Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Problemer i oppstarten av ketosekuren

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-10, 10:55   #26
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Ja begrepet "nok fett" er vanvittig uforståelig, men jeg bruker informasjonen fra Nille som min tommelfinger-regel:
70-75 % fett
20-25 % protein
5 % karber

Du finner mer i denne linken; http://forum.lavkarbo.no/showthread....748#post848748

Ha en strålende dag!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 11:42   #27
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Jeg har skjønt at det er mye jeg må sette meg inn i. Mange gode tips her!
Hvor mange karbs holder folk seg på? Jeg har lest at det skal være 20 karbs pr dag men synest dette er litt lite....

Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 11:46   #28
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Opprinnelig lagt inn av Snorkfrøken__, her.

Jeg har skjønt at det er mye jeg må sette meg inn i. Mange gode tips her!
Hvor mange karbs holder folk seg på? Jeg har lest at det skal være 20 karbs pr dag men synest dette er litt lite....

15 karbo for damer og 20 for gutta - men det er på ketolyse, så det spørs om det er ketolyse du vil.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 11:49   #29
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Jeg må visst bli litt strengere meg meg selv ja

Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 17:45   #30
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Dette hører nok ikke til her men hvis noen kan svare i like vel er jeg veldig takknemlig...Jeg har begynte å logge maten inn på Diett.no - Her er resultat av hva jeg har spist så langt i dag (etter middag):
Energi:1024Fett:90.23Karbohydrat:2.01Protein:50.11

Er dette bra eller skulle jeg har hatt noe mer/mindre av noe? Lurer også på hva % er av? Er det prosent av hva jeg skal ha daglig av hver ting, eller for eks. 50% protein av alt jeg har spist i dag? Håper noen vet mer enn meg her...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 17:49   #31
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

jeg må rette karbs til 3.5.... hadde noe ostsause som jeg glemt å føre inn - men ellers er det eksakt..

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 20:07   #32
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Hei dere...jeg tror jeg har gjort noe dumt. Vi hadde besøk til middag og jeg var flink og lagde min egen versjon til meg. Etter jeg hadde spist middag hadde jeg brukt 14.98 karbs. alt var fint - så mens de andre spiste jordbær med is, tok jeg noen blåbær med 1 ss vaniljesaus...nå står det at jeg har hatt 21 karbs.....har jeg ødelagt hele kuren nå???

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 20:17   #33
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Hei dere...jeg tror jeg har gjort noe dumt. Vi hadde besøk til middag og jeg var flink og lagde min egen versjon til meg. Etter jeg hadde spist middag hadde jeg brukt 14.98 karbs. alt var fint - så mens de andre spiste jordbær med is, tok jeg noen blåbær med 1 ss vaniljesaus...nå står det at jeg har hatt 21 karbs.....har jeg ødelagt hele kuren nå???

Garantert ikke! 21 karboer er fortsatt ganske lite, så det går helt sikkert bra!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 20:55   #34
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Garantert ikke! 21 karboer er fortsatt ganske lite, så det går helt sikkert bra!

Å så lettet jeg ble da! Jeg viste jeg skulle hopp over dessert men jeg pleier ikke å ha så det var litt koselig å ha litt med de andre...jeg brukte en ketostix og det var lys rosa, men ikke mer. Jeg prøver å holde ut som alle sier men jeg enda har ikke gått ned noe siden de først 2.5 kg 15/7...jeg kan ikke gjør noe for det, jeg blir litt skuffet og i tvil..

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 20:20   #35
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Her er dagens resultat:

Energi:1608 Fett:136.63 Karbohydrat:10.28 Protein:77.97

Dette må være bra ikke sant??

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 21:49   #36
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Her er dagens resultat:

Energi:1608 Fett:136.63 Karbohydrat:10.28 Protein:77.97

Dette må være bra ikke sant??

Du ligger VELDIG lavt på karbene. Det skal være mellom 15 og 20g, det er ikke noe poeng i å spise mindre enn det. Da får du ikke i deg alle næringsstoffen du trenger.
Et tips når det gjelder dessert er å spise bær med fløte på, det blir færre karber og smaker mye bedre enn vaniljesaus

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 22:48   #37
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du ligger VELDIG lavt på karbene. Det skal være mellom 15 og 20g, det er ikke noe poeng i å spise mindre enn det. Da får du ikke i deg alle næringsstoffen du trenger.
Et tips når det gjelder dessert er å spise bær med fløte på, det blir færre karber og smaker mye bedre enn vaniljesaus

Takk for svaret Men jeg trodde ikke vi var nødt å spise så mange karbs? Så lenger som vi ikke gå over 15 (jeg er i ketose) Jeg har registrert meg med diett.no og det så ikke så galt ut egentlig, litt lavt i folat og natrium, calcium og vit.D men det varierer fra dag til dag. Men jeg kan selvfølgelig spise litt tomat eller flere grønnsaker så øke karbsen vil jeg tro..

