Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Ny her inne!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-07-08, 20:49   #51
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Wohoooooooooooooooooooooooooooooo
Stakk innom en klesbutikk i dag for å teste bukser, siden de hadde salg.
Begynte å rote i en bunke når ekspeditøren kommer og sier til meg: "De er sortert etter størrelse, så der du er og ser er 28" - det blir nok litt smått til deg, du må nok over i bunken 31-32."
Jeg så bare dumt på ham - hva er det du går på liksom, HALLO??? Så små bukser har jeg da aldri passet!
Ser på fruen og tar opp ei bukse i 32" og sier "Tror han denne skal passe, se, den er jo alt for liten (holder den foran livet mitt) eller er den det? Må nesten prøve for moro skyld..."
Inn i prøverommet bar det - og gjett hva? Jeg skled RETT INN I TRETTITO TOMMER! For 16 uker siden kom jeg meg knapt inn i 38"! 6" eller 15cm mindre livmål! Og med 38" hadde jeg mage som hang utenfor buksene, det hadde jeg ikke med buksen jeg prøvde i dag! Det er helt sinnsykt! Aldri passet så små bukser før! Jeg kan ikke beskrive for en vanvittig personlig seier dette var!

Slet ikke med å få igjen knappen heller, kunne sikkert klart å fått på meg ei 31" også om jeg hadde orket!

Gjett om det ble handlet bukse der da?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 21:24   #52
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Hei! Ny her inne!

OI! Grattis!

For en fantastisk følelse det må ha vært! Er det ikke gøy når man ikke skjønner helt selv hvor mye som har endret seg?

Nå ble jeg skikkelig inspirert - er ingenting som å se at klesstørrelsen blir mindre, det e liksom det mest konkrete resultatet

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 21:51   #53
majama
Seniormedlem
 
majama sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.579
majama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei! Ny her inne!

Gratulerer så mye Du kan være skikkelig stolt av deg selv!

Blir plutselig gøy å handle klær nå Så utrolig morsomt at du gikk rett inn i buksa du trodde var for liten!

__________________


Startdato 170408 Min journal


majama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 11:13   #54
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Oppdatering:

Stabil vekt - varierer sånn fra dag til dag mellom 87 og 88kg. Null trening i sommerferien. Litt småslurv - men iallefall lavkarbo.

Mulig jeg kan se på kroppen min at den enda skifter form. Synes det ser slik ut - at fettet enda saaaakte går bort. Synes også jeg ser resultater av vekttrening - ser mer definert ut. Har enda et felt fremme på magen med endel fett - kan ikke kalle det en pølse eller bilring da det er ca 15cm bredt og går fra underkant av de to øverste pakkene i six-packen (ja, de to øverste rutene begynner å vises når jeg strammer) - regner med at dette fettet sitter innmari godt. Regner med at når jeg er såpass slank som nå så skal det mye trening til for å komme ned i en fettprosent som tilsier sixpack - og enkelte får jo aldri den frem uansett hvor hardt de jobber for det.
Har også litt håndtak på siden...
Er langt fra fornøyd med kroppen min enda, men noe sier meg at så mange år med elendig selvbilde har etset seg bra inn i hjernen min - og at jeg nok aldri blir fornøyd.

Skal denne uken hente meg bil sørpå. Noen tips til road-trip-mat? For et halvår siden hadde det gått i sjokolade, pølser og tortillachips, men er litt i villrede nå. Vann, Anton Berg sukkerfri sjokolade og tunfiskbokser kanskje?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 20:29   #55
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Så var jeg hjemme etter å ha hentet bil.
Dro ned torsdag morgen i forbindelse med jobb, og tok med en bil nordover.
Fruen sendte med meg en stor porsjon frosne lavkarbolapper, så det var maten min på turen. Kjøpte kjøttpålegg og skivet ost og hadde på. Sparte utvilksomt masse på dette, istedet for brus og smågodt fra bensinstasjoner gikk det i lapper og vann! Og litt bacongull og peperonipølse.

