Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

MUK ... Vet du hva det betyr?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-11, 22:32   #1
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

MUK ... Vet du hva det betyr?

Du kan lese om det her:http://hanseloggretel.blogspot.com/2...det-betyr.html

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:33   #2
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: MUK...vet du hva det betyr?

Satt akkurat og leste blogginnlegget hennes jeg også og er fornøyd med at jeg ikke spiser endel av det som er muk'et.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:50   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: MUK...vet du hva det betyr?

Står masse på forumet her om muk: http://lavkarbo.no/sokeresultat?cx=p...&sa=S%F8k#1067

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 08:15   #4
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: MUK...vet du hva det betyr?

Så bra da

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 08:48   #5
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Sitat:

Står masse på forumet her om muk: http://lavkarbo.no/sokeresultat?cx=p...&sa=S%F8k#1067

Så bra

Sitat:

Satt akkurat og leste blogginnlegget hennes jeg også og er fornøyd med at jeg ikke spiser endel av det som er muk'et.

Gretel = meg!

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:15   #6
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Fysh! Mista fulstendig lysta på farseproduktet hvertfall

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:33   #7
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Hva er problemet? Det er da ren mat uten tilsetningsstoffer. Flott å få utnyttet større del av dyret til mat. I riktig gamle dager kan jeg love deg at menneskene satt rundt leirbålet og MUK'et så mye næringsstoffer de kunne fra et dyr.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:48   #8
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Oprah tok det opp en gang. Så har hørt om det før. men fikk ikke lyst på kebab nei.....

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:09   #9
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Hehehe dette har jeg visst om lenge. Jobba nemlig på Prior i sin tid og har vært innom Gilde. Kan trygt si det sånn at jeg rører ikke kyllingkjøttdeig/pølser og pølsene til Gilde slutta jeg og spise for mange år siden lenge før jeg begynt med lavkarbo.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:49   #10
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Fysh! Mista fulstendig lysta på farseproduktet hvertfall

jeg også og kebab spiser jeg ALDRI! det har jeg hørt for mye "dritt" om

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:00   #11
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hva er problemet? Det er da ren mat uten tilsetningsstoffer. Flott å få utnyttet større del av dyret til mat. I riktig gamle dager kan jeg love deg at menneskene satt rundt leirbålet og MUK'et så mye næringsstoffer de kunne fra et dyr.


-

Jeg er enig. Beinmarg og bindevev er jo sunt det. Jeg synes det er bra at alt blir utnyttet. Nannah, du skriver ingenting om hva maskinene gjør for å utvinne MUK, men så lenge det ikke er masse kjemikalier og sånt med i bildet, skjønner ikke jeg heller problemer.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:07   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Jeg bare stusser litt over dette:

Sitat:

Når du kjøper en Kebab på by'n ...hva tror du egentlig den inneholder? Pitabrød, salat, rømmedressing, mais...joda, men hva slags kjøtt er det egentlig du spiser? Har du tenkt over det? nesten all Kebab som lages i Norge er MUK.


(...) ikke tillatt å lage MUK av storfe og sau, da det kan spre sykdommer som kugalskap.

Nå vet jeg jo ikke hvilken norsk kebab det refereres til - men jeg er da rimelig sikker på at det meste av kebab her i strøket er halal - altså ikke svinekjøtt i alle fall, men som regel sau. (De fleste av dem har også alternativer med rent storfekjøtt eller kylling) ...Så jeg bare får det ikke helt til å stemme at "Nesten all kebab er laget av MUK" samtidig som det ikke er tillatt å lage MUK av sau/storfe... mulig jeg tenker helt feil?

(Og jeg spiser ofte kebab, jeg - tallerken fra gatekjøkkenet med 100% rent storfekjøtt og grønn salat... mmm)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:18   #13
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Jeg synes MUK er ekkelt.

Og dessuten er det dårligere vare enn rent kjøtt, men pga den manglende merkingen tar de seg like godt betalt for MUK som for kjøtt.

Sitat:

- I Norge benyttes betegnelsen mekanisk utbeinet kjøtt (MUK) om kjøtt som framkommer ved mekanisk atskillelse av kjøtt fra knokler. Kjøttets cellestruktur ødelegges i prosessen. Beina sendes gjennom en separator som skiller ut kjøttrestene. De nyeste variantene av disse separatorene fører til et produkt som nesten likner på kjøttdeig. Før var det mer en slags suppe med høyt kalsiuminnhold, det vil si mye beinrester, forklarer Eva Bringeland som er rådgiver ved Mattilsynet nasjonalt senter for dyr og animalsk mat i Sandnes. Innholdet av MUK skal angis særskilt i innholdsdeklarasjonen. Den største produsenten av MUK unnlater likevel å oppgi at det de definerer som kjøtt, egentlig er MUK.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:23   #14
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg bare stusser litt over dette:



Nå vet jeg jo ikke hvilken norsk kebab det refereres til - men jeg er da rimelig sikker på at det meste av kebab her i strøket er halal - altså ikke svinekjøtt i alle fall, men som regel sau. (De fleste av dem har også alternativer med rent storfekjøtt eller kylling) ...Så jeg bare får det ikke helt til å stemme at "Nesten all kebab er laget av MUK" samtidig som det ikke er tillatt å lage MUK av sau/storfe... mulig jeg tenker helt feil?

