Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Farvel til koffein-tråden

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-10, 08:10   #1
Smilla
Juniormedlem
 
Smilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 26
Smilla er på en erverdig vei

Farvel til koffein-tråden

Noen som kjenner trangen til å henge seg på?

Dette gjelder kaffe og pepsi max/ Cola light/zero...

Jeg mistenker at jeg ikke går ned i vekt det jeg ønsker pga kaffedrikking, og det finnes sikkert fler enn meg som tenker samme tanken om sitt koffeininntak pr dag ifht vekt?

Jeg må bare innse av tidligere erfaring om å slutte helt med kaffe og gjennomføre Atkins fase 1, at dengang raste 6 kg av på litt over en uke
Nå har jeg på 4 uker bare gått ned 2 kg OG jeg har drukket kaffe... fryktelig ineffektivt altså!

Det er bare å kaste inn håndkleet... og i dag er min første koffeinfrie dag på noen år...eller dvs: jeg trapper ned med to kopper te i dag for å se om jeg kan unngå den forferdelige hodepinen...

Hadde vært interessant om flere koffeinvrak vil henge med og trappe ned/kutte helt ut, for så å oppdatere i denne tråden hvilken effekt dette evnt har på vekten!

Og gjerne tipse om kose-substitutt til kaffekoppen/pepsien...for det er helt klart kos med en (ok da...flere...) kopp kaffe for meg ihvertfall.

Noen som blir med på dette lille eksperimentet?
OG oppdaterer effekten fortløpende her i tråden?

Smilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 08:34   #2
Sammy66
Juniormedlem
 
Sammy66 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 57
Innlegg: 22
Sammy66 er på en erverdig vei

Sv: Farvel til koffein-tråden...

Jeg blander 50/50 vanlig kaffe og koffeinfri kaffe (tømmer fra to poser og har det blandet i kaffeboksen) når jeg lager min faste kanne på ca. en halv liter hver morgen. Smaker ikke forskjell (kjøper Evergood koffeinfri). Gjør det ikke pga. karbo, men for å unngå hjertebank ved for mye kaffedrikking.

Sammy66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sikter mot Lindbergs Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 21:41   #3
VB62
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 2
VB62 er på en erverdig vei

Sv: Farvel til koffein-tråden...

ja her skal jeg prøve å henge meg på. har gått ned 22 kg snart holdt d3et gående på lavkarbo i 2 år. har stoppet opp og tenker det samme som deg. skal vi konkurrere litt nå da. fra i morra blir det bare koffeinfritt. 1 uke i første omgang. har lovet meg selv og at jeg ikke skal veie meg mer enn 1 gang i uka nå for å endre fokuset. og er j. flink hele tiden. ingen søtstoffer fra 1 des. unntaket 1 uke fra jul til nyttår. litt heistad snadder i julen. fra 1 januar og til nå ikke søtt i hele tatt og står parkert vi høres

VB62 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fettdiett Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 22:14   #4
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Farvel til koffein-tråden...

Jeg har redusert kaffedrikkingen min, men gir det nok aldri opp. Har dog sluttet med melk i kaffe og det har påvirket kroppen positivt.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 11:03   #5
Smilla
Juniormedlem
 
Smilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 26
Smilla er på en erverdig vei

Sv: Farvel til koffein-tråden

Forferdelig, forferdelig hodepine en dag...men nå: koffeinfri!
Deilig å være over på den andre siden, så får jeg se da om det får noen effekt...

Noen andre som opplevde effekt ved å slutte med kaffe/pepsimax?

Smilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 23:14   #6
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farvel til koffein-tråden

I fjor lå jeg lenge på stedet hvil, jeg spiste det samme men vekten flyttet seg ikke. Dessuten syntes jeg at jeg var mer oppblåst enn jeg burde være på lavkarbo. Etter å ha sett en dokumentar om pepsi max og aspartam i Puls ble jeg skremt nok til å skru på korken. Det tok ikke lang tid før jeg raste ned 5 kilo og magen ble mindre. Hvis jeg absolutt må ha brus nå, blir det noe annet uten koffein. Tok faktisk en slurk her forleden og da fikk jeg vondt i hodet, tidligere var det omvendt - fikk vondt i hodet om jeg ikke drakk.

Da jeg kuttet den ut hjalp det å drikke mye vann for å unngå de verste cravings. Jeg drikker forøvrig ikke kaffe heller, aldri gjort det.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 22:24   #7
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farvel til koffein-tråden

Hei!

Er helt gal etter kaffe Men har liten vektnedgang og vil være med på eksperimentet! Det skal sies at jeg har fått besøk i dag og gått opp fra 80.8 kg. til 83.2 igjen Muligens mye vann eller ømme spinningsmuskler, og kanskje litt rustent utgangspunkt for eksperimentet, men prøver likevel.

