Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januarstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-13, 11:19   #226
k1n3
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: vestpå
Innlegg: 2
k1n3 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Første veiedag og 1, 8 kg ned!
deilig å endelig være i gang igjen, tross litt shabby form.. vet ikkje om det er ketosen + nystarta forkjølelse,eller om influensa på vei..

Start 3.1. :69 kg
10.1 : 67.2 kg

Og takk for svar sjøstjerne, har kjøpt inn skyr men ikkje fått meg til å spise det enda.får stå i kjøleskapet ei veke til

__________________



Sist redigert av k1n3 : 10-01-13 kl 11:26.
k1n3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ganske ketogen- 15-20 kh Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 11:33   #227
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 53
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Hei!

Kaster meg på i januartråden. Har levd med lavkarbo i flere perioder, første gang høsten 2010. Tok av 18 kg da...men nå er de nesten kommet tilbake så jeg kjører på igjen!

Start 02.01.2013 100 kg
08.01.2013 98,1 kg (-1,9)

Mål 85 kg.

__________________
03.09.2012




Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:53   #228
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Velkommen igjen til alle dere nye. Så gøy at vi begynner å bli så mange her!

Sunroad78, skjønner at du har litt nedtur, men stå på, dette klarer du! Du hadde jo fantastisk nedgang på målene, da! Håper det kan være litt inspirasjon for deg til å fortsette videre.

Tristhin, gratulerer med -2.

For meg har ting gått ganske greit foreløpig. 1 uke i ketose i morgen satser jeg på! Den første store styrkeprøven kommer i løpet av dagen, da jeg skal i middag hos min samboers bestemor. Hun har vært veldig forståelsesfull i forhold til mitt lavkarbo kosthold, laget ekstra grønnsaker til meg osv. Men grønt består ofte av salat med mye mais, kokte gulerøtter osv. Kjøtt er enten rent eller like ofte fiskekaker/pudding, kjøttkaker osv.. Har ikke sagt noe om det fordi det nok blir litt mye for henne og fordi 10kh til eller fra på lavkarbo ikke er så farlig, men nå er det virkelig det! Stresser litt for om hun har laget rent kjøtt eller ikke osv. Ikke minst at jeg nå er vant med å veie og det føler jeg utgår litt på middag der.. MEN jeg har brukt store deler av dagen på å tenke at dette handler om meg og min helse og alt annet får stelle seg i kø.. Om maten er helt uspiselig for ketolyse, får jeg bare si at jeg ikke er så sulten, eller hva? Kanskje si noe om at jeg har måttet kutte kh ytterligere en stund pga. migrenen. Kommer dessuten bare til å være oppi 7kh innen middag så jeg har litt å gå på så jeg ikke freaker helt ut av å ikke veie..

Hva tenker dere andre om slike situasjoner - skal man si ifra på forhånd og gi en liten 'instruks' om hva som er greit å spise, eller hva gjør man egentlig? Hva gjør man dersom man møter opp i middagsselskap og maten er vanskelig å kombinere med ketose??

Personlig har jeg ikke så stor interesse av at 'hele verden' skal vite om at jeg driver med dette, så jeg synes det er litt vanskelig..

__________________


turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:56   #229
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Og du Sunroad 78, er det ikke derfor vi er her inne alle sammen da? Fordi ingen andre vet hvordan det egentlig er å holde på med ketolyse og her kan man både få forståelse og trøst? Vet med meg selv at den dagen alt er dårlig er det her jeg kommer til å 'tømme' meg.. Her er det rom for både gleder og sorger, de gode dagene og de dårlige

__________________


turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:59   #230
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av turkisa, her.

Velkommen igjen til alle dere nye. Så gøy at vi begynner å bli så mange her!

Sunroad78, skjønner at du har litt nedtur, men stå på, dette klarer du! Du hadde jo fantastisk nedgang på målene, da! Håper det kan være litt inspirasjon for deg til å fortsette videre.

Tristhin, gratulerer med -2.

