Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo-restaurant

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-09, 00:41   #1
Båten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 42
Innlegg: 20
Båten er på en erverdig vei

Lavkarbo-restaurant

Finnes det noen spisesteder, restauranter eller lunsjsteder i Osloområdet som har spesialisert seg på lavkarbomat? Burde ikke noen her inne gjøre det.....virker som at noen av dere har en fantastisk fantasi og klarer å trylle frem det utroligste

Båten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 01:33   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-restaurant

Ikke så vidt jeg veit, men det trengs jo egentlig ikke. I dag for eksempel var jeg og spiste dansk lunsjbuffet på Aker Brygge. Bare lavkarbo-mat der, jeg bare droppet brødet og potetsalaten.
De fleste plasser har gode salater, eller man bare ber om uten poteter, men ekstra grønnsaker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 09:32   #3
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-restaurant

Jeg ser det også som helt uproblematisk å gå på en helt vanlig kafe for å spise.
Nå sist bestilte jeg en rekesalat, men ba dem droppe mais og brød. De stusser kanskje litt over at jeg ber dem legge på ekstra majones og rømme, men sier så at jeg bare må be om mer dersom det ikke er nok…

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 09:55   #4
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo-restaurant

Helt enig med de andre her. På vanlige restauranter er det ikke noe problem å be om ekstra grønnsaker i stedet for poteter for eksempel. Det har jeg gjort mange ganger. Og nå i disse julebordtider har jo vi lavkarbere det helt perfekt

Må bare fortelle om sist søndag, da slet jeg litt.. Jeg var på date med verdens mest hyggelige mann. Vi skulle finne et sted å spise lunsj/middag etter et besøk på Folkemuseet, og vi endte opp på en italiensk restaurant Men jeg tenkte som så at etter 4 timers trasking ute å Bygdøy, var det kanskje ikke verdens undergang om jeg spiste en italiensk pizza?

Nå må det vel også nevnes at jeg har etter mange år med strev, endelig klart å få lavkarbo inn som en livsstil,- det går av seg selv nå. Så det var litt skremmende å plutselig havne i en situasjon hvor jeg følte at jeg ikke hadde full kontroll, at det ikke bare var opp til meg hvor lunsjen skulle inntas. Jeg har nådd min målvekt, men har fortsatt en redsel for at jeg skal "havne utpå" om jeg skeier ut. Ups, nå prater jeg meg helt bort her!

Men konklusjonen må bli: Hold deg unna italienske restauranter, så går det bra

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 12:02   #5
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo-restaurant

Det er litt nervepirrende å gå ut og spise fortsatt. Etter tre uker. Men fredag var vi ute, og jeg bestilte biff. Spurte om de hadde hjemmelaget saus uten mel, og det hadde de. Tok sjansen på det. Sammen med salat ble det et herremåltid!

Men, tenker som sirimor, at å holde seg unna italiensk restaurant er ganske lurt. Jeg vet ikke om jeg ville ha klart å motstå deilig pasta eller pizza... enda.

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:43   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-restaurant

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Men konklusjonen må bli: Hold deg unna italienske restauranter, så går det bra

Jeg har vært på et par italienske og spist verdens nydeligstye salater, med masse mat oppi, og gode oljer på. Så jeg vil heller si holde deg unna de som har kun pizza (OG typiske kjederestauranter!)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:03   #7
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo-restaurant

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har vært på et par italienske og spist verdens nydeligstye salater, med masse mat oppi, og gode oljer på. Så jeg vil heller si holde deg unna de som har kun pizza (OG typiske kjederestauranter!)

Det har du selvfølgelig rett i...at jeg ikke tenkte på det da!
Spist er spist og pizzan var god den Men neste gang skal jeg nok ikke la meg lokke med. Da blir det salat, det er jo kjempegodt

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:55   #8
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-restaurant

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Det har du selvfølgelig rett i...at jeg ikke tenkte på det da!
Spist er spist og pizzan var god den Men neste gang skal jeg nok ikke la meg lokke med. Da blir det salat, det er jo kjempegodt

Håper daten gikk bra!

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:53   #9
gryhelen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 65
gryhelen er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo-restaurant

Det er en resturant på aker brygge, inni bakgården der. Husker ikke hva den heter men den ligger på hjørnet til venstre om du står å ser mot elven. De har masse lavkarbo i menyen og i tilleg står det på menyen at om du ikke skal ha melk, gluten eller ønsker å være forsiktig med karbohydrater kan de tilpasse alt. Spiste blåskjell der, fantastiske smaker i saus. ... chili, koriander mm

__________________
Gry Helen





gryhelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mix Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:55   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-restaurant

Jeg går på Peppes når de har pizzabuffet. Da skraper jeg fyllet av bunnen og spiser bare det...sammen med salat

Bunnene har jeg hittil klart gjemme på en diskret måte.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:25   #11
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Lavkarbo-restaurant

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Bunnene har jeg hittil klart gjemme på en diskret måte.

Det første mentale bildet som dukket opp var fra "Askeladden som kappåt med trollet" - altså sekk på magen?

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 09:28   #12
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo-restaurant

Opprinnelig lagt inn av Lillebille, her.

Håper daten gikk bra!

Ja det gjorde den, veldig bra

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo-kafè/restaurant i Norge? scartz Lavkarbo generelt 10 20-10-09 12:30
Særdeles lavkarbo-vennlig restaurant Carisma Livets lyse side 6 21-06-09 20:42
Lavkarbo-øl på restaurant, kafe og pub benam Lavkarbo generelt 5 29-04-09 14:58
Lavkarbo-restaurant i Oslo? Majja Ketolysekuren 35 13-02-09 23:09
Hjelp - indisk restaurant og lavkarbo mat... Robyn Lavkarbo generelt 4 06-12-07 00:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no