Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Aprilstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-13, 07:20   #176
arthas_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 30
arthas_ er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Veiedag i dag
-2.2 kg på den første uka, veldig moro selv om det er stortsett vann
Blir så motivert! Håper alle har en fin veiedag i dag

Var på grunn av denne artikkelen jeg begynte på lavkarbo
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...gen/1.10945533

__________________
Start: 22. April 2013
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54388 <-- Dagbok thingy :P
http://www.listigator.com/public/9818 <-- Vekttap
arthas_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 09:21   #177
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Gratulerer Jammo og arthas_!

Jeg veide meg på lørdagen jeg, da jeg startet fredagen, men glemte å veie meg fredag morgen. Fra lørdag til i dag er det 800 g!

(Merker at jeg i begynnelsen kommer til å veie meg hver dag, men må prøve å la være... )

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 09:53   #178
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Er det ingen rediger- knapp her? Jeg har skrevet feil og ønsker å redigere, men jeg fant ingen. Jeg har gått ned 1.3 kg ila lørdag morgen til i dag - ikke 800 g. Mye vann, tenker jeg.

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 09:59   #179
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Arwen36, her.

Er det ingen rediger- knapp her? Jeg har skrevet feil og ønsker å redigere, men jeg fant ingen. Jeg har gått ned 1.3 kg ila lørdag morgen til i dag - ikke 800 g. Mye vann, tenker jeg.

I høyre hjørne av posten skal det være en "endre-knapp".

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 10:18   #180
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Arwen36, her.

Er det ingen rediger- knapp her? Jeg har skrevet feil og ønsker å redigere, men jeg fant ingen. Jeg har gått ned 1.3 kg ila lørdag morgen til i dag - ikke 800 g. Mye vann, tenker jeg.

Joda, øverst i høyre hjørne på posten din, på den grønne linja, er det en edre-knapp.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 16:30   #181
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Arwen36, her.

Gratulerer Jammo og arthas_!

Jeg veide meg på lørdagen jeg, da jeg startet fredagen, men glemte å veie meg fredag morgen. Fra lørdag til i dag er det 800 g!

(Merker at jeg i begynnelsen kommer til å veie meg hver dag, men må prøve å la være... )

Tusen takk Ikke så mye ned i vekt, men er på vei nedover iallefall Gratulerer til deg også

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 23:37   #182
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei Jeg er ny her å startet med ketolysekuren i dag. Har prøvd ut tidligere, men skeiet ut pga reise. gikk da ned over 3 kg første uken.

Veide meg i dag og vekten viser 101.3kg. 25-30 kg for mye, mestparten kom under graviditeten
Har hatt hodepine i hele dag, regner med det er normalt?

Lurer på om dere har lyst å legge ut en dagsmeny slik at man kan hente litt tips og inspirasjon?

Gleder meg til å gå ned i vekt

Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 08:39   #183
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei og velkommen! Jeg er førstegangsprøver på ketylosekurten (har ikke prøvd andre lavkarbo heller).

Lørdagen min bestod av: Frokost: Morgen omelett (til 4 posjoner: 6 egg, 1 dl kremfløte, 6 strimler bacon og 100 g norvegia) (dette har blitt 4 frokoster for meg).
Lunsj: 1 kyllingfile, 25 g pinjekjerner (det ble litt mye), blandet salat, rød paprika, agurk, sjampingong, 40 g ost, 2 ts salsa og 3 ss seterrømme.
Middag: 200 g kjøttdeig (med varierende krydder) + samme salat- mix og ost/ salsa/ rømme som i lunsjen.

Kanskje litt kjedelig og mye likt, men ettersom det er første gangen på lavkarbo, samt at jeg kun skal ha 15 g karbo om dagen, så blir det å prøve seg fram litt. Og for å slippe å kjøpe for mye, så er det greit å bruke litt av det samme.

I går hadde jeg Biff ala lindstrøm, speilegg og brokkoli til middag, f.eks.

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 09:59   #184
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Velkommen

Jeg har akkurat spist frokost, og i dag besto den av 2 skiver lavkarbobrød (dette: http://jeanettmyrvoll.blogg.no/12958...e_ketolys.html) med skinkeost på.
Gikk av 8. og siste nattevakta i morges, og dagen jeg skal på og går av nattevakt er værst synes jeg. Dagen blir så lang, så det blir flere måltider ila et døgn, men må prøve å holde meg under 15g.
Ha en fin dag alle!

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 09:46   #185
treningstina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 36
treningstina er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

I går ble vi bedd bort på middag, og det hadde ikke jeg tatt med i betraktningen når jeg hadde spist ellers på dagen. Så jeg visste at "karbobudsjettet" ville sprekke uansett selv om maten var svinestek med fløtesaus og grønnsaker. Og i tillegg spiste jeg en blitteliten skål med sjokoladepudding med vaniljesaus, huff Etter noen timer når vi kom hjem testet jeg fortsatt positiv på ketose! Så kanskje ikke min lille sprekk hadde så altfor mye å si? Hmm

treningstina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, til å begynne med :-) Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 10:22   #186
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Jeg vet ikke, men om den slo positivt ut, så er du jo fortsatt i ketose, slik jeg har lest meg fram. Bare å fortsette i dag!