For meg har ting gått ganske greit foreløpig. 1 uke i ketose i morgen satser jeg på! Den første store styrkeprøven kommer i løpet av dagen, da jeg skal i middag hos min samboers bestemor. Hun har vært veldig forståelsesfull i forhold til mitt lavkarbo kosthold, laget ekstra grønnsaker til meg osv. Men grønt består ofte av salat med mye mais, kokte gulerøtter osv. Kjøtt er enten rent eller like ofte fiskekaker/pudding, kjøttkaker osv.. Har ikke sagt noe om det fordi det nok blir litt mye for henne og fordi 10kh til eller fra på lavkarbo ikke er så farlig, men nå er det virkelig det! Stresser litt for om hun har laget rent kjøtt eller ikke osv. Ikke minst at jeg nå er vant med å veie og det føler jeg utgår litt på middag der.. MEN jeg har brukt store deler av dagen på å tenke at dette handler om meg og min helse og alt annet får stelle seg i kø.. Om maten er helt uspiselig for ketolyse, får jeg bare si at jeg ikke er så sulten, eller hva? Kanskje si noe om at jeg har måttet kutte kh ytterligere en stund pga. migrenen. Kommer dessuten bare til å være oppi 7kh innen middag så jeg har litt å gå på så jeg ikke freaker helt ut av å ikke veie..

Hva tenker dere andre om slike situasjoner - skal man si ifra på forhånd og gi en liten 'instruks' om hva som er greit å spise, eller hva gjør man egentlig? Hva gjør man dersom man møter opp i middagsselskap og maten er vanskelig å kombinere med ketose??

Personlig har jeg ikke så stor interesse av at 'hele verden' skal vite om at jeg driver med dette, så jeg synes det er litt vanskelig..

Det der er ikke enkelt. Men jeg har funnet ut at det alltids er noe vi kan spise og hvis de du er hos ikke skal vite at man går på lavkarbo kan man jo si at man ikke føler seg helt i form og derfor man ikke spiser noe særlig.
Men det skal jo sies at ofte skal man ganske høyt i karbo før man faller ut av ketosen så skulle det blir 30-40 karber så går det nok greit. Dessuten så kan du jo spise ekstra mye av det du ser er lavkarbo.
Men det er vanskelig fra tid til annen og kjedelig om man skulle falle av ketosen pga en middag.

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 13:24   #231
Annemor76
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 1
Annemor76 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Henger meg på her jeg siden jeg er igang

Annemor76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 14:13   #232
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Å, jeg var livredd for at jeg skulle dette ut av ketose hvis jeg spiste 20 jeg!! Da er det litt enklere... Og ja, man kan alltids si det.. På GR vet jeg de jobber mye med mat og følelser, og at man gjerne tar et kakestykke av for at den som har bakt ikke skal bli lei seg hvis man ikke smaker selvom man er på 'slankekur'. 'Det går jo alltids greit med et stykke', liksom, men det baller fort på seg.

Jeg er ganske åpen om lavkarbo, siden jeg spiser det som medisinsk behandlig, men synes det er nok styr med å forsvare det om ikke jeg skal forsvare ketolyse også egentlig.. Tilogmed en legestudent jeg kjenner driver å kverulerer pga. fettet i kosten. Hun må jo nesten tro man drikker fløte istedenfor melk. Mine blodprøver er ihvertfall fine og kroppen har ALDRI fungert bedre, så hvordan skal det da kunne være feil på noen måte?

__________________


turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 14:39   #233
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Vet det er enkelte som fortsatt er i ketose opp til 80-100 karbo. Men klart litt av poenget med ketolyse er jo å ligge på 15-20 for å oppnå en ønsket vektnedgang

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 15:41   #234
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne, her.

Bare søk på 30 days shred, lvl 1. Må få en hvor hele nivået er på en film, cluet er att du skal gi 110% i de 20 minutten, non stop!

