Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-09, 15:07   #26
Charl8
Medlem
 
Charl8 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
Charl8 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

holder på å lage rømmegrøt nå, men den er skikkelig tynn, hvordan får jeg den tykkere??????? hjelp!

__________________
Startvekt : 76,4 kg
Nå: 74,6 kg
Delmål 1 : 70 kg
Charl8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:15   #27
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

jevne den med mer johannesbrødkjernemel

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:20   #28
Charl8
Medlem
 
Charl8 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
Charl8 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

jevne den med mer johannesbrødkjernemel

takk! nå ble den fin, og veldig god!!


__________________
Startvekt : 76,4 kg
Nå: 74,6 kg
Delmål 1 : 70 kg
Charl8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:26   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Kjenner man jbkm smaken slik man gjør i fløtesaus? Eller er rømmen så syrlig at den demper den?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:30   #30
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Nei, kjenner ingen smak av jbk

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:32   #31
Charl8
Medlem
 
Charl8 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
Charl8 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Jeg smakte heller ikke noe, har nettopp spist opp en porsjon, herregud så mett jeg ble!

__________________
Startvekt : 76,4 kg
Nå: 74,6 kg
Delmål 1 : 70 kg
Charl8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:03   #32
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Kan jo nevne, siden jeg har testet det: Man kan bruke Fiberhusk i stedet for JBK. Jeg strødde litt etter litt under omrøring til passe tykkelse (brukte ikke risteglass), og konsistensen ble fin og grøten smakte utmerket

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:43   #33
funixa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 9
funixa er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

SULTEN PÅ GRØT ! Genial oppskrift! Må prøves!

funixa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:54   #34
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Kan jo nevne, siden jeg har testet det: Man kan bruke Fiberhusk i stedet for JBK. Jeg strødde litt etter litt under omrøring til passe tykkelse (brukte ikke risteglass), og konsistensen ble fin og grøten smakte utmerket


Tusen takk for det tipset. Synes JBKM legger seg som et "belegg" når jeg har den i grøt og sauser. Derfor har det blitt lite rømmegrøt, men nå skal jeg forsøke med fiberhusk.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:09   #35
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

biiitelite fiberhusk..:jeg laga DEN klumpen vettu...hehe. Men funker det når man avpasser mengden

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:11   #36
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

nestargel må bestille spå apotek

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:19   #37
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Jeg synes JBK smaker helt forferdelig så jeg bruker en toppet ts med fiberhusk isteden. Jeg må bruke stavmixeren for å få det blandet skikkelig i. Fortsatt ikke helt fornøyd med konsistensen på grøten da, men, men… det duger.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:41   #38
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Sitat:

biiitelite fiberhusk..:jeg laga DEN klumpen vettu...hehe. Men funker det når man avpasser mengden

Ja, og bare dryss litt jevnt over under omrøring og bare litt av gangen. Ikke sleng oppi hele spiseskjea i en smell

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:08   #39
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Jeg synes JBK smaker helt forferdelig så jeg bruker en toppet ts med fiberhusk isteden. Jeg må bruke stavmixeren for å få det blandet skikkelig i. Fortsatt ikke helt fornøyd med konsistensen på grøten da, men, men… det duger.

Kjenner dere virkelig smak av JBK? I andre ting også da eller, som f.eks. saus? Kjenner ingen smak selv, og trodde virkelig den var smakløs.

Spiller selvfølgelig ingen rolle da, så lenge det funker så bra for meg.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:12   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Kjenner dere virkelig smak av JBK? I andre ting også da eller, som f.eks. saus? Kjenner ingen smak selv, og trodde virkelig den var smakløs.

Ja, på en måte er den smakløs, men samtidig så stjeler den smaken fra andre ting. SMaken blir liksom... tom... papiraktig. Og veldig, veldig kvalmende! Jeg kjenner den ikke i brød, men i sauser og supper

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 23:34   #41
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Kjenner dere virkelig smak av JBK?