Her har det blitt en rolig morning, og jeg har laget en frokost omlett med bacon, så enkelt. Så har jeg frokost i morgen og fredag. Slipper å tenke på det de dagene!

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 14:11   #187
arthas_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 30
arthas_ er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Ville bare tipse om at pølsene til Jacobs på Meny har bare 0,1 g karbo i seg per 100g. Men de er litt dyre da Ikke smakt de enda eller, for jeg er sær på pølser :P

__________________
Start: 22. April 2013
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54388 <-- Dagbok thingy :P
http://www.listigator.com/public/9818 <-- Vekttap
arthas_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 16:37   #188
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Vært livredd for å veie meg, ettersom jeg har mensen, og har følt meg større enn det jeg gjorde før jeg begynte!

Men måtte bare sjekke igår, og da var jeg gått ned 200 gram, heldigvis.

Så på tre uker og fem dager har jeg gått ned tre kilo. Håper jeg mister litt mer vann de neste dagene slik at samlet vekttap blir i snitt en kilo per uke...

Nå går jeg bare på automatikk, og føler ikke lenger jeg er på slankeren, selv om jeg er det. Det er deilig å ha kommet over den kneiken.

Drømmen var å se 60-tallet(69,9) den dagen jeg leverer masteroppgaven min...tviler på at det skjer, det er 13 dager til....men holder fortsatt på med godt mot!

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 08:51   #189
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Så bra, ludviga! Jeg har veiedag i morgen, så det blir spennende!

Jeg har nevnt i ett annet forum at jeg har begynt på lavkarbo/ ketolysekuren. De har reagert litt negativt, ettersom jeg ikke er overvektig. Men kun vil ned 5- 6 kg i første omgang - jeg har magen og love- handles og litt lår som jeg ønsker å minske (vet jeg ikke kan punktslanke meg). De skriver at ettersom jeg er normalvektig vil ikke kuren virke positiv på meg, mtp at jeg har for lite fett som skal bort, at 'kuren' vil tære på musklene mine istedenfor. Stemmer dette?

Jeg leser jo her inne at det er flere som er normalvektige som går på Ketolyse- kuren osv.

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 09:33   #190
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Veiedag i dag, "bare" 700g ned. Har ikke målt meg, orker ikke gjøre det hver uke.
Må jo være fornøyd med 700 g, men hadde håpet det var litt mer..

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 09:54   #191
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Arwen36, her.

Så bra, ludviga! Jeg har veiedag i morgen, så det blir spennende!

Jeg har nevnt i ett annet forum at jeg har begynt på lavkarbo/ ketolysekuren. De har reagert litt negativt, ettersom jeg ikke er overvektig. Men kun vil ned 5- 6 kg i første omgang - jeg har magen og love- handles og litt lår som jeg ønsker å minske (vet jeg ikke kan punktslanke meg). De skriver at ettersom jeg er normalvektig vil ikke kuren virke positiv på meg, mtp at jeg har for lite fett som skal bort, at 'kuren' vil tære på musklene mine istedenfor. Stemmer dette?

Jeg leser jo her inne at det er flere som er normalvektige som går på Ketolyse- kuren osv.

De fleste som er normalvektige og går på ketolyse gjør det vel for helsa sin del, ikke for å gå ned i vekt. Såpass slank som du er så er det ikke sikkert kroppen din vil slippe noe vekt selv på ketolyse. Det er ikke nødvendigvis slankende, men vektregulerende så om man er tynn kan man legge på seg på ketolyse.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 10:03   #192
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

De fleste som er normalvektige og går på ketolyse gjør det vel for helsa sin del, ikke for å gå ned i vekt. Såpass slank som du er så er det ikke sikkert kroppen din vil slippe noe vekt selv på ketolyse. Det er ikke nødvendigvis slankende, men vektregulerende så om man er tynn kan man legge på seg på ketolyse.

Oj, sier du det ja! Jeg har nok lest lite rundt dette jeg da, eller lest nok og kan mye, men ikke rundt det med at normalvektige kan gå opp i vekt. Jeg har veiedag i morgen, så får vi se om det gir noe utfall! Takk for svar! Jeg kan i hvertfall si at magen har blitt bedre - er ikke oppblåst og har ikke luft i magen! Jeg får bruke helgen til å se om jeg fortsetter med ketolyse- kuren, eller om jeg får legge om til egen ukeplan!

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 20:32   #193
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Ikke vært på nett den siste uken, driver med eksamen og diverse og har ikke gått så bra med lavkarbo'n så får se på vekta i morgen.
Synes folk er flinke inne her, så stå på

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 06:27   #194
treningstina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 36
treningstina er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Vekten i dag viste 400g minus på en uke, og jeg kan ikke annet enn å si meg strålende fornøyd med det, med tanke på at jeg skeiet ut med litt sjokoladepudding på tirsdag... Hehe!

