Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-05-07, 10:04   #1
guro_no
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 68
guro_no er på en erverdig vei
Question

Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring?

Uff, igår fikk æ et skikkelig panikk angst anfall..
Har ikke hatt det på ei lang tid, men no har æ tydeligvis for mye å tenke på..

Kjørte ungan til skolen og dro på jobb.
Akkurat setta mæ ned og logga mæ inn på pcen og BANG-- Hjertet galopperte i 200, fikk ikke puste, svetten pipla ut og æ bare tok veska og bilnøklan og stakk rett ut...
Ringte til samboen og spurte om han hadde tid til å møte mæ ( han jobbe heldigvis rett ved siden av)

Har alltid tabeletta med mæ, og hev innpå to sobil og en vival..

Men den tia det tar før dem virke, e helt ubeskrivelig grusom!!!

Vet at det ikke e farlig, men hate å kjenne hjertet hamre vilt og å føle at æ ikke får puste.

helsikes skit, vil ikke ha det sånn!!

Ringte jobben etter en stund, når anfallet va over, og sa at æ hadde fått akutt diare=)

Men æ trur æ vet ka som utløste det, sa ja til å være leder i 17 mai komiteen og fikk vite dagen før at æ må introdusere taleren, gi blomster til forskjellige osv.. Det værste e at æ ikke kjenne de andre foreldrene noe særlig, har bare bodd her litt over et halvt skoleår..

Dessuten skal vi selge hus, kjøpe hus, æ ser etter ny jobb, planlegge bryllup.. Uff, sikkert kroppen som sir ifra at no e det litt mye på gang.

Men usikker som æ e, e æ begynt å lure på om det kunne ha noe med omlegging av kosten å gjøre, og slett ikke va angst?

Noen andre som har opplevd noe lignende?

Kanskje det ikke va angst, men hjerteklapp pga maten?

Takknemmelig for svar!

__________________


Startet på Ketolyse 28. april 2008

Min blogg: Guro_no sin vei til et lettere liv
guro_no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:15   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring?

Hei du Så lenge du tidligere har hatt angst - og dette er noe du kunne kjenne igjen - og med det stress-programmet du har gående, så tror jeg dette var et skikkelig angst-anfall. Som nok hadde kommet om du ikke hadde drevet med en kostomlegging også. Kostomleggingen er jo også en stressfaktor for mange. Særlig hvis endringen er vesentlig.

Håper dagen i dag er bedre.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:15   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring?

Det der var nok et angst-anfall, og med så mye stress som du har i livet akkurat nå, så kan vi være sikker på at ikke maten er årsaken hvertfall. (Og hvem som helst ville stå i risikosonen for å få et panikkanfall midt oppi alt dette.)

Men den kan jo klart være medvirkende årsak, -særlig dersom du har brukt mat for å døyve følelser, og om du er helt i startfasen. Men jeg ville heller kuttet ut festtalen på 17 mai, enn å stoppe med kostholdet for å si det slik. For ved å stabilisere kosthold og blodsukker og sånn, så vil du roe ned den biten av angstanfallene som blir forsterket av maten.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:26   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring?

Dette høres veldig ut som et angstanfall, syns jeg...stressrelatert?
Du har forferdelig mye å tenke på nå. Mange kan få "anfall" av mindre enn det. Jeg syns du skal lytte litt til kroppen din nå. Den prøver å fortelle deg noe.

Når den i tillegg til dette kanskje brått får lagt om kosten sin, så er det kanskje en medvirkende årsak. Ikke ernæringsmessig sett, men kroppen blir nok litt stresset av det og.

Maten alene ville nok ikke utløst et sånt anfall tror jeg...men det kan ha vært "dråpen". I så fall anbefaler jeg deg å avlaste så mye som mulig. Ikke stress kroppen unødig akkurat nå.

Hva med å legge om kosten litt rolig, sykemelde deg en uke og få igjen pusten?

Ta hensyn til helsa di

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:33   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring?

Enig med de andre her, det var veldig mye og tenke på.

Har du barn ? Hva med og la de dele ut blomstene ? Prøv og tenk på at du er ikke alene om huskjøp og planlegging av bryllup. (ikke for og ramse opp alt en gang til )

Veit ikke helt hva jeg skal si, men nå har kroppen din sagt ifra så da er det din oppgave og høre på den...

ehm ja , håper det ordner seg og at du får en fin 17 mai

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 14:39   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring?

