Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Cocosa og Udos choise?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-04, 01:38   #1
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av
Question

Cocosa og Udos choise?

Nå har jeg sett igjennom trådene for kosttilskudd for å se om noen av dere skriver om ovennevnte produkter før jeg maser om dem. Men nei da, ingen nevner dem her, men det ser ut som veldig mange bruker akkurat disse produktene her inne. Cocosa tror jeg jeg har lest om; er det kokosfett?

Er det noen som føler seg kallet til å fortelle litt om disse produktene? Da ville jeg blitt glad. Holder nemlig på å oppdatere meg på kosttilskudd. Vil gjerne bruke de beste produktene, som kan hjelpe meg med mitt mål om å gå ned i vekt.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 10:45   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Her er det info om Cocosa:

Kokosolje fra "livets tre"

          • Ideell i lavkarbohydratdietter
          • Godt for skjoldbruskkjertelen
          • Gir energi som varer lenge
          • Stimulerer fettforbrenningen
          • Styrker immunforsvaret
          • En kilde til skjønnhet
I vestlige land assosieres gjerne kokospalmer med sommer, sol og deilige strender. For de innfødte i tropiske land har derimot kokospalmen en helt annen betydning. De kaller den for "livets tre" - og ikke uten grunn. Alle delene av treet benyttes i deres daglige liv: Bladene utgjør beskyttelse mot vær og vind som tak, stammen benyttes som ved og kokoshamsen blir fort til et sterkt tau vha kyndige hender. Kokoskjøttet benyttes i mat, og er en deilig smakstilstetning i bl.a. varme kurrygryter. Sist, men ikke minst, er kokosnøtter råvaren som benyttes når det skal lages kokosolje - en olje med naturlig lang holdbarhet og mange spennende helsefordeler.



Sunnere liv med kokosolje

Forskningen viser at tiden er moden for å se på fett med nye øyne. Studier gjort på kostholdsprogrammer med høyt inntak av fett og protein og lite karbohydrater, understreket fettets viktige rolle i et sunt kosthold. På de tropiske øyene har de forstått dett lenge: de inntar 60 % av energien fra fett, og av dette utgjør kokosolje hele 80 %. Overvekt, hjerte- og karproblemer, kreft og andre degenerative sykdommer opplever de sjeldent. Derimot viser en rekke studier at når de adopterer vårt vestlige kosthold, innhentes de snart av de samme livsstilssykdommene som oss.

Kokosolje og de essensielle fettsyrene

Kokosolje erstatter ikke de essensielle fettsyrene; Omega 3 og 6, men vil øke opptaket og utnyttelsen av disse. Sammen utgjør derfor kokosolje og tilskudd av essensielle fettsyrer en ideell fettbasis i kostholdet.

Kokosoljens sammensetning

Kokosolje består av ca. 2% flerumettet, 6% enumettet og 92% mettet fett. 68 % av det mettede fettet er mellomlange fettsyrer, og det er disse som gjør kokosolje til en helseolje. Disse fettsyrene fordøyes og forbrennes lett, inneholder færre kalorier enn annet fett og reduserer infeksjoner m.m. I uraffinert kokosolje finner vi også et bredt spekter av vitaminer, mineraler og antioksidanter, som ytterligere øker helsefordelene.

En god energikilde

Kokosolje gir en rask innsprøytning av energi. Kokosolje gir også energi som varer, i motsetning til høyglykemiske karbohydrater, som forårsaker svingninger i blodsukker, insulin og energi. Ikke minst stimulerer kokosolje skjoldbruskkjertelen. Denne hormonkjertelen styrer kroppens stoffskifte; er den for lavt "justert" går kroppen på lavbluss; vi blir trette og lett overvektig. I USA har kokosolje vist så lovende resultater at det nå forskes på om den kan erstatte stoffskiftemedikamenter.

