Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Problemer i oppstarten av ketosekuren

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-10, 20:30   #1
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Problemer i oppstarten av ketosekuren

Jeg har litt oppstartproblemer. Har prøvd ketosekuren siden 12.07, det gikk veldig fint de 6-7 første dagene og motivasjonen var på topp.
Siden 19.07 har jeg skeiet ut med sjokolade, men vært bevisst ellers i kosten. Ser på ketosestix at jeg går inn og ut av ketose.
Jeg har veldig lyst på motivasjonen tilbake, noen som har tips? Noe jeg skal spise ekstra av for ikke å få sjokoladekick?
Til informasjon ble det litt tørrvin noen kvelder fra 12-19.07 men jeg vekten viste -2 kg. Har ikke turt å sjekke vekten de siste dagene


Min meny for dagen slik at dere ser hva jeg spiser:
Frokost: egg og bacon
lunsj: kyllingsalat
middag: løvbiff m/ soppstuing
kvelds nøtter og bær

Jeg blir veldig takknemlig for alle innspill

Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 20:39   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Anbefaler deg å sette opp en liste over hva som skjer om du ikke går ned i vekt og hvordan livet og helsen din vil være om du fortsetter som før kontra det å ta tak i problemene nå og gjøre noe med de en gang for alle.

Er litt vanskelig å gi motivasjon over nettet, man må nesten finne det triggerpunktet som gjør at man vil gå ned i vekt, kutt sjokolade tvert så forsvinner også suget.
Om du følger ketolyse så bør du også holde deg vekke fra alkohol de første 6 ukene så kroppen virkelig får begynt å brenne fett.

Lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 20:42   #3
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Takk for svar.

Ja, det er egentlig bare meg selv det går på. Det var kanskje litt uheldig å begynne med ketosekuren i ferien. Har vel innsett at jeg kanskje må spise litt mer fisk, det har vel kanskje noe å si.
Men jeg gir ikke opp enda, dette skal gå bra

Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:00   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Om du spiser fisk eller kjøtt er ikke avgjørende for å lykkes, det er i først omgang karbsene du får i deg som er det viktige å tenke på i første omgang

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:02   #5
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

spis kromtilskudd, det tar vekk søthunger.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:04   #6
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Jeg har prøvd med krom før, synes ikke at det funker så godt... Jeg er en skikkelig sjokoman, men merket at blodsukkeret var bra den første uken.

Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:05   #7
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Hei Snorkfrøken! Du er ikke alene, jeg begynte samme dag som du, var i ketose neste dag. Fra mandag til torsdag gikk jeg ned 2.5 kg..men så sto vekten stille. Jeg er i ketose hele tiden, jeg prøver å være flink men jeg er også ny til dette og veldig i tvil om mange ting. Jeg fant ut hvor mye protein jeg skal spise men vet enda ikke hvor mye fett - så jeg bare prøve meg fram. Jeg er mer bekymret for cm...jeg føler som jeg øser bare ut..jeg har også tatt 2-3 ruter med noe sukker fri / veldig mørk sjokolade et par kvelder men jeg holdte meg i ketose. hmmm rart..De her inne sier at det spiller ingen rolle hvis ketosestix er lys rosa eller mørk - ketose er ketose. Så jeg stoler på de..

Også, hvis du følger den ketolysekuren, det kan være lurt å kjøpe de 3 mineraler som går med kuren. Sink, magnesium og krom. De hjelpe kjempe mye å bli kvitt sukkersuget. I var helt avhenging av sukker - jeg mener HELT! Spiste godteri hver dag og litt kaker på jobb osv...jeg begynte med de 3 dagen jeg begynte og etter 3 dager var det borte. Kan selvfølgelig se andre spiser og tenker yumm...men ingenting annet. Jeg har aldri holdt meg mer enn 2 dager på hva som helst kur - nå er det 12 dag og jeg holder ut. Bare ta en dag av gangen - jeg prøver å gjøre det samme...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:15   #8
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Tusen takk for god inspirasjon. Da må jeg gå til helsekosten og shoppe litt skjønner jeg Trulte 67: Jeg går tilbake på det jeg sa

Så bra å høre at du har klart deg i 12 dager da! Det er ikke lett med dette søtsuget, men det er jo bare vanen til syvende og sist.
Jeg har hatt ryggproblemer de siste ukene og derfor ikke fått trent så mye. Aktivitet hjelper jo godt mot søtsug. Nå er det pilatesball og vann som gjelder...hehe.

