Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Helt uten korn++?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-07, 15:05   #1
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Helt uten korn++?

Hei. Jeg er fortiden på en veldig streng diet på grunn av candida allergi. Jeg har igrunn bare ekskludert mer og mer.. det er lettere å si hva jeg spiser enn hva jeg ikke spiser... det jeg spiser er:

kjøtt, grønnsaker og ris/poteter
jeg spiser også litt frukt. max en om dagen.

Jeg spiste youghurt og havregrøt, noen ganger rugvafler, men har funnet ut jeg reagerte på det også.
Vann er det eneste jeg drikker. men jeg tar en del kosttillskudd og vitaminer.

Det jeg lurer på er likevel, er det lurt å ekskludere så mange ting fra dietten? er det greit å ikke spise noe skals korn? fant ut jeg hadde mangel på B vitaminer, så nå tar jeg sterke B vitaminer som ikke er lovlige i norge... veit liksom ikke hva som er best. jeg vil jo bli frisk, og går 100% inn for det. Derfor lurer jeg, er det noe mer jeg burde spise?

Takker masse for svar!
Lotusia

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 15:15   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Helt uten korn++?

Ei veninne av meg som gikk på candida-diett fikk beskjed om at ris var veldig ille for candida.. jeg tror ikke poteter heller anbefales (og hvertfall ikke på dette forumet )

Prøv å kutte ut alt som inneholder stivelse og gjær.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 15:54   #3
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt uten korn++?

Altså noe mat må jeg få i meg. Ris og poteter reagerer jeg ikke på i små mengder (jeg reagerer veldig fort på ting) om jeg kutter ut ris og poteter eksploderer magen min av syre! det er det eneste basiske jeg får i meg. Have mursy!

Lotusia

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 16:00   #4
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Helt uten korn++?

Ingen burde spise korn. Det er i alle fall ikke nødvendig. Inneholder tungt fordøyelige proteiner, altfor mye omega 6, og noen syrer som binder seg til og hindrer opptak av vitaminer og mineraler. Det er best å klare seg uten.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 16:03   #5
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt uten korn++?

Interessant! har hørt dette om hvetemel hvertfall.. men jeg tenker på hva jeg går glipp av også. brød inneholder masse B vitaminer? Hva burde man erstatte det med? grønnsaker bare?

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 16:36   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Helt uten korn++?

blir du fulgt opp av lege i forhold til dette? eg er det pga candida du ikke kan spise så mye forskjellig, eller er det pga allergier eller intoleranser??

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 21:08   #7
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Helt uten korn++?

Opprinnelig lagt inn av Lotusia, her.

brød inneholder masse B vitaminer?

Nei, ikke egentlig. Kjøtt inneholder mye mer. Særlig lever og lungemos og den typen innmat.

Jeg vet ikke helt hva som kan erstatte brød egentlig. Mer pålegg? Er så lenge siden jeg sluttet å spise det at jeg ikke lenger husker hva jeg spiser isteden.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 08:37   #8
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt uten korn++?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

blir du fulgt opp av lege i forhold til dette? eg er det pga candida du ikke kan spise så mye forskjellig, eller er det pga allergier eller intoleranser??

Ja får hjelp av en ernæringsspeisalist, men synes jeg plager han så mye allerede.. også bor jeg i Australia nå, men kanskje jeg skal sende han en mail..
Ja det er candida. jeg har kanskje tatt litt av på nazy kosthold? veit ikke om det er bra. jeg føler at det hjelper.. men det er jo veldig lite jeg kan spise nå, og det er ikke så lett når man er student i australia, om det er sndt er jeg heller ikke så sikker på, man burde jo spise variert?

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 11:33   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Helt uten korn++?

Det er flere he rinne som har candida, men ikkehørt om noen som har et sånt kosthold som du har...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 15:42   #10
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Helt uten korn++?

Nei, det har ikke jeg heller hørt om.

Ris er ikke en del av hverken et lavkarbokosthold eller en Candidadiett.

Ja, det er bra å spise variert, men ikke hvis det innebærer å spise brød og ris. Du kan fint spise variert selv om du spiser kjøtt, grønnsaker, nøtter, ost, fisk, fugl, oljer osv. Det er mye forskjellig å velge i, men det er kanskje litt vanlig å få jernteppe når du plutselig får beskjed om at du ikke skal spise brød, og ikke har noe særlig erfaring med lavkarbo.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 21:54   #11
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt uten korn++?

Nei man har vel kanskje ikke hørt om min diet, fordi jeg har ekskludert så mye. Og det står på dietten min (overealt.. nett, og av homeopat) at jeg kan spise moderate mengder ris/poteter! (og jeg veit hva jeg reagerer på, tro meg!) Det er sukker som er mest ille, og gjær... og hvetemel++ Kan heller ikke spise nøtter eller ost som du nevner.