Jeg prøvde JBK en gang og smaken var kvalmende i tillegg til at konsistensen på rømmegrøten ble helt motbydelig. Er normalt ikke kresen altså men JBK holder jeg meg langt unna. Heldigvis for tipset om å bruke fiberhusk isteden. ...ikke helt fornøyd med konsistensen da men adskillig bedre enn ved bruke av JBK.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 12:25   #42
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Åh, gur bedre meg vel. Alt for sen frokost i dag, men FOR en frokost Tusen takk for oppskrifta, Gerd. Rømmegrøt til frokost kan jeg helt klart leve med

Noen som vet hvor lenge den holder seg i kjøleskapet?
Går det an å fryse den?
Kan den varmes i micro, eller er kjele best?

Åh, det er så deilig med oppskrifter som man VET man kommer til å få mye nytte og glede av

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 12:37   #43
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Kan fryses
Kan varmes i micro

Holder seg i vertfall 2-3 dager i kjøleskap

Åhh.... lurer på om jeg skal ha rømmegrøt i dag til midda'n

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 11:39   #44
Egg hver dag
Medlem
 
Egg hver dag sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 134
Egg hver dag er på en erverdig vei

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Tusen takk for oppskrift, denne skal prøves

__________________
Første delmål:

Egg hver dag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:00   #45
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

ÅÅÅÅ, jeg tror jeg må ha rømmegrøt i dag, vi skal jo kjøre inn hø* i dag også

Ellers er det godt å bruke fløte også, da blir det mere flø*elsgrøt. Flø*elsgrøt har nok gitt meg mange kilo ekstra, men nå kan jeg lage den lavkarbo og virkelig kose meg!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:11   #46
Zhadra
Seniormedlem
 
Zhadra sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 52
Innlegg: 704
Zhadra har en fantastisk aura rundt segZhadra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

I dag blir det rømmegrøt på meg også! Skal prøve med fiberhusk, varianten med JBKM har jeg prøvd, og den var jeg ikke så begeistret for.

__________________



Min journal Min blogg
Zhadra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med litt mer fett / LCHF med litt mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:14   #47
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Nam, dette høres lovende ut, rømmegrøt med smørøye er jo perfekt mat

Har fiberhusk i hus etter jeg fikk tak på det i går, men lurer på om jeg skulle prøvd JBK, noen forslag til hvor jeg kan få kjøpt det? Var innom en helsekostbutikk også i går, men de hadde verken Cocosa eller JBK

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:36   #48
Zhadra
Seniormedlem
 
Zhadra sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 52
Innlegg: 704
Zhadra har en fantastisk aura rundt segZhadra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Opprinnelig lagt inn av abbehope, her.

Nam, dette høres lovende ut, rømmegrøt med smørøye er jo perfekt mat

Har fiberhusk i hus etter jeg fikk tak på det i går, men lurer på om jeg skulle prøvd JBK, noen forslag til hvor jeg kan få kjøpt det? Var innom en helsekostbutikk også i går, men de hadde verken Cocosa eller JBK

En annen helsekost JBK har de også på apotek, der heter det Nestargel.

__________________



Min journal Min blogg
Zhadra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med litt mer fett / LCHF med litt mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:53   #49
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Jeg s*nes fiberhusk smaker ekkelt, blir som små gelekuler... jbk s*nes jeg ikke smaker så ille, så lenge jeg bruker lite nok. De er geniale til hver sin bruk og smaken er som baken.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 13:29   #50
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Noen som har oppskrift på rømmegrøt?

Opprinnelig lagt inn av Zhadra, her.

En annen helsekost JBK har de også på apotek, der heter det Nestargel.

Hmmm... teste apoteket da, for har begrenset med helsekoster som jeg ikke må kjøre langt for å komme til...

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som har oppskrift på mandelgrøten? nattinatt Ketolysekuren 0 28-04-08 15:01
Havregrøt, noen som har oppskrift? trude.lutt Dr Lindbergs 11 23-02-08 21:05
UER Noen som har en oppskrift? lavendel Lavkarbo generelt 2 24-04-07 17:19
Noen som har en god oppskrift på rekesalat? stinasol Spørsmål og svar 3 09-12-06 19:17
Oppskrift på RØMMEgrøt? HP Lavkarbo generelt 8 09-06-04 11:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no