Måtte på vekta når jeg kom hjem, er en stund siden sist jeg har veid meg. Ante ugler i mosen når jeg tok på den nye "lille" buksa etter en tur i dusjen og snurpet inn med innerste nye hullet i beltet og buksa bare slang rundt livet.
Så da var det av med alle klærne igjen og på vekta.

Tror det er tid for en aldri så liten WOHOOOOOOOOOOOO igjen....

85,5kg!

Har nå gått ned 25 kg. Har nådd vektmålet mitt (mangler 500g, det er jo peanuts), men ser at ved å fortsette dette en stund til så er det ikke urealistisk at jeg kan krype ned mot 80kg og være rimelig rippet. Regner med det går endel tid før overflødig hud er borte, men men.

BMI på 24,33...så selv med endel muskelmasse så har jeg BMI på normalvekt.
Det er helt utrolig, jeg hadde aldri trodd at jeg skulle komme ned i 85kg på denne siden av nyåret. Men plutselig har altså noen få kilo til sluppet taket. Virker som kroppen stopper opp på noen vekttrinn underveis.

Håper jeg kan være til inspirasjon til andre - tror primært min "suksess" kan tilskrives at jeg har vært svært dedikert og streng.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 11:12   #56
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Ny her inne!

Gratulerer så mye med oppnådd mål!
Du har gjort en bra jobb!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 08:09   #57
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hei! Ny her inne!

Gratulerer, helt fantastisk!!!!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:56   #58
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Takk takk!

Er fantastisk - merker at jeg på en måte går litt rettere i ryggen, selvtilliten er en helt annen! Det har gått så fort... begynner sånn smått å synke inn hvor mye jeg egentlig har tatt av, sånn som i dag når jeg kom hjem fra jobb og så meg i speilet..."Oi så slank jeg har blitt!"

Det er to ting som bekymrer meg nå.
1) Jeg klarer ikke å se fremgang i styrketreningen. Har dog vært rimelig sløv siden ferien startet, så sånn sett så er det kanskje ikke så rart, men har en følelse av at jeg var sterkere når jeg var mer polstret. Nå kan det jo være en sammenheng med at jeg sammenligner med når jeg trente 5x i uken. I det siste har det bare vært 1-2x i uken. Men hadde da visserligen håpt at jeg skulle klare å øke i styrke. Hvilken erfaring har dere her inne med dette i forhold til ketose og styrketrening?

Eneste jeg merker er at jeg plutselig evner å ta masse situps og beinløft. 10 situps før så var jeg knust i en uke. Med tanke på ryggskaden min så er jo dette glimrende, fordi sterke magemuskler er alfa og omega for å støtte opp ryggen.

2) Jeg ser med skrekk på å skulle øke fra mine 15-20g karber om dag til et vedlikeholdskosthold. Jeg er livredd for å gå opp i vekt igjen. Jeg er så fast bestemt på å holde vekten nede at jeg har tenkt å pakke bort alle klærne som ikke passer mer, og kjøpe meg noen nye. Men jeg regner med at jeg er i ketose - jeg har ikke stix men siden jeg begrenser karboinntaket såpass skulle man da tro det? Men som sagt - jeg tør liksom ikke teste ut å putte mer karber i maten. Har litt lyst på en periode uten å veie meg, og da er det dumt om jeg samtidig skal prøve å innføre matvarer med litt mer karbo igjen - risikerer da å gå på vekta om en stund og se stygge tall...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 15:32   #59
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hei! Ny her inne!

Temmelig ok ut?
Du ser jo råflott ut Og eg ser heller at du må jobbe med magen. Synes du ser skikkelig bra ut og eg må si eg er virkelig imponert over vektnedgangen din

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 17:26   #60
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Hei! Ny her inne!

Coveret av Men's Health neste, spør du meg

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 17:33   #61
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hei! Ny her inne!