Bygger alt opp fra grunn av selv med ferske varer. Har vert på diett i sover 6 månder så veit hvordan det er å være uten brød ja. savner ikke det. men tror ikke dietten min er variert nok. tenker veldig mye på hva jeg spiser.. prøver å spise egg igjen nå, og kanskje litt havregryn.

Det er jo meninga at man skal opprette toleranse for ting etterhvert. har på ingen måte lyst til å fortsette å leve på denne måten. jeg vil bare bli frisk.. så lurer på om det er noe mer jeg burde få i meg isteden for å være så avhengi av masse piller.

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 21:57   #12
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Helt uten korn++?

Jeg synes kanskje denne dietten høres litt useriøs ut, hvis det er så ekstremt lite man kan spise. Og i tillegg over 6 måneder? Hvor har du fått denne ideen fra? Jeg regner med at det ikke er i samråd med lege? Siden du ikke regner deg selv som frisk, har du vært til full utredning på sykehus?

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 04:26   #13
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt uten korn++?

jeg er dead serious! har fått masse hjelp fra homeopat og en ernæringssekspert. de har sett på symptomene mine og kommet fram til konklusjoner. legen min mener det kanskje ikke er candida allergi, men en annen slags bakterie i tarmen med lignende symptomer.. men jeg reagerer på akkurat de samme tingene, så la oss kalle det candida for nå (gud veit hva det andre heter..)

Sett på masse lister på internet og som jeg har fått derfra. Hvis du tar alt bokstavelig, er det faktisk så lite du kan spise! Alt som er lagret er søppel fordi det inneholder muggsopp, så har du gjærsoppen som kommer av sukker, gjær ++ i alt er det bare rene produkter du kan spise.. det er mer komplisert enn det det høres ut også. ikke alle grønnsaker er spiselige for meg, alle alle frukt, ikke svinekjøtt, røkt kjøtt.. lista går videre.. Tror det også er veldig forskjellig på hvordan folk reagerer, jeg reagerer også masse på muggsopp, som ekskluderer veldig mye!

Og det er ikke bare teoretisk, føler det selv på kroppen når jeg spiser noe feil, og tester ut ting regelmessig. derfor er dietten også så begrensa, fordi jeg vil spise mat jeg blir frisk av, ikke mat som gjør meg dårligere.

tror jeg sender en mail til legen min. vanskelig å få råd på nett.. veit det er vanskelig å skjønne seg på. hører så mange forskjellige meninger hele tiden.

takk for oppmerksomhetern ihvertfall, kan holde dere oppdatert om noen er interessert i det her candidaopplegget

Lotusia

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 16:00   #14
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Helt uten korn++?

Neida, jeg forstår det jeg. Virka kanskje litt negativ men... Jeg har vært igjennom en sånn Candidakur selv. Ikke i 6 måneder riktignok. Brukte også noe kosttilskudd som kosta skjorta og buksa og litt til, men det virka aldri.

Det er godt mulig at det er en annen slags infeksjonssykdom. Infeksjoner i magesekken og tarmen kan forårsake intoleranser også. Hvis du etter hvert bestemmer deg for å prøve noe annet enn homeopat så vil jeg anbefale Huldaklinikken i Dronningens gate i Oslo. Der har jeg fått mye hjelp selv. De er flinke på fordøyelsesproblemer og intoleranser, og tar sånne ting med rota. Min erfaring er at å prøve å sulte vekk Candida ikke virker, det kommer bare tilbake igjen.

Uansett anbefaler jeg deg å spise så variert som mulig, men ikke vær redd for å ikke spise korn. Prøv heller å variere med ulike kjøttyper og innmat. Finnsbråten lungemos, prior kyllinglever, gilde storfelever, Slakter'n leverpostei. Hvis du i tillegg spiser en del varierte grønnsaker og samtidig tar kosttilskudd så bør det ikke være umiddelbar fare.

Guud løkk

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 16:30   #15
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt uten korn++?

Takk for svar! fint å høre fra folk med erfaringer. Så du har blitt hvitt candida allergi nå høres det ut som? Jeg går også hos en ernæringsspeialist på balderklinikken som samarbeider med min homeopat på samme sted. har vert hos leger og fått andre medisiner enn naturprodukter, diflucan om du er kjent med det. nå går jeg på mycropryl, som er laget av kokkosnøttolje ekstrakt og er minst like effektivt. hjelper masse, og føler jeg blir bedre (bare at nå har jeg dårlig på edruskap i det siste og blitt mye verre igjen )

prøver å spise variert med kjøtt men innmat har jeg ikke vert så veldig mye borti i det siste. nå bor jeg i australia så produktene er litt anneledes, men kan sjekke hva jeg finner (leverpostei er det kanskje dårlig med? ) Tror nok helt sikkert jeg har intoleranser som har kommet på grunn av candida. jeg tålte egg en stund når jeg ble bedre, nå tåler jeg det ikke noe særlig lenger.. så får fortsette å teste ut etterhvert. legge alkoholen på hylla, selv om det er vanskelig, og ganske trist og prøver å kjempe videre, så håper jeg intoleransene kanskje forsvinner etterhvert?