Hei
Hvis du er ny på ketolysekuren er selve kostomleggingen en stressfaktor spesiellt hvis du ikke tar ketolysetablettene ( spesiellt magnesium)
Har du vært på ketolysekuren en stund og kroppen er blitt vant til ketose, så er det vel heller stressfaktorene rundt deg som er på spill
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 19:06   #7
guro_no
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 68
guro_no er på en erverdig vei

Sv: Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring?

Takker så mye for svar
Det går mye bedre nå, og magnesiumtab er bestilt

har hatt dette før, så regner nok egentlig med at det ikke har noe med kuren å gjøre.

Men leste om magnesiumtab at de kunne minke bla hjerteklapp, så da fant jeg ut at jeg måtte spørre.


Nå er jeg i ketose, 17 mai er straks over og jeg kan senke skuldrene litt

__________________


Startet på Ketolyse 28. april 2008

Min blogg: Guro_no sin vei til et lettere liv
guro_no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 19:24   #8
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring?

Opprinnelig lagt inn av guro_no, her.

Takker så mye for svar
Det går mye bedre nå, og magnesiumtab er bestilt

har hatt dette før, så regner nok egentlig med at det ikke har noe med kuren å gjøre.

Men leste om magnesiumtab at de kunne minke bla hjerteklapp, så da fant jeg ut at jeg måtte spørre.


Nå er jeg i ketose, 17 mai er straks over og jeg kan senke skuldrene litt


deilig
gikk det bra i dag?
håper det

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 13:56   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring?

Det er nok helt klart stress-relatert ja.
Men hvordan merker man forskjell på stress-anfall og angst anfall? Jeg har hatt noe av det du beskriver i perioder. Kaldsvette, hjerteklapp, følelsen av at blodet rusher ned fra hodet mens hjertet banker kjempehardt, problemer med å puste, øresus.... Det utløses av stress for min del derfor vet jeg at det er stress-anall. Men hva er angsten i tillegg? Spør av nysgjerrighet siden jeg ikke vet så mye om dette.... Heldigvis har det blitt mye bedre etter jeg har lagt om kosthold, men på onsdag hadde jeg det igjen, faktisk så ille at jeg gikk på do og kastet opp midt i arbeidstida for å få noe annet å tenke på...

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 21-05-07 kl 08:53.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 00:08   #10
guro_no
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 68
guro_no er på en erverdig vei

Sv: Hjerteklapp - angst eller kroppslig reaksjon på kostholdsendring?

Det var et veldig godt spørsmål

Jeg har vært plaget med angstanfall tidligere, og da når jeg får det, kommer alt som jeg beskrev i første post samt at jeg blir veldig urolig i kroppen, jeg blir redd, klarer ikke å tenke rasjonelt og får en slags "flukt" følelse.. vanskelig å beskrive.. En periode når jeg var mye plaget, torde jeg omtrent ikke å gå ut, på butikker, være alene hjemme.. blir mye angst for angsten, altså at jeg var redd for å få et angstanfall i en situasjon der jeg ikke bare kunne "gjemme" meg, stikke av.
Klarer ikke å forholde meg normalt til andre, og må være ilag med noen jeg kjenner og som vet at jeg har angst og beroliger meg.
jeg har ellers vært veldig åpen om dette til familie, venner og på den forrige jobben min, og det gjorde det mye lettere/tryggere at de viste om det, for da slapp jeg å bekymre meg for hva de skulle tro hvis jeg plutselig bare måtte gå hjem (feks fra cafebesøk).

Har vært veldig bra lenge nå, og har det veldig godt, så jeg tror nok at det denne gang var mer stress enn angst.. men det har jeg ikke tenkt på før i ettertid

Litt rotete skrevet, men håper du skjønte litt av forklaringen

__________________


Startet på Ketolyse 28. april 2008

Min blogg: Guro_no sin vei til et lettere liv
guro_no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
And eller kylling med vanilje ala La Rèunion Nille Middag 5 30-04-06 22:46
forslag til dagsmenyer på atkins? raven Induksjonen 7 05-10-04 04:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no