Jeg fikk beskjed at frukt var fy mat.. men jeg spiste noen få blåbær og var enda i ketose. Problemet er jeg er ikke noe glad i fløte (egentlig ingenting som har fett) men jeg tror jeg klarer fett delen bra Jeg vet det er sukker i vaniljesaus men jeg spiste bare 2 ss...kan det være så galt?

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 23:52   #38
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Takk for svaret Men jeg trodde ikke vi var nødt å spise så mange karbs? Så lenger som vi ikke gå over 15 (jeg er i ketose) Jeg har registrert meg med diett.no og det så ikke så galt ut egentlig, litt lavt i folat og natrium, calcium og vit.D men det varierer fra dag til dag. Men jeg kan selvfølgelig spise litt tomat eller flere grønnsaker så øke karbsen vil jeg tro..

Jeg fikk beskjed at frukt var fy mat.. men jeg spiste noen få blåbær og var enda i ketose. Problemet er jeg er ikke noe glad i fløte (egentlig ingenting som har fett) men jeg tror jeg klarer fett delen bra Jeg vet det er sukker i vaniljesaus men jeg spiste bare 2 ss...kan det være så galt?

Du skal ha i deg ca 15 karboer pr dag, ikke max 15. Altså ikke mindre heller.

Frukt og bær er ikke det samme. Bær er mye mye sunnere

Hvis du har strøsuketter og/eller vaniljepulver i fløten, kanskje den blir bedre å spise på bær for deg da?
Vaniljepulver er en liten boks du kjøper på helsekosten.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 07:24   #39
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Du skal ha i deg ca 15 karboer pr dag, ikke max 15. Altså ikke mindre heller.

Frukt og bær er ikke det samme. Bær er mye mye sunnere

Hvis du har strøsuketter og/eller vaniljepulver i fløten, kanskje den blir bedre å spise på bær for deg da?
Vaniljepulver er en liten boks du kjøper på helsekosten.

Takk for tipsen, jeg skal lete etter vaniljepulver. Jeg pleide alltids å ha vaniljesukker i fløte når jeg pisket den, så vaniljepulver kommer sikkert til å hjelpe Jeg savner egentlig ikke frukt så mye, men det er litt godt med bær om sommeren. Dette skal jeg prøve, takk!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 08:02   #40
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Prøv pisket krem med vaniljepulver og rørte blåbær - nyyyydelig
Dette er utmerket på Nannahs vafler

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 08:45   #41
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Prøv pisket krem med vaniljepulver og rørte blåbær - nyyyydelig
Dette er utmerket på Nannahs vafler

mmm høres yummy ut! Dette skal prøve i kveld !

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 08:57   #42
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

oops...er det noen som kan fortelle met hva JBK og CR er??

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 09:14   #43
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

oops...er det noen som kan fortelle met hva JBK og CR er??

JBK er johannesbrødkjernemel , CR vet jeg ikke hva er om du da ikke mener CF som er creme fraiche

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 09:31   #44
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

JBK er johannesbrødkjernemel , CR vet jeg ikke hva er om du da ikke mener CF som er creme fraiche

Hehe, selvfølgelig var det CF..sorry. Jeg har ikke klart å finne JBK, vet du hvor jeg kan finne den? Tusen takk for hjelpen

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 09:32   #45
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Hehe, selvfølgelig var det CF..sorry. Jeg har ikke klart å finne JBK, vet du hvor jeg kan finne den? Tusen takk for hjelpen

På helsekosten, et lite glass. Koster rundt en femtilapp tror jeg, men man bruker jo veldig lite av det i gangen så det er drøyt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar

Emneord
oppstart, sjokoladesug


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Etter ketosekuren, hva da? Leeds Spørsmål og svar 2 10-01-10 16:35
13 dager på ketosekuren og ingentig skjer! gunn700 Mer enn 30 kg overvekt 8 28-01-09 19:17
Problemer med å få i meg nok mat Alessioswansy Ketolysekuren 4 12-04-08 20:46
Trenger hjelp til oppstarten... ninahe Ketolysekuren 9 20-02-07 21:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no