Hadde vert interessant å høre hva slags behandling du fikk som hjalp.. virker som min candida allergi sitter ganske hardbanka!

Lotusia

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:38   #16
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Helt uten korn++?

jeg har hatt candida og har fremdeles. tingen er med sånn sopp, at den lever på karbohydrater, så så lenge du spiser poteter og ris, så er det ikke rart at du ikke blir frisk. du kan ta basiske kostilskudd for å kompensere.

jeg gikk på en streng diett tidligere, i tilleg til å ta masse kosttilskudd bl.a.
-olivenblad ekstrakt ( skaaam dyr)
-mariatistel
-citrocept

pluss det man tar vanlighvis.

og dette holdt jeg med ganske så leenge. og jeg ble bedre. jeg gjorde faktisk det. men candida, er faktisk noe som det er veldig vanskelig å bli helt kvitt.
det må holdes i sjakk. og sulte soppen ut med å spise veldig lite karbohydrater.

så jeg var " frisk" 1 1/2 år da jeg gikk på ketolyse med 15-20 kh om dagen, men så fra januar i år gikk jeg over til lindberg. og da begynte jeg å bli verre å verre. så jeg foreløpig tror jeg at jeg skal ha max 50 kh om dagen, og da helst lavglykemiske.

og jeg hadde det og slik som du beskriver at det ble flere å flere ting som man reagerer på, har du lest om anti histaminer? veldig intresant. og om tarm tottene dine er ødelagte pga tidligere "allergier" eller " intoleranser". så vil du være mer utsatt senere. så da vil jeg anbefale astaxin. det er en heftig antioksidant som repererer det som er igjen i magen. og " healer" det etterhvert som det blir skadet. den består av en alge + det som er rosa i laks og reker. og den kan jeg ikke leve uten. da tåler jeg pluteselig ingenting igjen. og bl.a. veldig allergisk ovenfor meieri produkter.

går jeg tom, og er uten disse tablettene i mer enn 3 dager, så plutselig tåler jeg ingenting melk e.l. lenger. så ja. da velger jeg å ta disse hver dag. selv om de er dyre og heller få ett litt mer normalt liv.

oi ble langt dette.

så da er det opp til deg frisk eller ei ...

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 20:11   #17
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt uten korn++?

Jeg har lest at Candida er naturlig å ha i tarmen og har som funksjon å spise miljøgifter. Så derfor kan årsaken til overoppblomstring av Candida være f.eks kvikksølvforgiftning fra amalganfyllinger i tennene.... Dette mener jeg å ha lest i Vitaminrevolusjonen, av Flytlie.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 20:34   #18
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Helt uten korn++?

ja. men den gyldne middelvei gjelder her og.
så kristian du har helt rett. men det er flere som har fått fjernet amalgamet som ikke har blitt bedre i candidaen. så det er noe med alt.

og bare så det er sagt, alle har litt candida sopp i magen. men for mye er aldri godt.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 10:13   #19
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Helt uten korn++?

Opprinnelig lagt inn av Lotusia, her.

Hadde vert interessant å høre hva slags behandling du fikk som hjalp.. virker som min candida allergi sitter ganske hardbanka!

Lotusia

Ja, det er sånn Candida er. Det er litt fordi det er som Kristian sier. Candida er i tarmen hele tiden, men blomstrer opp hvis du er utsatt for mye miljøgifter og tungmetaller. Da beskytter Candidaen mot at dette trenger igjennom tarmen og inn i kroppen. Derfor kommer det alltid til å blomstre opp igjen etter hvert uansett hvor mye du sulteforer den.

Det viktigste du kan gjøre for å bli kvitt Candida er derfor å ta tilskudd av noe heavy "whole-food" antioksidanter, som Juice Plus, Immunoplex, Pure Plantet Tart Cherry eller noe i den duren. I tillegg bør du ta større doser Chlorella, som binder tungmetaller og fører dem ut av kroppen.

Det som hjalp meg var en parasittkur bestående av nellik, sort valnøtt og malurt, sammen med bruk av et slags elektroterapiapparat sånn som dette: http://zap.intergate.ca. (Advarsel! Crazy nettside. )

Jeg synes forresten det var litt rart at Balderklinikken sier at du kan spise ris og poteter, ettersom Candidaen lever på ufordøyd stivelse. Jeg vil anbefale å ta fordøyelsesenzymer. Det får du garantert kjøpt i Australia. Så går det også an å spise gelatinpulver som hjelper med å bygge opp slimhinner i mage og tarm.