(Og jeg spiser ofte kebab, jeg - tallerken fra gatekjøkkenet med 100% rent storfekjøtt og grønn salat... mmm)

Mesteparten av den kebaben her i landet jeg har vært borti er laga av noe ekle farsegreier og ikke særlig rent kjøtt. Kebab=halal?? tror ikke alle er så nøye det gitt, så lenge de tjener penger. Har vel blitt avslørt gang på gang at de maler sammen det meste på mange kebabplasser (akkurat som "skinka" på grandiosa). Har ihverfall aldri vært borti rein lammekebab her i landet, men nå er det mange år siden jeg slutta og spise det da jeg ble fortalt av en som drei ei kebabsjappe hva de egentlig gjør.

Grunnen til at det ikke er lov å lage MUK av sau/Storfe er sykdommer. Kugalskap, scrapi og alt det der greiene setter seg i beinmargen. Selv er jeg også skeptisk til kyllingfarse ettersom de maler oppi hele kyllingskrog, er liksom ikke så glad i kyllingbein selv i oppmalt tilstand

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:27   #15
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Mesteparten av den kebaben her i landet jeg har vært borti er laga av noe ekle farsegreier og ikke særlig rent kjøtt. Kebab=halal?? tror ikke alle er så nøye det gitt, så lenge de tjener penger.

Jada, "vanlig" kebab er utblandet med mel i alle fall, men her (løkka/grønland i oslo) tror jeg det hadde blitt ramaskrik om det ble produsert av svin uten å oppgis i klartekst i menyer.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:29   #16
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jada, "vanlig" kebab er utblandet med mel i alle fall, men her (løkka/grønland i oslo) tror jeg det hadde blitt ramaskrik om det ble produsert av svin uten å oppgis i klartekst i menyer.

Har spist farsekebab der også jeg, i utlandet derimot har jeg kun fått rent kjøtt i kebaben, men der servere de det heller ikke med pita, kinakål, mais og thousand island. Der var det servert som grillspyd med diverse grønnsaker og bulgur på siden.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:33   #17
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Mesteparten av den kebaben her i landet jeg har vært borti er laga av noe ekle farsegreier og ikke særlig rent kjøtt.


Ekkelt fordi det ser ekkelt ut, eller fordi det inneholder noe som er usunt for oss? Eller fordi du syns det er ekkelt å tenke på hva du egentlig spiser?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:35   #18
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ekkelt fordi det ser ekkelt ut, eller fordi det inneholder noe som er usunt for oss? Eller fordi du syns det er ekkelt å tenke på hva du egentlig spiser?


-

For min del: alle tre

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:37   #19
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jada, "vanlig" kebab er utblandet med mel i alle fall, men her (løkka/grønland i oslo) tror jeg det hadde blitt ramaskrik om det ble produsert av svin uten å oppgis i klartekst i menyer.

Ganske sikker på at det er halal her på østkanten, jeg også!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:50   #20
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Jeg er også litt forvirret ang dette. Som flere er innpå her; hva er så galt med det?

Vil det ikke bare si at MER av dyret blir utnyttet og mindre blir kastet?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:55   #21
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Er ingenting galt i det, jeg personlig synes bare det er litt ekkelt å tenke på. Flott at det blir utnytta altså!

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:55   #22
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Har spist farsekebab der også jeg, i utlandet derimot har jeg kun fått rent kjøtt i kebaben, men der servere de det heller ikke med pita, kinakål, mais og thousand island. Der var det servert som grillspyd med diverse grønnsaker og bulgur på siden.

Sier jo ikke at det ikke er utblandet så det blir "farsekjøtt" (når man ikke spesifikt velger rent kjøtt i menyen) , bare stiller spørsmål ved hvilket dyr det kommer fra

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:15   #23
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Er ingenting galt i det, jeg personlig synes bare det er litt ekkelt å tenke på. Flott at det blir utnytta altså!

det er i beinmargen mye skummel smitte sitter, og det er jo derfor det ikke er lov å bruke sau=skrapesyke og ku=kugalskap
så for min del så vil jeg ikke spise beina til noen dyr!

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:22   #24
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

det er i beinmargen mye skummel smitte sitter, og det er jo derfor det ikke er lov å bruke sau=skrapesyke og ku=kugalskap
så for min del så vil jeg ikke spise beina til noen dyr!

Men har det vært noe skrapesjuke/kugalskap i det siste? Marg er godt.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:25   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

servert som grillspyd med diverse grønnsaker og bulgur på siden.

Dere snakker om to forskjellige typer Kebab her. Kebab betyr vel i grunnen grillet kjøtt, og serveres på mange måter, både som kjøttdeig, farse og rene kjøttbiter på spyd. Også i utlandet.
http://no.wikipedia.org/wiki/Kebab

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva betyr JBK?? ltfutt Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 05-08-10 18:59
Hva betyr stjernene? Dilly Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 16-10-07 13:39
Hva betyr det når man får en grå prikk? SkinnyToBe Ketolysekuren 22 24-09-07 19:47
Hva betyr Net carbs? Dolly Spørsmål og svar 16 07-04-07 11:26
Hva betyr 100 g innmat pr.dag? Sanne:) Induksjonen 1 22-09-06 13:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no