Nå fungerer kroppen mer som den skal, så fra og med neste ute bli treningen trappet betydelig opp. På tide å stamme opp litt også, og forhåpentligvis går det positivt utover vekten

treningstina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, til å begynne med :-) Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 07:36   #195
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Vekten til mamma viste 0.9 kg ned siden lørdagens veiing.

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 10:13   #196
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Et par spørsmål, MÅ man ha 15 kh om dagen? Siden jeg ikke har vekt så har jeg alltid sikret meg og holdt meg godt under tror jeg. Blir kuren ødelagt om man holder seg mye under? Og et spm til, er det viktig å få i seg mye fett på ketolysekuren sånn som på LCHF? Har gått ned 2 kg siden mandag

Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 10:51   #197
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Gikk som jeg tenkte opp 800g. Prøve å holde fokus nå selv om det er mye stress rundt eksamen.

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 13:42   #198
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Arwen36, her.

Så bra, ludviga! Jeg har veiedag i morgen, så det blir spennende!

Jeg har nevnt i ett annet forum at jeg har begynt på lavkarbo/ ketolysekuren. De har reagert litt negativt, ettersom jeg ikke er overvektig. Men kun vil ned 5- 6 kg i første omgang - jeg har magen og love- handles og litt lår som jeg ønsker å minske (vet jeg ikke kan punktslanke meg). De skriver at ettersom jeg er normalvektig vil ikke kuren virke positiv på meg, mtp at jeg har for lite fett som skal bort, at 'kuren' vil tære på musklene mine istedenfor. Stemmer dette?

Jeg leser jo her inne at det er flere som er normalvektige som går på Ketolyse- kuren osv.

Hei Arwen!

fra jeg begynte for en måned siden til jeg er ferdig med vektreduksjonen er det 11 kg som skal av. At dette blir en livsstilsendring er noe som er blitt mer og mer klart for meg. Men jeg skal gjerne innrømme at jeg var litt sånn desp da jeg begynte, og ikke så det som det da jeg begynte....

Du har ikke mye å ta av, og det jeg skal si er kjedelig, men sant: Om du går ned i vekt på ketolyse og fortsetter ditt vanlige kosthold etterpå, kommer det gjerne noen ekstra kilo på kroppen, og sånn går runddansen.....

For dem som har få kilo å ta av er det ikke nødvendig å la kroppen gjennomgå et slikt stress. Når du har så få kilo å ta av vil det uansett ta litt lengre tid, enten om du går på ketolyse eller "vanlig mat, men litt mindre og sunnere".

Jeg vil si at har du mindre enn fem kilo å ta av, så må du gjerne begynne med lavkarbokosthold, men da må du se det som en livsstilsendring, ikke diett.

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 16:56   #199
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Et par spørsmål, MÅ man ha 15 kh om dagen? Siden jeg ikke har vekt så har jeg alltid sikret meg og holdt meg godt under tror jeg. Blir kuren ødelagt om man holder seg mye under? Og et spm til, er det viktig å få i seg mye fett på ketolysekuren sånn som på LCHF? Har gått ned 2 kg siden mandag

Ser du har fått svar i en annen tråd, så jeg vil bare ønske deg lykke til

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 08:25   #200
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Hei Arwen!

fra jeg begynte for en måned siden til jeg er ferdig med vektreduksjonen er det 11 kg som skal av. At dette blir en livsstilsendring er noe som er blitt mer og mer klart for meg. Men jeg skal gjerne innrømme at jeg var litt sånn desp da jeg begynte, og ikke så det som det da jeg begynte....

Du har ikke mye å ta av, og det jeg skal si er kjedelig, men sant: Om du går ned i vekt på ketolyse og fortsetter ditt vanlige kosthold etterpå, kommer det gjerne noen ekstra kilo på kroppen, og sånn går runddansen.....

For dem som har få kilo å ta av er det ikke nødvendig å la kroppen gjennomgå et slikt stress. Når du har så få kilo å ta av vil det uansett ta litt lengre tid, enten om du går på ketolyse eller "vanlig mat, men litt mindre og sunnere".

Jeg vil si at har du mindre enn fem kilo å ta av, så må du gjerne begynne med lavkarbokosthold, men da må du se det som en livsstilsendring, ikke diett.

Det er jo 5 kg + jeg ønsker å ta av, ikke under 5 kg. Og jeg vet at jeg ikke kan gå tilbake til det kostholdet jeg hadde. I går laget jeg en lavkarbo- pizza, den var god, så den kommer jeg til å lage mer. Mamma, datteren min og kusinen min likte den også! Men jeg kommer også til å bytte hvetemel til spelt (som jeg har gjort før).

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med en tråd for aprilstartere? nokia90 Ketolysekuren 599 30-04-14 18:32
Mars eller aprilstartere 2012? Elewyn Ketolysekuren 143 15-03-13 11:22
Er det noen aprilstartere igjen? sistegang Ketolysekuren 6 02-11-10 11:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no