Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Ny her inne!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-08, 20:03   #101
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! Ny her inne!

Nei - det er ikke kjedelig lesing!

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:32   #102
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Opprinnelig lagt inn av Sirius, her.

Nei - det er ikke kjedelig lesing!


Så bra, da kan jeg fortsette å skrive med god samvittighet!

Akkurat vært hos legen, fått målt blodtrykket samt tappet masse flasker med blod. Faren min har hatt flere små hjerteinfarkt og et par hjerneslag, bestefar det samme, og broren min som er i slutten av trettiårene har også hatt et lite hjerteinfarkt. Så best å være føre var.
De skulle måle alt mulig rart, tror jeg så det sto mellom 10 og 15 punkter på lista...

Blodtrykket mitt var 140/70, legen mente det nok var vesentlig lavere når jeg var hjemme og slappet av, enn når jeg akkurat kom til legekontoret.
Ligger på rundt 50 i hvilepuls hjemme. Hun mente det var perfekt.

Fikk også henvisning til øyelege da jeg spesielt siste året har vært mer og mer plaget med dobbeltsyn, og etterhvert skjeling. Fikk for 3mnd siden briller mot det, men nå begynner jeg å se dobbelt selv med brillene.
Ei lita jente i familien vår fikk slike symptomer for et par år siden, og da var det uhelbredelig kreft i hjernen. Pga mye kreft i familien min så blir man jo litt skeptisk når ting plutselig begynner å skje med kroppen. Så får sjekket det også nå.

Så nå er det bare å vente på dommen.

Trening: Nesten ikke gangfør i dag. Om et par timer skal jeg kjøre samme programmet igjen. Lurer på hvordan jeg skal klare å ta knebøy. Men biter jeg tennene sammen så...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 22:33   #103
futuba
Nytt Medlem
 
futuba sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4
futuba er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her inne!

Hei! En pt kan være vel anvendte penger om du er villig til å ta innover deg infoen du får og at denne infoen er relevant selvfølgelig.
Grunnen til at jeg presiserer dette er at uten en indre vilje til å virkelig stå på og gjøre en innsats vil verken en pt eller all verdens penger hjelpe.
Har du guts og får god veiledning underveis kan du nå mye lengre.

Min erfaring med styrketrening er at de aller fleste trener med for tunge vekter ifht utførelse / teknikk. Vi må lære å krabbe før vi kan springe.
Samtidig har de aller fleste ikke nok intensitet / eksplosivitet når de trener, styrketrening = smerte, men den varer heldigvis i korte øyeblikk.
Få noen til å se over din teknikk i øvelsene, fyr opp din indre vilje og stå på!

futuba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogene dietter Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 11:25   #104
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Du tar opp noen veldig vesentlige punkter her.
For det første så er det vanskelig å vite hvor gode resultater en PT kan hjelpe meg med å oppnå så lenge man ikke vet hvor dyktig han er i faget.
For det andre er det jo om man vil klare å sette ut i livet det han/hun prøver å formidle. Om jeg skulle velge å bruke så mye penger på en PT så ville jeg nok vært svært lydig og fulgt anvisningene hans/hennes, hvis ikke hadde det vært bortkastede penger.
Jeg har bestemt meg for å prøve å kjøre igjennom RYP svært dedikert de 13 ukene som grunnprogrammet + ekstrem muskelvekstprogrammen varer, for så å gjøre opp status. Jeg kan etter en uke eller to på RYP få PT/treningsveileder til å se over teknikken min. Men siden RYP har såpass få sett så skal jeg begynne rimelig lavt på vekt og konsentrere meg om å ha full kontakt med musklene hele veien, ta det pent og rolig.
Hvis jeg etter de 13 ukene ikke er fornøyd med hva jeg har fått til på egen hånd skal jeg ta PT opp til ny vurdering.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 09:45   #105
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Lavkarbofrokost

06122008020.jpg
Eggerøre, bacon, jalapeño, tomat og chilimajones.
Snaddermat!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 11:52   #106
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

syk...sammenheng med stort vekttap?

Kan man få nedsatt immunforsvar av å ha gått ned masse kilo på forholdsvis kort tid?
Jeg har hatt influensa 3x på 4 uker, og er nå nedsyltet i forkjølelse, sår hals og uggen form.
Kan kroppen min være i ulage pga stort vekttap, evt at immunforsvaret er nedsatt pga kroppen enda ikke har blitt vant til min nye vekt?

Kommer meg liksom ikke skikkelig på beina, enda jeg tar vitaminer hver dag og bare spiser ren sunn mat.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 12:20   #107
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei! Ny her inne!

