Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Blodtypen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-09, 14:05   #1
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Blodtypen

Er det noen som har en formening om blodtypen kan spille inn på ketolysekuren? Selv har jeg O+ å det kan kanskje virke som om jeg går fortere ned enn de med A eller B. Dette pga av at jeg skal ikke spise brød,pasta ris,potet,sukker etc,mens A er vegetar....noen som har erfaring?

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 15:04   #2
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Blodtypen

Blodtypen sier lite om kroppstypen din. Blodtypedietten er stort sett dårlig "videnskab." Bl. a. så påstår D'Adamo at O oppsto først, mens O i realiteten utviklet seg fra A og B. Det finnes andre genetiske/kroppsmessige faktorer av langt større betydning, da særlig rase.

La meg ta et eksempel. Ca. 30 % av kinesere har blodtype B. Da skal de tåle melk, ifølge D'Adamo. Men rundt 80-90 % av kineserene tåler ikke melk, fordi de mangler laktase til å fordøye laktosen.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.

Sist redigert av danish : 03-02-09 kl 15:10.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 19:28   #3
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Blodtypen

Men når jeg leser om blodtype O+ så stemmer det at jeg legger på meg av det blodtypen min ikke skal ha. Å dette er første gangen jeg greier å gå ned å holde meg der...har prøvd alle andre slankekurer uten hell.Gikk på GR men gikk ikke ned mer en litt over 4 kilo på 8 uker....nå 10 på 8

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 20:53   #4
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Blodtypen

Opprinnelig lagt inn av Annhild, her.

Men når jeg leser om blodtype O+ så stemmer det at jeg legger på meg av det blodtypen min ikke skal ha. Å dette er første gangen jeg greier å gå ned å holde meg der...har prøvd alle andre slankekurer uten hell.Gikk på GR men gikk ikke ned mer en litt over 4 kilo på 8 uker....nå 10 på 8

Gratulerer med vektnedgang.

Husk at sammentreff ikke er årsak. Om jeg spiser en smultring, og det regner, betyr det ikke at smultringer fører til regn. Om du legger på deg av visse matvarer, skyldes ikke det blodtypen din.

Er det derimot intet sammentreff mellom en årsak (blodtype) og virkning (matvareintoleranse, overvekt), kan du utelukke en teori fullstendig. O+ er fortsatt kun 40 % av Chinas befolkning, og blodtype kan derfor ikke forklare hvorfor så mange har laktose-intoleranse. De spiser dessuten lite protein (lite kjøtt) og masse karbohydrat, men blir likevel ikke fete. Hvis blodtypen var viktig, ville 40 % av befolkningen (alle med O) vært meget fete. Det er ikke tilfellet.

Vi har kun 34 % O+ i Norge, mens langt færre tilfeller av laktoseintoleranse. Det skyldes at vi har gener for produksjon av laktase (som fordøyer laktose) utover vanlig ammetid. Genmutasjoner og blodtype følger av og til hverandre, men da er det uansett genene som har betydning. Gener generelt pleier å følge etniske linjer (f. eks. østjøde, pakistaner, nordmann).

Hvis du går ned når du unngår brød, potet, ris, sukker o. l, er det fordi du unngår karbohydrater. Dermed synker insulin-nivået, og du begynner å brenne fett.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 10:26   #5
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Blodtypen

Takk for masse info Danish

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:15   #6
Polarlyset
Juniormedlem
 
Polarlyset sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 25
Polarlyset er på en erverdig vei

Sv: Blodtypen

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Om jeg spiser en smultring, og det regner, betyr det ikke at smultringer fører til regn.

Ha ha ha Morsomt!

__________________


Polarlyset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 20:16   #7
niacin74
Juniormedlem
 
niacin74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 28
niacin74 er på en erverdig vei

Sv: Blodtypen

Mener skaldeman har blodtype A, og han spiser store mengder med kjøtt/fett, han avfeier også kost relatert til blodtype !

__________________


Min Journal
niacin74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofakuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blodtypen Annhild Ketolysekuren 0 29-01-09 13:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no