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Ok............

Drister meg til å legge ut et "nå" - bilde av meg selv. Har ikke funnet noen bra "før" - bilder på dataen enda, må sjekke den andre maskinen.
Har ikke akkurat likt å bli tatt bilde av i bar overkropp før...
Ikke særlig komfortabel enda, men synes da det ser temmelig ok ut.

So....:
Vedlegg 5088


Har litt arbeid igjen på magen...

OMG!!! Du ser jo kjempeflott ut, ser heller ikke hvr du har noe å jobbe med!!!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 00:30   #62
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Hei! Ny her inne!

Holy Malony, du er jo Hunk jo!

(((((Hunk-Alarm!)))))


__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 10:33   #63
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Ny her inne!

Utrolig ! Fantastisk ! G R A T UL E R E R !!!

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 10:38   #64
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! Ny her inne!

Fantastisk!

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 00:25   #65
ZitCom
Juniormedlem
 
ZitCom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Akershus
Alder: 35
Innlegg: 18
ZitCom er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her inne!

Heihei!

Gratulerer med stor vektnedgang. Jeg skal være ærlig, du har inspirert meg veldig!
Har tenkt på ketolyse en stund, men bare pga deg bestilte jeg hele pakka!

Selv er jeg bare 20år, men kjenner meg godt igjen i det du sier ang kropp.
Rart å si det, men du er min inspirasjon til å gjennomføre dette!

Lykke til videre, så kommer det nok en tråd fra meg etterhvert også!

Du!? VÆR STOLT!

ZitCom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 09:14   #66
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!



Du verden for en respons!
Blir både flau og opprømt på én gang - tenk at noen kan si noe sånt om meg!
Cover på Men's Health og hunk og greier...
Har nok en stykke vei å gå før jeg klarer å se sånn på meg selv, men takker så mye for fine ord!
Når det er sagt er det vel ikke av det gode å gå rundt og føle at man bør på coveret på Men's Health da...
Men jeg gransker nok meg selv for inngående, da er det lett å finne feil. Og jeg har en mistanke om at om jeg så skulle klare å få skikkelig definert sixpack så ville jeg sikkert funnet ett eller annet jeg ikke var fornøyd med. Så jeg må nok prøve å ta til meg deres kommentarer og konkludere med at jeg kanskje ikke ser så aller verst ut, og heller fokusere på de helsemessige gevinstene istedet for å bli for kroppsfiksert.
Men det langsiktige målet er uansett å kunne dra til varmere strøk neste vår/sommer og ta av seg på overkroppen og ikke føle sterkt ubehag. Da har jeg brutt en barriere.
Får se hva trening 2-3x i uka kan bidra med videre.

ZitCom - så moro at jeg kan være til inspirasjon! Det hadde jeg aldri trodd for et halvt år siden! Håper du klarer å nå de målene du setter deg - det er en meget god følelse!
Og ja, jeg er vanvittig stolt over hva jeg har oppnådd. Jeg har tross alt kvittet meg med nesten en fjerdedel av meg selv. Jeg elsker å se ansiktsuttrykket på noen jeg kjenner men som ikke har sett meg på en stund, når de ser meg nå. Lyser vantro ut av øynene deres.
Så gjelder det bare å finne en levemåte etter dette som gjør at jeg ikke fremkaller samme reaksjonen neste gang de ser meg igjen - og da fordi jeg atter en gang er over 0,11 tonn...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 23:32   #67
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

De siste kiloene fett....

Finnes det noe punkt hvor man ikke lengre er i ketose fordi kroppens fettprosent er nådd et visst lavt nivå?
Jeg har ikke stix og vet ikke om jeg er i ketose lengre. Virker ikke som jeg går ned noe mer nå, ligger stabilt på vekta. Vil gjerne ta av de siste kiloene med fett...
Er det slik at jeg nå er nødt til å redusere fettinntaket, eller skal/bør det være høyt så lenge man lever lavkarbostyle?
Må jeg regne med at det kun er hard trening som vil ta knekken på de siste fettrestene?