Mer fett og protein - mindre karbohydrater

Forbrenningen påvirkes ikke bare av skjoldbruskkjertelen, men også direkte av næringsstoffene vi inntar: karbohydrater reduserer fettforbrenningen, mens proteiner og fett øker den. De mellomlange fettsyrene i koksolje øker forbrenningen mer enn proteiner, og opptil tre ganger mer enn animalsk fett. I følge et studie kan de øke fettforbrenningen med hele 50% i løpet av en uke. Når forbrenningen øker, reduseres ikke bare kroppsfettet, men også kolesterolet.

Et fornuftig kostholdsprogram for lavere vekt og bedre helse er derfor:
      • Øk inntaket av grønnsaker, kokosolje, essensielle fettsyrer, gode proteinkilder,
      • reduser inntaket av karbohydrater
Styrker immunforsvaret


Det er mange måter å forsvare seg mot sykdomsfremkallende mikroorganismer: babyer som har et svakt utviklet immunforsvar, bruker stoffer fra morsmelken. Den inneholder hele 12 % av den immunstyrkende fettsyren laurinsyre. I kokosolje er det hele 48 % laurinsyre og 15 % andre mellomlange fettsyrer.

Klinisk erfaring og forskning bekrefter nå de unike immunstyrkende effektene til disse fettsyrene. De eliminerer virus, bakterier, sopp og parasitter som ligger til grunn for en lang rekke hverdagsplager. Ved å tilføre kokosolje i kosten kan vi derfor avlaste immunsystemet og hjelpe kroppen til å kvitte seg med infeksjoner.

Godt for hud & hår

Beboerne på de tropiske øyene benytter kokosolje både utvendig og innvendig, og er kjent for sin skjønnhet. Kokosolje avkjøler og fukter huden, samtidig som fettsyrene hjelper å understøtte hudens eget immunforsvar. Benytt den derfor til å lindre hud- og hodebunnsproblemer, og i din daglige skjønnhetspleie; som lotion til ansikt og kropp, en effektiv sminkefjerner og en luksuriøs hårkur. Kokosolje absorberes lett, og etterlater derfor ikke en fet og glinsende hud ved påsmøring i tynne lag. For best effekt; bruk også innvortes.

Bruk kokosolje hver dag

Bruk minimum en spiseskje kokosolje hver dag. For å maksimere energi, fettforbrenning og immuneffekter kan du gå opp til både 3 og 4 spiseskjeer. Fett og oljer skal bearbeides av leveren, og tålegrensen varierer fra person til person. Oppstår kvalme og uvelhet, trapp ned doseringen og bygg deg gradvis opp til anbefalt dosering.

Vær nøye med kvaliteten

Det meste som tilbys av kokosolje på markedet er fremstilt av soltørket kokoskjøtt som lett utsetter for mugg. For å fjerne dette og annen forurensning blir oljen kjemisk raffinert, og mye av oljen herdes. Det tilbys også uraffinerte oljer av varierende kvalitet. De som fremstilles ved hjelp av gjæring eller hurtigtørking har ikke den optimale smaken og friskheten som kjennetegner oljer som kaldpresses direkte fra ferskt kokoskjøtt. Ved å velge oljene i Cocosa-serien er du sikret det ypperste av kvalitet.

Cocosa Extra Virgin Coconut Oil

Cocosa Extra Virgin gir deg en eksotisk duft og smak av de tropiske øyer: Bare det ferske, rene, hvite kjøttet fra håndplukkede kokosnøtter med høyt nærings- og smaksinnhold blir brukt til å kaldpresse oljen. Innen 2 timer etter at kokosnøtten åpnes, utvinnes oljen gjennom en sentrifugeringsteknologi som på en enestående måte bevarer den nydelige smaken og duften av kokos i tillegg til det brede næringsspekteret: laurinsyre, andre mellomlange fettsyrer, vitaminer, mineraler og antioksidanter, som beskytter oljen og gir den naturlig lang holdbarhet og stabilitet. Cocosa Extra Virgin gir deg hele spekteret av kokosoljens fordeler; benytt den som kosttilskudd og som smakstilsetning i mat.