Nå har jeg ikke lest så mye i tråden før nå, men det virker som at du trener ganske mye?
Kan du være overtrent? Kroppen er flink til å sifra sånn sett. Og har du trent nå som du er syk?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 07:55   #108
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Nei, faktisk ikke trent så hardt siste par månedene...vært masse styr og stress på jobben, så da har det ikke blitt tid. Har fått trent en og annen gang men ikke så ofte og regelmessig som før. Jeg har heller ikke trent når jeg har vært syk, om jeg kjenner at kroppen ikke er helt i slag så dropper jeg treninga nettopp for ikke å overbelaste kroppen.

Lurer på om jeg ikke har rotet meg borti en halsbetennelse. Får se an formen iløpet av dagen, om jeg er like ille i kveld får jeg ringe legen i morgen - og da skal jeg be om sykemelding frem til jeg tar ferie neste fredag, for nå tror jeg kroppen min trenger hvile for å komme seg. Heldigvis ferie i 16 dager f.o.m. 19/12-04/01. Det blir digg.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 08:24   #109
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Kan det være at jeg rett og slett mangler litt vitaminer? Har ikke tatt noen vitamintilskudd før i de siste ukene... Men spiste omtrent aldri frukt før, så ser ikke hvor jeg skulle ha fått så mye mer vitaminer fra da...?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 19:38   #110
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Fettprosenten går enda ned!

Har ikke brydd meg med å sjekke vekta på en stund.
Dessuten er jeg begynt med kreatin så da vil jeg uansett ha gått opp noe.
Men...jeg bruker speilet som målestokk - og fingrene som fettklyper..
Og jeg har faktisk mistet endel av fettputa på magen de siste ukene. Juhuuu! Jeg klarer ikke gi opp drømmen om sixpack eller iallefall synlige ruter på magen, og skal iallefall gjøre et seriøst forsøk over det nærmeste halvåret på å få dem frem. Så får vi se om jeg klarer å balansere kostholdet slik at jeg oppnår resultater og klarer å holde det ved like.
Jeg er pga ryggen "dømt" til et liv med trening, den fungerer 110% når jeg trener, men om jeg slakker av i flere uker så merker jeg det. Så det bidrar jo til at jeg kan holde det ved like om jeg får dem frem.
Noen som har et godt lokkerop å lære bort?

Temaskifte: Hvorfor skal alltid andre mennesker holde en nede - bevisst eller ubevisst?
Jeg blir så forarget når folk nå sier til meg at "nå må du ikke bli tynnere, da blir du stygg" "nå er du så tynn at du nesten ikke er mann lengre" eller lignende ting. Dette har jeg hørt fra nære venner og familie...
Her har jeg slitt med et skjevt selvbilde lenge, og hatt komplekser for kroppen min, og når man endelig oppnår å være fornøyd - ja nesten stolt av - kroppen sin, så skal man få slikt i fjeset?!
Jeg er klar over at det at jeg ikke har oppgradert garderoben min i større grad (3 t-skjorter, ei skjorte, en strikketvest og 2 jeans siden mars...) gjør at det ser ut som jeg har parkert kroppen i et hjørne i klærne mine, men det rettferdiggjør ikke de kommentarene noen kommer med.
Jeg bruker å fleipe med at jeg ikke kan gå rundt naken hele tiden sånn at de kan se hvor trent jeg er/hvor mye muskler jeg har...er ingen bodybuilder men ingen jeg omgåes/har i familien som har såpass definerte muskler som jeg har nå.
Kan det være misunnelse?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 11:29   #111
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Vært hos legen i dag og fått konstatert kraftig virusinfeksjon i halsen. Sykemeldt inntil videre...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:04   #112
Tinka
Juniormedlem
 
Tinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Troms
Alder: 47
Innlegg: 28
Tinka er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her inne!

Ikke for å fornerme deg på noe vis, men kanskje du burde ta til deg komentarene. Det kan faktisk være at du har fått et litt skjevt kroppsbilde etter flere år med overvekt. Det er noe som heter for tynn, vet du! Og det er slett ikke penere enn for tykk!

Tinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 21:51   #113
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

I know, og jeg er ikke interessert i å bli en "pingle"...derfor jeg trener med muskelvekst for øye. Vil gjerne legge på meg rene muskler, men ikke fett.
Jeg er ikke interessert i å slanke meg mer/bli tynnere, kan godt få vekk litt mer fett men erstatte det med muskler.
Og jeg har bestandig ment at et par kilo for mye ser bedre ut enn et par kilo for lite, spesielt på oss menn. Men jeg er like fullt skuffet over at folk slenger ut sånne kommentarer. Det er klart det ser ikke bra ut når klærne er mange nr for store til meg, men hva har egentlig folk med det? De slengte ikke ut at jeg var feit, hvorfor er det da akseptabelt at de skal komme med kommentarer andre veien.