Da forvinner også mitt eneste søterstatningproblem - suketten.

Kan jo prøve et par uker kanskje? Spennende!

Fra i morgen! Stå på videre!

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 22:29   #8
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Farvel til koffein-tråden

Hmm, har holdt på i halvannet år og er stoppet opp nå, har stått stille lenge. Kanskje det kan gjøre seg å prøve uten kaffe en stund.... Hiver meg på her jeg.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 23:14   #9
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farvel til koffein-tråden

Så bra med flere

Glemte å nevne i sta at jeg drikker ikke lightbrus ol fra før så det er ikke noe problem. Jeg blir altså helt uten koffein

Da grugleder jeg meg til i morgen

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 23:17   #10
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Farvel til koffein-tråden

Å stakkars dere. Hadde aldri klart meg uten kaffe om morgenen

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 07:19   #11
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Farvel til koffein-tråden

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Å stakkars dere. Hadde aldri klart meg uten kaffe om morgenen

Jeg kutta ut i 3 uker, og det gjorde ingenting for min del på vekta - så jeg nyter igjen morgenkaffen min - dog nå med cocosa

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 07:51   #12
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farvel til koffein-tråden

Jo takk Karissima. Synes litt synd på mem selv her jeg sitter og er hjemme med syk minstemann. Grønn te blir noe annet.. Men i desperasjonens stund..;-) Hm.. Steg for steg. Supert at kaffe ikke gjør noe fra el til for deg:-) Blir spennende å se her. Starter i dag på 82,8 så får vi se...

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:31   #13
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farvel til koffein-tråden

Hei igjen

Jeg må bare krype til korset og fortelle at jeg måtte ha en kopp kaffe i dag Holdt meg helt unna kaffe og koffein i en 3-års periode i forbindelse med svangerskapene for noen år siden så vet det er mulig. Tror likevel, nå som jeg er i jobb igjen og med to små, at jeg skal unne meg en, maks to kopper om dagen. Selvsagt uten sukett.

Hittil har en vanlig dag startet med en stor lattekopp med kaffe før eller i bilen om morgenen. Så kommer jeg på jobb og drikker fra 4-8 kopper kaffe resten av dagen. I helgene drikker jeg gjerne 3-4 store lattekopper med kaffe.

Som dere ser blir det snakk om en kraftig reduksjon og jeg lurer på om jeg kan være med her likevel??

Hvordan går det med dere andre?

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:40   #14
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Farvel til koffein-tråden

glemte helt av det jeg, men jeg har bare drukket en kopp i dag på morgenmøtet. Ellers pleier jeg å drikke mellom 5 og 7 kopper i løpet av en arbeidsdag

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 12:15   #15
Smilla
Juniormedlem
 
Smilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 26
Smilla er på en erverdig vei

Sv: Farvel til koffein-tråden

Da er det bevist: Kaffe er partystopper nr 1 for kroppen min ihvertfall.

For uten kaffe i kroppen går endelig vekten rett vei!

Siden jeg sluttet med kaffe har jeg gått ned nesten 2 kg!

Men det er jo klart at kaffe ER nammenam .
Med tiden skal jeg nok begynne pån igjen, men ikke før jeg veier det jeg skal!

Smilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 13:03   #16
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farvel til koffein-tråden

LineJM: Godt å se at det ikke bare er meg som pøser på med kaffe på jobben. Turte nesten ikke skrive hvor mye det blir i løpet avvanlig arbeidsdag med møter og det hele..

Smilla: Så supert at du ser det virker Du har altså ikke rørt koffein på ca en uke? Da må jeg bare gjøre

Om det virkelig kan hjelpe skal jeg nok klare å kutte helt ut etterhvert jeg og, men tror en mellomting med kraftig reduksjon er best til å begynne med

Lykke til videre! Og hold oss orientert da

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 14:28   #17
Smilla
Juniormedlem
 
Smilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 26
Smilla er på en erverdig vei

Sv: Farvel til koffein-tråden

Opprinnelig lagt inn av tangoto, her.

LineJM: Godt å se at det ikke bare er meg som pøser på med kaffe på jobben. Turte nesten ikke skrive hvor mye det blir i løpet avvanlig arbeidsdag med møter og det hele..

Smilla: Så supert at du ser det virker Du har altså ikke rørt koffein på ca en uke? Da må jeg bare gjøre

Om det virkelig kan hjelpe skal jeg nok klare å kutte helt ut etterhvert jeg og, men tror en mellomting med kraftig reduksjon er best til å begynne med

Lykke til videre! Og hold oss orientert da

Nei, jeg sluttet brått og brutalt og har ikke drukket kaffe på en uke. Å trappe ned kan kanskje hindre den enorme hodepinen ved å slutte brått?
Men jeg vet hvor langt inne det sitter å slutte med kaffe..