Cocosa Pure Coconut Oil

Cocosa Pure Coconut Oil er den optimale matoljen: uten smak og lukt, og rik på laurinsyre og andre mellomlange fettsyrer. Oljen presses av tørket kokoskjøtt, uten bruk av kjemiske løsningsmidler og raffineres på skånsom måte for å fjerne de finere næringsstoffene som ødelegges ved høy varme. Den egner seg derfor ypperlig til steking og annen matlaging, og for deg som ønsker en høykvalitets kokosolje uten smak og lukt.





Her finner du oppskrifter med Cocosa (PDF-file)
http://www.mamut.com/homepages/Norwa..._kokosolje.doc

Alle er ikke lavkarbo, så pass på !!


Og her står det litt om fettsyrer og Udu's choice
http://www.mamut.com/homepages/Norwa.../newsdet14.htm

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 13:38   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av
Question

Wow

Tusen takk for flott informasjon. Kjempeglad for fyldige svar Dette er det nok mange andre også som kommer til å ha glede av .


Jeg løper og kjøper!!!


Har nå noen spørsmål. Det er noe i det at når man lærer noe nytt, så skjønner man hvor lite man vet ; )

Er det bedre å steke sin mat i ekte smør enn i olivenolje? Eller kan man rett og slett bruke Udos choise eller Cocosa til å steke mat i også?

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste

Sist redigert av nalana : 04-09-04 kl 13:41. Årsak: endre oppstilling
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 13:42   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det ENESTE som er sunt å bruke til steking er ekte smør og kokosolje! (Ikke ekstra virgin).

Oljer tilsettes etter steking.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 13:56   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Det er jo...

...kjempefint!

Det smaker jo best også med smør

Har ikke testet kokosolja enda, men regner med at jeg kommer til å svelge den. Regner med den er litt for eksklusiv til å bruke som stekeolje. Vi får se.

Takk for raskt svar HP!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 13:59   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Der er 2 typer Cocosa, den hvite er extra virgin den er beregnet som kosttilskudd, og er uegnet til steking. Også får du en klar en til halve prisen, den er beregnet på steking.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 14:25   #7
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Ja visst,

det sto å lese i informasjonen Nille har lagt ut.

Synes nå allikevel det høres ganske råflott ut. Kan selvfølgelig være at jeg synes det er ok når jeg først kjøper oljene. Prisene vil være ganske avgjørende for om jeg kjøper begge, for jeg vil ha Udos choise også, + en del annet kosttilskudd jeg mangler. Blir det for mye å ut med på en gang, så steker jeg maten min i smør

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 22:03   #8
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg kjøpte begge galssene og det er bare stekevariante det blir brukt noe særlig av. Jeg har ikke funnet noen god måte å få i meg EV variaten på enda - bortsett fra Cocosakake og det er ikke hverdagsmat. Men det jeg skulle si er at jeg steker alt (steker mat omtrent hver dag) i Cocosa i teflonpanne, og da går det omtrent ett glass i måneden. Det betyr altså ikke økonomisk ruin.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 06-09-04, 00:37   #9
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Ingen tittel

Godt å høre Guro

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-01-06, 20:28   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Ingen tittel

*dytte*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 01:09   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosa og Udos choise?

Dytter videre. Kosttilskuddscocosaen kan sikkert bare smøres over varmt kjøtt, kan den ikke? Er ikke det godt da?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan bruker dere Cocosa? Iset Atkins kosthold 33 02-09-12 14:21
Cocosa kokosolje - Extra Virgin eller vanlig? donjuanwannabe Atkins kosthold 21 11-03-10 12:29
Feriesprekk, Cocosa og litt av hvert... elian Induksjonen 5 17-08-04 12:00
kan jeg blande inn kokosfett (cocosa) i grøten? Iset Barns kosthold 15 06-04-04 09:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no