Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det viktig å spise salat til alle måltider?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-06, 08:43   #1
Aadna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 62
Aadna er på en erverdig vei

Er det viktig å spise salat til alle måltider?

Heisann!

Er det viktig og spise grønsaker til alle måltid ?


Sist redigert av Aadna : 06-09-06 kl 11:09.
Aadna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 10:40   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: er det viktig og spise salat til alle måltid ?

Det er iallfall viktig å spise grønnsaker til hvert måltid.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 11:10   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: er det viktig og spise salat til alle måltid ?

Opprinnelig lagt inn av Aadna

Heisann!

Er det viktig og spise salat til alle måltid ?


Nei, ikke nødvendigvis salat, men på Atkins er det viktig å spise grønnsaker til hvert måltid.

Ketose er en kostbar forbrenning, som krever hundrevis av forskjellige enzymer i kroppen for å fungere. Disse enzymene utgjør den kjemiske " fabrikk" som skaffer oss ketoner fra kroppsfettet. De fleste enzymer inneholder mineraler eller er avhengige av vitaminer for å fungere. Det ser ut som om det er viktig med en variert blanding av grønnsaker forå skaffe seg alle slike vitaminer og mineraler.

Det er en av mange viktige grunner til å spise grønnsaker til hvert måltid.

Det er snakk om en god sammensatt variert kost, som gir oss den næringen i trenger og hjelper kroppen til å funke slik den skal !

Det er fullt mulig å spise lavkarbo uten grønnsaker, men da heter det ikke Atkins. Da er du over på mer av "Skaldmans Prinsipper" og må kompensere med mer kjøtt og fett - MYE fett !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 13:46   #4
Aadna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 62
Aadna er på en erverdig vei

Sv: er det viktig og spise salat til alle måltid ?

Hvilken Grønnsaker annbefaler derre?

Aadna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 14:25   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: er det viktig og spise salat til alle måltid ?

Paprika, løk, brokkoli, blomkål, sopp, vårløk, hvitløk, purre, squash, auberginer, agurk, tomat, brekkbønner, asparges, rosenkål... Har jeg glemt noen? Det er jo en jungel. De du bør holde deg unna er mais, poteter, kokt gulrot og kålrot, de to siste iallefall i smååå mengder om du skal spise dem.

Godt tilbehør du kan lage er feks. blomkålstappe eller blomkålris (kokt blomkål funker utmerket som "poteter" til feks. sausemat), stekt sopp og bacon, gjerne surret i fløte til en stuing, agurksalat med/uten rømme...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 15:46   #6
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: er det viktig og spise salat til alle måltid ?

snakket med de som jobber på helsekosten her i gpr og de sa at jeg kunne ta spektro for å få i meg alt jeg trenger(siden jeg ikke liker andre grønnsaker enn agurk og kina kål..skal prøve meg på blomkål mos i dag da så får vi se...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 17:38   #7
Aadna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 62
Aadna er på en erverdig vei

Sv: er det viktig og spise salat til alle måltid ?

Opprinnelig lagt inn av stinasol

snakket med de som jobber på helsekosten her i gpr og de sa at jeg kunne ta spektro for å få i meg alt jeg trenger(siden jeg ikke liker andre grønnsaker enn agurk og kina kål..skal prøve meg på blomkål mos i dag da så får vi se...

er jo bare og spise det? jeg spiser alt nå jeg, bryr meg ikke om smaken lengre!

Aadna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 17:56   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: er det viktig og spise salat til alle måltid ?

Opprinnelig lagt inn av Aadna

Hvilken Grønnsaker annbefaler derre?

I denne liken finner du også en liste over grønnsaker som anbefales. Det er en gu bråte !

Tillatte matvarer på Atkins Induksjon

Opprinnelig lagt inn av Stinasol

snakket med de som jobber på helsekosten her i går og de sa at jeg kunne ta spektro for å få i meg alt jeg trenger(siden jeg ikke liker andre grønnsaker enn agurk og kina kål..skal prøve meg på blomkål mos i dag da så får vi se...

Går du på en ketogen diett og er i ketose er IKKE Spektro nok å ta for å få i deg det du trenger. (Jeg tar Spektro utenom mine daglige doser med grøntfor). For vanlig kosthold er ikke grønnsakene så viktige som de er nå du er i ketose. (Som jeg har forklart i mitt første innlegg i tråden her). Tror neppe at de i helse kosten kan så mye om Atkins. Selv han som har oversatt den gamle boka fra engelsk til norsk har ikke skjønt hva det dreier seg om.... (men det er en annen sak/tråd !).

Det er flott at du vil prøve litt forskjellig i allefall. Litt er bedre enn ikkeno ! Husk at du kan bruke mye krydder og urter i mosen, - da kan du få mange forksjellige smaker !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no