at jeg får vondt imagen av vanlig brød og loff..
Ingen stiller spm ved det...
Lykke til

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:08   #9
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Felleslunsj på jobb!

Jeg tar med meg lapper på jobb og spiser dem med "vanlig" pålegg på. Har aldri vært noe problem overhodet.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:10   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Felleslunsj på jobb!

Hmm, bryr mannfolk seg om sånt da?
Synes du skal ta med deg det du føler for å ha med, jeg!
Evt spørsmål som måtte komme, eller som antakeligvis ikke kommer engang tar du med et smil
Det er din kropp!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:13   #11
Angel83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 40
Innlegg: 21
Angel83 er på en erverdig vei

Sv: Felleslunsj på jobb!

Thank`s thank`s!

Kan jeg spise en skive av dette lollipop-brødet daglig er mitt "o`store" problem løst

__________________


Angel83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:21   #12
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Felleslunsj på jobb!

Min erfaring er at folk spør og graver ikke på langt nær så mye som det man frykter i begynnelsen.
I værste fall går det jo an å ta en spansk en og si at man er allergisk mot mel, for eksempel...

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 14:06   #13
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Felleslunsj på jobb!

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Min erfaring er at folk spør og graver ikke på langt nær så mye som det man frykter i begynnelsen.
I værste fall går det jo an å ta en spansk en og si at man er allergisk mot mel, for eksempel...


Hvilket etter min mening er et faktum, ettersom jeg legger på meg av å spise mel

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 14:21   #14
Gunhild
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 86
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Sv: Felleslunsj på jobb!

Opprinnelig lagt inn av Angel83, her.

Thank`s thank`s!

Kan jeg spise en skive av dette lollipop-brødet daglig er mitt "o`store" problem løst

En skive Lollupopbrød pr dag bør ikke være noe problem. Jeg spiser 2 -3 skiver daglig (frokosten min) av brød som er ganske likt dette, og jeg går da fortsatt nedover

Jeg er forøvrig veldig fan av salatlunsj... blir så god og mett så lenge... Jeg har dog fått kommentarer om at jeg spiser så mye (salatbollen ser nok ganske stor ut.....) Den synes jeg var vond å svelge for meg som tross alt er (om enn så lenge) overvektig... MEN jeg prøver å overse de dårlige kommentarene for jeg vet jo selv at dette er bra for meg
(sorry liten avsporing men...hehe)

Lykke til videre, og kos deg med en god lunsj....

__________________
Mange klemmer fra Gunhild
Gunhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 15:23   #15
Angel83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 40
Innlegg: 21
Angel83 er på en erverdig vei

Sv: Felleslunsj på jobb!

Hvilket annet alternativt brød bruker du? Jeg hadde likt å ha 2 oppskrifter slik at jeg kan veksle litt på.
Jeg kommer nok også til å bruke den at jeg ikke tåler vanlig hvetemel ja, som dere sier, vi gjør jo egentlig ikke det, hehe

__________________


Angel83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 16:51   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Felleslunsj på jobb!

Mannen min har valgt å trekke seg ut av den løsningen og heller ha med matboks, er det ikke frivillig hos dere? Uansett synes jeg man bør være "sterk" nok til å drite i hva andre synes om det man spiser, tenk om du hadde vært allergisk? Bare si at legen din har bedt deg om å forandret kosthold, at du ikke tåler feks. mel?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 16:51   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Felleslunsj på jobb!

Heh, jeg leste ikke hele tråden, ser jo at andre har sagt det samme som meg nå.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 17:04   #18
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Felleslunsj på jobb!

Vi har også felleslunch på jobben. Jeg har jobbet der ett år og spist lavkarbo hele tiden (ikke alltid jeg har vært like flink til å spise lavkarbo resten av dagen da....) Jeg har med meg "alt mulig", middagsrester, hjemmebakt brød, salat, diverse pålegg og grønnsaker.. Det er alltid noen som spør i begynnelsen, men det har ikke vært negative kommentarer, mer av typen "å, det så godt ut!" Jeg prøver ikke å gjemme maten min heller da, har flashy matbokser..

Mitt favorittbrød er det som kalles prinsessebrød.

