Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-11, 12:04   #526
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Hei alle sammen, en liten gladnyhet! Jeg har faktisk nådd mitt 1. delmål:

-10KG!!!!!! HUrraa(faktisk -10.1kg for å være helt nøyaktig). Nå har jeg kun 700gram igjen før jeg har nådd målet mitt om 80kg i første omgang. Håpet og "ekstra" målet før nyttår er å kunne se 7 tallet på vekta!!

  Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 12:56   #527
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Hurra!!! Gratulerer så mye! Flinke jenta!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 11:45   #528
jegviljegskaljegmå
Medlem
 
jegviljegskaljegmå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: fredrikstad
Innlegg: 94
jegviljegskaljegmå er ny på veien

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

hurra hurra. da er endelig resultatene fra legen kommet!
forbedringer på alle prøver. suuuuuuuuuuuuper fornøyd.
så folkens. nå har jeg det svart på hvitt. LAVKARBO gjør enn frisk :0)
veldig veldig morro.
feiret med en kilo til i minus... hurra...

__________________
en dag av gangen
jegviljegskaljegmå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo generelt Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 11:46   #529
jegviljegskaljegmå
Medlem
 
jegviljegskaljegmå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: fredrikstad
Innlegg: 94
jegviljegskaljegmå er ny på veien

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

[quote=LadyLike;1260254]Hei alle sammen, en liten gladnyhet! Jeg har faktisk nådd mitt 1. delmål:


hurra hurra flink du er

__________________
en dag av gangen
jegviljegskaljegmå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo generelt Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 14:40   #530
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av jegviljegskaljegmå, her.

hurra hurra. da er endelig resultatene fra legen kommet!
forbedringer på alle prøver. suuuuuuuuuuuuper fornøyd.
så folkens. nå har jeg det svart på hvitt. LAVKARBO gjør enn frisk :0)
veldig veldig morro.
feiret med en kilo til i minus... hurra...

Dette er veldig hyggelig å lese! Så bra!!!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 14:41   #531
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Hei hei!

Er spent på hvordan det går med dere?

Jeg har vært på vekta på veiedagen i dag og kan notere 400gram i minus. Må være tilfreds med det, for jeg tror ikke at kroppen er villig til å slippe så veldig mange kilo til. I såfall er jeg ganske sikker på at det kommer til å gå kjempetreeeeegt. Men men. Greit det. Kanskje er drømmevekta ikke realistisk i det hele tatt, men tiden vil vise. Jeg spiser min mat og trimmer min trim.

Klappet meg selv på skudrelen etter å ha latt være å smake på verdens beste lussekatter som jeg bakte på mandag. Det å stå i mot den deilige lukten av nybakt gjærbakst er virkelig ikke lett, men det gikk det også! Hurra!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 20:24   #532
jegviljegskaljegmå
Medlem
 
jegviljegskaljegmå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: fredrikstad
Innlegg: 94
jegviljegskaljegmå er ny på veien

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

hei :0)
ville bare titte innom og ønske dere alle en riktig god jul.
stooooooooooor kos

__________________
en dag av gangen
jegviljegskaljegmå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo generelt Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 21:54   #533
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Kan jeg få henge med dere, har dere plass til en til? Skal ned fra 90 til 70, og synes veien er lang og tung "alene"...... er på 85,2 nå.... gikk opp fra 84,2 pga julebord på lørdag Begynte 16 oktober... så raser ikke akkurat avgårdet...

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:35   #534
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av jegviljegskaljegmå, her.

hei :0)
ville bare titte innom og ønske dere alle en riktig god jul.
stooooooooooor kos

Takk for det! Sender gode ønsker din vei også! Riktig god jul!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:37   #535
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Kan jeg få henge med dere, har dere plass til en til? Skal ned fra 90 til 70, og synes veien er lang og tung "alene"...... er på 85,2 nå.... gikk opp fra 84,2 pga julebord på lørdag Begynte 16 oktober... så raser ikke akkurat avgårdet...

Hei hei og velkommen! Det er dessverre ikke særlig liv i denne tråden for tiden, men kanskje du kan hjelpe til å rette litt på det!

Forstår godt at veien virker lang og tung, men vet du? Jeg har nesten gått hele den veien du har foran deg og det har vært en vei som har gått fort! Jeg følger deg gjerne på veien, så skriv!

Ønsker deg masse lykke til!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:52   #536
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Hei hei og velkommen! Det er dessverre ikke særlig liv i denne tråden for tiden, men kanskje du kan hjelpe til å rette litt på det!

Forstår godt at veien virker lang og tung, men vet du? Jeg har nesten gått hele den veien du har foran deg og det har vært en vei som har gått fort! Jeg følger deg gjerne på veien, så skriv!

Ønsker deg masse lykke til!

Takk for det!!

La merke til det var litt daffe tilstander her... men håpte at kanskje 1 eller 2 hang med hvertfall

Den føles vel ekstra lang siden jeg har kjempa mange år med overvekten, og ingenting har klart å rikke vekten før nå Mer er godt å se andre har tråkke stien for meg

Det jeg sliter med nå er å komme meg i ketose igjen etter lørdagens utskeielse.... jeg fatter ikke hva som skjer, og det blir jeg skikkelig demotivert av men men..... er vel kroppen som streiker igjen... jeg er jo insulinresistent , så kampen er jo konstant...

