Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Problemer med å få i meg nok mat

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-08, 10:18   #1
Alessioswansy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 3
Alessioswansy er på en erverdig vei

Problemer med å få i meg nok mat

Hei,
jeg er en jente på 30 år som har gått på Ketolysekuren i nesten 3 uker nå. Søthungeren og sultfølelsen har ikke vært til stede siden tidlig første uken. Mat har jeg fra tidligere av vært sånn passe opptatt av. Fraværende søthunger derimot, er en fantastisk følelse for en sjokoladejunkie - fra å kunne spise MENGDER med sjokolade hver dag til ikke å en gang tenke på det, er ubeskrivelig herlig! ( Sjokolade er nok den største årsaken til min overvekt! )

***
PROBLEMET mitt nå etter 3 uker i ketose, er at jeg eier ikke matlyst i det hele tatt. Noen ganger blir jeg kvalm bare av å tenke på mat. Har virkelig problemer med å få i meg nok fett i løpet av en dag, og er redd for at dette skal gå utover vekttapet. Jeg arbeider mye nattevakter - enkelte døgn glemmer jeg å spise fordi jeg ikke føler meg sulten. Merker da at jeg blir slapp/ uvel på morgenkvisten, og greier å trykke i meg f eks 2 speilegg og 3 skiver bacon til frokost før jeg legger meg til å sove.

Har ikke vært til lege for å måle mine blodverdier, men derimot tatt en blodgassprøve som viser helt normale parametre.

Kan jeg fortsette å forbrenne fett ved å kun spise to måltider om dagen, f eks med egg + bacon til frokokst samt et kjøtt/ fiskemåltid med grønnsaker sent på ettermiddagen?

Alessioswansy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 11:25   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Problemer med å få i meg nok mat

hm. Er det ingenting som kan "lures" i deg om morran som ikek er mektig men likevel bra??
Hva med Smoothie da?
Med udos eller rapsolje i?
egg og bringebær oppi...du må få igang kroppen om morran/formiddagen ffr å få¨matlyst og forbrenning..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 11:41   #3
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Problemer med å få i meg nok mat

Spis når du er sulten. Stopp å spise når du ikke er sulten lenger. Det er helt vanlig på ketolyse at den "matlysten" vi er vant til fra før, forsvinner. Dette står i boka, på s. 82, linje 7. "Det er ikke noe problem å droppe frokosten. Fettforbrenningen fortsetter i alle døgnets 24 timer."

Jeg kan ikke spise smoothie med bringebær; -bær er døden for vektnedgangen min ihvertfall. Hvis jeg ikke er sulten, så spiser jeg ikke.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 11:45   #4
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Problemer med å få i meg nok mat

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

du må få igang kroppen om morran/formiddagen ffr å få¨matlyst og forbrenning..

Nei, det må du ikke. Ikke på Ketolyse. Forbrenninga går hele døgnet.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 20:46   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Problemer med å få i meg nok mat

sorry...*rygger ut igjen*.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no