Men uansett hvor god den kaffekoppen er, så går det helt greit med koffeinfri kaffe også, for kosens/avbrekkets skyld.
En liten dæsj fløte i, littebitt kanel, litt cocosa og litt vaniljeekstrakt gjør susen!

Smilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:45   #18
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Farvel til koffein-tråden

Melder meg på! Kan ikke skjønne hvorfor kaffe skal påvirke vekten, men ser at dietten min tillater kun 3 kopper kaffe hver dag og 1 glass brus. Det er kaffen som er problemet. Aner ikke hvor mye kaffe jeg har drukket gjennom en dag, men noen litere må det da ha vært.

Nå drikker jeg kun kaffe på jobben, og av og til en koffeinfri kaffe til kvelds. Den koffeinfrie kaffen smaker ikke godt, men er bedre enn å ikke drikke kaffe.

Bør nok redusere kaffeinntaket på jobben enda mer, så det kanskje hjelper med å melde seg inn på denne tråden.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 10:30   #19
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farvel til koffein-tråden

Så hyggelig at det kommer flere hit

Vil bare si fra om at jeg har gått ned 1,8 kg de tre siste dagene. Og det er MYE til å være meg, altså.

Dette gir super motivasjon til å fortsette å redusere kaffen

Stå på folkens

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 12:44   #20
Smilla
Juniormedlem
 
Smilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 26
Smilla er på en erverdig vei

Sv: Farvel til koffein-tråden

Opprinnelig lagt inn av tangoto, her.

Så hyggelig at det kommer flere hit

Vil bare si fra om at jeg har gått ned 1,8 kg de tre siste dagene. Og det er MYE til å være meg, altså.

Dette gir super motivasjon til å fortsette å redusere kaffen

Stå på folkens

WOW! SÅ bra!

Smilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 15:04   #21
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Farvel til koffein-tråden

Huff, kan rapportere om 2 kaffekopper allerede.
Jeg gir meg ende over, dette er ikke lett.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 16:17   #22
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farvel til koffein-tråden

Synes jeg har vært ganske flink som bare tok en kaffe før jobb og en på jobb, men nå etter jobb og spinning dundrer det i hodet:-S Og jeg drikker ca 4-6 liter vann, så ikke det.. Tilvenning er hardt;-)

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 19:11   #23
Smilla
Juniormedlem
 
Smilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 26
Smilla er på en erverdig vei

Sv: Farvel til koffein-tråden

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Huff, kan rapportere om 2 kaffekopper allerede.
Jeg gir meg ende over, dette er ikke lett.

Nei, det ER ikke lett å slutte med kaffe.
Men: forsök å finne en annen kosedrikk (for kaffe er jo en slags kosedrikk på en måte) og bestem deg for å TA hodepinen som fölger av koffeinslutt.
Den varer toppen et par dager og så er det over og bortevekk! Helt sikkert!

Og ville det ikke värt superdupert om du da fant ut at det hadde effekt på vekten? Jeg mener....er kaffekoppen SÅ god at det ikke er verdt det?

Smilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 19:12   #24
Smilla
Juniormedlem
 
Smilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 26
Smilla er på en erverdig vei

Sv: Farvel til koffein-tråden

Opprinnelig lagt inn av tangoto, her.

Synes jeg har vært ganske flink som bare tok en kaffe før jobb og en på jobb, men nå etter jobb og spinning dundrer det i hodet:-S Og jeg drikker ca 4-6 liter vann, så ikke det.. Tilvenning er hardt;-)

4- 6 liter vann???? Er ikke det litt i overkant?

Smilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 08:26   #25
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farvel til koffein-tråden

Hei Smilla. Helt sant! Snart slutt med all kaffe. 1 kopp i dag og kanskje 0 i morgen?? Ned 0,4 i morges-og det er verdt det:-) Huff, ja, bare MÅ ha vann! Hele tiden fra morgen til kveld. Alltid elsket vann, men på lavkarbo må jeg ha enda mer. Ellers blir jeg kvalm. Er type som blir utrolig lett bil- og buss syk. Tom når jeg kjører selv. Merkelig! Sikkert for mye vann...

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå sier jeg takk og farvel snart mona42 Lavkarbo generelt 28 26-10-09 14:52
Farvel cellulitter!!?? mofe Lavkarbo generelt 10 02-11-04 10:54
Jeg sier farvel... Carbokiller Generell diskusjon 5 01-05-04 15:14
Koffein Kristian Lavkarbo generelt 4 20-03-04 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no