Er det meningen at man skal gjøre lvl 1 i 30 dager? Ser det er flere lvl, så tenkte bare høre om det er meningen at man skal ha 30 dager på hvert. Så veldig moro ut da! Lenge siden jeg har trent på den måten, så gleder meg til å komme i gang!

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 18:07   #235
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Takk for omsorgen her inne, det varmer en litt forvirra sjel. I dag har det fungert bedre, heldigvis Nå er det bare å kjøre på, for motivasjonen er på vei tilbake Håper på trening i morgen, for da har jeg tidligvakt og kan stikke rett på trening etter jobb

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 18:08   #236
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Tristhin, her.

Er det meningen at man skal gjøre lvl 1 i 30 dager? Ser det er flere lvl, så tenkte bare høre om det er meningen at man skal ha 30 dager på hvert. Så veldig moro ut da! Lenge siden jeg har trent på den måten, så gleder meg til å komme i gang!

30 dager pr level er anbefalt ja! Men kan jo se ann, jeg økte til lvl 2 etter to uker forrige gang, men denne gangen skal jeg bruke god tid så jeg ikke går lei

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 18:31   #237
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne, her.

30 dager pr level er anbefalt ja! Men kan jo se ann, jeg økte til lvl 2 etter to uker forrige gang, men denne gangen skal jeg bruke god tid så jeg ikke går lei

Jeg tror nok at det er ment med 10 dager pr level = alt i alt 30 dager. Men, man kan holde på så lenge man føler at det trengs. Level 1 syns jeg var hard nok Kom aldri lenger...

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 19:42   #238
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Jeg tror nok at det er ment med 10 dager pr level = alt i alt 30 dager. Men, man kan holde på så lenge man føler at det trengs. Level 1 syns jeg var hard nok Kom aldri lenger...

Jeg møtte en vegg forrige gang da jeg var på andre uka i lvl to, med fem kg pr manual. Huff!

Uansett, har vært blæh de siste dagene, vannvekten er jo av tydligvis så jeg er ingen slankegudinne allikevel, gaah.
Utrolig demotiverende da vekten stopper og rase nedover, å ting går rolig.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 20:24   #239
Obsidaisi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 52
Obsidaisi er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Hva til å ha med seg på hyttetur?
HJELP!

__________________




Obsidaisi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 21:41   #240
Pinng
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Sør Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 27
Pinng er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Obsidaisi, her.

Hva til å ha med seg på hyttetur?
HJELP!

Kanarifugl i bur?

Pinng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferske råvarer Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 22:33   #241
Obsidaisi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 52
Obsidaisi er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Har kjøpt inn kyllingvinger, sukkerfri sjokolade, bacongull, egg og bacon! Dette MÅ gå bra. Eneste er drikken, har kjøpt cider og tenker ta med en flaske rødvin...satser på gode turer på ski så kanskje det går opp i opp! Føler meg noen lunde forberedt, så lenge jeg ikke blir veldig sulten, da sprekker jeg fort :P God helg!

__________________




Obsidaisi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 22:35   #242
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Så koselig at vi har blitt så mange her! Velkommen til dere nye.

Jeg har kommet godt i gang med å trene og det er jeg veldig fornøyd med Venter en uke til før jeg veier meg igjen for kroppen samler vann pga treningsoppstart og PMS.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 07:30   #243
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Obsidaisi, her.

Har kjøpt inn kyllingvinger, sukkerfri sjokolade, bacongull, egg og bacon! Dette MÅ gå bra. Eneste er drikken, har kjøpt cider og tenker ta med en flaske rødvin...satser på gode turer på ski så kanskje det går opp i opp! Føler meg noen lunde forberedt, så lenge jeg ikke blir veldig sulten, da sprekker jeg fort :P God helg!

Cider er vel kanskje ikke det beste? mye sukker? Hadde holdt meg til vinen.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 09:25   #244
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Obsidaisi, her.

