Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-12, 22:36   #1
MoaMoa
Medlem
 
MoaMoa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 87
MoaMoa er på en erverdig vei

Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

Har stått bom fast i mange uker, spiser som jeg pleier. Det eneste er at jeg har fått litt dilla på bringebær og krem, spiser da ikke mye og fargen på stixene er fremdeles mørk lilla. Spiser også en del fløtesaus.

__________________
Min blogg: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=6773




MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 23:05   #2
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

For noen er det en partystopper.
Jeg spiser også bringebær med fløte. Ikke så mye i gangen, men nesten hver dag. Spiser også mye ost, men drikker ikke melk.
Tror du bare må prøve deg fram.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 23:27   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

Fløte har mange kalorier per dl, så det kan jo være at du rett og slett får i deg for mange kalorier med den ekstra fløten.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 00:04   #4
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

Kutt fløten en periode, og se hva som skjer. Hvis det er eneste forandring fra normalen, så er du muligens på rett spor.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 00:47   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Re: Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Fløte har mange kalorier per dl, så det kan jo være at du rett og slett får i deg for mange kalorier med den ekstra fløten.

Sånn bortsett fra at kalorier stort sett er irrelevant. Men, det er mange som får veldig rask blodsukkerstigning av melkesukker, selv i fete produkter. Dette vil hemme fettforbrenninga.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 00:55   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sånn bortsett fra at kalorier stort sett er irrelevant. Men, det er mange som får veldig rask blodsukkerstigning av melkesukker, selv i fete produkter. Dette vil hemme fettforbrenninga.

Kalorier er absolutt ikke irrelevant for alle! Dette er jo individuelt, som det meste annet.. Hvis TS har regnet på det og funnet ut av kalorier ikke har noen påvirkning på vektnedgangen hennes, kan hun såklart se bort ifra svaret mitt.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 01:42   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

Kalorier er en unøyaktig måleenhet basert på hvor lang tid det tar å forbrenne en gjenstand i en ovn. Kroppen er ingen ovn, og vil derfor ikke bruke kalorier på samme måte. Mer her: http://ramblingsofacarnivore.blogspo...airies-in.html

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:24   #8
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kalorier er en unøyaktig måleenhet basert på hvor lang tid det tar å forbrenne en gjenstand i en ovn. Kroppen er ingen ovn, og vil derfor ikke bruke kalorier på samme måte. Mer her: http://ramblingsofacarnivore.blogspo...airies-in.html

Nei, tror alle her er enig i at kroppen ikke fungerer som en ovn. Men så lenge man tar kalori-inn/kalori-ut prinsippet med ei god klype salt, kan kalorier fortsatt gi en grei pekepinn på hvor mye energi du kan gi akkurat din kropp før vekta stopper opp (så lenge aktivitet og næringssammensetningen forblir noenlunde den samme). Mener jo ikke at TS skal bruke en kalkulator hun finner på nettet for å finne ut om hun får i seg for mye energi, det er jeg enig i at lett blir feil... Men man kan jo altså se hvordan ens egen kropp reagerer på så og så mye energi fra maten man spiser. Eventuelt holde litt oversikt over antall gram en får i seg av de forskjellige næringsstoffene, det er jo det aller beste, men det blir jo litt hipp som happ. Syns det er tullete at det omtrent blir sett på som tabu av mange å i det hele tatt holde oversikt over inntaket sitt på lavkarbo, noen er jo faktisk nødt til det. Må innrømme at jeg ikke har hatt tid til å lese artikkelen du linker til, så hvis du mener det jeg skriver nå er riv ruskende galt skal jeg gjøre det!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 21:24   #9
MoaMoa
Medlem
 
MoaMoa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 87
MoaMoa er på en erverdig vei

Sv: Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

Får prøve å kutte ned på fløten og trimme litt for å se om jeg da får karret meg under 80 tallet :O)

__________________
Min blogg: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=6773




MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 08:43   #10
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

Melkeprodukter gir fort mye energi og for MEG mistenker jeg at det trigger sultfølelse framfor å bli mett av fettet.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 09:38   #11
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Re: Sv: Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Nei, tror alle her er enig i at kroppen ikke fungerer som en ovn. Men så lenge man tar kalori-inn/kalori-ut prinsippet med ei god klype salt, kan kalorier fortsatt gi en grei pekepinn på hvor mye energi du kan gi akkurat din kropp før vekta stopper opp (så lenge aktivitet og næringssammensetningen forblir noenlunde den samme). Mener jo ikke at TS skal bruke en kalkulator hun finner på nettet for å finne ut om hun får i seg for mye energi, det er jeg enig i at lett blir feil... Men man kan jo altså se hvordan ens egen kropp reagerer på så og så mye energi fra maten man spiser. Eventuelt holde litt oversikt over antall gram en får i seg av de forskjellige næringsstoffene, det er jo det aller beste, men det blir jo litt hipp som happ. Syns det er tullete at det omtrent blir sett på som tabu av mange å i det hele tatt holde oversikt over inntaket sitt på lavkarbo, noen er jo faktisk nødt til det. Må innrømme at jeg ikke har hatt tid til å lese artikkelen du linker til, så hvis du mener det jeg skriver nå er riv ruskende galt skal jeg gjøre det!

Slik tenker jeg også om kalorier! Jeg mener IKKE at det er så enkelt som kalorier inn/kalorier ut - men det kan være kjekt å ha en viss oversikt over hvor mye energi man får i seg.

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 09:41   #12
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

For min del så stopper melkeprodukter vektnedgangen. Kalorier eller ikke.
Jeg får også voldsomme hudreaksjoner av melk. Det fant jeg ut etter jeg begynte med lavkarbo.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:41   #13
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

Jeg gikk et helt år uten å spise noe melkeprodukter overhode, og jeg merker iallefall ingen forskjell på vektnedgang eller noe som helst annet om jeg spiser melkeprodukter eller ikke. Sikkert veldig individuelt det der.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stoppe vektreduksjon? j0achim Ketolysekuren 1 17-08-11 14:09
Vil vekten stoppe av seg selv? kamp Spørsmål og svar 1 17-11-10 08:56
Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen? Tor Olav Ketolysekuren 24 26-05-10 22:39
Gå ned for fort? Stoppe forbrenningen? Skautrollet Mer enn 30 kg overvekt 0 01-03-09 15:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no