Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nødrop fra en stor seng

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-10, 22:54   #1
hernon
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 109
hernon har en fantastisk aura rundt seghernon har en fantastisk aura rundt seg

Nødrop fra en stor seng

Advarsel:Langt
Nå trenger jeg hjelp fra dere kloke hoder.

Som jeg har skrevet i andre innlegg så gikk jeg ned ca 30 kg for ca 30 år siden med en "hjemmesnekret" lav cabo diett.
Siden det har jeg ikke tenkt særlig vesentlig på kosthold, vi har levet sunt til hverdags og unt oss det vi har ønsket.

Etter at jeg ble dumpet av en hest som ikke skjønte at man ikke skal sparke en som ligger nede, har jeg bak meg et langt sykeleie og rimelig passiv rekonvalesens. Og jeg er blitt skikkelig feit!
Så for ca tre uker siden bestemte jeg meg for at noe måtte gjøres - og fant forumet her. Har ingen bok ( bor ikke i Norge og syntes det ble vel dyrt) Men er evig optimist, "dette kan jeg jo"

Gikk kjapt ned 4,5 kg..så stillstand.
Men jeg har de siste dagene følt meg såpass dårlig at jeg fant ut jeg måtte registrere maten på Mat på data - og fikk sjokk:
Jeg har i gjennomsnitt spist 800-1000 cal , idag 874, derav 64.3 g protein, 67.1 g fett og 2.5 carbs.

Det er jo ikke rart at jeg føler meg ynkelig!
Men problemet er at jeg er stappmett. og jeg har aldri spist så mye fett, dvs aldri før jeg ble sengeliggende og fant ut at store mengder sjokolade, kaker osv var veldig godt.
Drikker 2-3 l vann ( det har jeg alltid gjort) samt ca 1l kaffe og te.
Vanlig meny i familien til hverdags har i alle år vært sånn ca dette:
Frokost: Hjemmelaget gresk yohurt med friske bær og kli, appelsinjuice og kaffe.
Lunch: Suppe eller salat, gjerne med røykelaks eller reker
Middag: rent kjøtt eller fisk, grønnsaker eller salat.
Kvelds: ost og vin
Men ved spesielle anledninger, når vi har spist ute eller vært på ferie så har vi spist hva som helst.
Før jeg meldte meg inn her var jeg tilbake på denne hverdagsmaten en mnds tid, men vekten gikk ikke ned.

Trenger så sårt råd for jeg klarer ikke mer fett, med mindre det er godt skjult i maten. Og jeg må jo nødvendigvis få i meg flere calorier. Samtidig bør jeg vel ikke øke proteinen? og hva spiser jeg da?
Er 1,61 høy og veier nå 71,2 kg - har veldig spinkel benbygning så det vises godt!
Vil bli svært takknemmelig for hjelp og råd!

hernon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 07:42   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Nødrop fra en stor seng

Hei
Jeg har tilfeldigvis et eksemplar av Slank med ketolysekuren, som er skadet på omslaget, men ny og helt brukbar, den kan jeg sende til deg. Da må jeg ha din adresse i utlandet.
Jeg anbefaler du lager en privat PM eller sender meg en E-post til Post@ketolyse.no med referanse til dette innlegg.
Jeg ser jo en del feil i din diett, youghurt med bær og appelsinjuice er ikke bra hvis du ønsker ketogen diett.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 13:28   #3
hernon
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 109
hernon har en fantastisk aura rundt seghernon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nødrop fra en stor seng

Tusen takk! har sendt mail

hernon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 11:38   #4
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Nødrop fra en stor seng

Dette kaller jeg service...

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 14:24   #5
hernon
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 109
hernon har en fantastisk aura rundt seghernon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nødrop fra en stor seng

Ja, ikke sant?

Men kanskje han forsto at her var det en som var så "på jordet" at bare drastiske tiltak ville virke?

Må si jeg er imponert over servicen jeg også!

hernon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 14:30   #6
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Nødrop fra en stor seng

Tror mannen er snill, jeg Han er jo stadig innom her og holder oss litt i ørene når vi teoretiserer i vildens sky

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 15:27   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nødrop fra en stor seng

Du spiser ikke så veldig ulikt ketosedietten. Om du bare bytter ut det du spiser til frokost med egg og kjøtt eller annet med proteiner og fett og unngår vin om kvelden så er det veldig bra. Mange spiser pannekaker til frokost lagd av lavkarbomatvarer. Om jeg var deg ville jeg ikke brydd meg om at kaloriinntaket er så lavt om du faktisk er mett. Da tærer du jo på fettet du vil bli kvitt bare, som vel er målet også? Om du faktisk er veldig passiv fysisk pga skaden eller andre årsaker trenger du heller ikke så mye. Dessuten er det å vite eksakt kaloriinntak nærmest umulig å finne ut av uten måleinstrumenter utenom den vanlige kjøkkenvekten.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 15:44   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nødrop fra en stor seng

Gled deg til boken kommer Les den om igjen og om igjen

Kutt ikke ned på fettet, prøv å øke litt i stedet. Fettet er viktig som brennstoff og energi

Jeg ville kuttet ut yoghurt, juice.
Og slike måltid som du spiser hva du vil, forstyrrer ketosen Da får kroppen raske karber og forbrenner de før fettet.

