Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Pilates-ball!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-05, 18:24   #1
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Pilates-ball!

Jeg kjøpte meg pilates ball på Prix for noen dager siden.. kjempemorro!!

underholdning i timesvis.. sitter på den mitt på stuegulvet og faller av og koser meg.. populær hos alle som kommer på besøk og :P absolutt å anbefale!

70-80kr på prix

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-05, 19:38   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Helene

Jeg kjøpte meg pilates ball på Prix for noen dager siden.. kjempemorro!!

underholdning i timesvis.. sitter på den mitt på stuegulvet og faller av og koser meg.. populær hos alle som kommer på besøk og :P absolutt å anbefale!

70-80kr på prix

Stiiiilig! Supert tips! Er den stor?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-09-05, 19:56   #3
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

litt stor ja. 70cm i diameter kansje.. men den kan punkteres og gjemmes vekk.. men vi har den mitt på gulvet fortiden sitter til og med på den og ser tv

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-05, 20:14   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Vurderer å pumpe opp min jeg også, men jeg er redd for at ungene herjer så mye med den at de skader seg...

  Svar med sitat
Gammel 18-09-05, 20:34   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Kult. Takk for tipset!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 19:16   #6
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Selvfølgelig hadde ikke prix her i byen hørt om det en gang... men jeg gikk og kjøpte med DVD på Intersport, orket ikke vente mere

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 19:49   #7
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Kjøpte min også på prix for halvannen uke siden,men er litt skeptisk.Hva om den bare eksplodere av vekta mi,men den skal ta 125kg.Og den er en hårmagnet,min sorte ball er full av hvite lange hår av vofsen.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-06, 00:25   #8
kaspara
Juniormedlem
 
kaspara sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 52
Innlegg: 30
kaspara er på en erverdig vei

Sv: Pilates ball!

Hei!
Hva er egentlig en pilates ball? er det en sånn svær "badeball"?
hvordan trener man magemusklene foreksempel på den?
Høres gøy ut i det minste!

kaspara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg Svar med sitat
Gammel 27-05-06, 18:13   #9
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pilates ball!

Pilatesboll är en ganska stor boll du kan sitta på. Jag har haft en sådan i drygt ett års tid. Det är väl ganska oregelbunden användning dock... men jag sitter gärna på den när jag ser på tv - inga fötter i golvet..

Man kan göra massor av övningar på den. Jag har en del hemma som jag kan scanna in och skicka som PDF om någon vill ha. Här är en länk till en artikel om bollträning

http://www.friskispressen.se/fp3-04/...lltraning.html

Här är en till länk - http://www.balansboll.nu/ klicka på övningar så får ni förslag..

Köp inte en för billig boll. De brukar lukta ganska kraftigt av plast...

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-06, 18:16   #10
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Pilates ball!

søren meg!! På prix?? *løper ut av døra*

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 23:35   #11
tir na nog
Juniormedlem
 
tir na nog sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 25
tir na nog er på en erverdig vei

Sv: Pilates ball!

Jeg har ofte lurt på hvor de kommer fra - takk for tipset - jeg skal prøve å kjøpe en og !

tir na nog er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 08:24   #12
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Pilates ball!

Drar opp denne 1 år gamle tråden, i håp om at noen har sett billige pilates-baller i det siste!

Takk for fine lenker, monkey! Jeg tror ikke jeg trenger å kjøpe dvd når jeg har sider å se på med tips.

Er dette bra for å trekke sammen løst mageskinn når en gjør mageøvelser og samtidig går ned i vekt? Jeg har midjemål på 96 cm og prøver å krympe 10+ cm.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 08:57   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pilates ball!

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Drar opp denne 1 år gamle tråden, i håp om at noen har sett billige pilates-baller i det siste! .

Ikke veldig lenge siden jeg så det på europris... Skulle ønske jeg hadde plass til en sånn, men når man bor i leilighet er det visse ting som må ofres.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 20:36   #14
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Pilates-ball!

129 kr på XXL sport. http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____43772.aspx jeg kommer meg aldri på Europris, men jeg skal på XXL og handle gave. Får se om en sånn blir med meg hjem! Har dårlig erfaring med Europris. De bruker å være utsolgt når jeg skal ha noe bestemt, eller det var en kampanje som er over.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 20:39   #15
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Pilates-ball!

Og der fant jeg jaggu på Clas Ohlsson! http://www.clasohlson.no/Product/Cat...251222#34-7021

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:57   #16
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Pilates-ball!

Jøss. Jeg har akkurat trent litt med den nye ballen. Syntes først crunch var lett. Men det ble da tungt etter hvert som jeg tok 20 stk. Tok 3-4 øvelser til, og kjenner det godt etterpå.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:44   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Pilates-ball!

Pass på at det er MEMBRAN inn i ballene deres, folkens. Ellers kan de plutselig eksplodere, og dere kan skade dere skikkelig!! Jeg kjøpte en til 250,- kroner nylig, med membran inni. Veldig god, og om den skulle bli skadet, går bare lufta sakte ut av den, den eksploderer ikke. Tror ikke mange av de billige ballene har membran i seg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 08:48   #18
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Pilates-ball!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Pass på at det er MEMBRAN inn i ballene deres, folkens. Ellers kan de plutselig eksplodere, og dere kan skade dere skikkelig!! Jeg kjøpte en til 250,- kroner nylig, med membran inni. Veldig god, og om den skulle bli skadet, går bare lufta sakte ut av den, den eksploderer ikke. Tror ikke mange av de billige ballene har membran i seg.

Kjipt, har kjøpt... Hva slags skade? Hvis en sitter oppå, så skjønner jeg at en detter på rattata i gulvet. Og slår seg. Men annen skade kan det ikke gi, vel?
Jeg mener, biter av ballen som flyr fra en eksploderende ball er myke. De kan vel ikke gi øyeskader f.eks?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 09:51   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Pilates-ball!

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Kjipt, har kjøpt... Hva slags skade? Hvis en sitter oppå, så skjønner jeg at en detter på rattata i gulvet. Og slår seg. Men annen skade kan det ikke gi, vel?
Jeg mener, biter av ballen som flyr fra en eksploderende ball er myke. De kan vel ikke gi øyeskader f.eks?

Nei, det er kun skader fra et evt. fall. Vi snakket om slike baller på Evjeklinikken da jeg var der i april, og de historiene de kom med om folk som hadde fått kroniske ryggplager og andre plager etter å ha ramlet BANG i gulvet pga. eksploderende baller, var nok til at jeg aldri i livet hadde turt å kjøpe en ball uten membran! Huff.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:52   #20
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Pilates-ball!

Hvor kjøpte du din da, Iset?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 13:37   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Pilates-ball!

På Evjeklinikken, men de pleier å ha dem på sportsbutikker.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 12:31   #22
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Pilates-ball!

Er det forskjellige størrelser/diameter på disse ballene?
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 23:19   #23
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Pilates-ball!

Har en jeg å, hatt den i noen år nå, brukes ofte

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 23:40   #24
Superstar
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Pilates-ball!

Jeg har faktisk ens slik ball hjemme i skapet. Den har igget der i noen år. Må dra hjem til barndomshjemmet mitt å hente den. Er verdt et forsøk

  Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 00:14   #25
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Pilates-ball!

Jeg trener en del med min... og mangler jeg en sittepless, så er den fin til slikt bruk også bra for holdningen

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pilates og resultater Kanari Trening 16 09-05-07 11:33
Pilates Daizy Trening 96 03-06-06 15:02
Pilates Hege_ Trening 2 17-04-06 18:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no