Skal ta noen nye bilder og legge ut her, så kan dere vurdere for dere selv om jeg virkelig er for tynn...
For å si det sånn - jeg har langt igjen før jeg er noen fitnessmodell...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!

Sist redigert av screwball : 10-12-08 kl 22:18.
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:35   #114
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her inne!

Jeg forstår hva du mener.
Selv har jeg på langt nær gått ned så mye som deg, og i hvertfall ikke med en slik fart.
Men jeg har fått slike kommentarer som at "du skal vel ikke mer ned nå" eller "du må forstå at du ikke har samme kroppen nå, som da du var 18".
Mulig at det viser mer i ansiktet, og når folk har vært vant med at man var litt rundere i kjakene - så ser man nesten undervektig ut. For store klær tror jeg også spiller inn, som du antyder.
For min del, ser jeg gjerne normalvektig ut med klær på, men jeg har definitivt for mye fett rundt magen ennå. Mitt mål var 18 kg ned, og jeg har klart 14 hittil.

Når det gjelder kommentarer om at man er i ferd med å bli for tynn, tror jeg faktisk at de er godt ment. Jeg inbiller meg at mange tror det er et kompliment for en som har vært overvektig å bli kalt tynn.

Lykke til i ditt forsøk på å lokke fram sixpack'en. Hvis det er ditt mål, må du gjerne prøve på det. Men jeg tror ikke du får noen bedre generell helsetilstand av det - det er sannsynligvis mest selvfølelsen som blir sterkere. Selvfølelsen skal dog absolutt ikke undervurderes.

__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:54   #115
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Det er klart at når folk som ikke har sett meg på en stund ser meg nå, får de sjokk.
En kollega som ikke hadde sett meg siden før påske turte først ikke kommentere noe fordi han var redd for at jeg var alvorlig syk.
De kommentarene jeg snakker om er ikke ment som et gratulasjonsklapp på skulderen, for dem har jeg fått massevis av, men derimot en litt sånn syrlig sarkastisk kommentar.

Du har jo oppnådd gode resultater, gratulerer! Siste fettet rundt mageregionen (og hos meg bak mot/på korsryggen) sitter rimelig godt fast.
Mitt mål/ønske om sixpack eller iallefall synlige markeringer av musklene på magen er KUN motivert av kroppsfokus eller hva jeg skal kalle det. Har ingenting med helsegevinsten å gjøre.
Og jeg er jo godt gift med ei dame som ikke er kroppsfiksert og ikke kunne bry seg mindre om jeg har sixpack eller ei (hun liker faktisk ikke svært markerte sixpacker) så presset ligger heller ikke der. Hun var jo glad i meg for 30kg siden også, selv om hun nok foretrekker den jeg er nå.
Ikke sikkert jeg noen sinne klarer å få en så lav fettprosent at rutene blir synlige, men som bildene nedenfor viser er det ikke så mye som skal til, de to øverste kan såvidt skimtes og "omrammingen" av sixpacken samt V'en fra hoftene ned mot lysken begynner også å vises...så gir ikke opp med det første. Får gjøre opp status til badedraktsesongen til våren/sommeren.

Vel, bilder tatt i dag. Helt ærlig - er jeg for tynn? Slik jeg ser ut nå er der jeg selv har satt grensen. "Finpuss" igjen med tanke på fett/muskel-forholdet.
Jeg er ikke så skjev i kroppen, tok bildet selv med telefonen over skulderen...

Edit: Av grunner jeg ikke ønsker å gå mer inn på velger jeg å ta vekk bildene.

Skjønner om noen føler jeg her oppfordrer folk til å gjøre akkurat det jeg lenger opp skriver at jeg blir forarget over, men er en vesentlig forskjell på når venner og familie kommer med sånne kommentarer og om man får høre at man er for tynn av noen ukjente inni internettet...
Jeg har iallefall fått et nytt liv og det er det viktigste!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!

Sist redigert av screwball : 04-01-09 kl 21:37. Årsak: Av grunner jeg ikke ønsker å gå mer inn på velger jeg å ta ned bildene...
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:46   #116
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: Fettprosenten går enda ned!

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Jeg bruker å fleipe med at jeg ikke kan gå rundt naken hele tiden sånn at de kan se hvor trent jeg er/hvor mye muskler jeg har...er ingen bodybuilder men ingen jeg omgåes/har i familien som har såpass definerte muskler som jeg har nå.
Kan det være misunnelse?

