Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Start-problemer?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-09, 19:50   #1
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Start-problemer?

Hei
jeg lurer på hva som skjer de første ukene på lavkarbo. Har lest noen steder at noen blir dårligere. litt mer trøtt og uvel.. til kroppen får stilt seg om..
Jeg er i gang med uke 2. Er kjempekvalm(måtte sove med bøtte i natt), feberfølelse, frysen,forstoppelse/sur og seig avføring.. veldig veldig trøtt/utmattet... litt hodepine..litt stiv i kroppen..
synes det gikk greit første uka...men nå føler jeg meg bare dårlig.. har ikke forandret på noe ang matvarer fra den første uka...
Er det vanlig dette? kan det være noe mat jeg bør kutte ut?.. går stort sett i bacon, mye smør, egg, litt ost og rømme, kokosmelk, havrefløte, grønnsaker, kakao, vanilje, sukrin, stevia, bringebær.
Jeg har innført mer smør, mye mer egg, svinekjøtt og litt kumelkprodukter(bare rømme og ost)..som jeg ikke har spist på mange mnd....
Kan det være noen matvare-reaksjon eller er det naturlig omstilling?.. jeg var jo småsyk FØR jeg startet for 2 uker siden også da...men er mye verre nå...

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 14:03   #2
snilje
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 39
snilje er på en erverdig vei

Sv: Start-problemer?

Dette lurer jeg å på.. jeg er sur og grinete. Luftig så d rekker for et helt atomkraftverk, nesten litt depresiv og ofte sulten og fysen på noe godt.

snilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarb/lindeberg innspirert Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 14:41   #3
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Start-problemer?

Det ser ut til at mine start-problemer den gangen var en blanding av nettopp: start-problemer/omstilling og reaksjon på det lille melke-produktene jeg spiste. Jeg tåler altså ikke melk av noe slag, men da fikk jeg testet det ut

Formen fortsatte å svinge. Jeg gikk opp 8 kg på de neste 7 ukene! Slå den da på lavkarbo...når målet er å stå stille på vekta......fra å være slank(ikke tynn) til å være en smule overvekt..jeg spiste og spiste og ble aldri ordentlig mett...
Det skal også sies at jeg bare går hjemme(er ikke i jobb eller sosial kontakt med noen voksne) så det er mye lettere å snoke i skapene(har en datter på 4 som har litt annen kost enn meg). Jeg gikk ned til 30-40 g karbo, noe ser ut til å være altfor høyt for meg.
Jeg er også plaget med kronisk treg mage og blir dårlig når magen fylles opp og klarer ikke fordøye ordentlig...

Så sum på dette er:
følsom for meieri
treg mage
for høyt på karbo(30-40g)
for lite fett
for mye stress(tenker på mat, helse omtrent hele tiden)

Løsninger foreløpig er:
ingen meieri
bitterstoffer til mage/fordøyelse(feks bitterstern, urtete)
karbo på mellom 10-15
mindre stress: lov å drømme. loven om tiltrekning. tro at du er noe

Håper du kommer deg gjennom kneika og ser fremover. Det går fremover selv om vekta står stille

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 15:34   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Start-problemer?

Opprinnelig lagt inn av snilje, her.

Dette lurer jeg å på.. jeg er sur og grinete. Luftig så d rekker for et helt atomkraftverk, nesten litt depresiv og ofte sulten og fysen på noe godt.

Jeg skriver det samme til deg her som jeg skrev i dagboken din, jeg, så ser kanskje andre det også;

Snilje?
All min erfaring sier at atomkraftet skyldes cloettaen!

Om du er fysen på søtt - så prøv å holde ut istedet for å mate søt-monsteret
Prøv å spise kjøtt og grønnsaker istedet for lapper og youghurt. Det vil holde deg mett
Det vil føles galt å spise middag til hvert måltid i begynnelsen, men det er såååå verdt det!

Masse lykke til

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Problemer med å få i meg nok mat Alessioswansy Ketolysekuren 4 12-04-08 20:46
MSN-problemer nå? Summer Generell diskusjon 14 11-09-06 17:46
Problemer med visavertifisering. Fjonken Generell diskusjon 8 17-03-06 09:02
Problemer med utlogging, les her! HP Informasjon 0 16-05-04 17:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no