Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dag 10, ikke ned ett gram

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-07, 13:08   #1
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Dag 10, ikke ned ett gram

Slik jeg har forstått det skal man normalt sett gå ned en del i starten på ketolysekuren. Jeg startet forrige torsdag, på 100 kg, ti dager senere er jeg fortsatt på 100. Har snikveid litt, og ingen av dagene har det vært endringer, og ja, jeg veier om morgenen, etter at blæra er tømt, men før klær er kommet på.

Lurer på om det er noe galt jeg gjør? Vært i ketose siden forrige lørdag, og har ikke fått i meg for mye karber. Spist ganske variert, men de siste to dagene har matlysten blitt borte, dermed har jeg spist mindre enn jeg bruker. Jeg merker også på kroppen at jeg har endret spisemønster, forbrenningen (temp) er økt, jeg har ikke samme sultfølelse som før, jeg drikker mye (ca 3 liter for dag) og generellt er jeg positivt overrasket over hvor bra det er for kroppen. Men vektnåla står altså bom fast. Er jeg utålmodig?

Har brukt ca to pakker fløte på denne tiden, kan det ha noe å si? Har også brukt kunstig søtning; tab x-tra, splenda, en anelse sjokolade fra sukkerfritt.no. Er dette ting som stopper forbrenning av fett?

Takknemmelig for svar.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 13:18   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram.

Det kan være at du er en av de heldige som ikke har så mye vann i kroppen, for når du ser imponerende vektras i starten hos folk her inne, så er det nesten alltid overflødig vann som forsvinner

Men du er nok inne på noe, kunstig søtning bør du se om du kan klare deg uten. Mange opplever at det stagnerer vekttapet. Og ganske mange kan ikke bruke kremfløte i vektnedgangsfasen. Noen må kutte ut meieriprodukter helt.
Og noen reagerer også på kaffekoppen.
Det er også viktig at du får i deg nok fett, og at du prøver best du kan å telle karbene i starten, etterhvert får du en følelse av det, og slipper å telle!
Det er svært individuelt dette her, du får nesten prøve deg litt fram!

Jeg er forøvrig sikker på at matlysten kommer tilbake, det er ikke uvanlig at den forsvinner litt i starten. Mange prosesser i kroppen nå skjønner du

Ellers så er det godt å høre at du føler deg bra på maten du spiser! De fleste opplever økt energinivå og mer stabile hormoner -noe som fører til både bedre og jevnere humør

Lykke til videre!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 18:56   #3
lillekine
Juniormedlem
 
lillekine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Lillestrøm
Alder: 47
Innlegg: 37
lillekine er på en erverdig vei

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram.

Hei....=)

Jeg opplever det samme som deg- går ikke ned...=(
Er i ketose, men svetter ikke- de andre tingene er tilstede..

Men skal prøve og kutte ut litt fløte og annet fett....
Håper det hjelper, for nå er det nesten sånn at jeg gir opp...

__________________
Første dagen i ketose: 21.07.07


lillekine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skal prøve ketolyse....=) Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 19:23   #4
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

etter min erfaring så stagnerer vekten av visse grønnsaker som : tomat...til og med cherry tomater... også nøtter ( ikke alle)

men har du minsket i cm?

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 19:41   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Jeg holder en knapp på for mye fløte og kunstige søtningsstoffer. Første bud er å kutte ut slikt om man ikke går ned.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 20:30   #6
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Hei Sally!

Jeg skjønner du blir demotivert, men håper du klarer å holde ut! Du må kanskje kutte ned på fløten og søtstoffene - og se om det bedrer seg. Skal du ha mens snart? Det er en effektiv stopper for vektnedgang, har jeg erfart.

Jeg har vært i ketose i ca. 14+ dager, og går sakte, men sikkert ned. Unner meg av og til middager og andre måltider med fløte/smør etc, men ser at det stagnerer vektnedgangen noe.

Det jeg imidlertid sliter med er svimmelhet, spesielt når jeg reiser med fra sittende osv.
Andre som har opplevd dette, og hvor lenge kan jeg forvente å ha dette?

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 20:47   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Opprinnelig lagt inn av lillekine, her.

Men skal prøve og kutte ut litt fløte og annet fett....
Håper det hjelper, for nå er det nesten sånn at jeg gir opp...