Lykke til!

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 13:52   #20
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt uten korn++?

jeg blir bare deppa av det her

og sinnsykt provosert av det dere sier om ris og poteter!! noe jeg ikke har så veldig stor tro på selv. ser dere på hvem som helst candidadiett list srår det man kan spise det (et eksempel: http://www.candidaallergy.com/nor/14test.asp ... nå følger jeg ikke denne, ettersom jeg ekskluderer enda mer som jeg reagaerer på!) ris og poteter reagerer jeg ikke på.. og som legene mine sier; FINN DIN DIET! etterhvert er det meninga at man skal begynne å tåle fler ting bedre. Sånn som det er nå blir jeg dårlig av utskeielser (alkohol, resturantmat) ikke av å spise en middag med ris!

jeg tar mycropryl og er kjempefornøyd med det (prøv det ut!!) olivenblaekstrakt har jeg prøvd uten særlig hell, blandt mange andre greier. så tar jeg en haug med vitaminer etc. veit ikke om 2 gram C vitamin holder for antioksidantene? uansett.. skriver en mail til legen min. blir litt småprovisert av bedrevitere som kommer inn her. Det er livet mitt vi snakker om, ikke tråkk på det! Takk for svar til themonk. må fordøye det her litt ikke så lett å takle når jeg nettopp har flytta til eventyrland og bare skal være her (syk) et år..

lotusia

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 13:59   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Helt uten korn++?

Jeg har hatt candida i mange år, og fikk beskjed om at jeg kunne spise ris og poteter. Men jeg ble aldri noe særlig bedre samme hva jeg gjorde, ikke før jeg gikk over på lavkarbo og faktisk kuttet UT potetene og risen, da ble jeg et fullstendig nytt menneske. Sorry.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 14:10   #22
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt uten korn++?

Det var hvertfall et bedre grunnet svar. Hva spiser man til middagen om man ikke spiser ris eller poteter?

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 14:22   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Helt uten korn++?

Min veninne som hadde veldig mye fordøyelsesproblemer, og fikk "konstatert" candida-allergi, fikk en diett som jeg i etteritd har sett at er nesten identisk med fedon sine anbefalinger. Hun fikk beskjed om å holde seg langt unna ris og poteter av sin søster som er utdannet sykepleier og homeopat.
Hun fikk has på det på overraskende kort tid i følge ernæringseksperten hun var hos. (Som forøvrig mente det ikke skulle ha noe å si med ris og poteter....)
For å holde det i sjakk følger hun nå blodtypedietten, og det fungerer visstnok helt fint nå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 14:40   #24
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Helt uten korn++?

Opprinnelig lagt inn av Lotusia, her.

Det var hvertfall et bedre grunnet svar. Hva spiser man til middagen om man ikke spiser ris eller poteter?

Jeg erstattet (og gjør det enda som regel) potetene og risen med grønnsaker. Blomkål, brokkoli osv. Jeg spiste faktisk ost og nøtter, til og med bær (de to siste i ikke altfor store mengder da), men ble raskt 100 % bedre av Candidaen til tross for det, rett og slett fordi jeg kuttet ut gjær, sukker og det meste av karbohydrater, bla. ris, pasta og poteter. Jeg hadde STERKE symptomer, fikk hele tiden sopp i underlivet, munnen og under armene, hadde synsforstyrrelser, leddsmerter, hodepine og 90 % av lista over Candida-plager, rett og slett. Nå er det nok individuelt, men jeg ville bare dele mine erfaringer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:03   #25
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Helt uten korn++?

Opprinnelig lagt inn av Lotusia, her.

blir litt småprovisert av bedrevitere som kommer inn her. Det er livet mitt vi snakker om, ikke tråkk på det!

Det er ingen som "tråkker på livet ditt". Heldigvis er livet og et internettforum helt uavhengige av hverandre. Jeg tror ikke noen prøver å være slemme her, men bare komme med tips og nye innspill. Du burde ikke ta det så tungt. Ingen av oss her inne sitter på den store sannheten, eller prøver å gi intrykk av det.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Havrevafler uten sukker og hvetemel Iset Bakst 0 14-08-06 14:49
Uten liotyronin = smerte... Huldr Stoffskifte / hormonproblemer 7 16-12-04 19:26
Wraps uten tortilla lomper Marianne Lunsj 0 16-09-04 08:53
Mye godt pålegg uten carb. - men på hva? rsy Induksjonen 2 10-02-04 14:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no