Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Norsk "biggest loser"?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-12-11, 15:54   #26
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Norsk "biggest loser"?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Er det bare jeg som synes det er tragisk å sko seg på andres tragedie? Jeg ser absolutt ikke på Biggest Looser.

I og for seg, så er det vel noe i det, men samtidig, hadde disse menneskene fått hjelp på andre måter, eller ville de spist seg ihjel? Det er vel en vinn-vinn situasjon for alle parter, og det virker jo som om det er inspirasjon for andre og.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 01:54   #27
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Norsk "biggest loser"?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

I og for seg, så er det vel noe i det, men samtidig, hadde disse menneskene fått hjelp på andre måter, eller ville de spist seg ihjel? Det er vel en vinn-vinn situasjon for alle parter, og det virker jo som om det er inspirasjon for andre og.

Har sett alle episoder og det er en ting som går igjen: Samtlige deltakere er bestemt på at dette har vært noe av det beste som har skjedd i deres liv og uten TV showet hadde de antakelig dødd før eller siden.

Så jeg synes ikke det er så veldig tragisk, det som derimot er tragisk er at mest sannsynlig vil dø alt for tidlig uten hjelp fra TV selskapet..

Jeg hadde også ofret mye for å få en mulighet til å leve lengre. Så slik jeg ser det så er dette så absolutt en vinn-vinn situasjon for alle parter.

Flere millioner TV seere koser seg over andres ulykke, mens deltakerne koser seg over sin egen lykke jo sprekere og tynnere de blir!

Skal vel ikke underslå betydningen av at de også vinner en pen slump med penger, det ser ut til å motivere de som holder ut mot slutten av hver sesong....

  Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 07:32   #28
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Norsk "biggest loser"?

Jeg kunne godt deltatt. Hadde vært fantastisk og blitt pisket til trening i tide og utide. Synd ingen gjør det i hverdagen, egentlig.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 10:04   #29
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Norsk "biggest loser"?

Jeg kunne ikke deltatt, mest for min egen beskyttelses skyld.

Veldig få ting jeg blir så pisse sur av som å bli pisket rundt men sandre ser på...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 11:16   #30
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Norsk "biggest loser"?

Jeg liker ikke programmet og ser derfor ikke på det etter å ha fått med meg 4-5 episoder tidlig da de begynte med slike. Men det er folk som liker å se på det og folk som vil delta i det - og de som deltar får medisinsk oppfølging som ikke står tilbake noe for standard helsetilbud. Så jeg har vel insett at sånn sett så er det ikke så verst for de som ønsker å være deltakere...

Men subjektivt sett synes jeg det er dårlig TV og opplegget hadde ikke passet min personlighet i det hele tatt. Skulle jeg være med på noe av den type programmer så måtte det være mer en-til-en opplegg, ikke en slankekonkurranse mot andre. Noen som husker "du er hva du spiser"? Det hadde vært mer i min ånd ... selv om jeg ikke hadde likt å brette meg ut sånn...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 12:08   #31
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Norsk "biggest loser"?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg liker ikke programmet og ser derfor ikke på det etter å ha fått med meg 4-5 episoder tidlig da de begynte med slike. Men det er folk som liker å se på det og folk som vil delta i det - og de som deltar får medisinsk oppfølging som ikke står tilbake noe for standard helsetilbud. Så jeg har vel insett at sånn sett så er det ikke så verst for de som ønsker å være deltakere...

Men subjektivt sett synes jeg det er dårlig TV og opplegget hadde ikke passet min personlighet i det hele tatt. Skulle jeg være med på noe av den type programmer så måtte det være mer en-til-en opplegg, ikke en slankekonkurranse mot andre. Noen som husker "du er hva du spiser"? Det hadde vært mer i min ånd ... selv om jeg ikke hadde likt å brette meg ut sånn...