Hei hei, du må da ikke kutte ut fett i kosten! Når du spiser såpass lite karber som på ketolyse så må du erstatte det med fett.
Faktisk kan jeg opplyse dere om at for lite fett i kosten også er en god grunn til stopp i vektnedgangen!! Det var noe som gjorde at jeg stoppa opp for en tid tilbake.
Nei, ikke vær redd for fettet, kjør på med sunt og godt fett på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av KrissiFontaine, her.

Unner meg av og til middager og andre måltider med fløte/smør etc, men ser at det stagnerer vektnedgangen noe.

Det jeg imidlertid sliter med er svimmelhet, spesielt når jeg reiser med fra sittende osv.
Andre som har opplevd dette, og hvor lenge kan jeg forvente å ha dette?

Krissi

SMØR tviler jeg sterkt på at kan hindre deg i å gå ned i vekt, når man sier at man skal kutte ut/ned på meieriprodukter så er smøret utelatt fra rådet. Smør er en ren og perfekt kilde til godt og sunt fett, IKKE kutt ut smøret, stek alt i smør, no worries

Det med svimmelhet har jeg også opplevd i starten av en ketose. En uke eller to var jeg rar i formen. Men det går over. Men om du spiser for lite, så kan det vedvare, om du er god og passe mett etter hvert måltid, så har du ingenting å frykte.
Disse symptomene forsvinner etter en stund når kroppen har vent seg til det nye kostholdet.

Men jeg sier igjen altså, damer. IKKE kutt ned på fettet!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 21:01   #8
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

SMØR tviler jeg sterkt på at kan hindre deg i å gå ned i vekt, når man sier at man skal kutte ut/ned på meieriprodukter så er smøret utelatt fra rådet. Smør er en ren og perfekt kilde til godt og sunt fett, IKKE kutt ut smøret, stek alt i smør, no worries

Det med svimmelhet har jeg også opplevd i starten av en ketose. En uke eller to var jeg rar i formen. Men det går over. Men om du spiser for lite, så kan det vedvare, om du er god og passe mett etter hvert måltid, så har du ingenting å frykte.
Disse symptomene forsvinner etter en stund når kroppen har vent seg til det nye kostholdet.

Men jeg sier igjen altså, damer. IKKE kutt ned på fettet!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

Da er det kanskje mer fløten enn smøret? Jeg bruker en del fett, men varierer mellom oljer (kokos, udos og har bestilt MCT), mandler OG meierismør. Så er det vel en del fett i ost og rømme etc...
Men på en gjennomsnittsdag tror jeg ikke jeg får nok i meg, egentlig. Ser fram til å få MCT olje slik at jeg kan lage smoothies med denne i - og sånn få i meg mer.

Jeg merket lite svimmelhet i starten, det var etter den andre uka i ketose at "det slo til". Får håpe at det roer seg etter hvert.

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 23:02   #9
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Hmm...kanskje jeg får i meg for lite fett også da? Jeg er av typen som skjærer rent kjøttet før det stekes, klarer ikke smaken, feks på biff. Og når jeg steker i fett klarer jeg ikke spise fettet som blir liggende i panna. Hvordan få opp inntaket av fett? Skal forsøke å kutte på jukse-sukkeret da, og få opp fettinholdet blir vel konklusjonen.

Men hva menes med å kutte ned på melkeprodukter? Innebærer det også ost, rømme, kesam osv? Blir jo innari ensformig med kun kjøtt og utvalgte grønnsaker.

Har ikke merket nedgang på cm heller. Og mesen gjorde jeg unna i uka som var. Men merker at blodsukkeret er ekstremt stabilt, får aldri mer behov for mat akutt, og kan fint utsette et måltid eller ta i litt ekstra uten å bli tappet for energi. Så uavhengig av resultat i gram så liker jeg hva det gjør med kroppen min.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 23:27   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Opprinnelig lagt inn av SallySykebil, her.

Men hva menes med å kutte ned på melkeprodukter? Innebærer det også ost, rømme, kesam osv? Blir jo innari ensformig med kun kjøtt og utvalgte grønnsaker. .

Kutt ut kesam iallefall. Den ligger høyere enn de andre i karber. Bruk ost & rømme, men begrens det der du kan.

Syns jeg leste noe om mandler. DE er iallefall en skikkelig partystopper for meg. Så kutt dem også ut om du spise dem !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 01:23   #11
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Jeg står også stille, og har nesten ikke gått ned etter en måned snart på Ketolyse. Jeg svetter heller ikke, og merker ikke noe til stålånden. Men jeg får utslag på stix. Tenkte prøve to uker til før jeg begynner å kutte ned på ting.