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...66&postcount=2

Det smaker godt, og er lett å bake Jeg skjærer ett brød i 13 skiver, ca 2,5 g karber pr skive. Så da kan du godt spise 2 eller 3 Ganske mektig brød, blir god og mett! Flere av kollegene mine, som er tynne og spreke (jobber i Norges Idrettsforbund) har fått oppskriften og har begynt å bake selv, brødet er sunt og fullt av proteiner og fiber.

Mitt råd er: ikke gjem deg bort, ikke vri deg unna eller lyv hvis noen spør hvorfor du spiser annerledes. Det er DIN kropp, og du har tatt grep, folk kommer til å beundre deg!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 17:06   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Felleslunsj på jobb!

Ja, de fleste på min manns jobb er MISUNNELIGE på matboksen hans. De sitter med brødskiver mens han har de lekreste middager og lignende med seg, hehe. Alle er nysgjerrige og synes det er spennende, og mange er oppriktig interesserte og flere har også begynt med lavkarbo SELV pga. ham.
Klart, NOEN er jo veldig arrogante og "vi vet best" og mener han burde bytte ut smøret med Soft Flora og lignende, men han bare ler det bort og sier at han har så god erfaring med dette og også støtte fra LEGEN sin. Sier man det siste, blir det faktisk som regel stille.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 17:50   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Felleslunsj på jobb!

Sitat:

Kan jeg f.eks spise en skive (ingers rugbrød)

Det er knapt rug i Ingers rugbrød.... bare juks og humbug..

Det meste er hvete, ville heller kjøpt fedonbrød å ta med hvis du absolutt skal ha med ei brødskive. Eller lage et av de eminente brødene her..

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 17:53   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Felleslunsj på jobb!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er knapt rug i Ingers rugbrød.... bare juks og humbug..

Det meste er hvete, ville heller kjøpt fedonbrød å ta med hvis du absolutt skal ha med ei brødskive. Eller lage et av de eminente brødene her..

Æhhhh mange har sagt det lenge før meg

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 18:11   #22
Gunhild
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 86
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Sv: Felleslunsj på jobb!

Opprinnelig lagt inn av Angel83, her.

Hvilket annet alternativt brød bruker du? Jeg hadde likt å ha 2 oppskrifter slik at jeg kan veksle litt på.
Jeg kommer nok også til å bruke den at jeg ikke tåler vanlig hvetemel ja, som dere sier, vi gjør jo egentlig ikke det, hehe

Jeg baker også et "liksomklibrød"....
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18074

Det er jeg veldig fornøyd med. Smaker mer som et grovbrød

Ellers tror jeg det finnes utrolig mange gode brød rundt på forumet her men jeg har konsentrert meg om de som ikke har andre ingredienser enn jeg får kjøpt på den lokale Kiwi butikken

__________________
Mange klemmer fra Gunhild
Gunhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 23:25   #23
ebbeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 36
ebbeto er ny på veien

Sv: Felleslunsj på jobb!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hmm, bryr mannfolk seg om sånt da?
Synes du skal ta med deg det du føler for å ha med, jeg!
Evt spørsmål som måtte komme, eller som antakeligvis ikke kommer engang tar du med et smil
Det er din kropp!

Jeg er mann i en mannsdominert jobb. Jeg tar med salatbolle, og var redd for kommentarer i starten. Jeg tror jeg fikk to kommentarer, "Er du blitt sunn?". "Jeg er også rimelig lei brød, brød, brød....."

Fredagskaka er det lett å fleipe nei takk til, og det er selvfølgelig helt akseptabelt....

Jeg tror nok dette kostholdet er enkelt i mannsdominert miljø. Menn er enkle når det gjelder mat (og annet)

Problemet er hvis noen bestiller pizza, og sosiale begivenheter som blant gutta nesten alltid inkluderer øl......

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jobblunch MissMina Lunsj 17 17-09-08 14:24
"Vervet" kanskje en på jobb i dag :D Millsi Ketolysekuren 5 14-01-08 15:11
Lov å bli tvunget på jobb når man er syk? Hyper Fysisk og mental helse 25 09-01-08 20:32
Jeg har fått jobb!!!!!!! Iset Generell diskusjon 34 08-09-06 18:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no