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 09:03   #537
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Halloen, jenter!

Er dere travle i førjulstiden?! Jeg håper det lages mange gode stunder der ute og at dere har det bra!

Jeg har vært på vekta denne onsdagen som vanlig på onsdager og kan rapportere om et tap på 800gram siste uken. Vekta stanset på 74,4 og nå er målet å holde den under 75 til over jul. Det skal gå veldig fint.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 20:39   #538
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Halloen, jenter!

Er dere travle i førjulstiden?! Jeg håper det lages mange gode stunder der ute og at dere har det bra!

Jeg har vært på vekta denne onsdagen som vanlig på onsdager og kan rapportere om et tap på 800gram siste uken. Vekta stanset på 74,4 og nå er målet å holde den under 75 til over jul. Det skal gå veldig fint.

Hei alle sammen,

beklager at det har vært så stille fra min side. Jeg har hat så mye å gjøre i d det siste. Ikke har det skjedd noe særlig på vekta heller. Jeg står ganske stille, men det er helt ok. jeg har jo greid 10kg, så målet mitt er bare å holde det nede

Ellers håper jeg at alle får en fantastisk jul, jeg skal prøve å være litt mer aktiv i det nye året!!!



GOD JUL!

  Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:20   #539
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Hallo damer, hvordan har deres jul vært? Jeg har gått opp 2kg, ikke uventet siden jeg tok meg HELT fri og spiste masse godis. Huff huff, men det var som forventet derfor er det nå bare å gå tilbake til det vanlige livet

Har mye å gjøre på jobben og merker at jeg må passe på så jeg ikke havner i gamle dårlige vaner med å spise godis når jeg er litt sulten.

Nytt mål: 75kg - 7kg innen august

  Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 15:41   #540
jegviljegskaljegmå
Medlem
 
jegviljegskaljegmå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: fredrikstad
Innlegg: 94
jegviljegskaljegmå er ny på veien

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

hei alle sammen. titter innom og ønsker alle et riktig godt nytt år

__________________
en dag av gangen
jegviljegskaljegmå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo generelt Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:46   #541
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Heisann! jeg skal sparke det nye året igang med ekstrem dietten til spis deg slank, da slipper jeg å fundere på om jeg spiser noe feil og får forhåpentlig ett spark på fettet

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 00:06   #542
Plinoto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 33
Plinoto er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Hei alle sammen. Tilbake etter en lang nett og matpause. Ikke det at jeg har spist så "ille galt" men det har vært lite system. Nå er jeg tilbake på det som er best for meg.

Godt nyttår alle sammen.

Plinoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 11:18   #543
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Jeg har nå lagt opp et nytt delmål, -6kg innen August 2012. Da har jeg greid 17kg og er der jeg startet når jeg ble gravid. Så er målet å komme ned til 70kg i løpet av 2012. Men det må jeg først se an etter at jeg har nådd målet på 75kg. Det kan hende at jeg synes det er bra nok.

Jeg har nesten ikke fått trent i desember pga mye jobb og mye andre aktiviteter med familie ++
Det blir deilig å få rutinene på plass igjen med trening 2-3 ganger i uken og vanlig mat. Jeg tror jeg har gått opp til 81.5kg i løpet av julen, jeg var en liten periode nede på 79.9 men det varte ikke veldig lenge. var nok en god dag

Så jeg setter min start vekt for januar til 81.5 også får jeg heller bli positivt overrasket hvis det er lavere neste uke.

Spørsmål til dere: Når dere har vært "slappe" og ikke vært så nøye på lavkarbo/ikke lavkarbo en periode. Går dere da for en HARDCORE versjon i en liten periode, for å få i gang fettforbrenningen? Jeg har nå bare fortsatt med min "vanlige" mat, men lurer på om jeg skal øke fettet betraktelig og gå helt ned på karbo en liten periode for å få i gang kroppen igjen. Spiser egentlig 1 tynne skiver med dansk rugbrød om morran, men kan fint bytte de ut med lavkarbobriks hvis det er bedre intill videre.

Hva tenker dere?

(ps. jeg skal være mer aktiv fremover, lover å være innom siden minst 1 gang om dagen for å skrævle med dere. Beklager skrivetørken, men motivasjonen har ikke vært helt på topp og jobben har tatt overhånd før jul!)

  Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 14:06   #544
Pernella
Juniormedlem
 
Pernella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 16
Pernella er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Hei alle sammen og godt nytt år!

Nå har det gått et halv år siden jeg var på sist og ting og tang har skjedd.
Sto godt på i starten, men hadde ikke nok kunnskap eller "støtte" så lavkarbo ble glemt og høykarbo var tilbake...

