Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose, thaimat uten ris?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-12, 11:29   #1
superkisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 29
superkisen er på en erverdig vei
Question

Ketose, thaimat uten ris?

Fyllesyk og kroppen skriker etter thaimat. Jeg lurer på om noen vet om det er veldig mye karber i thaimat på restaurant dersom man bestiller det uten ris? Det er jo stort sett kylling, tomat og peanøtter i den retter jeg pleier å bestille. Jeg er villig til å offre ganske mye av dagens andel karber, så tror noen at det for eksempel er mindre enn 20g karbo i et slikt måltid?

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 11:31   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketose, thaimat uten ris?

Det er ofte sukker i disse sausene, men ellers er det jo snakk om kjøtt og grønnsaker. Helt umulig å si hvor mange karber det er i ett måltid, men du må jo bare veie lyst mot "fornuft". Er det så farlig å ha spist thaimat én dag om du er flink ellers, eller vil du sprekke på en eviglang fastfood-tantrum?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 11:34   #3
superkisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 29
superkisen er på en erverdig vei

Sv: Ketose, thaimat uten ris?

Jeg bare lurer på hvordan det er dersom jeg går ut av ketose i 1 dag. Vil jeg da oppleve induksjonsukene (de to første ukene) på nytt, dvs. sliten, kvalme osv.?

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 11:40   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketose, thaimat uten ris?

Jeg VET ikke, men jeg tviler sterkt på at du faller ut av ketose på ett måltid thaimat! De fleste er i ketose på opp til 30-50 gram kh om dagen, og noen enda mer. Mange av oss vaker litt inn og ut av ketose uansett, uten at det behøver å gjøre så mye fra eller til, og det er jo en viss forskjell på å ramle ut av ketose på en bøtte is kontra dette. Og jeg tviler sterkt på at du kommer til å oppleve overgangsproblemene på nytt. Kroppen har jo gått gjennom en enorm snuoperasjon som ikke kan sammenlignes. Jeg tror uansett ikke at thaimat er av det verste. Hender jeg kjøper noen satayspyd, og jeg kjenner veldig godt om jeg får i meg noe særlig med sukker. Men at det ofte brukes sukker i maten, vet jeg. Det er snakk om balansering av smak.

Thaimat er forøvrig diskutert her!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 11:47   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ketose, thaimat uten ris?

Jeg spiser ganske ofte thaimat ute, jeg. Det er forskjell fra sted til sted; noen steder smaker maten sukker, andre steder er det "rent". Jeg har aldri falt ut av ketose på grunn av disse måltidene (kjenner det godt på kroppen når jeg gjør det!) - men det hender jeg samler litt vann fordi det er litt saltere enn hva jeg pleier å spise.

Velger som regel en grønn curry med godt med kokosmelk og grønnsaker og kjøtt, eller kylling satay. I Oslo er favoritten min Far East, i en av avstikkerne fra storgata - der har de til alt overmål ostegratinerte greier, som høres helt feil ut, men fungerer utrolig bra med alle de andre smakene. Ellers er også Risbolle i dronningens gate veldig ok - gigantiske porsjoner og greie priser. Ingen av disse stedene er blant sukkerverstingene, heller.

Så lenge man skipper risen/nudlene er thai helt supert - i alle fall for meg!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 15:45   #6
superkisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 29
superkisen er på en erverdig vei

Sv: Ketose, thaimat uten ris?

Da har jeg spist thaimat og det smakte utsøkt Når jeg ser på maten, så er det stort sett kylling, sjampingong, peanøtter, tomat og vårløk. Så dette tviler jeg på inneholder mere enn 10-15 g karbo. Sausen inneholder kanskje litt karbo, men den ligger igjen i bunnen av tallerken, så den spiser jeg ikke.

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 16:41   #7
Livsnytersken
Juniormedlem
 
Livsnytersken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 42
Livsnytersken har en fantastisk aura rundt segLivsnytersken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose, thaimat uten ris?

Var innom her før i dag:
http://lenabeatrice.net/

Se hva hun selv skriver,hyggelig lesing på en lørdag ettermiddag.

Lykke til!

Livsnytersken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo men slurver noen ganger Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose, thaimat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Thaimat (og andre asiatiske retter) gryhelen Middag 16 28-02-11 17:52
Thaimat? EirinBK Ketolysekuren 4 21-02-11 01:06
Ketoner uten ketose. Fjonken Spørsmål og svar 9 16-07-10 08:10
Thaimat! sara Lavkarbo generelt 18 25-09-09 22:57
I ketose uten å gå ned journey Ketolysekuren 19 05-02-09 09:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no