Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse - trening

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-02-12, 21:45   #1
heihei123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 19
heihei123 er på en erverdig vei

Ketolyse - trening

Hei folkens! Hvordan er det med trening når en går på ketolysekuren?
Har akkurat blitt sponset av mine foreldre med en løpemaskin verdi 14000 ,- får dårlig samvitighet dersom jeg ikke sliter den ut

Det jeg lurte på var om man vil fortsatt gå ned i vekt selvom man løper ca 30 om dagen pluss noen øvelser? Grunnen til at jeg spør er fordi ei venninne av meg gå på den samme kuren, men uten å trene og fortsatt gå ned i vekt!!

heihei123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 22:02   #2
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Ketolyse - trening

Hei!

Trening er bra veit du! I følge boka "Slank med ketolysekuren" av Torkil P. Andersen er det, sitat: "...spesielt gunstig med daglig mosjon". Det øker fettforbrenninga, og du brenner noen av karbohydratene du har fått i deg i løpet av dagen.
Men det står også at; sitat: "Ettersom kroppen ikke mottar nevneverdige mengder karbohydrater i forbindelse med kuren, vil du ikke ha den normale evnen til maksimal fysisk utfoldelse. Det advares derfor sterkt mot energikrevende mosjon som aerobic, step og løping, da det kan medføre alvorlig utmattelse og ubehag."

Men ærlig talt tror jeg ikke det gjelder trening for oss vanlig dødelige; personlig bruker jeg crosstraineren mye, men selvsagt ikke på makspuls. Uansett bør du ikke starte altfor hardt; om man setter seg som mål å plutselig trene 5 dager i uka ender det fort med at man mister motet (personlig erfaring...). Tror ikke det er jogging/lett løping på løpemaskin han tenker på når han skriver om "løping" her, men det er nå min mening.

Og jepp, går heller mer ned i vekt når man trener, det er min erfaring.

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:54   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - trening

Som Mate sier

Og lytt til kroppen, den sier fra når den har fått nok

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 15:03   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse - trening

at venninna di går ned selv om hun ikke trener skyldes at det er hva og hvor mye vi spiser som betyr mest når man vil ned. klart du kan trene, men pass på å ikke stress/få nok søvn.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 15:07   #5
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse - trening

Opprinnelig lagt inn av Mate, her.



Men det står også at; sitat: "Ettersom kroppen ikke mottar nevneverdige mengder karbohydrater i forbindelse med kuren, vil du ikke ha den normale evnen til maksimal fysisk utfoldelse. Det advares derfor sterkt mot energikrevende mosjon som aerobic, step og løping, da det kan medføre alvorlig utmattelse og ubehag."

Men ærlig talt tror jeg ikke det gjelder trening for oss vanlig dødelige; personlig bruker jeg crosstraineren mye, men selvsagt ikke på makspuls. Uansett bør du ikke starte altfor hardt; om man setter seg som mål å plutselig trene 5 dager i uka ender det fort med at man mister motet (personlig erfaring...). Tror ikke det er jogging/lett løping på løpemaskin han tenker på når han skriver om "løping" her, men det er nå min mening.

Og jepp, går heller mer ned i vekt når man trener, det er min erfaring.

Uthevet: Dette stemmer ikke for meg, jeg får mer energi og mye mer å gå når jeg trener og er i ketose. Jeg kan trene hardt så lenge jeg føler for og blir ikke sliten som før.

Men får jeg i meg mer karber, enn jeg bruker en dag daa blir jeg slapp og sliten da...

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 17:18   #6
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Ketolyse - trening

Trening er jo uansett bra for deg - om det påvirker vektnedgang eller ikke. Dersom du bygger ekstra muskler, så kan kanskje vekten gå litt saktere ned, så da er det viktig å ta fram målebåndet og ikke se seg blind på hva vekta viser

Hvor mye man orker i ketose tror jeg er veldig individuelt, så lytt til kroppen din slik de andre her inne sier. Jeg orket veldig lite de første ukene i ketose, faktisk så lenge som 6-8 uker hadde jeg lite energi. Sannsynligvis brukte kroppen min så lang tid på å omstille seg til å bruke fett effektivt som energikilde. Etter den perioden har jeg ikke hatt noen problemer, tvert imot, jeg holder energien oppe mye lengere nå enn jeg gjorde på høykarbo

Lykke til -og gi ikke opp treningen selv om det går litt trått i overgangsfasen - for det er nettopp det - en overgangsfase

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 18:31   #7
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Ketolyse - trening

Det er bare å kjøre på det.
Bygg deg opp gradvis og etterhvert kan du ta hardere og hardere i. Lytt til kroppen mens du holder på, så skal du se det blir vei i vellinga!


Lykke til!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 21:07   #8
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Ketolyse - trening

Trening er knall, uansett hvordan du spiser! Det er mange som er i dårlig form selv om de er slanke, så det å gå ned i vekt er ikke ensbetydende med å komme i god form.

Hvis du er relativt ny på lavkarbo/ketose vil du kanskje føle at du presterer mindre på trening i starte - er tung i beina, osv. Dette går over når kroppen blir vant til å forbrenne fett som hovedkilde og etter hvert er det overhode ikke noe problem å trene tungt på lavkarbo.

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:32   #9
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - trening

Jeg har gått endel tur, men startet for 4 uker siden å løpe. Litt tungt første gang, merket stor framgang andre gang og sånn har det bare fortsatt Jogger 2-3 ganger i uka i 30-40 min. Leste et sted her at det er lurt å innta fett før man trener. Så jeg tar en ts cocosa hver gang før jeg jogger. Kjennes ut som jeg aldri skal gå tom for energi!

Jeg går ned i vekt. Tenk på det som at trening er uansett bra for deg og vil gjøre at når du når målet ditt vil du ikke bare se bedre ut, men føle deg topp med kroppen din

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 16:06   #10
Tomsverden
Medlem
 
Tomsverden sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Asker/Oslo
Alder: 41
Innlegg: 190
Tomsverden er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - trening

Tror dette avhenger fra person til person. Personlig kan jeg lett løpe 5km i ketose med 20g karbo om dagen. Ikke noe problem i det hele tatt. Det eneste jeg merker er at jeg kommer mye lettere opp i puls.... Særlig om jeg skal løpe intervaller. :P

__________________
Min Journal -> http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35177 Min blogg -> http://Tomsverden.blogg.no
Tomsverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PSFM - Egen definert! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening og ketolyse inot Ketolysekuren 3 12-08-11 19:10
Trening og ketolyse Gressenka Ketolysekuren 6 24-07-10 16:59
Trening og ketolyse anneca Ketolysekuren 1 23-06-09 21:16
Ketolyse og trening Evita Ketolysekuren 5 12-11-07 13:49
Trening og Ketolyse Larsie Ketolysekuren 4 28-03-06 10:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no