Lykke til!

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 09:17   #12
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Foreslår at du er ekstra forsiktig med ost - kanskje prøve å kutte det helt ut et par uker. Jeg er selv veldig glad i ost, men har merket at dette er en såkaldt "partystopper".

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 10:38   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Opprinnelig lagt inn av KrissiFontaine, her.

Da er det kanskje mer fløten enn smøret? Jeg bruker en del fett, men varierer mellom oljer (kokos, udos og har bestilt MCT), mandler OG meierismør. Så er det vel en del fett i ost og rømme etc...
Men på en gjennomsnittsdag tror jeg ikke jeg får nok i meg, egentlig. Ser fram til å få MCT olje slik at jeg kan lage smoothies med denne i - og sånn få i meg mer.

Jeg merket lite svimmelhet i starten, det var etter den andre uka i ketose at "det slo til". Får håpe at det roer seg etter hvert.

Krissi

Å ja! Både fløte, ost og rømme er høyere på karber enn smør (som vel er blotta), jeg vet ikke helt hva det er, men jeg har selv noe som kan minne om laktoseintoleranse, rømme og ost går forsåvidt greit, men fløte kan jeg ikke bruke mye av. Smør har jeg aldri hørt at noen har reagert på, tvert i mot så blir man oppfordret til å bruke det. Det er også billigere en de fleste oljer

Men om dere synes det høres kjedelig ut å kutte ut eller ned meieriprodukter, så husk på at for de fleste er dette snakk om i vektnedgangsfasen, det er for mange uproblematisk å gjeninnføre det når man er ferdigslanka

Kokosolje er kjempebra! Er det cocosa du bruker? Du kan også ta det som kosttilskudd, jeg tar to små ss og svelger ned vitaminene mine om morgenen. Det metter faktisk litt også. Jeg våkner ofte og er bråsulten en kort tid, selv om jeg ikke har lyst på mat før etter at det har gått minst en time etter at jeg har stått opp. Et par ss med cocosa senker sultfølelsen en smule til jeg orker å spise. For man skal jo helst spise når man er sulten!!

Og til deg Sally; jeg tror man må venne seg til like mye tanken som smaken av fett. Om dy begynner litt forsiktig å spise fettranden, og f.eks lager noen smørsauser og tar det forsiktig, så vil du venne deg til og sikkert også etterhvert like fettsmaken.
Vi er så indoktrinert at fett er farlig, at jeg tror det faktisk er med på å farge smakspreferansene våre!

Fortsatt lykke til, hold oss oppdatert

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 18:15   #14
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Hørhør!!!!
Dagens vekt: 98!!!!!!!!!!!!
Så en plass i løpet av helga har det tydeligvis løsna! Og rakk jo aldri å endre på noen spisevaner heller, så kanskje jeg bare er litt treigere på avtrekkern? Hmm...er iallfall fornøyd, men skal trappe litt ned på det ene, og litt opp på det andre, så kanskje resultatene blir enda mer synlige med tid og stunder.

Gode råd var det iallfall, takktakk!

Laga meg slike lapper (av den frokostpannekakerøra) i går, men det eneste jeg tenker når jeg spiser dem er SYLTETØY! Og det går jo ikke. Hva kan være godt på dem? Tenkte å dynge på med smør, men hva mer?

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 18:17   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Hei hei! Gratulerer!
Jeg synes det er godt å kutte ut søtninga og ha brie (og smør) på pannekaka

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 18:23   #16
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Jeg synes det er godt å kutte ut søtninga og ha brie (og smør) på pannekaka

Yes, tror det er problemet, siden lappene er så søte så blir det feil å ha på skinke eller ost ja. Får spise den ala natural nå, og heller droppe søtninga neste gang, så blir det kanskje lettere å finne noe som passer å ha på.

Mn lappene i seg selv, med bare margarin på er jo yammi.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 18:31   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Opprinnelig lagt inn av SallySykebil, her.

Yes, tror det er problemet, siden lappene er så søte så blir det feil å ha på skinke eller ost ja. Får spise den ala natural nå, og heller droppe søtninga neste gang, så blir det kanskje lettere å finne noe som passer å ha på.

Mn lappene i seg selv, med bare margarin på er jo yammi.

Dropp margarinet og bruk ekte smør!!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 19:29   #18
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Skriver bak øret: kjøp SMØR. (er på jobb og ingen butikk før onsdag)

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:07   #19
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Opprinnelig lagt inn av SallySykebil, her.

