Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Akupunktur. Erfaringer?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-06, 08:14   #1
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Akupunktur. Erfaringer?

I går prøvde jeg akupunktur for første gang. Jeg har i lengre tid strevd med lite energi og masse syre i kroppen og tenkte det kunne hjelpe (legene forstår ingenting av det). Han kjente først på pulsen og sa at den hadde lite "substans" (=lite energi) og da han satte nålene kjente jeg ingenting. Nada nix. Han sa jeg hadde svært lite energi, men det hadde jeg jo allerede sagt til han. Har noen erfaringer, helst gode, med akupunktur? Er det bare humbug?

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 08:20   #2
Hilde3
Medlem
 
Hilde3 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Bærum
Alder: 65
Innlegg: 83
Hilde3 er ny på veien
Thumbs up

Sv: Akupunktur. Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Boxie

I går prøvde jeg akupunktur for første gang. Jeg har i lengre tid strevd med lite energi og masse syre i kroppen og tenkte det kunne hjelpe (legene forstår ingenting av det). Han kjente først på pulsen og sa at den hadde lite "substans" (=lite energi) og da han satte nålene kjente jeg ingenting. Nada nix. Han sa jeg hadde svært lite energi, men det hadde jeg jo allerede sagt til han. Har noen erfaringer, helst gode, med akupunktur? Er det bare humbug?

Hei!

Jeg har bare god erfaring med akupunktur. Har brukt det til å få kroppen i balanse etter sykdom, for søvnproblemer og stress bl. a. Kjenner mange som har brukt det for å få bedre forbrenning og fordøyelse (mot forstoppelse) og det funker som bare det. Det er ikke juks! Finn en som er god, det er vel ikke alle som har papirene i orden...Lykke til!

Hilde

Hilde3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 08:35   #3
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Akupunktur. Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Hilde3

Hei!

Jeg har bare god erfaring med akupunktur. Har brukt det til å få kroppen i balanse etter sykdom, for søvnproblemer og stress bl. a. Kjenner mange som har brukt det for å få bedre forbrenning og fordøyelse (mot forstoppelse) og det funker som bare det. Det er ikke juks! Finn en som er god, det er vel ikke alle som har papirene i orden...Lykke til!

Hilde

Det var enda godt å høre! Jeg begynte å lure...... Det er helt sikkert stor forskjell på akupunktørene, men jeg tror denne skal ha papirene i orden. Han jobber på en ganske stor klinikk i Oslo. Og det er ikke rart at han ikke fant energi hos meg siden det var utgangspunktet for at jeg reiste dit. Men kanskje det ikke fungerer på alle? Men jeg skal uansett prøve et par ganger til. Det er verd et forsøk når vestlig medisin har gitt opp.

Hvordan opplever du det? Han spurte om jeg kjente ilinger, men jeg kjente bare nålen. Og ikke alltid det heller.

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 08:41   #4
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Akupunktur. Erfaringer?

Akupunktur er ikke humbug. Men det er vel bahandling somtar litt tid. Ikke nødvendigvis instant resutlater. Selv har jeg gått ukentlig i over et halvt år nå. Men så har jeg en vanskelig lavenergi-tilstand.

Men det var det med å kjenne noe: Jeg gikk tidligere hos en annen akupunktør. Og jeg syntes det var så spennene for jeg kjente så mye for hvert stikk. Det strålte ut og føltes absolutt som hun rørte ved energi. Jeg ha senere skjønt at man ikke skal føle så mye ved stikkene, for da treffer man "inpakningen" til nervene og det er det som skaper den der strålende, elektriske følelsen. Men, men ..

Ja, dette var jo et nyttig inlegg ..

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 08:43   #5
Hilde3
Medlem
 
Hilde3 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Bærum
Alder: 65
Innlegg: 83
Hilde3 er ny på veien
Smile

Sv: Akupunktur. Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Boxie

Det var enda godt å høre! Jeg begynte å lure...... Det er helt sikkert stor forskjell på akupunktørene, men jeg tror denne skal ha papirene i orden. Han jobber på en ganske stor klinikk i Oslo. Og det er ikke rart at han ikke fant energi hos meg siden det var utgangspunktet for at jeg reiste dit. Men kanskje det ikke fungerer på alle? Men jeg skal uansett prøve et par ganger til. Det er verd et forsøk når vestlig medisin har gitt opp.

Hvordan opplever du det? Han spurte om jeg kjente ilinger, men jeg kjente bare nålen. Og ikke alltid det heller.

hei!

