Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

dyr og lavkarbo ?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-06, 21:16   #1
tir na nog
Juniormedlem
 
tir na nog sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 25
tir na nog er på en erverdig vei
Question

dyr og lavkarbo ?

Hi sånn dyr folk.., Jeg har nettop kommet tilbake fra ferien i Irland hvor jeg har hester, sauer, kuuer bland annet og de egentlig skulle spise kun gress - sant? ..men sauene som jeg møt likte godt hundfør (tørr) ! De vennlige kuer likte godt brød og hestene likte alt slags høykarbo... Hva er teorien bak dyr og lavkarbo? Er det galt å mater dem alt annet en gress? - er de pellets som gis til høy produksjons farmings dyr rett og slett farlig for dem langvarig? Horses and choclate cake!! you should have seen 'em!
Funny really, men en seriøs sporsmal... noe eksperts der ute?

__________________
smile and the world nearly always smiles back..
tir na nog er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 22:23   #2
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: dyr og lavkarbo ?

hester, kuer sauer og andre drøvtyggere har det best å kun gress om sommeren og høy og litt korn om vinteren. Forer man kuer med mye korn vil de legge fort på seg, man gjør ofte det før slakting, og de pelletsene man forer husdyr består stort sett av korn og de er ikke det beste kuene kan spise, men det gir høyere produkjson. Men derimot vil kjøttet bli mye sunnere om dyret er foret på mest mulig grønt gress. DE skal i allfall ikke ha hundefor.

Forresten når vi snakker om dyr...Visste du at grisers biokjemi og gener ligner veldig på menneskers? Og vet du hva man fetet opp grisene med i gamle dager? Man fetet dem opp med brød, poteter og skummet melk (et gammelt ordtak sier: Skummet melk er bare godt nok for svin og treller). Og vet du hva mange ''eksperter'' mener vi mennesker blir slankere av? brød, poteter og skummet melk...! Tenk litt på det...


Sist redigert av bubavon : 17-08-06 kl 22:33.
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 12:05   #3
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: dyr og lavkarbo ?

Jeg vet ikke hvor lavkarbo hundene mine spiser, men jeg fant fram hjemmesida til fôrprodusenten og hentet ut litt informasjon om innhold i et "normalt" fôr:
Tørket fjærfekjøtt, maisgluten , gjær, egg: Proteinkilder med meget høy kvalitet.
Rødbetmos for god fordøyelse.
Fiskeolje som kilde til omega-3 fettsyrer, EPA-DHA med betennelsesdempende virkning på mage/tarm, og planteolje som kilde til omega-6 fettsyrer for huden og pelsen.


Noe av innholdet varierer ut i fra om det er en valp, en voksen eller en gammel hund.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 14:03   #4
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: dyr og lavkarbo ?

Opprinnelig lagt inn av bubavon

Forresten når vi snakker om dyr...Visste du at grisers biokjemi og gener ligner veldig på menneskers? Og vet du hva man fetet opp grisene med i gamle dager? Man fetet dem opp med brød, poteter og skummet melk (et gammelt ordtak sier: Skummet melk er bare godt nok for svin og treller). Og vet du hva mange ''eksperter'' mener vi mennesker blir slankere av? brød, poteter og skummet melk...! Tenk litt på det...

Godt sagt.
Så et program en gang om dyrehold og spesielt om hengebuk-svin.
Eierne ble rådet av ekspertene til å slutte med å fore dem med brødskalker og poteter, noe som de hadde gjort hele tiden.....ikke rart svina hverken kunne se pga. fettvalker rundt øynene, og heller ikke lenger gå.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo meny hos Fridays Miroslav Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 01-03-06 19:45
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30
Matallergi av lavkarbo ??? Nille Lavkarbo generelt 1 12-12-04 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no