Du skal ikke se bort fra at misunnelse kan være en grunn. Eller at noen av de du omgås synes du har blitt litt vel mye opptatt av diett/trening/utseende.
Jeg tror alle beundrer en flott kropp. Men det gir ikke så mye sympati om det kommer tydelig fram at denne personen er "over gjennomsnittet" forfengelig i forhold til egen kropp. Du kjenner sikkert til typen som alltid går i T-skjorter som fremhever musklene og som (alt for) ofte finner en grunn til å gå i bar overkropp. Da er det mer "respektert" å ha en veltrent kropp som kun vises når det er naturlig.
Sannsynligvis bunner dette i misunnelse, men det kan sikkert en ekte psykolog gi et skikkelig svar på .

Opprinnelig lagt inn av screwball

Vel, bilder tatt i dag. Helt ærlig - er jeg for tynn?

Min mening :
Tynn? : ja
For tynn? - nei!

__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 17:19   #117
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Var bedt bort i går kveld.
Kan jo trygt si jeg var spent på hva vi kom til å få servert av mat og drikke. Fryktet en større sprekk.
Men fikk god rødvin, og maten var fondue. Masse gode grønnsaker og marinert kjøtt som vi tredde på spyd og kokte i peanøttolje. Sweet!
Var kanongodt og deilig å vite at alle kcal i oljen ikke hadde noe å si. Jeg var sikkert den eneste der som egentlig kunne spise med god samvittighet
Flaks!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 17:54   #118
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

oooh fondue, nice! herlig å spise med god samvittighet. Bildene ser kjempebra ut! Som nevnt så er du tynn, men ikke for tynn! Du ser veldig trent ut Gratulerer, fantastisk bra gjort!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 07:56   #119
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Takker for trivelige kommentarer!

Røk på en kraftig virusinfeksjon i halsen så har vært sykemeldt i to uker.
Gått på smertestillende for i det hele tatt å klare å svelge. Kraftig opphovnet i halsen så har gått med en ekkel kvelningsfølelse når jeg omtrent ikke har klart å svelge.
Så jeg har vært kraftig stillesittende i to uker...og vært mer eller mindre syk siden første uka i november. Over 6 uker syk, det er ny rekord for meg!
Begynner å slippe taket nå - og nå har jeg fri i 16d, så satser på at jeg rekker å komme meg skikkelig.
Så blir det oppstart på RYP når hverdagen igjen melder seg.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 09:10   #120
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Vel, så er vel det bevist for min del - ketolyse med alt det innebærer har ikke hatt noen negativ innvirkning på helsen min.
Om legen fant noe humbug i alle prøvene mine skulle jeg få vite det innen et par dager, men siden det nå er gått flere uker og jeg ikke har hørt noe, så regner jeg med at alt er vel!
*Peke nese til alle rundt meg som mente jeg kom til å få et avsindig høyt kolesterolnivå av alt fettet jeg tyller i meg*.

Begynner sånn smått å komme meg fra virusinfeksjonen i halsen, så satser på at jeg i januar kan komme skikkelig igang med trening igjen.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 16:19   #121
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hei! Ny her inne!

grattis med vektnedgang. Ikke bry deg om kommentarene. Har du en skikkelig god kompis, kan du jo drøfte det med ahm og få synspkt både på ditt fokus, kropp, trening osv. Syns du ser flott ut, og så kan du jo unne deg noe nytt og fint etetrhvert!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 19:11   #122
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Jepp, gjett om jeg skal på januarsalg!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:24   #123
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Skjedde noe moro i går!
Mamma ba oss på kaffe og vafler. Jeg tok da med meg en Anton Berg sukkerfri sjokolade som jeg bruker.
Men da jeg kom dit hadde hun klart å spa opp oppskriften på lavkarbovafler fra ketolyseboka, vært på helsekosten og skaffet soyamel med 3g karbo pr 100g, og stekt en svær haug med lavkarbovafler til meg, og vanlige til de andre. Tine smør og seterrømme hadde hun også fremskaffet.
Bøyer meg i støvet!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!

Sist redigert av screwball : 29-12-08 kl 07:48.
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:44   #124
Susse
Medlem
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 47
Innlegg: 111
Susse er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her inne!

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Skjedde noe moro i går!
Mamma ba oss på kaffe og vafler. Jeg tok da med meg en Anton Berg sukkerfri sjokolade som jeg bruker.
Men da jeg kom dit hadde hun klart å spa opp oppskriften på lavkarbovafler fra ketolyseboka, vært på helsekosten og skaffet soyamel med 3g karbo pr 100g, og stekt en svær haug med lavkarbolapper til meg, og vanlige til de andre. Tine smør og seterrømme hadde hun også fremskaffet.
Bøyer meg i støvet!

For en mamma ! Det er utrolig hyggelig når noen gjør sånt. Du er heldig.

__________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22778
Susse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 14:27   #125
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Ny her inne!

Så omtenksomt og hyggelig gjort!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no