Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Den profetiske dietten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-11-04, 23:28   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Den profetiske dietten

Jeg leste et sted at Atkins-dietten kaltes "Den profetiske dietten". Hvorfor det? Bare nyskjerrig...

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-11-04, 11:02   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ja, det stemmer det Mam, da jeg begynte med Atkins i 1982 eller rundtderomkring, het den det ! Men jeg fant aldri ut hvorfor. Den gangen var det max 8 karber på induksjon ! Etterhvert har nyere forsknin vist at det var mye som kunne endres i den opprinnelige dietten uten at resultatene ble endret. Skal lese litt i den første boka mi for å se om det står noen forklaring der !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-11-04, 11:20   #3
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Ja, det stemmer det Mam, da jeg begynte med Atkins i 1982 eller rundtderomkring, het den det ! Men jeg fant aldri ut hvorfor. Den gangen var det max 8 karber på induksjon ! Etterhvert har nyere forsknin vist at det var mye som kunne endres i den opprinnelige dietten uten at resultatene ble endret. Skal lese litt i den første boka mi for å se om det står noen forklaring der !

Har du holdt på med Atkins kosthold i 22 år, Nille?????????

Det står det jammen respekt av!! Hvor mye har du gått ned tilsammen på den laaaaaaange tiden da? Og startet du pga overvekt, eller energi/helse/sykdom.... ?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 07-11-04, 12:23   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hm...... tilsammen har jeg sikkert gått ned mange tonn.
Jeg begynte med lavkarbo Atkins da ja, men klarte ikke holde dietten fordi den var så innmari streng. Glei skikkelig ut og fråtset i pasta og andre godsaker. (IKKE ris og poteter). Melkesjokolade og salte padder/dundersalte/tyrkisk pepper. Så var det på'an igjen noen år senere ..... stort sett har jeg holdt vekta uten problem på lavkarbo kost hele tiden. La jeg på meg etter for my mat/for lite trening, gikk jeg bare tilbake til induksjonregler (etterhvert ble det jo ganske lett da karbomengden økte etterhvert som Atkins forsket og flere matvarer ble tillatt) - og vips så var kiloene av. Men de siste 12 årene har jeg slitt. Har hatt vann i kroppen i mange år, - hormon ubalanse, diagnose lavt stoffskifte, reumatisme etc.. prolaps.... Fikk hormonproblemer (BIG time) i -92. Vanncyster etc (nei, det var ikke PCO, - ble sjekket for det og) + en masse andre viderverdigheter. Vekta økte 15 kilo på et par mnd, og vips så var jeg overvektig. Kom meg ned til 67 kilo for 2 år siden - fjernet galleblære. Holdt vekta. Sluttet å røyke, og vips så var jeg jammen oppe på 80 tallet. Startet induksjon 28. juli 2003 og oppdaget til min store overraselse at jeg ikke tok av så lett lenger. Gikk vel på induksjon i 7-8 mnd før jeg var over på vedvarende.... og her står jeg fast .......

Har stort sett levd lavkarbo hele tia, men har spist pasta, - små mengder snop ...(se over !) og har holdt meg sunn. Men dessverre har jeg ikke unngått hormoner og ryggskader.

Mat har aldri vært noe problem for meg - jeg er ikke karbojunkie..... Men jeg kan ikke si at jeg har levd Atkins "etter boka" hele tida heller....bortsett fra det siste 1 1/2 året.... Og det har jeg tenkt å fortsette med ! Jeg skal over på vedlikehold om 1 kilos tid - og da vil jeg spise pasta'en min innimellom. Også grovbrødet mitt (eller Fedon sitt da!) og samboers Pizza/hvitlløksbrød .... ... av og til !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no