Jeg kjenner ikke noe særlig av nålen. Men jeg må nok innrømme at jeg har et veldig avslappet forhold til akkurat dette. Du må gå jevnlig til behandling, i hvert fall 1- 2 ganger i uken i en periode før du kjenner noen effekt. Sist gang jeg brukte akupunktur kom effekten (søvnen) veldig rsakt i normal gjenge. Men ha litt tålmodighet, En gang, da jeg var veldig kraftløs etter sykdom gikk jeg ca. 1 gang i uken over en tid, deretter vedlikehold en gang i mnd. Forandringen var merkbar.Du må prøve mer enn et par ganger til...

Hilde

Hilde3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 08:56   #6
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Akupunktur. Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Boxie

I går prøvde jeg akupunktur for første gang. Jeg har i lengre tid strevd med lite energi og masse syre i kroppen og tenkte det kunne hjelpe (legene forstår ingenting av det). Han kjente først på pulsen og sa at den hadde lite "substans" (=lite energi) og da han satte nålene kjente jeg ingenting. Nada nix. Han sa jeg hadde svært lite energi, men det hadde jeg jo allerede sagt til han. Har noen erfaringer, helst gode, med akupunktur? Er det bare humbug?

At du ikke kjenner noe når nålene settes betyr ikke at det ikke virker. Jeg vil heller si at det at akupunktøren ikke skrur og vrir i nålene - så det gjør vondt/er ubehagelig - er et kvalitetsstempel.

Hvis du er plaget med mye syre i kroppen anbefaler jeg deg å begynne med 'optimalsett' fra FitLine http://535330.well24.no/?exe=90&sc=1&&crypt=200607&&

Når det gjelder energi, så er det et stort og komplekst tema. At du sier at du har lite energi - og at akupunktøren sier at pulsen din har liten substans trenger ikke være det samme. I akupunkturen jobber vi med organ-energier og kan kjenne energien til de forskjellige organene ved hjelp av pulsdiagnose. Det er DEN energien akupunktøren snakker om.

Lykke til - akupunktur fungerer som bare rakker'n det!

Stor fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 08:59   #7
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Akupunktur. Erfaringer?

Jeg har intet å tape ved å prøve i allefall. Men jeg fikk litt vondt av han også. Fikk nesten dårlig samvittighet over at kroppen min er så sær. Pluss at jeg ble frustrert. Men jeg skal prøve igjen! Og neste gang går det nok bedre!

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 09:00   #8
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Akupunktur. Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av guro

Akupunktur er ikke humbug. Men det er vel bahandling somtar litt tid. Ikke nødvendigvis instant resutlater. Selv har jeg gått ukentlig i over et halvt år nå. Men så har jeg en vanskelig lavenergi-tilstand.

Kan jeg få spørre om hva lavenergi-tilstand du har? Ikke svar om du ikke ønsker det!

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 09:04   #9
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Akupunktur. Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Boxie

Kan jeg få spørre om hva lavenergi-tilstand du har? Ikke svar om du ikke ønsker det!

Du må gjern spørre. Jeg har diagnosen ME.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 09:09   #10
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Akupunktur. Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av guro

Du må gjern spørre. Jeg har diagnosen ME.

Akkurat, jeg håper du ikke er tungt rammet og at du har gode utsikter for å bli bra igjen! Hvordan klarer de å sette den diagnosen? Hvilke målinger er det basert på?

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 09:12   #11
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Akupunktur. Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Boxie

Akkurat, jeg håper du ikke er tungt rammet og at du har gode utsikter for å bli bra igjen! Hvordan klarer de å sette den diagnosen? Hvilke målinger er det basert på?

Det er en utelukkelses diagnose. Dvs at man må utelukke alla endre muligheter. Noen leger stiller diagnosen på sykehistorie, andre gjennomfører massevis tester.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 09:13   #12
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Akupunktur. Erfaringer?

Masse infor her, om du lurer mer:

http://www.kunnskapssenteret.no/file...sjon090606.pdf

http://www.menin.no/mambo/

http://www.me-forening.no/

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 09:35   #13
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Akupunktur. Erfaringer?

Dette var interessant lesning! Jeg ønsker deg god bedring, og håper at akupunktur hjelper deg til en bedre hverdag og en friskere kropp! Hjelper akupunktur på ME-pasienter så er jo det helt topp!

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke erfaringer har dere? Summer Blodtypedietten 12 19-03-12 20:05
Erfaringer med Splenda? themonk Lavkarbo generelt 11 23-12-05 20:15
Noen med erfaringer fra Bailine eller lign. EMS? Carbokiller Generell diskusjon 3 28-04-05 18:15
Ragnas erfaringer med høyt og lavt stoffskifte. RAGNA Stoffskifte / hormonproblemer 0 22-02-05 12:01
Produktene mine erfaringer Maz Eurodiett 13 01-11-04 13:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no