Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sprekk - magevondt - allergi?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-11, 12:48   #1
stjernedryss
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Alder: 44
Innlegg: 40
stjernedryss er ny på veien

Sprekk - magevondt - allergi?

La om kostholdet til lavkarbo i begynnelsen av juni. Trives med kostholdet og har minket ca 8 kg. Hadde en liten sprekk i går hvor jeg spiste noen kjeks som var lagd av hvete. Har i hele natt og i dag hatt vondt i magen. Kan det være en reaksjon på gluten? Har ikke spist dette siden omleggingen. Må nevnes at to av barna mine reagerer på gluten/har cøliaki. (den ene venter på utredning).

stjernedryss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 13:11   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sprekk - magevondt - allergi?

Kan være det, men det er også svært vanlig med slike reaksjoner etter en sprekk helt uavhengig av om man har allergi/intoleranser mot det man sprekker på!
Det går også mye mage- greier rundtom fortiden!
God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 19:16   #3
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Sprekk - magevondt - allergi?

Jeg hadde en HELT lik opplevelse. Spiste mel/sukker, og trodde jeg skulle forgå av magesmerter dagen etter. Uff.. God bedring! Jeg har ikke reagert på det overhodet før, sånn rent bortsett fra vektøkning og vond kropp. Det vil vel gjerne si at jeg har reagert på det før når jeg tenker meg om

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 19:19   #4
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sprekk - magevondt - allergi?

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal, her.

Jeg hadde en HELT lik opplevelse. Spiste mel/sukker, og trodde jeg skulle forgå av magesmerter dagen etter. Uff.. God bedring! Jeg har ikke reagert på det overhodet før, sånn rent bortsett fra vektøkning og vond kropp. Det vil vel gjerne si at jeg har reagert på det før når jeg tenker meg om

Min erfaring også! Etter jeg la om kosten er det svært sjelden jeg opplever mageknip/ballongmage. Jeg tillegger dette fraværet av kornprodukter, sukker og annen stivelse, siden resten av maten min er omtrent lik Får samme reaksjon når jeg spiser for mye søtstoff dessverre, men det hender at jeg synes det er verdt det

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 19:24   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sprekk - magevondt - allergi?

Jeg har funnet ut at jeg blir voldsomt dårlig av gluten, og ting med mye stivelse. Derimot reagerer jeg ikke halvparten så dårlig på sukker - så om jeg først skal spise noe ikke-optimalt, tar jeg mye heller en bit mørk sjokolade enn en potet...

Såvidt jeg vet er det også ganske vanlig å "avsløre" sånne intoleranser når man har vært fri for matvaren en stund, så det kan godt hende det er noe der.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 00:00   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Sprekk - magevondt - allergi?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg har funnet ut at jeg blir voldsomt dårlig av gluten, og ting med mye stivelse. Derimot reagerer jeg ikke halvparten så dårlig på sukker - så om jeg først skal spise noe ikke-optimalt, tar jeg mye heller en bit mørk sjokolade enn en potet...

Såvidt jeg vet er det også ganske vanlig å "avsløre" sånne intoleranser når man har vært fri for matvaren en stund, så det kan godt hende det er noe der.

Slik har jeg det også...sukker gir meg bare litt hjertebank, ikke vondt i magen slik for mye brød og potet kan gi.....Litt av de to sistnevnte tåler jeg, men ikke hver dag nei... Utenom kveldspoteten min da...den MÅ jeg ha for å få sove...Men brød hver dag er utelukket, ikke engang hver uke....
Pære tålte jeg ikke før jeg begynte på LCHF engang....den ble brukt som avføringsmiddel...hi, hi...

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 28-08-11 kl 15:38.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 01:09   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sprekk - magevondt - allergi?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Såvidt jeg vet er det også ganske vanlig å "avsløre" sånne intoleranser når man har vært fri for matvaren en stund, så det kan godt hende det er noe der.

Ja, hvordan skille mellom mageproblemer pga intoleranse og mageproblemer pga uvant kost? Når noen begynner på fedon etter ketolyse vil man trolig reagere på frukt om man har avstått fra det lenge uansett om man er intolerant eller ei, eller? Jeg reagerer på frukt og nøtter nå etter å ha avstått fra det i over et år. Tolker det som et lite uventet sjokk for kroppen mer enn intoleranse, men vet jo ikke. Av pære fikk jeg ekstremt vondt, så jeg vil ikke gjenta det. Nøtter tålte jeg bedre.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
magevondt og muskelvondter Gla'laksen Fysisk og mental helse 5 05-08-11 19:33
Magevondt (Torkil?) Matgud Ketolysekuren 43 30-06-10 21:08
Uro i kroppen, og magevondt Almar Lavkarbo generelt 5 01-08-09 21:51
Magevondt (luft) ijad Eurodiett 4 25-09-08 12:39
Sukkerfritt snop og magevondt Oda Lavkarbo generelt 13 20-09-08 20:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no