Lurer litt på hvor langt man kan tøye strikken, jeg vil svært gjerne ned i så lav fettprosent som mulig - bildet over viser jo at styrketreningen min bidrar til at jeg ikke kommer til å forsvinne fra jordens overflate med det første, selv om jeg får bort litt mer fett.

Jeg har alltid hatt en drøm om definerte magemuskler, og føler at målet er nærmere enn noen gang. Dumt om jeg da inntar for mye kcal eller fett eller noe sånt som gjør at jeg ikke kan oppfylle dette ønsket...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 05:33   #68
igmitt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Svalbard
Innlegg: 28
igmitt er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her inne!

Du verden så inspirert jeg ble av å lese denne tråden din!! Du har vært utrolig flink! Håper selv at jeg skal klare det du har klart, men er enda bare i startfasen da Hver gang jeg føler lite motivasjon skal jeg jaggu lese denne tråden din! Lykke til videre. Og sånn by the way, råflott kropp du har fått!

__________________


igmitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 11:31   #69
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hei! Ny her inne!

Jeg kom dit at det ikke nyttet mer med ketose, da jeg trappet opp på den måten jeg har beskrevet for deg før, så fikk jeg vekk enda tre kilo. Men jeg kunne sikkert ha fått av meg en god del mer fett. Har endel å ta av både på lår, bak og mage, men tror nok det kun er trening som vil hjelpe meg med det. Magen har også preg av å ha vært stoooor 4 ganger. Du kan jo se på bildene av meg, så ser du at jeg også har litt igjen selv om målet er nådd!

Synes du er flott jeg

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 22:39   #70
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Jeg kom dit at det ikke nyttet mer med ketose, da jeg trappet opp på den måten jeg har beskrevet for deg før, så fikk jeg vekk enda tre kilo. Men jeg kunne sikkert ha fått av meg en god del mer fett. Har endel å ta av både på lår, bak og mage, men tror nok det kun er trening som vil hjelpe meg med det. Magen har også preg av å ha vært stoooor 4 ganger. Du kan jo se på bildene av meg, så ser du at jeg også har litt igjen selv om målet er nådd!

Synes du er flott jeg

Takk
Fant ingen bilder av deg bortsett fra den kule tattooen din!

Får til stadighet treningen spolert. Trener på SATS hver morgen før jobb (det er iallefall intensjonen) men siste par ukene har jeg jobbet inn fredagene. Da har jeg startet arbeidsdagen mellom 6 og 7. Så skulle jeg trene hardt denne uken og kjørte på med en skikkelig rygg/mage-økt på mandag morgen. Følte at denne uken skulle jeg virkelig få skikk på treningen igjen. Om kvelden klarte jeg så å stikke en 15mm bred kjøkkenkniv inn i v.hånd langs tommelen ned i tykkjøttet til den stoppet i bein...rett på legevakta i full fart mens jeg blødde noe sinnsykt. Ble sydd med en gang (uten bedøvelse - ALDRI MER), så er jo rimelig redusert nå.
Irriterende at jeg ikke får trent - spesielt siden magetreningen gikk så bra.

Jaja. Spiser rett iallefall. Eggerøre eller egg&bacon til frokost, stor salat med masse snadder i til lunsj, noe kjøtt/fisk med broccoli/salat/blomkål til middag og lollipopbrød med diverse pålegg til kvelds. Så ellers så funker kroppen min kanonbra.

Får kanskje masse tid til trening om ikke så lenge...er rimelig magert i byggebransjen for tiden og utsiktene er mørke fremover. Så kan hende jeg blir permittert når prosjektet jeg holder på med nå er ferdig. Da må jeg ha noe å gjøre for å ta tankene bort fra hvordan man skal få endene til å møtes...