Har kjøpt inn kyllingvinger, sukkerfri sjokolade, bacongull, egg og bacon! Dette MÅ gå bra. Eneste er drikken, har kjøpt cider og tenker ta med en flaske rødvin...satser på gode turer på ski så kanskje det går opp i opp! Føler meg noen lunde forberedt, så lenge jeg ikke blir veldig sulten, da sprekker jeg fort :P God helg!

Hva med å bytte ut cider med farris?

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 09:31   #245
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Hei alle sammen .

Har veid meg i dag for første gang,,,men lurer på om det er noe galt med vekten min jeg 5kg?!
...det kan vel ikke være mulig?!

Tenker jeg skal begynne å måle meg også,,,en liten sikkerhet om vekta mi er "kass"



Klapper meg selv på skulderen for at jeg har klart en uke uten å ryke.



Startvekt: 87 kg 03.01.13

11.01 - -5 kg!!!

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 10:44   #246
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

WOW L@dy jojo det var en helt super nedgang!! Kjempe bra!

Er som deg glad for at jeg har klart å holde meg en uke for trodde ikke dette kom til å bli så lett!

Testet mb-kakao i går, og tror jeg skal teste denne om morgenen fremover. Må bare få kjøpt meg en termokopp, for trenger nok litt tid på å drikke den siden den var litt fet... haha, ser for meg jeg står med stavmixer ol om morgenen, jeg som pleier å ha 5 min på meg før vi må dra... jaja, får vel stå opp litt før da!

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 10:49   #247
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Tristhin, her.

WOW L@dy jojo det var en helt super nedgang!! Kjempe bra!

Er som deg glad for at jeg har klart å holde meg en uke for trodde ikke dette kom til å bli så lett!

Testet mb-kakao i går, og tror jeg skal teste denne om morgenen fremover. Må bare få kjøpt meg en termokopp, for trenger nok litt tid på å drikke den siden den var litt fet... haha, ser for meg jeg står med stavmixer ol om morgenen, jeg som pleier å ha 5 min på meg før vi må dra... jaja, får vel stå opp litt før da!

Ja nesten litt for bra...men om det ikke er noe galt med vekten så er jeg suuuuper fornøyd!

MB, hva er det?

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 11:42   #248
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Tror det står for magic bullet... men, mange som lager en slik kaffe for å få i seg litt ekstra fett. Jeg liker ikke kaffe så laget kakao-versionen, som faktsik ikke var så ille. Den består av kokosfett, smør, fløte og litt kakao og vann

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 13:30   #249
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Wow L@dy jojo, 5kg!!
Her er mine mål før første uke:
Vekt 71 kg, ned 3 kg
Hals 32
Arm 28, ned 0.5
Bryst 75, ned 4
Midje 82, ned 5
Hofter 99
Rumpe 102, ned 2
Lår 57, ned 3

Har altså mistet 3kg og 14.5 cm på kroppen. Merkes godt, og er strålende fornøyd!!!

__________________


turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 17:18   #250
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg trur jeg har truffet ett platå, samme som forrige gang, kroppen vil liksom ikke vekk fra 65kg! Nå har den roet seg mer ned mot 64 kg, men er som jeg virkelig må kjempe. Man kan diskutere hvor vidt jeg har nådd idealvekt og sånn, men det har jeg ikke. Jeg er ikke alt for skinny, jeg har MYE igjen på hoftene.Jeg kunne godt vært på denne vekten hvis hoftene var mindre. Jeg trener hver dag.
Eneste jeg kan tenke på er att jeg spiser for lite fett. Jeg gikk jo ned mye i jula, å da drakk jeg jo nesten fett!
MBC funket ikke for meg, kanskje MBte? Haha. Har det noe å si når på dagen jeg tar det? Burde jeg få i meg fette på morran?

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
januar, ketolyse, kilo, kosthold, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd, januarstartere 2012 swirre Ketolysekuren 25 07-02-12 11:28
Januarstartere Slegg Dr Lindbergs 109 21-02-11 19:12
Januarstartere - veiedag mandag? m.f Ketolysekuren 179 03-07-10 07:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no