Nå har jeg i desember tatt tak igjen og virkelig fått fatt på sakene!
Greide å gå ned 6 kg i desember og er strålende fornøyd med fasongen
Spiser raw food, bruker cocosa og baker mitt eget brød som gjør at dette ikke lengere er så vanskelig. Har mistet 5 cm rundt midjen og mere skal bort

Må bare si at det er veldig gøy å lese hvordan dere har stått på

Det er virkelig en åpenbaring når menyen og maten blir mer spennende enn salat til alle måltider og når muligheten for å spise brød er der.
Veldig greit å ha når man er litt fysen eller bare vil ha en enkel frokost.

Skal følge opp mere her og holde motivasjonen oppe!
Husk, mennesker kan inspirere deg, men du må finne motivasjonen selv!

Ha en flott dag!

__________________


Pernella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 14:12   #545
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Hei alle sammen og godt nytt år!

Jeg gikk rett i snopfella i julen. Ikke høykarbosnop, men det gjør visst ikke noe godt for kroppen å spise lavkarbosnop heller. Jeg ble en erfaring rikere og litt sånn passe forundret over hvordan denne kroppen min fungerer.

Jeg har veiedag i morgen og har utsatt tallenes tale frem til det, men snikkikking på vekta de siste dagene ga meg et realt spark bak. Jeg kan faktisk ikke tillate meg noe utenom den vanlige kosten uten at jeg må betale med vektoppgang. Litt irriterende faktisk! .

Jaja. Jeg satser på easy come - easy go og gjorde bråforandring fra i går. Back to basic og håper at kroppen takker meg. Det kjennes bra ut, så jeg tror det skal gå fint.

Har satt meg et vektmål frem til påske som starter med palmesøndag den 1. april. Da skal vekta stanse på 72 kilo. Samme hva utgangsvekten er i morgen.

I tillegg har jeg treningsmål for ukene fremover. Jeg beholder mitt mål fra før jul og setter 3000 utførte treningsminutter/måned.

I dag skal jeg på en time qigong for første gang og gleder meg veldig til å prøve ut dette. At jeg gjør unna en time zumba og en time styrke før den timen med qigong nevnes bare i en bisetning... . Jeg er klar!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 14:15   #546
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av LadyLike, her.

Spørsmål til dere: Når dere har vært "slappe" og ikke vært så nøye på lavkarbo/ikke lavkarbo en periode. Går dere da for en HARDCORE versjon i en liten periode, for å få i gang fettforbrenningen? Jeg har nå bare fortsatt med min "vanlige" mat, men lurer på om jeg skal øke fettet betraktelig og gå helt ned på karbo en liten periode for å få i gang kroppen igjen. Spiser egentlig 1 tynne skiver med dansk rugbrød om morran, men kan fint bytte de ut med lavkarbobriks hvis det er bedre intill videre.

Hva tenker dere?

Jeg føler jeg ikke kan nok og ei heller har erfaring angående det du her spør om for å kunne gi deg et godt svar, men jeg har stilt meg selv det samme spørsmålet og har valgt å gi meg selv en hardcore start for å få igang kroppen etter sjokket i julen. Jeg ønsker å få igang fettforbrenningen omgående og tenker at jeg må hjelpe kroppen med å klare det.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:11   #547
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Og jeg kjører på med ferdig laga diett for at ting skal skje Er spent på om det har noe virkning!!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 15:00   #548
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg føler jeg ikke kan nok og ei heller har erfaring angående det du her spør om for å kunne gi deg et godt svar, men jeg har stilt meg selv det samme spørsmålet og har valgt å gi meg selv en hardcore start for å få igang kroppen etter sjokket i julen. Jeg ønsker å få igang fettforbrenningen omgående og tenker at jeg må hjelpe kroppen med å klare det.

Takk for svar uansett, jeg tror nemlig også at jeg burde ta en "hardcore" start igjen for å få i gang fettforbrenningen. Jeg skal se om det hjelper på vekta at jeg rett og slett stopper snop (hjelper med krom) og starter å trene igjen. har nesten ikke fått trent på 3 uker pga alle familieaktivitetene + overtidsarbeid for både mannen min og meg. Ikke bare lett å få til alt i en stressende hverdag!

PS. STÅ PÅ, dette klarer vi!!!

  Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 15:00   #549
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Hei jenter/damer! Hvordan har deres helg vært?

Jeg har faktisk klart å gå ned igjen de 2 kiloene jeg gikk opp over jula, men jeg mistenker at mye av det er tapt muskelmasse pga manglende trening. Det skjer så mye på ettermiddagene for tiden, så jeg får rett og slett ikke tid til å trene...

Utrolig frustrerende når jeg vet at jeg har godt av det og TRENGER det. Men jobbern kommer først, så familien og familien min krever at jeg er litt mer hjemme for tiden. Sånn er livet

I dag skulle jeg egentlig trene, men vi må få kjøpt dusjkabinett + nytt gulv. Det er kun i dag vi har tid til det..herlig!

  Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 19:35   #550
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Hallais!

Jeg har gått ned 2,6 kg siden tirsdag, love it!!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Venninner på besøk Henriksen Spørsmål og svar 5 03-09-10 19:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no