Nei, nå føler jeg det ble mye negativt her.
Positivt: Tror jeg må ha enda mindre bukser

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 16:57   #71
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hei! Ny her inne!

Jeg er imponert jeg- fortsatt, synes du har en utrolig pågangsvilje og vet hvor du skal, dette blir knallbra!

Her er det en bildetråd jeg lagde underveis... Er bilder både i starten av tråden og oppdaterte på side 3...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 11:15   #72
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Sjekket ut vekta i helga, mest bare for å se hvordan jeg ligger an - jeg har ikke vært særlig nøye med å telle karber siste mnd. Ikke at jeg har spist mye av det, men ikke holdt nøye regning på.
Vekta viste 84,8kg, så nå er jeg altså UNDER målet.
Hadde en lengre prat med fruen i helga, hvor det kom frem at hun nå synes jeg begynner å bli for tynn. Jeg klarer ikke se dette selv, ser meg enda som småtykk/kraftig. Men har begynt å få endel kommentarer på at jeg er så tynn nå, så bør vel snart begynne å ta hintet. Vil ikke bli sett på som en tynn pingle, har brukt litt for mange timer i helsestudio til det.

Familierådet konkluderte med at noe av grunnen til at jeg kanskje blir oppfattet slik/får disse kommentarene er at jeg bruker endel av de gamle klærne (snurper inn jeans med belte, bruker de store skjortene...) og da ser det ut som jeg har parkert kroppen i ene hjørnet av klærne. Jeg trenger rett og slett en ny garderobe - vi har bare ikke tatt oss råd til det hittil. Alle musklene mine vises rett og slett ikke inne i teltene jeg kler på meg.

Så jeg må nok stoppe slankingen nå og heller bygge muskler. Vil ikke at fruen skal synes jeg er for tynn - jeg vet hun ikke liker menn som er veldig tynne. Slanke og muskuløse ja, men tynne pingler nei.
Først er man for feit, så er man for tynn. Ikke lett å gjøre damer til lags nei.

Får prøve meg frem med kostholdet, se hva som kan bidra til muskelvekst samtidig som jeg ikke får masse fett på kjøpet. Vil jo så gjerne ha sixpack, men nå er det bare konturene av de to øverste som vises...

Dilemma dilemma dilemma.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 13:31   #73
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hei! Ny her inne!

Fantastisk å se hvor flott du er på bildet! Og så inspirerende for oss andre å se at man kan komme i mål!

Gratulerer med flott innsats og ditto resultat!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 13:50   #74
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Er det flere enn meg som merker at de klarer å piske seg selv mye hardere på trening?
Sånn som de to siste dagene, så har jeg stukket bort på S.A.T.S i lunsjen, da jeg for tiden jobber 50m fra studioet. Trener en intensiv beinhard 30min-økt, springer i dusjen og stikker på jobb igjen. Begynner litt før om morgenen som kompensasjon for tiden jeg bruker i dusjen
Kjørte biceps og mage i går, og triceps og underarmer i dag (pluss litt lett benkpress).
Satte ny pers i går med 80kg i 6rep-sett i bicepscurl med stang, og ny triceps-pers i dag med 70kg i 6rep-sett i close grip pushdown.
Begynner å bli rimelig fornøyd med kroppen min bortsett fra magen. Men skal gi meg selv et halvår med trening uten å syte noe særlig om det, så får jeg se hvordan jeg ser ut da. Bør bli noe strammere om jeg klarer å opprettholde kosthold og trening, noe som per dags dato ikke ser ut til å by på noen problemer.

En annen fin ting: I dag er det 10d igjen til termin for barn #2! Gleder meg noe sinnsykt - begynner å bli spennende dager nå!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 23:20   #75
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! Ny her inne!

Har lest hele denne tråden nå, og må bare si at jeg ble veldig rørt...

(Og hvis du fortsatt skulle lure, rent objektivt sett er du nok hunk nå ja! Ikke at det er det som her viktig her, men likevel )

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no