For et genialt forum dette er, folk vil virkelig hjelpe hverandre

Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:20   #9
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Du trenger ikke handle på helsekost, alle tre er en del av ketolysekuren og kan kjøpes på Meny og Ultra i hvert fall.. tror jeg betalte kr 89 hver for sink og magnesium, kr 199 for krom men det er fordi det er dobbel så mange i boksen. Man skal ta 1 av hver på morgen og en ekstra krom om kvelden. Stå på, det kommer til å gå bra! Jeg "trener" bare annen hver dag så langt - 45 min på tredemølle. Jeg også ha en helse problem som gjøre det vanskelig å trene på studio, men det virker som det hjelper også. Og du har rett, masse vann! Det var også litt tøft men det blir en vane etterhvert. Lykke til videre!!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:31   #10
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Da stikker jeg heller innom meny
Takk for det, lykke til videre du også
Jeg prøver å kutte ned på pepsi max, enda en stygg uvane som jeg har

Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:44   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Hei,
Husk at søtsuget kan også være et symptom på at du får i deg for lite fett!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:49   #12
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Okay... Ser det ut som jeg får for lite fett i menyen min?

Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:58   #13
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Hei,
Ut i fra det lille du har skrevvet ned så kan det tyde på det, kylling og løvbiff er vel i den magreste enden...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 23:13   #14
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Hva foreslår du?

Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 23:47   #15
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Det er akkurat det jeg sliter med også Jeg er ikke noe spesielt glad i hverken mayonnaise, fløte, rømme (i noen form)...jeg vokst opp til å ikke spise fett, nå sier de at det er bra å spise 100 gr bacon - det er jo en hel pakke! Jeg lærte her i forumet at jeg skal spise 1 gram protein til hver kilo jeg veier, men har ikke funnet ut hvor mye fett jeg skal ha enda. Men fett må til for å brenne fett...rart huh? Føler litt som om vi bare holde oss vekk fra karbs og sukker kan vi mer eller mindre spise hva vi vil...det gjorde jeg den første uken og jeg gikk ned 2.5 kg...når jeg begynte å stresse mer at jeg spiste for mye fett osv, da sto vekten stille. Det kommer til å ta litt tid å bli vant til snu vaner...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 23:55   #16
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Hei,
Her er i alle fall noen forslag:

Kjøtt: bacon, ”grillskiver”- sideflesk, ribbe, entrecote, kjøttdeig, medisterdeig, nakkekoteletter…
Fisk: Laks, ørret, makrell, sild, brisling…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 00:12   #17
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Den er god, takker

Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 00:20   #18
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

jeg skal spise 1 gram protein til hver kilo jeg veier,

Slenger innpå her jeg og spør - til hvert måltid, eller hver dag?

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 01:22   #19
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Jeg spiste krom, magnesium og kalsium i noen uker FØR jeg begynte på ketolyse, og det gjorde nok min start ganske grei!
Siden St.Hans har jeg ikke vært i ketolyse lenger, jeg velger å spise mye jordbær og bananer i sommer + litt annet - men jeg raser fortsatt ned. Får i meg masse fløte. Fløte redder meg fra MYE annet godteri!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 09:04   #20
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Hei Wander! Det er 1 kg protein til hver kilo vi veier (andre sier 1.5 og til og med 2 men jeg syns det er vanskelig nok med 1 ) Her er eksemplen jeg fikk:

Ett egg=ca 6.8 gram protein
100 gram kyllingfilet=ca 21.2 gram protein (men magert, så bør inntaes med et fettete tilbehør)
100 gram biff= ca samme som kyllingfilet
100 gram bacon=ca 14 gram protein

Som du ser her hvis du spiser bacon til egget så går det an i en vanlig dag, men i likevel mangler jeg 22 gram...noen spiser nøtter men jeg er redd for karbs. Men dette er ei like peke pinne som jeg satt veldig pris på. Det hjelper å få en konkret forslag..Lykke til

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 09:06   #21
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Takk så mye arnekristin, vet du også hvor mange gr per dag av fett vi skal egentlig ha??

