Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nei nei nei, nå er det noe galt her!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-10, 17:46   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Nei nei nei, nå er det noe galt her!

Tilbake fra ferie og rett i mensenuke, men allikevel! HJELP!! Jeg hadde gått opp 1,5 kg i løpet av 3 uker ferie med litt frislipp på lavkarboen, en is av og til, litt snop...innrømmer glatt det altså.

Så har jeg plutselig gått opp 1,5 kg til! Over natten! Jeg har vanligvis gått ned mellom 0.3 og 0.8 fra en dag til en annen, aldri OPP 1.5! Og enda nå er jeg jo tilbake på lavkarbo på 4. dagen! Nei, nå ble jeg skuffet over meg selv altså..

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 19:02   #2
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!

Tror du ikke det kan være litt vann da?

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 13:11   #3
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!

Joda, kan jo være det. Ble bare så paff, over at det gikk an å gå opp så mye på en dag! Aldri opplevd før. Vi får satse på at det slipper når mensen er over.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 14:00   #4
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Joda, kan jo være det. Ble bare så paff, over at det gikk an å gå opp så mye på en dag! Aldri opplevd før. Vi får satse på at det slipper når mensen er over.

Jeg oppdaga at badevekta mi viste opp til 3 kg forskjell om jeg sto med beina samla eller ikke. Og den viste forskjellig avhengi hvor den sto på gulvet. Jeg fikk å en sånn opplevelse som deg, før jeg kasta vekta og kjøpte ei ny.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 14:04   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!

Haha...da skulle du sett meg en mensenrunde....opp 9,7 kg på rekordtid. Ville nesten grine

Det er vann, blod og luft, bare å ta det med ro. Det forsvinner

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 15:30   #6
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!

9,7 kg - da hadde jeg besvimt det er helt sikkert. Godt det forsvinner like fort som det kommer da.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 16:49   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!

1.5 kilo opp er innenfor min naturlige variabel, i alle fall - enig i at det ikke er direkte morsomt, men jeg prøver å være resignert i forhold til at kroppen min holder på vann i varmt vær, for eksempel, og ikke blir bedre av syklus og saltmat. Drikker litt vanndrivende te nå og da, men tror effekten er mest psykologisk.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 16:54   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!

Er ikke uvanlig for meg å gå opp 2 kg når jeg har mensen eller f.eks har spist baconsvor Det er sikkert bare vannvekt, den forsvinner snart

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 18:04   #9
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!

Hvordan går det i dag?

Jeg vet hvor frustrerende det er nemlig....

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 21:16   #10
Daurama
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 128
Daurama er på en erverdig vei

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!

Ååååh, i dag er jeg lei meg For ca. 1 mnd siden var jeg nede i 100, 3 kg. Så hadde jeg en fri helg som resulterte i at jeg ga litt for mye f.. i uka etter og vips 103 kg. Nå har jeg komt ned i 102 (søndag) men går konstant å veier meg hver dag for å se om pila går nedover men den går bare oppover.. Har fått mensen og ikke bare litt mensen men KRAFTIG mensen.. Det har vel kanskje noe med at den har vært ustabil i mange mange år. Først nå i 2010 etter at jeg begynte å ta vare på meg selv at mensen begynte å komme med ca 25. dagers mellomrom. Uansett, jeg er lei meg fordi jeg føler at jeg ikke går ned, jeg føler meg større enn et jeg er. Jeg føler at alle ser at jeg eser utover.. ÅÅÅÅÅh.. hormoner kanskje ? ÅÅh, håper virkelig at jeg ser vekta gå nedover igjen snart... Trist

__________________



Delmål 1: -10 kg 1.4.16
Daurama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 21:20   #11
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Hvordan går det i dag?

Jeg vet hvor frustrerende det er nemlig....

Tusen takk for alle svar! Det går bedre her altså. Jeg har vært nede i 67,5 igjen etter mensen, håper å stabilisere meg nærmere 66-tallet før neste mens.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 00:54   #12
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

1.5 kilo opp er innenfor min naturlige variabel, i alle fall - enig i at det ikke er direkte morsomt, men jeg prøver å være resignert i forhold til at kroppen min holder på vann i varmt vær, for eksempel, og ikke blir bedre av syklus og saltmat. Drikker litt vanndrivende te nå og da, men tror effekten er mest psykologisk.


Godt å høre at det er flere enn meg som pleier å hoppe opp og ned 1,5 kg.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 05:25   #13
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!

Vekta mi har vaket 2-3 kg over minstenotering i en måned nå. Men så er det sommer, og det har vært ferie. Det er bare å gjøre så godt man kan, så slipper det nok til slutt. Jeg har også opplevd at vekta gikk opp 1,5 kg to dager på rad. Den gangen hadde jeg hatt en hard treningsøkt rett før det, og da samler visst musklene litt vann.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det jeg gjør galt? Engelen Spørsmål og svar 17 27-01-10 16:12
Hva gjør jeg galt? IAIA Ketolysekuren 19 07-01-10 21:31
Hva var galt med middagen? Lisbeth Ketolysekuren 5 13-01-08 17:00
Er det no' galt,tro? Bell Ketolysekuren 11 19-03-07 19:35
ER det noe galt med meg??? vend Lavkarbo generelt 2 24-10-04 18:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no