All reality TV er imho dårlig TV, men menneskers iboende verste og beste kvaliteter er nå en gang "noe" som trekker TV seere og gir klingende mynt i kassa. Believe me, TV selskapet gjør ikke slike show for å hjelpe menneskene, de gjør det for å tjene penger. Men når bieffekten er at de hjelper mennesker, ja da slår de flere fluer i en smekk.

Skulle ønske underholdningsbransjen ikke var slik, men det er nå en gang det og det gidder jeg ikke bruke hverken penger eller energi på.

Hadde programmet irritert meg, ja da hadde jeg latt være å se på det også. Paradise Hotel er et slikt program.....har sett 1 episode og forøvrig lest noe omtale i media. Tror egentlig Paradise er det motsatte av hva Biggest Loser er, men nå gjetter jeg mer enn å uttale meg på faktagrunnlag siden jeg kun har sett 1 episode av Paradise....hehe

  Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 12:14   #32
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Norsk "biggest loser"?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg kunne godt deltatt. Hadde vært fantastisk og blitt pisket til trening i tide og utide. Synd ingen gjør det i hverdagen, egentlig.

Jeg tror helt innerst inne at flere her på forumet kunne tenke seg å blitt med på et sånt opplegg jeg. Det aller verste i begynnelsen er nok kanskje å bli vant til alle kameraer osv, men det varer gjerne ikke lenge skal vi tro på de uttalelser realitystjerner kommer med.

Hadde jeg veid 250kg og alternativet er å avgå med døden både psykisk og fysisk.....og noen kom på døra mi å sa: "Hei, vil du være med i en TV serie over 6mnd som garanterer deg vektnedgang, får deg i fysisk form nok til å gjennomføre en maraton og attpåtil, du kan vinne masse premier underveis og et par hundre tusen dollar?"

Ja, tror jeg hadde sagt ja til det gitt. Slike kickstarter får man ikke hver dag i livet. For meg ville det nok vært som å vinne i lotto

  Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 12:19   #33
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Norsk "biggest loser"?

Alle TV-program blir jo laget for å tjene penger Slik er det bare. Slik jeg ser det er ikke dette bare andre personers tragedie, det er faktisk også deres suksess - de aller, aller fleste som er med får en mye bedre helse etterpå. Og på samme måte som jeg liker å se at noen synger seg til topps i Idol (personer som kanskje egentlig er helt ukjente, og som gjennom programmet får en unik mulighet til å profilere seg) så liker jeg også å se at noen gjennom hardt arbeid kan få til å miste såpass mange kg. Jeg syns også det er inspirerende

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 13:02   #34
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Norsk "biggest loser"?

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Alle TV-program blir jo laget for å tjene penger Slik er det bare. Slik jeg ser det er ikke dette bare andre personers tragedie, det er faktisk også deres suksess - de aller, aller fleste som er med får en mye bedre helse etterpå. Og på samme måte som jeg liker å se at noen synger seg til topps i Idol (personer som kanskje egentlig er helt ukjente, og som gjennom programmet får en unik mulighet til å profilere seg) så liker jeg også å se at noen gjennom hardt arbeid kan få til å miste såpass mange kg. Jeg syns også det er inspirerende

Det viser jo at det faktisk er mulig å få til, biggest loser feberen herjer
Men hvor suksessrikt det er på lang sikt for alle kan diskuteres. Det var jo 1 som deltok i de første sesongene som brukte ca 2 år på å bli like stor som han var. Han klarte bare ikke disiplinere seg mht fortsatt trening og kostholdstenkningen han lært ila de 6 mnd serien varte. Han ble derfor invitert til å bli med en gang til.