Samme med vin. Alkohol forbrennes før fett. Så lenge det er alkohol i kroppen settes fettforbrenningen på vent.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 15:48   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nødrop fra en stor seng

Og når det gjelder mat på data: Den inneholder en del feil, så pass på å dobbeltsjekke med varene du bruker.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 15:49   #10
hernon
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 109
hernon har en fantastisk aura rundt seghernon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nødrop fra en stor seng

jeg uttrykte meg vel kanskje noe uklart.
Problemet er at jeg føler meg direkte syk fordi jeg ikke får i meg nok mat -omtrent samme symptomer som ved kraftig blodsukkerfall, bare at dette er "kronisk".
Jeg går utfra at fallet i kalorier skyldes at jeg blir fortere mett nå som jeg har økt fettprosenten.
Og ved mitt vanlige kosthold tar jeg ikke av, selv om vindrikking ofte utelates pga smertestillende tabl

hernon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 15:53   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nødrop fra en stor seng

Har ikke disse tablettene en finger med i dette da?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 16:08   #12
hernon
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 109
hernon har en fantastisk aura rundt seghernon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nødrop fra en stor seng

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Gled deg til boken kommer Les den om igjen og om igjen

Kutt ikke ned på fettet, prøv å øke litt i stedet. Fettet er viktig som brennstoff og energi

Jeg ville kuttet ut yoghurt, juice.
Og slike måltid som du spiser hva du vil, forstyrrer ketosen Da får kroppen raske karber og forbrenner de før fettet.

Samme med vin. Alkohol forbrennes før fett. Så lenge det er alkohol i kroppen settes fettforbrenningen på vent.



takk Gerd,
du og oppskriftene dine har liksom blitt min "guru" her inne
Etterat jeg begynte på ketolyse, har jeg ikke smakt hverken yoghurt, jucie eller vin ( savner yoghurt mest)
Jeg må bare forsøke å finne en måte å øke fettmengden uten at jeg ser den - og ikke smaker den sånn direkte a la smeltet smør

det var en trøst å høre at mat på data ikke er helt etterrettelig!

hernon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 16:09   #13
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Nødrop fra en stor seng

Smertestillende kan gi seg mange rare utslag. Kan også være at du svinger inn og ut av ketose, siden karboinntaket variere fra dag til dag, regner med at det også varierer hvor aktiv du er. Hadde også hoppet elegant over den juicen og yoghurten. Juice er oppskrytt!

Ellers har du ikke holdt på såååå lenge, da. Kroppen kan foreta seg noen rare krumspring før den skjønner at det er du som bestemmer

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 16:13   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nødrop fra en stor seng

Opprinnelig lagt inn av hernon, her.

takk Gerd,
du og oppskriftene dine har liksom blitt min "guru" her inne
Etterat jeg begynte på ketolyse, har jeg ikke smakt hverken yoghurt, jucie eller vin ( savner yoghurt mest)
Jeg må bare forsøke å finne en måte å øke fettmengden uten at jeg ser den - og ikke smaker den sånn direkte a la smeltet smør

det var en trøst å høre at mat på data ikke er helt etterrettelig!

Jeg brukte mat på data litt, men fant ut at det ble for mye kontrollering. Så her har det gått i manuell utregning

Det du kan gjøre i en del sauser, supper og gryter, er å tilsette kaldpressa olivenolje etter det er ferdigkokt. Kjøre litt med stavmixer og vips så er det ekstra fett og du merker ikke noe til det.

Du kan også bruke olje i tillegg til smør når du steker mat. Da bruker jeg kaldpressa rapsolje.
Velg f.eks. nakkekoteletter foran svinekoteletter. Nakkekoteletter er er godt marmorert med fett.
Laks er fet og god. Godt både ovnstekt og stekt i panne. Og i suppe.

Lag skysaus og hell over kjøttet....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 16:14   #15
hernon
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 109
hernon har en fantastisk aura rundt seghernon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nødrop fra en stor seng

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Smertestillende kan gi seg mange rare utslag. Kan også være at du svinger inn og ut av ketose, siden karboinntaket variere fra dag til dag, regner med at det også varierer hvor aktiv du er. Hadde også hoppet elegant over den juicen og yoghurten. Juice er oppskrytt!

Ellers har du ikke holdt på såååå lenge, da. Kroppen kan foreta seg noen rare krumspring før den skjønner at det er du som bestemmer


Det er et morfinpreparat jeg får og jeg bruker stadig mindre av det
Men at det gir rare utslag, det kan jeg skrive under på

hernon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 16:32   #16
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Nødrop fra en stor seng

Morfin er kuuult... Hehe

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må få meg STOR matboks Mellon Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 18-11-08 13:33
Er IFA i stor pose ok? Pocahontas Ketolysekuren 6 20-06-08 19:11
En stor sprekk! 1979 Ketolysekuren 12 02-08-07 17:53
Jeg vil bli stor og sterk... Ingo Lavkarbo generelt 11 20-06-05 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no