Hørhør!!!!
Dagens vekt: 98!!!!!!!!!!!!
Så en plass i løpet av helga har det tydeligvis løsna!

Så flott!! Gratulerer!!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:11   #20
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Opprinnelig lagt inn av SallySykebil, her.

Hørhør!!!!
Dagens vekt: 98!!!!!!!!!!!!
Så en plass i løpet av helga har det tydeligvis løsna! Og rakk jo aldri å endre på noen spisevaner heller, så kanskje jeg bare er litt treigere på avtrekkern? Hmm...er iallfall fornøyd, men skal trappe litt ned på det ene, og litt opp på det andre, så kanskje resultatene blir enda mer synlige med tid og stunder.

Gode råd var det iallfall, takktakk!

Laga meg slike lapper (av den frokostpannekakerøra) i går, men det eneste jeg tenker når jeg spiser dem er SYLTETØY! Og det går jo ikke. Hva kan være godt på dem? Tenkte å dynge på med smør, men hva mer?

Se der!! Grattis!

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 17:16   #21
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Opprinnelig lagt inn av SallySykebil, her.

Har brukt ca to pakker fløte på denne tiden, kan det ha noe å si? Har også brukt kunstig søtning; tab x-tra, splenda, en anelse sjokolade fra sukkerfritt.no. Er dette ting som stopper forbrenning av fett?

Takknemmelig for svar.

Der har du grunnen ja.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:24   #22
lillekine
Juniormedlem
 
lillekine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Lillestrøm
Alder: 47
Innlegg: 37
lillekine er på en erverdig vei

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Da her jeg vært i ketose i 13 dager- ikke mye bevegelse på vekta. går litt ned og opp igjen det samme dagen etter....=(

Huden min ser forferdelig ut, masse kviser....

Tenker på mat nesten hele tiden gjør jeg også...

Hvordan holder man motet opp i disse stunder da??????

Og det er heller ikke forskjell på klærne mine................

__________________
Første dagen i ketose: 21.07.07


lillekine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skal prøve ketolyse....=) Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 12:18   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Opprinnelig lagt inn av lillekine, her.

Da her jeg vært i ketose i 13 dager- ikke mye bevegelse på vekta. går litt ned og opp igjen det samme dagen etter....=(

Huden min ser forferdelig ut, masse kviser....

Tenker på mat nesten hele tiden gjør jeg også...

Hvordan holder man motet opp i disse stunder da??????

Og det er heller ikke forskjell på klærne mine................

Hold ut! Har du kikka på kostholdet ditt så du vet hva du skal unngå? Kunstig søtning? Fløte? For mye kaffe? For lite vann? For lite fett? For lite grønnsaker? For lite/for mye mat?
At du får kviser er en naturlig reaksjon. Jeg har aldri hatt en kvise i hele mitt liv, men fikk det etter Atkins. Ikke mye, og det har gått over. All dritten må på overflaten for å komme ut. Da jeg tok en renseuke (bare fisk og grønnsaker) så fikk jeg mer kviser enn noensinne, svetten min lukta gammal hest, og jeg menstruerte svart. Men etter et par uker så lukta jeg blomster (), hadde babyhud og følte (og føler) meg veldig bra!
Ting må til overflaten for å komme ut vet du!
Hold ut, les i suksess-journaler for å holde motet oppe, og lag deg en egen om du ikke alt har gjort det! Ellers skal vi motivere deg best vi kan

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 17:48   #24
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Hei!!

Signerer Photobscura her. Luk ut alt som ikke er helt safe. For egen del sitter jeg da igjen med rent kjøtt og fisk, egg, smør, grønn salat, agurk, løk og rød paprika. Drikke: Farris (uten karber), koffeinfri kaffe og grønn te. NB, regn alltid ut karbene i grønt og egg til du er skikkelig inne i det. Se på 1-2 uker med safe mat som en test på om det løsner. Rosw deg selv hver dag du får det til (i perioder har jeg spsit enorme mengder kjøtt og fisk, men like vel gått ned).

LYKKE TIL!!!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 20:24   #25
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Dag 10, ikke ned ett gram

Hei

Vektstagnasjon kan ha mange årsaker. BIB har mange gode poenger, sjekk hennes dagbok, der er det mye vettugt å hente.

"Keep it simpel - stupid!" ( ment positivt.)

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no