Men dette vil jo kunne skje med noen personer uansett hvilket kosthold og treningsregime man underlegger seg. Likedan kan man se på serien at noen av de som stemmes ut tidlig bruker de prinsipper de lærte til å gå ned og bli enda bedre fysisk form enn de som fortsatt er med i serien. Var en sesong hvor dette skjedde. Hun ble stemt ut tidlig, men fortsatte i samme trend og vant nesten hele greia på egen hånd. Hun fikk bare den starten og veiledning hun trengte for å ta seg i nakkeskinnet.
Det syntes jeg var imponerende og inspirerende

  Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 14:31   #35
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Norsk "biggest loser"?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Det viser jo at det faktisk er mulig å få til, biggest loser feberen herjer
Men hvor suksessrikt det er på lang sikt for alle kan diskuteres. Det var jo 1 som deltok i de første sesongene som brukte ca 2 år på å bli like stor som han var. Han klarte bare ikke disiplinere seg mht fortsatt trening og kostholdstenkningen han lært ila de 6 mnd serien varte. Han ble derfor invitert til å bli med en gang til.

Og på den andre siden har du de som bare trengte den lille motivasjonen, og kickstarten til å endre livsstil. Om jeg ikke husker feil at det skjedd at noen har røket ut tidlig, men blitt så gira på det de har lært at de har fortsatt treninga hjemme og blitt slanke og fine.

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 15:36   #36
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Norsk "biggest loser"?

Det er jo ingen som tvinges til å være med på dette da... Det er høyst frivillig å melde seg på og som noen her påpeker - for noen av deltakerne er det faktisk et spørsmål om liv og død!

Jeg har sett en del episoder og har blitt imponert over innsatsen til de aller fleste av deltakerne! Og så har det ikke noe å si at han mannlige treneren er en liten karamell heller...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 16:34   #37
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Norsk "biggest loser"?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har sett en del episoder og har blitt imponert over innsatsen til de aller fleste av deltakerne! Og så har det ikke noe å si at han mannlige treneren er en liten karamell heller...

Boooooob

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 15:50   #38
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Norsk "biggest loser"?

Hvis jeg hadde fått lov å hatt Pauline Nordin som trener ja (hun var trener for det svenske laget..og er bare helt RÅ på styrketrening og kosthold!).

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 17:27   #39
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Norsk "biggest loser"?

Hva som skjer med de som går ut? De som har hatt minst nedgang og som derfor kanskje trenger mest å få være med videre? Jeg har sett dem gråte og omtrent livredde fortalt at nå vet de ikke hvordan de skal gå videre. Får disse videre hjelp eller er det rett ut å vær så god fikse resten selv?
Jeg liker IKKE programmet.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 17:48   #40
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Norsk "biggest loser"?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva som skjer med de som går ut? De som har hatt minst nedgang og som derfor kanskje trenger mest å få være med videre? Jeg har sett dem gråte og omtrent livredde fortalt at nå vet de ikke hvordan de skal gå videre. Får disse videre hjelp eller er det rett ut å vær så god fikse resten selv?
Jeg liker IKKE programmet.

I motsetning til de fleste andre realityserier så er det en viss oppfølging, men ikke like bra selvsagt som de som fortsetter.
Dette er jo en konkurranse og slik er det nå bare. Hva skulle man ellers gjort? De vil delta på konkurransen videre i biggest home loser, men da ikke på skjermen...

Programmet er å anse som livreddende førstehjelp og kunstig åndedrett inntil de klarer puste selv. Det er jo ikke tv konseptets ansvar å fortsette med kunstig åndedrett det må de gjøre selv. Ja dette er kanskje urettferdig, men dette er da noe som deltakerne vet på forhånd.
Det som er moro med serien er at det ofte er de antatt svakeste som klarer seg best fordi
de finner noe inni seg selv som blomstrer. Det synes jeg er moro å se på. Den gradvise endringen fra livbs-underdog til den råeste kostholds og treningsveileder

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
The biggest loser folka - Hvor blir det av all huden? Tutta87 Ketolysekuren 13 14-03-11 20:12
Biggest loser US season 10 Queen of Wands Generell diskusjon 1 10-10-10 20:35
Noen som kan hjelpe meg med bilde av en "norsk" matpakke? Matglad Spørsmål og svar 7 22-08-10 23:04
"Gladartikkel" om slanking i Norsk Ukeblad Torkil Ketolysekuren 2 26-05-09 15:30
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no