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 09:55   #22
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

ok, nå trenger jeg virkelig hjelp...jeg har lest masse i "Slank" boken av Torkil Andersen og jeg der står det at vi skal spise til vi er passe mett men ikke stappmett. Samtidig skal vi få is oss minst 1 gr protein pr kg vekt. Jeg klarer ikke å få i meg alle protein uten å spise meg stappmett. Vekten har nå stått stille siden den 15/7 (vel egentlig gått opp .5 kilo) Jeg ser at jeg har godt muligens spist for mange karbs når jeg sette alt sammen (ikke noe utskeielser, bare at det er jo karbs i alt!) Jeg trodde at salat var mer eller mindre den eneste man kunne spise ubegrenset på men i boken står det at 75 gr salat, 100 gr tomat, 100 agurk = 7 gr karbs!! det er jo halv parten av hva vi skal ha i en hel dag! hva kan jeg spise som ikke gå over 7 til hele dagn? Nei, nå er jeg veldig usikker... Ren sprit = 0 karbs. Kanskje det er triksen, holde meg full hele tiden så kjenner jeg ikke sultl??

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 09:56   #23
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Veldig takknemelig for noen som helst råd her...(somebody save me before I give up..)

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 10:29   #24
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

ok, nå trenger jeg virkelig hjelp...jeg har lest masse i "Slank" boken av Torkil Andersen og jeg der står det at vi skal spise til vi er passe mett men ikke stappmett. Samtidig skal vi få is oss minst 1 gr protein pr kg vekt. Jeg klarer ikke å få i meg alle protein uten å spise meg stappmett. Vekten har nå stått stille siden den 15/7 (vel egentlig gått opp .5 kilo) Jeg ser at jeg har godt muligens spist for mange karbs når jeg sette alt sammen (ikke noe utskeielser, bare at det er jo karbs i alt!) Jeg trodde at salat var mer eller mindre den eneste man kunne spise ubegrenset på men i boken står det at 75 gr salat, 100 gr tomat, 100 agurk = 7 gr karbs!! det er jo halv parten av hva vi skal ha i en hel dag! hva kan jeg spise som ikke gå over 7 til hele dagn? Nei, nå er jeg veldig usikker... Ren sprit = 0 karbs. Kanskje det er triksen, holde meg full hele tiden så kjenner jeg ikke sultl??

Hei Debz - for meg er det faktisk et problem å ikke spise for mange proteiner, løsningen jeg har kommet til er for en periode å veie samt loggføre alt jeg spiser.
På den måten kan jeg i løpet av dagen sjekke hvor mye proteiner/fett/karber jeg får i meg.
Dette høres kanskje ekstremt ut, men for meg er det helt nødvendig.
Hvis du ønsker en enklere løsning for å øke proteininntaket, les nøye på næringsinnholdet på alle matvarer.
Gå for de med maks 5 karber pr 100g, og pass på å innta nok fett for å balansere protein/fett.
Du kan også sjekke ut ukesmenyene til Gerd (nederst i det første innlegget), de er et kjempegodt utgangspunkt

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"



Sist redigert av grotingeling : 24-07-10 kl 10:36.
grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 10:44   #25
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Problemer i oppstarten av ketosekuren

Men de sier at vi egentlig ikke kan spise for mye protein, det skylles bare ut hvis man drikker nok vann? Ja, problemet er at alle sier "nok fett" - men hvor mye i gr er nok?? Hvis jeg hadde noe peiling hvor mange gr (ca) fett vi skulle ha hver dag kunne det kanskje være lettere. Er så redd jeg skal ha for mye... nei, alle sier at dette er så lett hvis man bare lese boken og følger den men boken og råd på forument er ikke alltids lik. Kanskje det er bare en dårling dag for meg, ble litt deppe når jeg veide meg og var opp .5 kilo....Men takk for hjelpen grotingeling, jeg skal se på Gerds innlegg. Ha en god dag

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
oppstart, sjokoladesug


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Etter ketosekuren, hva da? Leeds Spørsmål og svar 2 10-01-10 16:35
13 dager på ketosekuren og ingentig skjer! gunn700 Mer enn 30 kg overvekt 8 28-01-09 19:17
Problemer med å få i meg nok mat Alessioswansy Ketolysekuren 4 12-04-08 20:46
Trenger hjelp til oppstarten... ninahe Ketolysekuren 9 20-02-07 21:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no